Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@essie, lief van je. Het gaat. Voel me momenteel ook nog eens niet lekker (voelt alsof ik tegen een griepje aan zit) en dan nog dit herfstige weer erbij.... Niet echt opbeurend. Ik heb heel erg veel zin in de vakantie. Nog 2,5 week en dan even lekker relaxen en alleen maar leuke dingen samen doen.Wat naar voor je moeder. Kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. @Amy, een jankbui kan soms heerlijk opluchten. Ja, voor ouders is het soms ook moeilijk hè? Mijn moeder kan ook echt verdrietig zijn omdat het bij ons nog niet gelukt is. Probeer positief te blijven! Hoeveel zijn er nu terug geplaatst? Ik ga voor jullie duimen hoor. Het kan ook juist goed zijn dat je van alles voelt. Misschien probeerd het nu wel een lekker plekje te vinden in je buik.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje essieislief dat is schrikken. Wens je moeder beterschap. Hopelijk knap ze snel op.

En amy was die lekker wat voor taart heb je gebakken?

Geplaatst

Hee Essie, dat klinkt toch echt even wat minder met je moeder, de schrik zal wel in je lijf zitten he...Enig idee hoe ze aan die ontsteking is gekomen? Zorg maar goed voor d'r:-)

Twinkelstar; wij hebben ook een vakantie gepland na deze icsi, als het niet lukt weet ik zeker dat ik daar even heerlijk ga genieten van een wijntje en van alles wat nog meer volgens alle leefregels verboden is. Het is gewoon echt zo'n pittig proces vol teleurstellingen. Toen we eraan begonnen ging ik er toch nog vanuit dat we het wel in 3 pogingen zouden redden, je moet wel. Nu komen we toch angstvallig dichtbij het punt dat we voor icsi 3 moeten gaan en dan is het klaar, eng...Ja, het is voor moeders echt moeilijk. Ik merk dat ze zich echt een beetje machteloos voelt, tsja en ik wil haar ook weer niet te vedrietig maken...Ik hoop dat jij wel weer snel vertrouwen gaat krijgen hoor twinkelstar, zorg maar goed voor jezelf. Wij hebben er overigens twee terug laten plaatsen maar wel van een matige kwaliteit!

Raba; hoe is het met jou?! Ik lees in je onderschrift dat jullie voor twee intakes gaan? Ik ben heel benieuwd, wij denken ook aan Belgie, puur omdat ze daar veel meer een persoonlijke behandeling doen na zoveel mislukte pogingen en dat ze veel meer cryo's invriezen die echt nog wel kans van slagen hebben. Ik ga je in de gaten houden hoor, zo krijg ik ook weer info vanuit de eerste hand:-) Ik heb trouwens een chocoladetaart gebakken hihi, hij ziet er niet uit maar hij smaakt goed, het is jammer dat ik jullie niet om mij heen heb anders had ik jullie allemaal een troost-stukkie gegeven dus probeer m te proeven meiden:-)

Geplaatst

Essie, hoe gaat het met je moeder?

Heel veel succes de zaterdag!! Wel fijn dat de ongie dan over is!

Ik moest de 1,2 of 3e cyclusdag komen voor een uitgangsecho en dan meteen diezelfde dag gonal erbij ...ze doen het ook overal anders he.

Twinkelstar, wat verdrietig dat het weer niet gelukt is.

Doe rustig aan en laat het verdriet eruit!

Ik had accupunctuur bij de tweede icsi ...wie weet ook iets voor jullie?

Amy, wanneer mag je testen? ...huilbuien? klinkt op zich heel goed hoor, tenminste die krijg je meer als je zwanger bent!

Succes nog met wachten

Geplaatst

@twinkelstar @amy @raba @sanne

Dank je wel voor het vragen en beterschap voor mijn moeder.

Op dit moment gaat het nog helemaalniet lekker met mijn moeder.

Ze heeft vanmorgen medicijnen gehad om de ontsteking weg te halen.

Ze heeft een hele zere buik en eet alleen maar vloeibaar eten ze mag niets anders dan vla kwark heldere boulion.

Ik hoop dat ze snel opknapt.

je kan dit spontaan krijgen als je boven de 50 bent is niet te voorkomen.

@all

Het prikken gaat top.

We hebben voor de onderbuik gekozen en dat is zachter (zeker bij mij whoehahahahah) en ik voel er niks van heerlijk.

Ik denk / hoop dat ik zaterdag met de menopur mag starten dan kunnen er een hoop eitjes komen hoop ik.

Spannende tijden weer.

@Amy

Hoe gaat het meis zitten ze er nog en heb je nou nog steeds zo een kramp

En de lekkerste taarten zijn degene die er niet uit zien neem een cake die ingezakt is hmmmmmmmm

@Sanne

Hoe gaat het met jou?

Heb je al een echo gehad?

@Twinkelstar

goed van je dat je zin hebt in de vakantie ik kan mij dat helemaal voorstellen even lekker eruit en even samen genieten.

@raba

Ik zie dat jullie naar DD en brussel gaan

Ook weer spannend wat daar uit komt allemaal.

Wel goed van je dat je verder kijkt.

Hoe voel jij je verder?

Geplaatst

Essie, spannend, ik ga keihard voor je duimen; op naar heel veel eitjes, goeie bevruchtingen en een mooie positieve test!

Hoe is het met je moeder? Aan de betere hand of nog niet? sterkte!

Hier alles goed, ik blijf die kramp houden en vind het allemaal maar niks; ik kan mij niet voorstellen dat deze poging gaat slagen maar hee, de wonderen zijn de wereld nog niet uit:-0 Voor nu even nog genieten van het mooie weer!

Geplaatst

@Amy

Met mijn moeder nog hetzelfde.

Ze zegt mijn buik voelt aan alsof ik geopereerd ben .

Mijn liefkinderen hebben haar net een bos bloemen gebracht die zijn hier het weekend gezellig.

Ik blijf duimen voor je Amy kop op meis you never know je lichaam kan je goed in de maling nemen hoor.

Geplaatst

@all

Ik ben lekker bezig FM is pas de 27ste ik spuit nu alleen deca

Vanaf de 21 ste menopur 450 eenheden spuiten dat zijn 6 flesjes met een tab erin en mengen met 2 water best hoog maar go eitjes go.

De 30 ste krijg ik de 2e FM en dan kijken hoe alles gaat.

Voornu zag alles er perfect uit ik kan alleen niet starten omdat het er zo druk is daar baalde ik wel heel erg van dus 5 dagen later met de menopur starten ipv vandaag.

Geplaatst

@twinkelstar

jawel ik ben al sinds 6 juli deca aan het spuiten die moet ik nu langer doorspuiten en donderdag komt er menopur bij

Ik was boos omdat ik al door de drukte daar 3 maanden had gewacht ze merkte aan mij dat ik er niet blij mee was.

Ze zei als ik je eerder laat beginnen is er geen plek voor je punctie dusssssssssssssssssssssssssss dan maar weer later.

Ik was al ziek vandaag buikgriep dus weinig begrip voor alles....

Geplaatst

Essie, inderdaad vervelend. We zijn ook begonnen in het amc maar ons werd verteld dat de wachtlijsten voor de uroloog heel erg lang waren (tese) en dat we alles bij elkaar misschien wel 2,5 jaar verder zouden zijn voordat we de eerste icsi zouden hebben. Ook was er op dat moment een stop en was het uberhaupt de vraag of we daar terecht konden. Daarom hebben wij o.a besloten om naar dusseldorf te gaan.

Geplaatst

@twinkelstar

Wij lopen ook al ruim 1,5 jaar in het AMC.

De wachttijden bij het AMC zijn belachelijk lang maar dusseldorf is voor ons geen optie.

Wij wonen veel te ver daar vandaan.

Geplaatst

@essie, ja het is jammer dat het allemaal zo lang duurt daar. Al is het volgens mij wel verbeterd na de verhuizing naar het nieuwe gebouw of niet? Jammer dat dusseldorf te ver is voor jullie want alles gaat daar echt veel sneller. Maar wellicht is dit wel jullie laatste icsi en ben je straks gewoon zwanger!

Geplaatst

Twinkelstar; hoe is het met jou? Gaan jullie nog lekker met vakantie?

Hier alles goed, misschien had je het al gelezen in het wachtbankje topic maar ik heb wel het idee dat het over is; we gaan voor de laatste icsi, doodeng maar goed, eerst op vakantie!!!

Essie, hoe is het nu met je moeder? Bale dat je pas zo laat mag beginnen met prikken!

Geplaatst

@twinkelstar

Ja met het nieuwe gebouw is het wel erg vooruit gegaan je zit ook echt appart met allemaal dames die een kindje willen wat niet lukt.

En de wachttijden zijn aardig geslonken.

@Amy

Ja mijn moeder is eindelijk een beetje aan het opknappen.

Lief dat je het vraagt.

Op welke wachtdag zit je nu Amy?

Nog 2 nachtjes en dan ga ik weer verder met 2 prikken deca en menopur

Geplaatst

Wat fijn dat je moeder opknapt Essie, zou toch wel heel erg confronterend zijn als jij midden in puncties en wachtdagen zit terwijl het met je moeder niet lekker gaat...En morgen gaat de menopur erin, spannend weer....Jullie hebben echt besloten 3x icsi en niet verder he? Vind ik wel heel knap hoor; laten we hopen dat het hierbij blijft!

Overigens hebben wij dat ook in het radboud, je loopt wel door de afdeling waar alle zwangere zitten maar je gaat dan met een trappetje naar beneden. Ik vind het soms wel stigmatiserend werken hoor zo van 'ach, dat stel moet naar de fertiliteitsafdeling' tsja, haal ik meer mijzelf in mijn hoofd hoor.

Ik moest even rekenen maar ik zit nu op wachtdag 8, vorige keer werd ik op wachtdag 11 ongesteld; althans toen begon het dus ik verwacht het dit keer ook netjes. Doordat mijn lijf zulke duidelijke signalen afgeeft word ik steeds angstiger voor icsi 3; ik ben zo bang weer die signalen te voelen...

Voor nu, en dat klinkt misschien gek, ben ik echt een beetje mijn ongi aan het afwachten: ik wil mijn leven weer voor even terug. Ik wil weer lekker hardlopen om mijn hoofd leeg te maken, ik wil samen uiteten met een flesje wijn, ik wil het huis lekker schoonmaken waaronder de kattenbak binnenste buiten keren enz:-) Suf he, maar natuurlijk doe ik dit allemaal nog niet als ik geen volledige duidelijkheid heb dus gewoon even geduld oefenen...

Geplaatst

@Amy

Donderdag gaat menopur erin

Ja we zijn blij dat mijn moeder een beetje is opgeknapt ze is nog niet de oude maar we gaan de goede kant op.

En ja wij hebben echt besloten bij 3x icsi te stoppen.

Anders kan je eeuwig door blijven gaan en wij zijn niet de jongste.

Dan gaan we wel een reis plannen voor de zomer 2012 naar thailand dus daar hebben wij ook vewel zin in.

En wij gaan er samen ook liefst dit jaar nog even tussenuit.

Ik hoop dat je ernaast zit Amy met je wachtdagen en ongi worden.

Maar nogmaals je zal zelf het beste weten hoe en wat met je lichaam.

Mocht het fout gaan zie ik dat je er eerst even van gaat genieten met alles wat nu niet mag voor je de 3e poging in gaat slim.

weet je al hoe ver jullie gaan dan na de 3e poging?

Doe je dan meer pogingen of gingen jullie dan voor adoptie.

Geplaatst

Amy, het is nog niet zo ver. Nog even positief blijven. Wie weet houd je lichaam je wel voor de gek.

Wij gaan de 31-ste naar italie. Ik kijk er erg naar uit.

Essie, succes met spuiten maar weer!

Geplaatst

Oeps, donderdag gaat de menopur erin, ik hoop op enorm veel eitjes meid! Heel goed dat je ook iets leuks in het vooruitzicht hebt gesteld; lekker rondreizen in Azie, lekker genieten.

Ik vind het enorm moeilijk; waar is de grens? Ik denk dat wij misschien nog 1 icsi betalen maar op een gegeven moment is het klaar, dan gaan we volledig voor adoptie en misschien ooit nog eens verder met icsi als dat dan nog mogelijk is. Ik vind dit wel een heel erg pittig emotioneel proces en ook daarin moet het op een gegeven moment klaar zijn denk ik, ik hoop dat we dit punt beiden niet bereiken:-)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Tijd geleden dat ik wat heb geschreven.

Wat is er een hoop gebeurt!

Wat balen van alle pogingen die mislukt zijn!

Sterkte allemaal en heel veel succes met de volgende poging! Ik zal voor jullie duimen!

@amy ik hoop zo dat je gevoel het mis heeft! Blijf positief hoor!

@essie, hoe is het nu met mams?

Wat balen dat je een een week moet wachten zeg! Lijkt me errug frustrerend!

Wij lopen ook in het AMC en hebben tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Zouden zelfs in augustus al aan de beurt zijn voor de TESE operatie! (terwijl we in januari op intake geweest zijn)

Wij hebben in overleg met de arts besloten om hiermee te wachten tot na onze trouwdag en huwelijksreis. Niet echt fijn om met een eventuele wond te gaan backpacken in zuid Amerika en al helemaal niet om vlak voor je trouwen te horen dat ze niets hebben gevonden...

Ik ben blij dat we de trouwdag en reis hebben om naar uit te kijken want anders zou ik gek worden denk ik!

Lees regelmatig ff jullie verhalen en soms ook bij de wachtbankjes, wordt er niet altijd even vrolijk van....

In mijn omgeving komen steeds meer zwangeren en dan is het best wel eens confronterend.

Is er bij jullie voor de TESE operatie iets gezegd over de kans van slagen? Ze hebben ons verteld dat er 75% kans is dat ze wat vinden en dat lijkt me zo super hoog???

Nou ik blijf voor jullie duimen allemaal hoor! Ik hoop snel op positieve verhalen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden