Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Fren, dat zijn veel folikels! Ja dat heen en weer rijden is wel even een gedoe he? Ik zie er ook iedere keer weer tegenop om naar düsseldorf te rijden. En vaak sta je binnen 15 minuutjes weer buiten. Maar ja we hebben het er graag voor over.

@Amy, wat lekker dat je zo snel weer kan beginnen.

@Janneke, jullie ook veel succes! Fijn dat jullie nu mogen beginnen.

@raba, al bijwerkingen van de medicijnen? Of voel je je helemaal goed?

@Essie, hoe gaat het met jou?

Geplaatst

@twinkelstar

Met mij gaat het goed.

Ik heb besloten een beetje op afstand mee te lezen en even niet meer zo heel aktief te zijn hier.

Gewoon even rust voor mijn lichaam en geest.

Ik voel ook dat de hormonen best veel met je doen emo enz en dat ik daar nu een beetje af ben .

Nog een maandje dan beginnen wij ook weer met spuiten.

Hoe gaat het met jou dan.

Lief dat je naar me vraagt.

Geplaatst

Hoi Essie,

Goed dat je even rust neemt. Die hormonen doen inderdaad wel veel met je he! Dat besef je eigenlijk pas als je er weer mee gestopt bent.

Voordat ik begon dacht ik ook veel luchtiger over de behandelingen en alles wat erbij komt kijken. Maar nu ik het allemaal heb meegemaakt merk ik toch dat het zwaarder is dan verwacht. Vooral emotioneel maar ook lichamelijk. Nog een maandje en dan start je al weer. Geniet nog even van de hormoon-vrije weken!

Geplaatst

Fren, Spannend morgen de punctie heel veel suc6 en hopelijk heb je er niet zo veels last van.

@all, wie loopt hier ook in het amc en heeft er al een punctie ondergaan ik moet denk ik zelf dinsdag, maar omdat het mijn eerste is ben ik erg zenuwachtig. Maar nu is mijn vraag krijg je ook pijnstilling buiten die 2 diazepam tabletjes?

Net weer in het zh geweest ik had totaal 17 follikels waarvan 2 al 2cm.

Zaterdag fm 3

Essie, doe lekker rustig aan en geniet idd van je hormoonvrije weken.

Geplaatst

@moedeloos,

Ik loop in het AMC

Je krijgt die pillen dan kan je al niet meer op je beentjes staan hahahaahah

Daarna krijg je een spuit met morfine in je billen en in de baarmoedermond een plaatselijke verdoving.

Ik blijk imuum te zijn voor morfine net als mijn zus en mijn moeder dus ik vraag iets anders de volgende keer.

Ze zijn verder echt heel lief daar en verzorgen je goed.

Heel veel succes

Geplaatst

Fren: Heel veel succes morgen zal voor je duimen.Spannend!!!

Moedeloos: Voor jou gaan er ook spannende tijden aanbreken.Al veel last van de hormonen?

All: Vandaag brief gehad van het radboud ziekenhuis dat we 11 juni de 1e spuit mogen zetten.

Spuiten enz meteen besteld en nu maar hopen dat de weken en vooral de spuit weken zo voorbij vliegen.

Geplaatst

Fren, toitoitoi, wat spannend weer!!!

Essie; wanneer mag jij weer beginnen met spuiten? Fijn he, even hormonen vrij: dan zie je pas wat het doet met je lichaam. Maar, wat ik ook vermoeiend vind is het constant leven in een keurslijf, dat vind ik erg pittig...

Twinkelstar; hoe voel jij je? En wanneer mag jij nu weer beginnen? We moeten weer een lijstje gaan maken want ik ben de draad een beetje kwijt!

Janneke; ik mag 10 juni starten met spuiten, ik vind het allemaal ineens weer snel gaan. Ik had niet verwacht dat ik na de cryo zo snel weer door mocht en had al gerekend dat ik ergens half augustus weer eens aan de beurt zo zijn en nu verwacht ik gewoon begin juli alweer de punctie! Stikspannend weer en langzaam begint die hoop die ik niet wil toch weer op te bloeien, we wachten maar af:-)

Fijne avond ladies!

Geplaatst

Amy: Dan gaan we gelijk op ik moet voor de 1e echo 9 juli op een zaterdag komen.Vind het ook spannend had ook verwacht dat ik een maand moest wachten omdat ik het weekend ongesteld was geworden en maandag de prikinstructies had maar kreeg te horen dat ik gewoon kon bellen en zat er bij.Vind het allemaal heel spannend.

Geplaatst

@ essie, thanks ik dacht echt dat ik het alleen met die pilletjes moest doen.

@ janneke, ik heb van de hormonen niet echt last ja stemmingswisselingen en kan overal wel om huilen. En ik voel mijn eierestokken heel erg daar wordt ik af en toe duizelig van..

@ fren, we denken aan je suc6.

Geplaatst

@janneke; heb jij aangegeven dat je een cyclus van 28 dagen hebt of meer? Dit omdat ik 1 dag voorloop op jou maar de 1e echo n week eerder heb, 3 juli namelijk! We gaan er weer voor he!

Geplaatst

@amy

begin juni ongi worden dan 23 dagen verder start ik met de eerste deca spuit.

Dus in juli de eerste metingen en punctie enz

jij start een 2 weken voor mij zie ik.

Ik denk dat in rond 24 juni de eerste zet.

Geplaatst

Essie; Jij moet natuurlijk een cyclus wachten he, ik vond dat vorige keer ook wel even heerlijk hoor. Wij hebben toen zelfs nog een cyclus gewacht omdat we een vakantie geboekt hadden. Dit keer raakt mijn geduld en vertrouwen een beetje op. Ik denk dat ik na icsi 2 een pauze ga inlassen want dit hele traject heeft behoorlijk invloed op je leven vind je niet? Uiteraard hoop ik dat die pauze er eentje is van anderhalf jaar maar daar durf ik niet op te hopen. Ik blijf maar piekeren over 'waarom is icsi 1 mislukt?' heb jij dat ook? Ik kan dan toch wel bang zijn dat de embryo's door de zaadkwaliteit gewoon niet goed zijn maar ja, dat is ook weer een beetje doemdenken.

Misschien moet ik maar gewoon niet zoveel denken en even genieten van het hormoonvrije weekend:-)))))!!!!

Geplaatst

@all,

ziekenhuis belde mij net we hebben gewoon nog 6 rietjes over er is er maar 1 gebruikt zijn we heel blij mee,

En ze zeiden dat de menopur meteen hoog wordt gezet waar ik de laatste keer mee eindigde start ik nu meteen mee.

Ze willen meer eitjes en 3 emmys terugplaatsen als wij er zoveel hebben deze keer.

Affijn eind juni start ik weer met de decaspuiten en daarna met de menopur in juli starten dan weer FM en uiteindelijk eind juli een punctie.

Gelijk aangegeven dat de pijn te erg was met de punctie en ik net als mijn moeder en zus imuum ben voor morfine dus deze wordt ook meteen aangepast met de punctie.

Beetje jammer dat ik dat niet eerder had gemeld.

Kortom rust voor mij.

Geplaatst

@amy

ja het doet heel veel met je he.

Ik heb net weer een goed gesprek gehad met het ziekenhuis.

Wij hebben het geluk gewoon dat wij heel sterk en goed zaad hebben ze hebben maar 1 rietje gebruikt.

Ik heb er nog 6 gelukkig.

Ze gaan bij mij nu de medicijnen gelijk hoog inzetten en hopen op meer eitjes en willen er graag 3 terugplaatsen maar dan moeten er wel 3 zijn.

Ja ik ga ervan uit dat deze ronde dan gewoon niet goed was bij mij en dat het echt zo heeft moeten zijn.

Ik heb het naast mij neergelegd en ga door voor de 2e ronde.

Lukt die niet dan ga ik meteen door voor onze laatste ronde en als die ook niet wil dan gaan we weer een reis naar azie boeken en lekker weer 3 weken in azie genieten.

dan heeft het zo moeten zijn.

Ja tuurlijk ben ik dan heel verdrietig maar ik ben heel gelukkig met mijn man en ga het dan een plek proberen te geven hoe rot ook.

Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat het lukken gaat hoor.

maar andferhalfjaar pauze das lang hoor......

Geplaatst

@ essie, wat een goed nieuws dat lucht zeker wel lekker op. We gaan voor je duimen.

@amy, ik begrijp wel dat je zo piekert ik zou het zelf ook hebben. Maar je moet vooruit kijken en niet achterom al is dat heel moeilijk. Wij zitten er ook over te denken mag het weer niet lukken gaan we eerst lekker op vakantie.

@ fren, hoe is de punctie gegaan,

@ all, hier gemengde gevoelens gister had ik erge last van mijn eierstokken. Vanmorgen werd ik wakker en ik voelde niets meer. Heeft iemand dit wel eerdere gehad ik ben gelijk bang dat mijn eiblaasjes er niet meer zitten.

Ik moet morgen voor de 3de fm.......

Geplaatst

Moedeloos; heel herkenbaar, dat het gevoel ineens helemaal weg was. Ik heb mij vorige keer helemaal suf gegoogeld of ik niet een eisprong kon hebben gehad enz en het was gewoon helemaal goed; het gevoel in je eierstokken komt en gaat en dat is heel normaal.

Essie, wat fijn om te horen! Hoe weten jullie dan dat het zaad goed en sterk is? Ik neem aan dat dit bij ons ook het geval is aangezien er anders geen emrbyo's kunnen komen? Overigens bedoelde ik met die anderhalf jaar dat ik hoop dat er in de tussentijd een klein bijgekomen is hihi;-) jullie hebben ook helemaal gelijk meiden, ik moet vooruit kijken en niet teveel piekeren, ik ga mijn best doen!!!

Geplaatst

@amy

de arts die de mesa deed vertelde het ons meteen na de operatie dat het erg goede kwaliteit was met snellle zwemmertjes en net aan de telefoon zei ze dat ook ze ontdooide 1 rietje en deze waren nog allemaal erg snel en goede kwaliteit.

Goed zo amy hoe moeilijk ook kijk vooruit meis je kan wat achter je ligt toch niet meer terugdraaien helaas in dit geval.

focus je op de volgende ronde.

hahahahahah oke vandaar 1,5 jaar rust ik schrok al....

Geplaatst

Amy: Mijn cyclus schommelt tussen de 30 en 35 dagen dus vandaar dat ik denk ik later ben maar misschien herstellen ze dit nog wel omdat ik misschien eerder ongesteld ben.

Essie: Wat een opluchtig en super dat jullie nog zoveel rietjes hebben.Op naar de volgende ronde en hopen dat we een vruchtbare zomer hebben met zijn allen.

Fren: hoe is het gegaan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden