Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo bianc, welkom hier! ik wil je er best wat over vertellen, maar heb nu weinig tijd. als je het topic doorlees kom je denk ik ook genoeg info tegen. wij zijn in dusseldorf geholpen daar gaat alles wel veel sneller. wij hadden eind nov de intake en eind januari de tese, begin maart had ik de eerste tp. Heel veel succes!

Geplaatst

@Amy @all

Ik kom op het november december bankje te zitten.

Onze 3e en laatste poging start op 3 november met de deca spuiten en vanaf september aan de pil.

Zelfs de punctie is al ingepland op 28 november om 09:15 uur dat doen ze tegenwoordig meteen.

Alle spuiten weer in huis de bollen de pillen die je lekker suf maken voor de punctie dus aftellen weer.

Maar morgen gaan wij eerst voor oktober samen een reisje boeken naar Kos toe even echt eruit.

Door onze 2e poging konden wij deze maand niet naar het buitenland maar wel lekker 3 weken vrij geweest hoor en weg geweest in belgie en eigen land.

Geplaatst

essie super veel succes straks en een hele fijne vakantie gewenst

bianc, als er iets specifieks is dat je wil weten geef maar een gil.Ik weet niet welk ziekenhuis jullie lopen? Dat wil nl nog wel eens verschil maken in procedures e.d.

Geplaatst

Essie, wat bijzonder dat je gewoon al een datum voor de punctie hebt! Dat is neem ik aan een streefdatum want anders kan je dat toch nooit zeker weten? Ik hoop dat ik ook op het novemberbankje kom, over 4 weken moet ik bellen en dan hoor ik of ze plek hebben: ik hoop het zo!!! Zie je er weer tegen op, het hele circus? Verder nog duidelijkheid gekregen?

Geplaatst

Ik heb net de eerste afspraak gemaakt voor acupunctuur.

Maandag mag ik er terecht voor icsi en voor afvallen.

Ze maakt een combi.

Ze gaat ervoor zorgen dat het kinderkamertje klaar is voor de 3e ronde.

Ik ben heel benieuwd.

Baat het niet dan.......

@Amy

ja ik zie wel weer op tegen alles als ik eerlijk ben.

Maar goed vanavond boeken wij een reisje naar Kos daar kijk ik echt naar uit heel erg zelfs.

En net een afspraak voor de acupunctuur gemaakt dus actie.

Dan heb ik er alles aan gedaan.

Ik duim voor je dat je bij mij komt zitten hoor.

Geplaatst

Bianc

Je kan ook even kijken op

Geen enkele zaadcel gevonden deel 3

Kun je vinden via google

Daar schrijf ik ook mee en alle meiden

Daar hebben hetzelfde

Geplaatst

Hoi,

Essie, ik ben gisteren voor het eerst voor acupunctuur geweest. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik voelde me wel heel raar daarna. Ik denk dat je er sowieso wel ontspannen van word. En ik heb zoiets van baat het niet dan schaad het niet. Zeker het proberen waard. Wanneer moet jij voor de eerste keer?

Wat fijn dat je nu al een datum voor de punctie hebt. Staat dit dan ook al echt vast?

Bianc, welkom hier. Je kan in dit topic een hele hoop terugvinden. In welk ziekenhuis krijgen jullie deze onderzoeken? Tese wordt alleen gedaan in het amc en het radboud. Houd rekening met wachtlijsten. Wij zijn om (onder andere) die reden naar dusseldorf uitgeweken.

Annaatje, hoe gaat het met jou?

Amy, hopelijk kunnen jullie in oktober weer starten!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor de berichtjes met tips en adviezen. Hier ga ik de komende dagen alles even op lezen. Wij lopen nu in het ziekenhuis in Voorburg. Er is inderdaad al gezegd dat ze hier niks voor ons kunnen betekenen, maar dat ze ons doorsturen naar Belgie. Maar als ik het zo zie onder jullie namen, staat ons nog heel wat te wachten..

Liefs Bianca

Geplaatst

@Twinkelstar

wat goed dat jij al de eerste gehad hebt zeg.

Maandag om 18:15 heb ik mijn eerste acupunctuur.

Ik ben ook heel benieuwd hierna ik laat het je wel weten.

Ik ben ook blij dat ik wat data heb gekregen hoor kan je beter inplannen zo.

@bianc

sterkte en succes in dit hele procces.

Geplaatst

Wat goed zeg, nu al accapunctuur. Ik las dat je het rond de 5x in ICSI periode moet doen. Hoeveel kost bij jullie de acapunctuur? En, gaan jullie dan ook aan de Chinese kruidenthee? Dat vind ik namelijk altijd een beetje trikkie.

Maar, Essie, die datum kan toch nog verschuiven als de eitjes eigenwijs doen? Als je een datum weet heb je inderdaad wat meer zekerheid he, dat is wel fijn. Wij gaan beginnen met onze strakke levensstijl, voor ons toch altijd lastig wanneer je je aan regels moet houden (houden allebei van hardlopen, mag even niet, houden allebei van een wijntje, mag even niet, vinden de sauna heerlijk, mag even niet: enz.) maar, we doen het voor het goeie doel.

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

@twinkelestar ik heb gisteren mijn eerste iui-d gehad in gent.aparte ervaring vooral omdat je weet dat het niet het zaad is van mijn man.maar ik moet zeggen ,wij beschouwen het wel als mijn man zn zwemmers. Echt superlieve man die zelfs grapjes maakten toen die het inbracht. Heb wel weinig hoop omdat mn eisprong op dag 21 pas was.erg laat dus maar we zien wel...

Geplaatst

@all ff vraag. Letten jullie op je eetgedrag voor je icsi.ik let sinds gisteren weer op.is me ook geadviseerd.geen kattenbak verschonen,geen rauwe groente,niet teveel cola koffie thee

Geplaatst

@Amy

Ik krijg tot 500 vergoed van de acupunctuur en kost anders 57 per keer.

Ja je moet een hoop laten voor het goed doel ;-)Gekke kruidethee hoef ik ook niet hoor

@Annaatje

ik doe het eiwit dieet nu en ik ga vanaf maandag acupunctuur doen ook voor lijnen (ik heb een schildklierafwijking die is heel traag ben dus best stevg)

Kattebak mag je alleen niet doen als je een TP hebt gehad.

Verder drink ik nagenoeg nooit alcehol komt ook door mijn lever die ziek is.

en drink wel veel thee maar let niet op wat mag wel wat mag niet.

Geplaatst

Annaatje, spannend! En nu de zenuwslopende wachtweken!

Voor de icsi let ik niet echt op mijn eten. Pas na de tp let ik erop. Wel probeer ik tijdens het spuiten al weinig tot geen alcohol te nemen.

Amy, ik krijg maar 300 euro vergoed en mijn acu kost 65,- per keer. Best veel als ik het vergelijk met essie.

Geplaatst

Ik sluit mij aan bij jou Twinkelstar; na de TP let ik wel op wat ik eet en voor en tijdens het spuiten drink ik af en toe een wijntje maar het mag geen naam hebben en probeer ik een beetje aan mijn groenten en fruit te denken. Afgelopen keer heb ik wel een pak granaatappelsap gedronken na de TP omdat ik allemaal van die wilde verhalen erover hoorde maar hee, het heeft eventjes in een positieve test geresulteerd. Maar of dat nu van die granaatappelsap kwam, who knows?!

Dat is inderdaad een verschil! Bij krijg je per behandeling €30,- vergoed, je moet dus de helft zelf betalen aangezien ik had gezien dat het €60,- kost. Tsja, het is dat ik nu alles uit de kast wil halen maar het is wel gemeen dat dit er ook nog eens bovenop komt...

Meiden, voor nu, een fijne dag!

Geplaatst

De man die iui deed zei wel tegen mij al

Dat ik ook niet kattenbak mocht verschonen.heb toch geen kat hihi. En geen rauw eten

Verder drink ik nooit alchol,rook niet. Alleen snoep teveel :-(

Geplaatst

Hallo iedereen,

wat een opluchting dat ik dit forum heb gevonden, wij weten vanaf begin dit jaar dat mijn man geen zaad in zijn sperma heeft en naast dat we heel geschrokken zijn, merk ik ook dat we angstig zijn voor wat er gaat komen. Zeker het wachten en geduld hebben, de afhankelijkheid en zelf weinig kunnen doen maakt dat ik me wanhopig kan voelen. Er zijn slechte en minder slechte dagen...

Maar gelukkig hebben we ook nog goede dagen samen, we zijn net een jaar getrouwd en hebben samen al een flinke berg te beklimmen! We zullen het samen gaan doen!

Afgelopen vrijdag zijn we doorverwezen naar de uroloog, dat is niet soepel gegaan omdat de assistent het niet goed begrepen had. Wij moeten op de wachtlijst gezet worden voor de TESE en dat was nog niet mogelijk volgens de assistent, ik was wanhopig... hoe lang moeten we dan nog wachten? Ik merk dat ik data nodig heb om me aan vast te houden, om naar toe te leven. Na een kleine week bellen en hopen dat je terug gebeld gaat worden, vandaag eindelijk iemand te pakken gehad die ons wel wat kon vertellen. Maandag om 10.00 uur naar de uroloog voor intake en dan hopelijk komen we iets te weten over op welke termijn mijn man geholpen wordt....

Ik merk doordat ik jullie verhalen mag lezen, ik zoveel steun en begrip voel, want hoeveel je omgeving ook met je meeleeft, als het niet zelf meemaakt heb je toch geen idee hoe het voelt...

Misschien kunnen jullie mij tips geven voor de toekomst hoe je het wachten dragelijker maakt, hoe je het je omgeving vertelt, wat ons nog allemaal te wachten staat, wat ik al zou kunnen doen om me klaar te maken?????

Iedereen heel veel sterkte en nogmaals ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb,

Liefs Brida

Geplaatst

Hoi brida, welkom Op dit forum. Die onzekerheid is het ergste hè? Wij zijn ook in de mmm terecht gekomen doordat mijn vriend zijn zaad niet goed was. Inmiddels zijn wij al een paar stappen verder (zie ook mijn onderschrift). Wij zijn van het Amc overgestapt naar Düsseldorf omdat er daar geen wachtlijst was en ze verder zijn met heel veel technieken. Heel veel sterkte de komende tijd! En als je vragen hebt...stel ze gerust.

Geplaatst

hallo brida, welkom!

Ook wij zijn naar dusseldorf gegaan, omdat we in nl wonen werden we automatisch naar nijmegen verwezen, maar ook daar vond ik het best lang duren, hoezo ongeduldig ;) Dus heb ik ons tegelijkertijd ook aangemeld in dd en daar ging het lekker snel. Dat kwam denk ik ook omdat het bij mij ok leek, maar wij hadden 25- de intake en 28-1 de tese, begin maart eerste terugplaatsing

Doe in iedergeval waar je je goed bij voelt en hier owrdt je vast wat wijzer, heel veel succes

Geplaatst

Hoi Lisa en Twinklestar, ontzettend fijn dat jullie zo snel hebben gereageerd, gebeurde dat ook maar eens in het ziekenhuis:happy:!!!!!

Ik ben wel een beetje geschrokken als ik jullie verhalen en andere lees over de wachtlijsten en de maanden wachten, dat weten we natuurlijk wel, maar dat het zo ontzettend lang moet duren raakt met zo.

Zoals ik schreef hebben we maandag een afspraak met de uroloog en dat horen we aan welke termijn we moeten denken, ergens ben ik blij dat ik nu weet dat het niet gering zal zijn. Anders was ik zo ontzettend geschrokken op dat moment, nu kan ik me beter voorbereiden.

We hebben net ook met elkaar besproken dat wanneer het zo lang gaat duren dat ik maandag ook contact ga opnemen met het ziekenhuis in Dusseldorf en Gent, kijken waar we snel terecht kunnen.

Hebben jullie het goed kunnen regelen met de verzekering? Praktisch probleempje maar toch ook niet helemaal onbelangrijk!

Fijn om mijn verhaal te kunnen delen en jullie vragen te kunnen stellen,

Liefs Brida

Geplaatst

Welkom Brida,

Wij lopen in het AMC de wachttijden waren 1,5 jaar nu geloof ik bijna een jaar maar kan korter zijn nu.

Ik hoop voor je dat het meevalt.

Sterkte en succes met alles

Geplaatst

Hoi brida, ik heb tot nu toe alles vergoed gekregen van mijn verzekering. Wel ben ik net voor het nieuwe jaar overgestapt naar een andere verzekering omdat deze ook 100% vergoed in het buitenland en bij aanvraag een vierde icsi poging vergoed. De meeste verzekeringen vergoeden tot het Nederlandse tarief. In het buitenland zijn de behandelingen duurder dus dan moet je vaak nog aardig wat bijbetalen.

Ik weet niet bij welke verzekering je zit en of je aanvullend verzekerd bent?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden