Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat erg Dreadlockje :crybaby2:

Heel veel sterkte!

En veel beterschap voor je vriend.

Houdt het hier voor jullie echt op?

Of willen jullie eerst alles laten bezinken voordat jullie verder denken?

He bah, mn maag draait er echt van om, vind het zo erg voor jullie!

@Leeuw: je kan je gewoon tijdens de lopende behandelingen inschrijven voor KID.

Je krijgt geen voorrang als je TESE niks oplevert.

Het AMC doet niet aan KID en kan daarom geen voorrang geven.

AMC heeft zelfs geen spermabank meer, dus die heeft helemaal niks meer met KID te maken.

Je moet dus achteraan aansluiten helaas.

Dus mocht je voor KID willen gaan wanneer een TESE niks oplevert, dan zou ik alvast gaan rondkijken waar je dan heen wilt en je daar inschrijven.

De wachtlijsten stijgen snel, dus zou snel handelen.

(zo was in feb de wachtlijst 9 maanden, in maart-april was het al een jaar!)

Dreadlockje meis, ik denk aan je!

*I know what you feel right now*

*losing dreams you've come to care about*

Dikke knuff meis!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, dreadlokje, ik ben er gewoon stil van. Ik moest de hele dag aan je denken, en toen ik me ging aanmelden op het forum begon me hart ook wat sneller te kloppen. Ik leef gewoon zo met je mee! En ik had zo gehoopt dat je ons zou komen vertellen dat er bruikbaar zaad gevonden was. Ik zit hier gewoon met tranen in me ogen, ik ben sprakeloos...

Gast Butterfly
Geplaatst

Ooooh Dreadlokje, wat erg ! Het is ook zo gek, in je achterhoofd is het je grootste schrik maar je hoopt toch op het beste en als zo'n dokter je dan komt vertellen dat het niet goed is zakt de bodem wel onder je vandaan.

Ook voor je vriend is dit heel zuur zeg .. hij zal zich ook wel K*te voelen.

Ik wens jullie heeeeeel veel sterkte en misschien dat er toch nog alternatieven zijn die jullie in de toekomst willen gebruiken of overdenken.

Huil maar eens goed uit !!!

Geplaatst

Dreadlokje,

Wat een rot nieuws! Ik kan me voorstellen hoe jullie je voelen. Alle hoop die jullie zo lang bij elkaar hadden gespaard, is ineens weg door zo'n uitslag die de dokter komt vertellen! Ik hoop dat jullie een manier vinden om er mee om te gaan! Ik hoop dat er een lichtpuntje komt!

HEEEEEL veeel sterkte en denk aan jullie!

XX Suzzy

* misschien hebben jullie het even gehad met hopen en TESE, maar ik heb al een paar keer op forums gelezen dat de buitenlandse ziekenhuizen meer kunnen, vooral verhalen dat ze in Nederland opgeven en in het buitenland wel mogelijkheden hebben. Met name heb ik over Gent (België) en Dusseldorf (Duitsland) gehoord. Maar ik kan me voorstellen dat het ook voor jullie even over kan zijn. Maar ik wou het toch even zeggen omdat ik het een paar keer gelezen had.

Geplaatst

Bedankt voor alle lieve berichtjes!

Houdt het hier voor jullie echt op?

Of willen jullie eerst alles laten bezinken voordat jullie verder denken?

Het houdt hier voor ons op... Wij weten dat we geen adoptie of sperma-donor willen... dat voelt voor ons niet goed.

De uroloog zei dat ze nergens ter wereld dit kunnen behandelen, het is gewoon een afwijking waar nog geen antwoord op is, zelfs in Amerika niet... En ik weet dat dat zo is, want deze uroloog zal je ook gerust doorsturen naar België of Duitsland mocht het kunnen.

Ik hoop toch dat degenen die nog in de onderzoeken zitten wel een lichtpuntje blijven houden!! Houd hoop hoor! Zonder hoop is er geen leven!

Gast Butterfly
Geplaatst

Nou dreadlokje, gister zei ik nog tegen je; ooh wat erg.

Vandaag kan ik naast je aanschuiven.

We kregen de uitslag van 0 zaad !!! Ik was niet helemaal verbaasd omdat we al zoveel negatieve uitslagen daarvan hebben gehad maar 0 - niks - en daar dus ook niks meer mee kunnen, das wel beroerd !!

Daarentegen willen wij nog wel naar de donor-optie kijken omdat ik kerngezond ben en een natuurlijke zwangerschap nog altijd mogelijk is.

Hoe is het nu met jou en met je vriend ?

Mijn man vindt het nog moeilijker dan ik, krijg ik de indruk. Hij is enorm teleurgesteld in zijn lichaam en boos dat hij dus nooit vader zal worden.

Geplaatst

gatver wat een rotnieuws allemaal meiden

butterfly willen jullie niet voor TESE gaan?? en waren er ook geen dode cellen?

dilara ik voel het net als jij het voelt, het maakt me zo onzeker en twijfel wel of we door moeten gaan...zoveel slechte verhalen pffff het vergt wat van een mens zeg dit

kan er gewoon niet van slapen :(

Gast Butterfly
Geplaatst

Hoi Sophie,

We weten het niet zo goed eigenlijk.

Wat ik gelezen heb daarover maakt me toch wel een beetje bezorgd.

Nee er zijn inderdaad helemaal geen cellen gevonden, ook geen bewegingloze, dat was inderdaad dus nieuw voor ons omdat we wel altijd een slechte uitslag hadden maar er zat wel zaad in - bewegingloos.

Uroloog zal nu met ons om de tafel gaan ivm Mesa/Pesa/Tese maar wij weten gewoon niet of we wel zover willen gaan en met wat voor resultaat uiteindelijk ? Snap je ? Het zaad is gewoon slecht/zwak .. tis er niet.

Alleen zullen we nog gaan kijken waar de oorzaak dan ligt want het was er een aantal jaar geleden nog wel.

Dus moeilijk moeilijk, ik heb er vannacht ook slecht van geslapen en moet eerlijk zeggen dat de donor optie mij meer aanspreekt dan de hele medische toer van Mesa/Pesa/Tese. Juist omdat wij al een kinderwens hebben van 14 jaar lang en ik nu inmiddels 36 ben en niet al te lang meer wil wachten ... ook in het belang van de donor die zich heeft aangeboden.

Allemaal dilemma's dus .... wel fijn dat we er hier lekker over kunnen babbelen.

Jullie ook allemaal sterkte ! Ben ook wel benieuwd hoe het nu met dreadlokje en haar man is ?

Geplaatst

Pff Butterfly, wat een heftig nieuws ook voor jullie!!! Het zit ons allemaal niet mee in dit forum zeg!

Het wel/niet de medische mallemolen / tese traject in gaan vind ik ook een moeilijke keuze. Wat is inderdaad de kans op succes? En de kans op teleurstelling en verdriet is vele malen groter dan dat er een gezonde zwangerschap ontstaat na de tese. Dus grote kans dat je na jaren dokteren toch nog met lege handen zit. Ik snap dat je dat niet echt ziet zitten op je 36e butterfly.

En mijn gevoel bij de tese/icsi is tot nu toe ook niet helemaal top. Het feit dat de natuurlijke selectie helemaal verdwijnt, vind ik een griezelig idee. Ik vind de wereld wel heel erg maakbaar worden zo. Moet je wel zo met de natuur gaan zitten klooien?? Is het zo belangrijk dat het kind genetisch van je man is? Ik zit ook continu met al dat soort vragen in mijn hoofd, en neig tot nu toe ook eerder naar donorzaad. Maar aan de andere kant wil ik het toch ook geprobeerd hebben, stel dat het wel lukt en allemaal goed gaat.....moeilijk hoor. Maar met het nieuws van dreadlokje zakt mij ook de moed een beetje in mijn schoenen en vraag ik me af of we onszelf al deze kwellingen aan moeten doen....

Butterfly en Dreadlok, in elk geval veel sterkte allebei.

Dreadlokje het lijkt me een enorme klap te beseffen dat jullie nooit kinderen zullen krijgen. Maar wat niet goed voelt (donor/adoptie) moet je natuurlijk niet doen. Kop op meid, ik denk aan je!!

Geplaatst

Ha meiden,

Het wordt er inderdaad niet echt vrolijker op! Wat moeten we toch meemaken! Ik denk ook steeds aan je Dreadlokje! Ben ook stiekem bang geworden voor een zelfde weg...Ik zet al mijn hoop op Tese, en wat als het niet lukt. Mijn vriend en ik hebben het ook al over donor gehad. Voor mij is het toch net wat anders als voor hem. Tuurlijk wil ik het allerliefste een kindje van hem! Ik wil daarom ook 100% voor Tese gaan. Maar ik ben ook pas 26. Ik kan me voorstellen als je 36 bent dat je de keuze anders maakt.

Gister hebben we het mijn vriend zijn ouders verteld. Daar kwam weer een beetje slecht nieuws uit. Zijn moeder vertelde dat na mijn vriend zijn geboorte de zaadballetjes niet waren ingedaald en dat ze dit later hebben geopereerd. 1 balletje is daarbij verloren gegaan en dus verwijderd. Dat wist ik natuurlijk al, maar dacht altijd dat dat door een ongeluk is gekomen. Ik spreek hier dan over slecht nieuws omdat niet ingedaalde ballen kunnen zorgen voor onvruchtbaarheid; gevolg geen productie. Aangezien er 0 zaadcellen zijn gevonden zie ik dit dan als de oorzaak. Die er naar mijn idee wat slecht uitziet voor een Tese. Vandaar de vraag aan jullie: Hebben jullie ervaring met niet ingedaalde ballen en een succesvolle Tese???

Woensdag gelukkig naar de uroloog! Kunnen we eindelijk beginnen met de onderzoeken.

Meiden heel veel succes allemaal! Hopelijk komt er snel weer iets positiefs op dit forum!

XX

Geplaatst

@Suzzy: bij veel mannen is dit de oorzaak van onvruchtbaarheid.

Maar veelal wordt het pas te laat ontdekt (bijna puberteit)

Bij vroeg terugplaatsen heeft het meestal nog niet veel kapot gemaakt (zaad maken ze niet vanaf de geboorte aan)

Er zijn zowel positieve als negatieve ervaringen, dus je weet nu nog niks meer helaas!

@Dreadlockje: lijkt me heel moeilijk om echt je kinderwens te laten varen.

Hebben jullie over pleegzorg nagedacht?

Heel veel sterkte nogmaals!

@Butterfly: jeetje meis, dus toch he...

Je zal zien dat de deur nu snel helemaal zal openklappen en hij er echt open voor zal staan.

Sterkte met dit te verwerken!

Ook al zag je het aankomen, de klap blijft hard!

@Leeuw: wij voelden ons ook niet prettig bij de TESE-ICSI.

Vandaar dat wij dus besloten hebben om er niet voor te kiezen.

Extreem moeilijke beslissing, maar het voelt voor ons het beste.

Denk er goed overna en volg je gevoel!

Geplaatst

Butterfly...meid wat is dit heftig. Schrikken hoor. Wie had dit nou gedacht! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik wil je alleen heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat andere dromen van je wel uitkomen!

liefs esther

Geplaatst

Hey Dilara en de anderen off course...

Lees net je berichtje en ja ik ook ken die onzekerheid...probeer 300% positief te zijn, want ik geloof in de kracht van je gedachten en uiteindelijk is hoop het enige wat we hebben, maar ik vind het wel verrot moeilijk om dat vast te houden als je dan de trieste verhalen leest van o.a. Dreadlokje en Hellen, dan wordt ik er ziek van, ik vind het zo verschrikkelijk voor hen... Het is niet makkelijk en zeker een lange (voor mij persoonlijk nog niet zo lang), zware, emotionele en bizarre achtbaanrit!!!

De onwetendheid en het grootste deel van de tijd afwachten is heel zwaar.

Bij mijn vriend is ook extreem weinig en bewegingloos zaad gevonden. Kan meerdere oorzaken hebben, een balletje was niet ingedaald als baby en daaraan geopereerd op zijn 9e pas, hij is schilder (oplosmiddelen), enz.

Met zijn semenonderzoek werd meerdere malen geen levend zaad gevonden. Vervolgens gaan ze dan kijken naar de inhoud van 1 druppel semen en daarin werden slechts 6 bruikbare zaadcellen gevonden.

Misschien is ons verhaal een beetje hetzelfde als die van jou?! Tja en hoe het is afgelopen bij ons, we zitten er nog middenin, 1e ICSI en zwanger, maar heel bewust ervan dat we er nog niet zijn....

Liefs,

Britt

Pfff....wat voelt het fijn van je af te kunnen schrijven over hoe onzeker je kan zijn op momenten....

Geplaatst

Bedankt voor al jullie berichtjes! Ik voel me niet zo goed... ben voornamelijk heel erg moe. Het grote verdriet moet nog komen... maar dat komt wanneer ik meer rust heb. Morgen ga ik een weekendje weg, dus kom ook het hele weekend niet schrijven...

Ben zo bang voor de klap..... maar ja, zal er wel doorheen moeten.....

Geplaatst

Hallo allemaal,

We zijn gebeld door Nijmegen en krijgen 27 april de Tese operatie. Er is onverwachts een plaats vrij gekomen waardoor we eerder terecht kunnen. Natuurlijk zijn we erg blij dat het nu zo snel kan, maar we zien er erg tegen op wat de uitslag zal zijn. We hopen natuurlijk op een goede uitslag maar de kans dat die slecht is, is net zo groot. Erg spannend dus!

Mijn man gaat onder plaatselijke verdoving geopereerd worden.

Geplaatst

jeetje wat een herkenbaarheid op dit forum...gelukkig kunnen we elkaars gevoelens kwijt

@nance, dat is wel mooi op korte termijn 27 april nog een lang weekje wachten, aan de ene kant fijn dat er een plekje vrij is gekomen, maar aan de andere kant komt de realiteit erg snel dichterbij

@butterfly ik denk zeker dat je leeftijd meespeelt in de stappen die jullie verder willen ondernemen..het kost natuurlijk allemaal een hoop tijd

@britt ik vind het toch apart bij jou mannetje, meerdere malen geen zaad of weinig en een druppel semen? en dan 6 bruikbare cellen, ik had daar nog niet eerder van gehoord, maar het is fijn dat jullie daar nu zwanger van geworden zijn, geeft weer een klein beetje hoop

@dilara wat is een proefbewerking? dat heeft mijn hub nog niet gehad

in het amc zullen ze het ook nog een keer onderzoeken

@dreadlokje hopelijk komen jullie wat tot rust tijdens het weekendje weg

@suzzy wat fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen

@leeuw het is ook niet niks die keuze, hopelijk komen jullie er gezamenlijk uit

Geplaatst

@Dilara, mijn vriend heeft ook 4 semenonderzoeken gehad en allemaal hadden ze min of meer dezelfde uitslag. Ongeveer 6 levende cellen in een druppel semen. Er is geen TESE bij hem gedaan, daar is ook nooit sprake van geweest, misschien omdat de cellen die leefden ook goed bewogen wellicht. Geen idee wat daar de reden van is?! Ook nooit verder bij stil gestaan.

Bij de punctie zijn bij mij 6 bruikbare eicellen weggehaald en toen was zijn zaad 'bruikbaar voor ICSI', zoals ze het zeiden in het ziekenhuis. Exacte waarden hebben we de laatste keer dus niet doorgekregen. Het is dus inderdaad gewoon uit zijn zaad gehaald. Ze hebben wel uitgebreid onderzoek gedaan naar zijn zaad, maar nooit is TESE ter sprake gekomen. We moesten alleen waarborgen dat de kans op griep/koorts zoveel mogelijk vermeden moest worden, anders kon het hele verhaal pas weer 3 maanden later doorgaan. Verder heb ik hem aan de Zink, Vitamine C EN Foliumzuur gezet, omdat ik een en ander had uitgezocht en daar zouden ze beter van gaan zwemmen....baat het niet schaadt het ook niet dacht ik...en zie het resultaat :-)))) nee hoor geintje, weet niet of het daaraan ligt. Misschien hebben we wel gewoon enorme mazzel gehad tot nu toe....geen idee! Voor ons wel een groot wonder en heel bijzonder!

@Sophie, het is ook vreemd ja, als ik zo jullie verhalen lees en de artsen bij ons nooit gesproken hebben van TESE, moeten ze wel vertrouwen gehad hebben in zijn zaad, maar het was iig wel heel weinig en daarom werd ook eigenlijk gelijk gezegd - afgelopen augustus/september - dat we maar geen hoop moesten hebben op het krijgen van genetisch eigen kinderen....

Liefs,

Britt

Gast Butterfly
Geplaatst

Lieve meiden,

Dankjewel voor jullie reacties en meeleven.

Ja het is een klap, toch best een harde.

Ik vroeg nog of er dan wel zaadjes in het vocht zaten, maar bewegingloos ofzo en toen zei hij; nee zelfs dat niet !!

Mannetje is ook niet ziek geweest en dit is nu toch de 3e uitslag zo, alleen is het ons nu pas echt meegedeeld.

De gyn is namelijk bij de intake uitgegaan van de uitslag van het Elisabeth van 10 jaar geleden (3milj. 'en dan vind ik ze wel' zei hij) en hij heeft de uitslag van eerder dit jaar van het TweeSteden volledig genegeerd.

Ik vond dat zo dom !!! Ik bedoel ik had zelf stiekem ook wel gezien dat er nul en nihil op stond ... daar hoef je bijna geen dokter voor te zijn.

Dreadlokje ik hoop dat je weekendje weg jullie goed zal doen. Even 'lucht' halen en dingen laten zakken. Het is ook niet niks ! De wetenschap dat de kans op een biologisch eigen kindje gewoon nihil is ... het doet heel veel pijn en is bijna niet te bevatten !

Maar mss dat er toch nog mogelijkheden of opties zijn waar jullie vrede mee kunnen hebben. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik wens je alle sterkte van de wereld.

Natuurlijk ook alle andere meiden, ik kan me heel goed voorstellen dat de moed in jullie schoenen zakt bij het lezen van onze negatieve uitslagen maar probeer toch nog positief te kunnen zijn over jullie eigen traject dat nog niet uit gewandeld is en alle kanten op kan gaan. Deze hele procedure en behandeling is zo grillig vaak, ene moment stort je in de ellende van alle 'nee' die je hoort en het andere moment gloort er toch weer iets positiefs aan de horizon.

Wij denken nu serieus aan de donoroptie omdat we allebei heel heel erg twijfelen over mesa/pesa/tese om die redenen die leeuw ook schrijft. En mensen zeggen wel heel snel; waarom adopteer je geen kind of doe je geen pleegzorg. De donoroptie wordt vaak als laatst genoemd.

Dan denk ik ; waarom eigenlijk ? Wat is er zo "raar" aan donor ? Als beide kan houden van een kind dat biologisch helemaal niet eigen is, zoals bij adoptie en pleeg, zou je dan niet kunnen houden van een kindje dat tenminste nog voor de helft van 1 van de twee is ? Wij weten zeker dat we wel kunnen houden van een kindje dat biologisch alleen van mij is.

Er is ook al een bekende van ons die zich heeft 'aangeboden' alleen moeten we hiermee nog wel om de tafel gaan zitten om het helemaal uit te spreken en te kijken of we met zijn vier tot goede afspraken kunnen komen.

Lieve meiden, allemaal heel heel veel succes .. mijn duimen draaien ook voor jullie !!!!

Bedankt voor jullie verhalen waaruit zoveel herkenning en troost spreekt !

Liefs,

Geplaatst

Lieve meiden,

Wij weten wat jullie op dit moment meemaken. Bij ons werd er in het zaad van mijn man geen enkele zaadcel gevonden, ook geen niet levende.

Een klap die niet te beschrijven is.

Al snel ga je mee in de stroom van de medische molen. Soms denk je, waar houdt het op?

Op dit moment zitten wij er nog midden in en willen we er nog steeds graag voor gaan.

Nooit zal ik vergeten dat wij het verlossende woord van de arts hoorden; we hebben voldoende goed bewegende zaadjes gevonden om met ICSI te kunnen beginnen!!

Het is een moeilijke tijd geweest (nu soms nog), maar wij zjin blij dat we het gedaan hebben. Ook al was de uitslag negatief geweest, dan wisten we in elk geval dat we alles hadden geprobeerd.

Ik vind het zo dapper dat jullie ook al denken aan donor of zelfs de beslissing al maken om voor donor te gaan.

Lieve meiden heel veel succes met alles!!

Geplaatst

Gerreber, welkom hier. Wat super dat er bij jullie wel bruikbare zaadjes zijn gevonden! Geeft de burger weer moed...hoop dat je binnenkort dan ook een positieve zwangerschapstest hebt. Maar wat je zegt klopt inderdaad: het ene moment zit je in een diep dal en denk je dat het onmogelijk is om samen kinderen te krijgen, het volgende moment gloort er toch weer ergens een sprankje hoop. Er kan ook zoveel tegenwoordig! Maar dat maakt het ook wel extra moeilijk vind ik: het niet weten waar je je nu op moet richten en maar afwachten wat er gebeurt....

Butterfly, ik las jouw verhaal in de babbalhoek, wat een ellende zeg, dat je dat allemaal moet meemaken. Kop op hoor, laat je niet gek maken door die zus van je!! Ze begrijpt werkelijk niet hoeveel verdriet ze jou aandoet met haar ondoordachte gedrag! Heel veel sterkte!!

Wat je zegt over die donor ben ik het ook helemaal mee eens; het is voor veel mensen inderdaad de laatste optie; tegen ons hebben mensen ook al gezegd waarom we niet zouden adopteren. Terwijl mij juist het zwanger zijn en het op de wereld zetten van een nieuw leventje zo mooi lijkt (werk ook als verloskundige, dat zou het voor mij extra moeilijk maken als ik zelf nooit zwanger zou zijn). En ik denk ook dat je minder kans hebt op latere problemen met de kinderen wanneer ze van een donor zijn dan bij adoptie. Dat hele vraagstuk van "waarom ben ik weggedaan door mijn ouders" heb je dan niet. Een donorkindje is vanaf het allereerste begin gewenst, en ook de hechtingsproblematiek krijg je wrsl niet omdat het kind vanaf de geboorte al bij jullie hoort. Maar ik kan me voorstellen dat het voor onze mannen een moeilijke keuze is. Gelukkig stond mijn vriend er al direct open voor; het trekt ons beiden meer dan adoptie. Ik vind dat heel knap van hem, zelf noemt hij het niet knap, maar een gevoel.

Nance, spannend, en snel al 27 april!! Het wordt tijd voor goed nieuws hier, dus we hopen op jou hoor!!

xx

Geplaatst

Ik sluit me aan bij Gerreber, echt waar het is wel de moeite waard om TESE te proberen. En het is echt niet zo dat de dokters ergens mee bezig zijn terwijl ze niet weten wat de gevolgen zijn hoor. In Duitsland en België is deze operatie al zovaak uitgevoerd en daar zijn al heel wat kinderen door geboren, dus het bewijs is daar geleverd dat het een gewone goede kans is op zwangerschap.

Echt waar mensen, het is het meer dan waard om de poging te wagen !!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden