Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat was ook wel balen maar aan de andere kant was de kwaliteit van het sperma van mijn man nadien verbeterd. De gyn had als verklaring dat dat kwam doordat alles een keer goed dood is gegaan (hij had echt flinke koorts) en zich daarna vernieuwd heeft?!

Op dat moment is het balen maar als je eenmaal start gaat de tijd zo snel. Wij zijn in januari gestart met de 1e icsi en hebben een maand geleden de 2e icsi al gehad. Op het moment dat je start dan voelt dat gewoon goed...dan kun je voor je gevoel echt wat doen!

Maar nogmaals....succes! Ennuh...ik geef mijn man ook gezond eten en hij is verplicht aan de vitaminepillen enzo!

Geplaatst

Dan is het uiteindelijk toch nog ergens goed voor geweest (als je snapt hoe ik bedoel), want daarna had hij dus wel beter zaad.

Geplaatst

HA Dilara,

Wij hebben de echte intake voor de ICSI op 10 augustus. Ik heb een briefje van het ziekenhuis met 3 vakjes aangekruist waar ik de afspraak voor heb moeten maken:

• IVF/ICSI aufkläriung (uitleg dus...)

• Ultraschall (volgens mij is dat een onderzoek bij mij, soort van echo, dat zei de arts bij onze laatste afspraak)

• US + Planung (de planning dus, er zullen dan vast wat afspraken gepland worden voor de echo's en punctie en hopelijk terugplaatsing)

Maar inderdaad ieder ziekenhuis is anders.

Ik geef mijn man elke dag multivitamine (niet dat het nog zin heeft, zijn zaadjes liggen toch al in de diepvries, maar het is gewoon een gewoonte geworden en met het oog op de mexicaanse griep....) daar zit een stofje in Selenium en Foliumzuur dat schijnt ook goed te zijn voor het zaad. Heb ik ooit ergens gelezen.

Spannend hé maandag, nog 1 dagje werken (denk ik) en het weekend gaat toch altijd snel en dan is het al maandag!! Goed van je dat je de poli hebt gebeld en fijn dat je een lieve vrouw aan de lijn kreeg. Dat is niet zo vaak, jammer eigenlijk. Alsof het nog niet erg genoeg is.

En wat toevallig dat je dat zelfde voorgevoel had. Stom hé. Ik wist het al bijna voordat we begonnen. Ik was altijd super geïntereseerd in vruchtbaarheidsbehandelingen en verhalen van lotgenoten. Maar goed ook want toen ik hoorde dat er geen zaad in het sperma was, wist ik gelijk dat mesa en tese bestond (scheelde toch weer een hartverzakking). Heb je nu ook het gevoel dat het goed komt?? Hopelijk wel, dan sta je er toch wat positiever in. Het moet gewoon goed komen. Binnen een jaar lopen we een klein wondertje in onze buik!!!!!!!!!!!!!!!!!!:good1:

XXX Suzzy

Geplaatst

@Dilara: een vriendin van mij loopt ook bij het Radbout en zij mag deze maand starten!

Ze heeft 2 maanden op de wachtlijst gestaan na het intake gesprek.

En het was afwachten of ze deze maand kon starten ivm vakanties.

Dus al zou je op een wachtlijst komen, deze is te overzien!

Dus deze zomer komen jullie denk nog wel aan de beurt.

Ik ga duimen dat je de komende ronde meteen mag beginnen!

(je moet je aanmelden op de dag dat je ongesteld bent geworden en dan pas hoor je of je mee kan doen die maand of niet)

Mijn man heeft altijd al het gevoel gehad dat hij onvruchtbaar was.

Dit heeft hij ook altijd gezegd.

Dus toen het maar niet wilde lukken was het geen verassing wat de uitslag was.

Maar waarom hij dit altijd heeft gedacht?

Dat wist ie niet, hij voelde het gewoon.

Geplaatst

Dus jullie hadden ook al zo`n voorgevoel dat het niet spontaan zou lukken, dat idee heb ik ook altijd gehad. Omdat zijn balletje niet was ingedaald, maar ik heb er nooit informatie over opgezocht ik wou er niet te veel mee bezig zijn. En had ook zoiets van dat zal ons wel weer overkomen er is altijd wat en gaat nooit iets vanzelf.

Nou laat ik dan eens een goed voorgevoel hebben bij onze eerste icsi poging haha.

Sas

Geplaatst

@Dilara: je man heeft toch ook een chromosomentest (heet het zo? ik kom er echt even niet op!) gehad?

Je kan niet meteen na je intake beginnen (meestal)

Je krijgt nog een info avond en nog een prikdag.

Dat duurt vaak 1 tot 2 maanden voor je daar terecht kan.

En daarna ben je vaak snel aan de beurt.

Je kan helaas niks anders doen dan afwachten meis!

Ik gok iig wel dat het om de intake voor IVF gaat.

Maar intake betekend niet direct starten.

Je moet jezelf niet met mij gaan vergelijken hoor.

Voor iedereen is het wachten rot!

Elke dag is er 1 teveel.

We wachten allemaal al veel te lang!

Geplaatst

@Dilara: ik wil het liefst toch ook zo snel mogelijk beginnen, dus aan dat zinnetje is niks raars of pijnlijks hoor.

Als iemand die net 2 maanden bezig is zegt dat het zo lang duurt, ja, dan kan ik wel zoiets hebben van hallo, en ik dan?

Maar mensen die ook al tijden in de MMM lopen, daar heb ik dat niet bij.

Achteraf gezien lijkt het alsof de tijd best snel gaat.

Maar toch vind ik het wachten nog altijd moeilijk.

Zeker omdat we echt helemaal geen afspraken meer hebben staan en je dus echt alleen kan aftellen naar de mogelijke startdatum.

En als je dan ziet staan: nog 8 maanden en 4 dagen, dan denk je niet, jippieeeee, dat is al bijna!

Dus ik tel in mn hoofd maar andere dingen af.

Vakanties, verjaardagen, feestdagen, dat soort dingen.

We komen de tijd wel door, maar echt makkelijk vind ik het niet.

Gelukkig staan er voor de komende maanden veel leuke dingen op de kalender, dus we komen de tijd wel op een leuke manier door!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Dilara, Spannend maandag waarschijnlijk jullie 1 intake gesprek. Dan hoor je vast hoe lang de wachttijd is wanneer je prikinstructie krijgt en wanneer je kunt starten met icsi. Misschien start jij ook wel rond september net als ons. ( het wachten wordt uiteindelijk gewoon beloont hoor dat geld voor ons allemaal we blijven positief )

Dreamer, Jeetje meid nog 8 maanden wachten en jullie wachten al zo lang. Vind het knap hoor dat je er zo mee om kunt gaan.

Wij krijgen donderdag prikinstructie en krijgen te horen wanneer we mogen beginnen. Ik ga denk ik vragen of ik aan de pil mag dan weet ik precies wanneer ik ongie wordt en dan kunnen we beginnen. ( misschien moet ik wel aan de pil dat kan ook nog )Ben benieuwd of wij dan ook de uitslag van het chromosomenonderzoek krijgen, weet niet of dit het geval is we krijgen het gesprek met een verpleegkundige. Heb gek gezegt ook zin in donderdag dan zijn we weer een stapje dichterbij. Het is wel vreemd als je dat zo zegt he.

Sas

Sas

Geplaatst

Dilara: Heel veel succes morgen, wel lekker dat jullie morgen eerst rustig aan kunnen doen het is toch altijd spannend.

Sas

Geplaatst

Hoi Dilara,

Wij willen jullie voor morgen veel succes wensen, wel spannend hoor.

Hopelijk weet je morgen dan weer een beetje meer!!

Groetjes Poppy

Geplaatst

wel fijn dat je mannetje vrij heeft gekregen de hele dag!! kunnen jullie rustig die kant op gaan..hopelijk brengt het gesprek je wat je verwacht

liefs sophie

Geplaatst

dilara succes morgen! ik hoop dat je binnenkort op het overzicht behandeling komt te staan!

groetjes esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden