Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

fren super veel succes met de wachtweken!

moedeloos wat erg. wij liepen in dd, ook daar hebben ze veel verstand van zaken. sterkte, hopelijk komt er een oplossing

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@moedeloos,

Dat meen je niet alweer bij je 4efm wat een enorme bummer is dat zeg dan ben je er bijna en dan dit.

Ik snap er niks van dat alles zo goed gaat en dan ineens weer dit.

Kunnen ze niet andere medicijn gebruiken dan?

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Geplaatst

Thanks..

@essie, Ik weet het niet of ze wat anders kunnen gebruiken ze wisten het zelf ook niet meer. Volgende week gesprek

Maar we hebben besloten dat we eerst even pauze gaan nemen en lekker 2 weken naar de dominicaanse gaan.

Geplaatst

@moedeloos,

Gelijk hebben jullie even samen eruit en even je gedachten op iets anders zetten.

Ik hoop dat jullie volgende week wijzer worden van het gesprek.

Ik vind het echt zo sneu voor jullie

Geplaatst

@Moedeloos, nee toch. Hoe kan dit? Ik vind het echt heel naar voor jullie. Kunnen ze niet de punctie doen en dan de tp een maandje later zodat je lichaam eerst weer kan herstellen van de hormonen?

Mochten jullie een ander ziekenhuis overwegen dan kan ik Dusseldorf aanbevelen. Ze zijn daar met veel dingen toch verder dan in Nederland.

Geplaatst

Dank jullie wel dat jullie mee leven...

@ twinkel, ik weet niet of dit kan ik weet dat ze bij mij met zulke hoge hormoon waarders geen punctie mogen doen, want dan kan ik er erg ziek van worden en overstimulatie krijgen met gevolgen. Zo zeiden ze het.

Ja wij zitten ook wel aan gent te denken of idd dusseldorp. Maar wat zijn dan de onkosten. Ik hoeveel moeten we zelf betalen?

Ik laat jullie volgende week wel weten hoe het gesprek gegaan is.

Voor de meiden die bezig zijn heel veel suces en hopelijk komt onze gezamelijke droom allemaal uit.

Geplaatst

Moedeloos; nee joh, het is niet waar!!!! Wat ongelofelijk k*** en nog heel veel meer woorden die constant PIEP nodig hebben. Wat is het toch gemeen! Ga genieten van je vakantie en geniet even van elkaar zonder hormonentroep, dikke digi-knuffel!!!

Geplaatst

Ik vind het echt heel oneerlijk moedeloos; ik hoop zo dat je in ieder geval te horen gaat krijgen waar het nu toch door komt. Het is allemaal al zo heavy maar ik blijf zeggen dat wanneer je verklaringen kan krijgen is het allemaal beter te verwerken. Ik gun jullie zo enorm de kansen op een wondertje! Heb je er al eens over gedacht om b.v. over te stappen op Radboud? Tegelijkertijd zou er eigenlijk geen verschil mogen zijn tussen beiden ziekenhuizen maar ik hoor vaak wel positievere verhalen van t Radboud en ik ben er zelf ook supertevreden over.

Fren, 1 is genoeg voor een prachtig mooi wondertje hoor, ik duim, duim, duim voor jullie!!!

Hoe is het met de rest hier?!

Geplaatst

@Lisa, bedankt voor je reactie. Wij hebben wel het invriezen vergoed gekregen. De rekening van de Tese moesten we opnieuw insturen en hiervan hebben we nu een klein deel vergoed gekregen dus ik denk dat dat op hetzelfde neer komt als bij jullie.

@Moedeloos, Ik hoor ook veel goede verhalen over Gent maar weet wel dat de behandelingen daar weer een stuk duurder zijn dan in Dusseldorf. Dusseldorf is wel duurder dan Nederland. Dat zit 'm vooral in dingen als een narcose e.d. Het ligt heel erg aan je verzekering wat je vergoed krijgt. Ik krijg alles vergoed maar de meeste verzekeringen vergoeden tot het Nederlandse tarief.

@Fren, idd even balen dat de rest niet goed genoeg is om in te vriezen. Maar het belangrijkste is dat er een a-kwaliteit in je buik zit! Ik ga voor je duimen.

Geplaatst

Moedeloos, die is erg mooi en naar waarheid:-) hoe is het met je? Wanneer heb je nu het gesprek? Word het bij jou als een poging gerekend? Zou wel heel gemeen zijn!

Hier alles oke, beetje genieten vh zonnetje en de vrijheid. Volgende week mag de eerste deca- spuit erin, best weer spannend!

Geplaatst

@moedeloos, mooie zin. Het is soms moeilijk om te blijven geloven dat het goed komt maar na het lezen van deze zin besef je weer dat je positief moet blijven denken. Wanneer hebben jullie een gesprek in het Amc?

@Amy, spannend weer hè? Ik heb volgende week de uitgangsecho. Vind het ook wel weer spannend hoor!

Hoe gaat het met de rest? Fren hoe voel jij je?

Geplaatst

Voel me prima hoor. Zit natuurlijk ook pas op dag 5 dus is veel te vroeg om iets te voelen. Ben alleen erg moe, maar dat kan ook komen door de enorme hoeveelheid hormonen en follikels. Gelukkig nu sinds 2 dagen minder buikpijn en volgens mij kan ik ook weer broeken aan. Was zo opgezwollen dat dat niet ging. Afwahten dus...

Geplaatst

@ twinklestar, het blijft moeilijk zeker. a.s. donderdag hebben we een gesprek en we gaan dan lekker vrijdag een weekendje weg samen om alles samen te verwerken.

Volgende week je uitgangs echo spannend suc6

@ fren, hou je het nog een beetje vol die spannende dagen we gaan hard voor je duimen voor mooi test.

@ lisa, alweer 15 weken zie ik hoe voel je je. Lekker genieten van je dikker wordende buik

Geplaatst

Fren: Hoe is het met jou?Gaat alles goed en hoe voel je je?

Amy81: Nog een paar dagen en dan kan de eerste spuit erin.Bij ons gaat zaterdag de eerste spuit erin en zit nu al in over de tijd.Heb competitie tennis om kwart voor 7 en daarna een groot feest dus schiet al weer lekker op.

Heeft iemand een tip wat de beste tijd is?

Geplaatst

Spannend toch weer he Janneke; ik spuit altijd om half 11, prima tijd. Ik zit alleen wel een klein beetje in over een concert die ik volgende week heb (Guus Meeuwis) dan gaat het toch echt wel een klein beetje lastig worden...ga nog even uitzoeken wat ik dan het beste kan doen!

Fren; hoe is het met jou?

Annaatje, lief van je meid, thanxs! Hoe gaat het met jullie? Kan je het allemaal een beetje bevatten? Kunnen jullie al een beetje vooruit kijken of is dat erg moeilijk?

Hier gaat het goed, ik probeer weer een beetje vertrouwen te krijgen maar wil mijzelf ook beschermen, kortom ik denk (en pieker) veel maar gaat goed komen:-)

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hi Meiden,

even een berichtje, zodat jullie weten dat ik jullie niet vergeet.

Fren, ik lees dat er 1 toppertje is terug geplaatst! Wauw... heel veel succes met de oh zo langzame wachtweken!

Maar wat balen dat ze de 11 emmy's niet hebben ingevroren. Vind dat zo zonde dat ze dat in NL niet doen....

Moedeloos, ik krijg 2x het NL tarief vergoed, dus mag rond de 3800 euro declareren en daar kom ik in DD makkelijk mee uit!

X

Geplaatst

@ amy gaat wel goed met ons

Eind juni krijg ik hsg en gelijk uitslag en daarna meteen eerste gesprek voor donorzaad

je krijgt dan vragen en ze vullen een kaart in met kleur ogen lengte enz.

Dan krijg je binne 1 maand groen licht,je moet donorzaad betalen,dan bestellen ze de rietjes en dan kun je al beginnen

Klinkt gek maar ik heb er zin in!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden