Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@moedeloos wij hadden geloof ik eerste gesprek in febr en in mei had mn man de tese operatie. Intake is 100 euro in gent

Ik adviseer ook op tijd te vertrekken ,vaak file antwerpen,ongelukken en zijn er met weg bezig. Niet schrikken he buitenkant is oud gebouw maar afdeling fertiliteit is pas vernieuwd en mooi geworden.

succes

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je annaatje dat is best snel mis dat wij dan in febr al voor de tese kunnen best spannend allemaal.

Hoe is het nu met jullie dan? Gaat de kid ook via icsi of gewoon met iui? Heel veel suc6

Jah ik had het al gehoord over de buiten kant, maar ja als binnen alles nieuw is. Is het goed.

Geplaatst

Hallo meiden, wat is er een hoop gebeurt afgelopen tijd! Wat vervelend dat bij een aantal van jullie de poging (weer) mislukt is, en voor de bofkonten onder jullie; van harte gefeliciteerd, het is jullie gegunt!

Ik ben weer terug van onze geweldige huwelijksreis, even flink genoten van elkaar en een mooi land. Weer helemaal opgeladen voor wat komen gaat!

Afgelopen week heb ik een email gestuurd naar het AMC om te vragen of ze een idee hadden wanneer we aan de beurt zijn voor de TESE operatie. (wij zijn in juni bij dr meissner geweest voor de intake en hij zei toen dat we waarschijnlijk eind augustus begin september aan de beurt zouden zijn. Dit hebben wij toen ivm ons trouwen uitgesteld.)

Ik kreeg nu een reactie op mijn email dat ze nog niets kunnen zeggen over wanneer we aan de beurt zijn.

Ik vind dit best raar, willen toch wel een klein beetje weten waar we aan toe zijn! Ga morgen maar even bellen om wat meer duidelijkheid te krijgen maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen? Hoe lang van tevoren hoorden jullie wanneer de TESE was?

Geplaatst

@moedeloos wij doen eerst 6 keer iui met donorzaad zonder hormonen.is goed te doen

Al wel 2 pogingen mislukt

En na 6 keer krijgen we een gesprek en dan denk ik dat ik met hormonen krijg

Hsg heb ik al gehad en dat was goed

Kwestie van goede timing denk ik nu net als e een ander stel

Geplaatst

Annaatje is je 2e poging nu echt mislukt meid?

Is wel erg vroeg heh aangezien je op zw pagina schreef dag 24 van je cyclus toen.

Ik hoop dat het toch raak is.

Maar je weet ik ( OW) was bij ons zoontje van de eerste iui zwanger en nu al 2 keer mislukt tja heel vreemd hoe het anders kan zijn.

Geplaatst

Hej arzu

Haha toevallig

Ja denk het wel. Bruinverlies wordt meer

En volgens cb digi test,wat altijd klopt moet ik het morgen worden. Ff geteld nu en vandaag dag 26 ,ben soms de kluts kwijt kwa dagen hihi

Geplaatst

Meiden even een ego update van mij.

Inmiddels ben ik al weer bezig en hebben we al weer 1fm gehad en vandaag nr 2.

Er zijn al 17 follikels te zien nog niet groot genoeg dus moet vandaag beginnen met puregon.

En dat morgen ook doen en dan donderdag de 3fm. Zoals het nu gaat verwachten ze dat we zaterdag of zondag de punctie hebben.

Dus het word weer spannend. Manlief begint nu wel wat te stressen want de tese komt nu heel snel eraan. We zijn zo benieuwd of ze door de punctie voldoende zaadcellen kunnen verkrijgen en anders dan krijgt hij als nog de operatie. Voel me eieren goed. Maar heb gelukkig verder geen bijwerkingen.

Later reageer ik wel op de anderen maar moet snel eten koken straks nog even knippen

Geplaatst

@all

Ik ben weer terug van een heerlijke to vakantie op kos

Helemaal bijgetankt.

Morgen mijn contract tekenen bij mijn nieuwe baas en vandaag acupunctuur

Maandag start mijn nieuwe baan al.

@twinkelstar

Ben je lekker aan het broeden?

Hoe voel jij je.

@Raba

Wat goed 17 stuks zeg.

Ben benieuwd vandaag naar je 2e fm

En je arme man hihi hoort erbij hè sterkte.

@annaatje

Ahhhhh nee ik duim voor je hoor dit moet goed gaan sterkte.

@suzi

Gefeliciteerd met jullie huwelijk en fijn dat je er weer bent

Ja het AMC is erg goed in onduidelijk zijn en lange wachttijden.

Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt wij lopen er al 2jaar.

@moedeloos

Eindelijk komt er voor jullie ook langzaam weer een datum aan om naar toe te leven.

Het is zo februari.

@Amy.

Joepie jij mag ook weer starten dan loop je een week of 2 weer voor mij.

Ik start 3november weer.

En iedereen die ik vergeten ben sorry succes of sterkte.

Geplaatst

He meiden!

Raba fijn dat je weer bezig bent, succes! Twinkel hoe gaat het in de wachtweken? Ik duim me suf voor je. Essie fijn dat de vakantie goed was, succes met je nieuwe baan en succes vanaf nov met de start van een nieuw traject.

Andere meiden natuurlijk ook succes!!

Hier bezig met de laatste weken, het gaat gelukkig goed tot nu toe.

Geplaatst

@ Essie, Fijna dat jullie een mooie vakantie hebben gehad. Wij zijn ook een sop kos geweest en zou er zo weer heen willen.

Wij zijn vandaag weer in het AMC geweest en idd zeiden ze daar dat ze ons niet meer verder kunnen helpen. Dit wist ik allang en kwam de klap dus niet zo hard aan.

Ze vonden het super dat ik al een afspraak gemaakt had in Gent Ze gaan nu een soort samenvatting van ons hele dossier maken en die moet ik over 4 weken ophalen.

Ik kan niet wachten tot het 30 novmeber is.

@ Lisa1978, wow alweer bijna 35 weken zie, t wordt nu zeker erg spannend. Alvast heel veel suc6

Fijne avond meiden

Geplaatst

@Lisa wauw jij zit indd al in je laatste weken wat gaaf zeg. En wat zijn die weken snel gegaan. Ben je er klaar voor en heb je al verlof. Ik hoop dat je je goed voelt. @moedeloosWat goed dat jullie je er op hadden voorbereid dat scheelt de helft als je dan een rot bericht krijgt Op naar Gent het is zo eind november de tijd vliegt vind ik. Ja Kos was heerlijk hoor even samen genieten.

Geplaatst

Hey Essie! Leuk dat je er weer bent! Weer helemaal opgeladen voor deze poging? We gaan elkaar inderdaad weer helemaal opvolgen, ik start a.s. weekend weer met prikken en heb 24 november de eerste follikelmeting, ik verwacht dan eind november/ begin december de punctie. Ik wil nog maar niet denken aan die wachtweken brrr....mijn maag krimpt samen want ik zie erg op tegen de spanning en wellicht de teleurstellingen maar goed, we shall see:-) Ik ben ook gestart met accapunctuur! Wat bijzonder! Vandaag ga ik weer en dan gaat ze beginnen met naalden in mijn buik, ik vind het met momenten toch best wel een klein beetje pijn doen: jij niet?

Twinkie: gaat het goed? Ik duim voor je hoor!!!

Lisa: wauw, 35 weken! Op naar dat mooie wondertje voor jullie, heerlijk!

Moedeloos: fijn dat je je voorbereid had en ik hoor echt veel positieve verhalen over Gent, ik hoop dat dit voor jullie opgaat. Ik heb trouwens gehoord dat je daar mee kan doen aan een studie voor een poging die niet telt als vergoedde poging. Moet je onder de 35 zijn, niks aan de hand zijn bij de vrouw en het moet nog wel in de 3 pogingen vallen. Wie weet?!?

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

Hallo dames!

Essie wat fijn dat je een goede vakantie hebt gehad! Nu er weer vol tegen aan! En maandag een nieuwe baan! Spannend!

Amy, fijn dat je ook weer mag beginnen! En Twinkel, ook ik duim voor je!!!

Moederloos, wat fijn dat ze in het AMC zo positief deden over je overstap (en goed dat je dat al geregeld hebt!) Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen daar! Misschien dat wij je wel gaan volgen!

Wat is dat AMC een onwijs klote ziekenhuis zeg..... Ik heb het al die tijd voor ze opgenomen maar ben er nu helemaal klaar mee!

Vanochtend heb ik gebelt met het AMC ivm de wachttijd voor de TESE van mijn man. Ik hoopte dat ze mij iets meer konden vertellen. Nou dat konden ze..........

Aangezien de operatiekamer nog steeds niet af is zijn er al ruim een half jaar een TESE operaties meer uitgevoerd. De bouw vordert nu wel goed dus ze hopen binnenkort te gaan beginnen maar kunnen dan niets zeggen over wachttijden.......

Ik ben zo onwijs boos!!! Als ik dit had geweten waren we waarschijnlijk al overgestapt naar een ander ziekenhuis!

Ons is de hele tijd verteld dat wij augustus / september aan de beurt zouden zijn....... maar als ik ze nu zo hoor dan zal het nog wel een half jaar duren....

vanavond toch maar even met manlief gaan bespreken of het geen mogelijkheid is om over te stappen naar bijv. Nijmegen of Dusseldorf!

pffffff nu maar weer aan het werk :-S

Geplaatst

@ Suzie, wat een drama zeg. Wij hadden het ook toen we dachten nu zijn we wel ongeveer aan de beurt en gingen bellen, zeiden ze oh jullie dossier ligt in het archief ik bel volgende week wel terug:mad:. Toen dachten wij al dir gaat heel lang duren en dat was begin januari dat wij belde. En toen ze die week erop terug belde vertelde ze ons even dat het niet door kon. Terwijl wij al 1 jaar op de wachtlijst stonden.

Je kunt ook gewoon nijmegen en dusseldorf bellen en informeren wat daar de wachtlijsten zijn en dan jullie keuze maken.

Ik begrijp heel goed dat je daar weg wil. ik nam het ook altijd voor hun op, maar al doende leert men. Ze zijn goed voor je al je makkelijk te behandelen bent en geen Tese hoeft te onder gaan.

Ik hoop voor jullie dat jullie een keuze kunnen maken suc6 ermee.

Geplaatst

Suze, dat is echt hèèl klantonvriendelijk vind ik: dat is toch bizar! Wanneer je mensen goed informeert zijn ze even teleurgesteld maar dan kan je op basis daarvan wel je keuzes maken: wat stom! Wij lopen in Nijmegen, dit is een heel fijn ziekenhuis. Het duurt ongeveer 2 maandjes voordat je de intake hebt maar als je die dan hebt gehad gaat het vaak ook heel snel. Ik wil je echt adviseren je hier in ieder geval aan te melden: het is een heel persoonlijk en kundig ziekenhuis: wij zijn er heel tevreden over en we hebben er het ritje van 1,5uur rijden echt voor over!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb al gebelt met Nijmegen, wachttijd vanaf aanmelding zou zo'n 3 a 4 maanden zijn dus dat is te doen. Het is voor ons wel wat verder rijden (uit noord Holland) weten jullie hoe vaak je heen moet voor een isci traject? Moet je bijv. Voor een fm ook daar heen of kan dat in overleg met een ander ziekenhuis?

Geplaatst

he suzie, wat balen zeg! ik hoop dat je in nijmegen meer geluk hebt. dd gaat ook razendsnel. 25-11 hadden we de intake 28-01 tese, zat ook nog een kerstvakantie tussen

meiden met mij gaat het gelukkig goed. heb nu 1e week verlof, dus dat is kei bijzonder. jullie horen het wel als het zover is. amy succes he met de vlg ronde

Geplaatst

Thanxs Lisa! Lekker in de relax jij nu he:-)!

Suze, de FM's moeten ook in Nijmegen. Het is even doorbijten maar je went er ook wel weer aan (behalve de bezinemeter, das wel bale..;-)). Ze proberen wel zoveel mogelijk in 1x te doen. Meestal moeten wij tijdens de punctieweken 3/4 keer heen en weer rijden maar dan heb je het ook wel weer gehad!

Geplaatst

Amy bedankt voor je reactie, valt dan inderdaad wel mee.

Moederloos, heb jij misschien meer info over Gent? Ik ben aan het googelen maar kan geen fertiliteit afdeling vinden? Heb jij misschien een email adres ofzo?

Geplaatst

@suzie

Wat een drama ja ik weet hoe lang de wachttijden zijn in het AMC

Ik hoop dat je heel snel aan de beurt bent bij Nijmegen.

@Amy

Je loopt net ff ruim 1 week voor mij dan met alles

Ja de acupunctuur is niet altijd lekker maar ik heb geen naalden in mijn buik gehad benen tenen armen en sleutelbenen

Maar mijn buik is al zoveel zachter dan voorheen heerlijk

Ik ben nu 5 x geweest dus laten we hopen Amy dat we er baat bij hebben samen voor groen Gé.

@Lisa

Geniet lekker van je verloftijd je verdiend het.

Geplaatst

@ Suzie, ik heb zeker gegevens van Gent, vreemd dat je het niet vinden kon ik heb het ook gegoogld. Maar hier zijn ze.

E-mail: arg@uzgent.be. maar voor een afspraak kun je beter bellen kreeg ik per mail te horen +32 (0)93323139. Hopelijk heb je er wat aan.

Zijn jullie op Tese aan gewezen?

Geplaatst

Nou inmiddels na een hele boze email gestuurd te hebben naar het AMC is de situatie weer iets anders......

Ik kreeg binnen een half uur een email terug (vond ik erg snel en netjes)

De gene die mij het mailtje stuurde heeft haar excuses aangeboden voor de onduidelijkheid.

Het is dus niet zo dat ze helemaal geen operaties uitvoeren (zoals mij telefonisch was vermeld)

Ze doen dat alleen nog niet in hun eigen OK. Verder legde ze uit dat ze er niet zo happig op zijn om een termijn te stellen omdat mensen dan sneller teleurgesteld raken....

Maar dat de mensen die nu opgeroepen worden voor een operatie ongeveer een jaar op de wachtlijst staan. Dat zou betekenen dat we in Januari aan de beurt zijn.

Als de andere OK wel echt binnenkort open gaat dan zou dit nog minder kunnen worden.

Ik heb wel alsnog gevraagd of ze ons dossier willen opsturen (moet je dan nog voor betalen ook.....) en ik denk dat we in ieder geval wel een intake gesprek in Nijmegen aan gaan.

Maar tot nu toe beviel het ons prima in het AMC en dat is voor ons goed te bereizen. We wachten dus maar weer even af.....

Bedankt voor jullie medeleven en tips!

Geplaatst

Vandaag 3 fm en ik had er minder. Nou was de gene die de echo deed voor mijn gevoel minder kundig. Maar de waardes waren zo goed dat ik om 20 uur de pregnyl heb gezet. En zaterdag hebben we de punctie. We moeten er al om 7:30 zijn. En om 8 uur heb ik de pickup en manlief de tese met naald. Morgen gaan we al naar brussel in de middag weten we zeker dat we zaterdag op tijd zijn. Vind het wel weer erg spannend. Ben blij dat ik een rouge krijg.

Meiden ik ben zo blij met brussel je word zo super geholpen. Als jullie een intake plannen zou ik ook zeker hier eens langs gaan

Geplaatst

Amy en essie, ik ben ook net weer naar de acu geweest. Bij mij prikt hij altijd heel veel naalden in mijn oor. Soms doet het wel eens een beetje zeer inderdaad. Verder in voeten, buik, borstbeen en bij mijn knieën. Dit was voor mij even de laatste keer. Het is nogal prijzig en ik krijg maar 300,- vergoed. Eerst maar even de test afwachten zondag.

Suze, wij zijn ook van het amc overgestapt naar een ander ziekenhuis. Alles gaat heel erg langzaam daar. Wij lopen in dusseldorf. Als we die keuze niet hadden gemaakt hadden we nu nog steeds geen behandeling gehad.

Raba, op naar de punctie!

Lisa, lekker genieten van je verlof!

Amy, hoe voel je je?

Essie, ook al weer begonnen met prikken?

Geplaatst

@suzie

Klopt mijn man heeft vorig jaar december zijn mesa/tese operatie gehad.

Werd in het oude gedeelte gedaan we zaten tussen dagopnames van knieoperaties

Je krijgt wel een oei ska er zodat als je man wordt gehaald jij daar lekker Jan blijven met een boek of iets.

Ze hebben er drinken staan en je krijgt meteen de uitsage te horen in het AMC

Mijn man had het tijdens de operatie al gehoord en mocht het mij vertellen was wel speciaal.

Dr Meissner is echt een lieverd en een goede arts wij zijn ondanks de wachttijden erg blij met het AMC is maar 20 min rijden voor ons.

Succes.

@Raba

Wat spannend morgen is jullie grote dag.

Ik duim voor jullie en een roesje zou ik ook wel willen

@twinkelstar

Is zondag je testdag of gaan jullie die dag gewoon testen

Hoe voel je je denk je dat je zwanger bent.

Acu naalden in je knieholtes doen pas zeer hahaha

Ik krijg 500 vergoed.

Ik start 3 november met de eerste hormoonspuit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden