Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Vanmiddag zwangerschapsvitamines gekocht van vsm puur mama hier zit voldoende foliumzuur in staat op de verpakking. Maar er zitten dus ook veel vitamines in. Kennen jullie dit, of wie gebruikt dit ook. Eerder slikte ik alleen foliumzuur maar nu we bijna gaan beginnen lijkt dit me beter.

Sas

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HAA,

Raba, welkom hier! Fijn dat je dit forum hebt gevonden! Hopelijk kun je je "ei" hier ook een beetje kwijt. Ik vind het erg prettig om met elkaar te kletsen!

Dreamer, Bij ons is het inderdaad erg snel gegaan. En het had nog allemaal sneller gekund, mijn vriend heeft namelijk een bijbalontsteking tussendoor gehad, daardoor is de tese uitgesteld...maar dit is snel genoeg, je hebt ook even de tijd nodig om overal over na te denken. In Düsseldorf doen ze niet aan wachtlijsten...maar de andere kant is dat we nu al 1700 euro hebben moeten betalen (tese operatie en intake gesprekken) en we niet zeker weten wat we vergoed krijgen. Ik krijg in elk geval 1700 euro vergoed, maar de icsi moet nog beginnen.

Wij hebben 2 zaadonderzoeken gehad, allebei 0 zaadcellen. De dokters denken aan een transportprobleem omdat alle bloedonderzoeken normaal zijn, en vroeger is mijn vriend geopereerd aan liesbreuk (2x) en niet ingedaalde bal is vroeger helemaal verwijderd, dus in totaal 3 operaties toen hij nog klein was in dit gebied, hoogstwaarschijnlijk is er wat geraakt in de zaadleider. Maar toen ik las over die 5 dagen achter elkaar klaarkomen, dacht ik wel even hmmmm hadden we dat niet ook moeten proberen, maar toen was de tese al gedaan. Maar ik hou het in gedachten mocht het nog nodig zijn in de toekomst...(hopelijk niet en hebben we dus genoeg aan onze vriezerzaadjes, waar ik overigens net een rekening van 600 euro voor heb moeten betalen...alleen maar om in te vriezen...)

Maar het is maar geld, ik heb er veel voor over om een hummeltje te mogen krijgen met mijn vriend!

XXX

Geplaatst

Hee Suzzy: Er zijn gelukkig zaadjes gevonden en of dat nou vriezerzaadjes zijn of wat anders maakt niks uit er is tenminste wat gevonden, dat hadden wij bij de eerste uitslag van het semenonderzoek niet verwacht ik dacht nou we kunnen niks meer dit is einde verhaal geen kinderen. Dus dit is op zich heel positief.

Dat het invriezen 600 euro kosten jeetje wat veel maar goed de hele behandeling is duur. Maar je verzekering betaald toch gewoon de behandeling, volgens mij ook als je naar het buitenland gaat, het is natuurlijk bij iedere verzekeringsmaatschapij verschillend maar wat maakt het voor de kosten uit of je in nederland of duitsland dezelfde behandeling doet. Bij wie ben je verzekerd.

Wanneer begin je met het injecteren van deca of moet jij wat anders injecteren ??

Vandaag wordt bij ons de medicatie gebracht als het goed is voor de middag.

Sas

Geplaatst

@Sas: ik slik multivitamines (kauwtabletten, de slik versies krijg ik niet weg) en los foliumzuur.

Ik heb wel zwangermultivitamines in de kast staan voor wanneer we zwanger zijn.

Je mag dan niet teveel vitamine A en dat zit in de multisubs die ik nu slik wel.

Maar die je hebt zijn goed hoor!

En spannend dat vandaag de medicijnen komen!

Heb je je koelkast al leeggeruimd? :tongueP:

@Suzzy: dat geld zou mij ook niet boeien.

Wij moeten voor inschrijving ook al 1000 euro betalen, maar dat maakt me echt niet uit.

Ja, het is een hoop geld, maar het is maar geld.

Dus ik snap je helemaal!

Wel super dat alles zo snel kon gaan zeg, dat is hier helaas echt heel anders.

Wij kregen trouwens vorig jaar een overzicht van de gemaakte kosten.

Een zaadonderzoek kost gewoon 700 euro!

Zaad invriezen kost bij onze kliniek 200 euro, maar dan hebben ze het wel over gewoon verkregen zaad, niet via een TESE.

De bedragen die met (on)vruchtbaarheid gemoeid gaan zijn echt absurd!

Liefs Dreamer

Geplaatst

HAA,

Sas,

Ik weet niet wat ik moet injecteren...10 augustus krijgen we alles te horen..spannend. Dat je nu al de medicijnen hebt gekregen...spannend...zo lijkt het toch weer wat dichterbij!! Ik hoorde gister van iemand die IVF heeft gehad dat het super veel medicijnen moeten zijn, een hele tas vol!! (Toevallig heb ik zondag de koelkast leeggeruimd en gepoetst...komt al goed uit)

Ik ben verzekerd bij IZZ (een dochter van VGZ). Omdat we in het buitenland de behandeling doen staat er een vast tarief. Belachelijk. Ik heb het duurste pakket, als ik het goedkoopste had kreeg ik evenveel...Nou ja, we zien het wel. Op het einde van het jaar is de belasting er ook nog. Daar kun je ook een hoop van aftrekken. Extra geld voor de kinderkamer...hahaha!! Ik hoop het!

XX Suzzy

Geplaatst

Hoi: Allemaal

Bedankt voor jullie berichtjes.

Dilara Ik heb mijn verhaal bij effe voorstellen vermeld. Daar kan je het verhaal verder lezen. Mijn man heeft inderdaad o zaadcellen.

Ik weet nog niet hoe ik onder mijn tekst kan vermelden hoe lang we bezig zijn en andere belangrijke info. Moet ik nog ontdekken.

Geplaatst

Bedankt elinorac. Het is me gelukt.

24 juli afspraak umc daar hadden we de prescreening. Zijn hart en bloeddruk was in orde. Hij moest melden wat die voor verdoving wilde narcose of ruggeprik. Weet die nog niet. Augustus of september krijgt hij pesa.Is er nog iemand die daar ervaring mee heeft? Daar is geen forum van.

Eerst volgende afspraak op de fertiliteitspoli is 1 september.

Geplaatst

Raba: Dus ze gaan aug/sept pesa uitvoeren, ik kan je hier niks over vertellen. Wij zouden voor tese in aanmerking komen maar dit hoefde niet.

Jullie hebben maar 1 semenonderzoek gehad en een samenlevingstest??

Nou iig veel succes.

Sas

Geplaatst

Nee, ik was er een vergeten bij te zetten het is totaal

3x semenonderzoek (waarvan 1x een samenlevingstest was)

Geplaatst

nou meiden wij hadden vandaag goed nieuws!! de TESE is van de baan...

we gaan voor zoek-icsi...

weer na onthouding van 3 dagen hadden we levende zaadcellen.

we zijn erg opgelucht

Geplaatst

Hee,

Sophie: Wat een goed nieuws meid super, levende zaadcellen. Mooi dat bij de laatste 2 onderzoeken wel wat wordt gevonden met zoek icsi. Ik kende zoek icsi niet dat wordt bij ons niet gedaan het valt me wel op dat er vaak toch nog meer mogelijkheden zijn voordat er een evt, tese uitgevoerd hoeft te worden.

In september heb je de intake voor icsi, heb je ook al een idee wanneer je mag beginnen met icsi.

Succes.

Sas

Geplaatst

HAA,

Sophie, fijn voor jullie! Zal je mannetje ook wel erg blij zijn dat hij niet geopereerd hoeft te worden...(achteraf viel het bij mijn man wel mee, maar als het niet hoeft is toch wel fijn)

Geniet van het goede nieuws, spannend!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee,

Hoe is het met jullie???

Het is hier erg rustig....

Dilara:Je hebt je dus aangemeld voor de digitale ivf poli.

Ik begin vandaag met de pil ben ineens op dag 29 ongie haha ( beter als de vorige keer 44 ) En nu heb ik met het ziekenhuis gebeld en ik mag 23 augustus al starten met de Deca. Ik had verwacht dat ik dit ging doen als ik terug ben van vakantie ongeveer 3 september. Het komt nu dichtbij voor ons. Dus als ik op vakantie ben moet ik s`morgens Deca prikken, ik krijg van het ziekenhuis een brief mee zodat ik kan aantonen waar het om gaat. Hoop niet dat ze daar in Turkije moeilijk om gaan doen.

Als ik terug ben heb ik 3 september een uitgangsecho om te kijken of mijn eigen cyclus is platgelegd en dan mag ik beginnen met Gonal-f.

Sas

Geplaatst

Wauw Sas, ineens een sta verder dan verwacht!

Super hoor!

Als jij een medicijnenpaspoort hebt doen ze doorgaans niet moeilijk.

Hoe dit met spuiten zit weet ik niet.

Je zou even kunnen zoeken op internet?

succes met spuiten alvast!

En veel plezier op vakantie!

Liefs Dreamer

Geplaatst

HEE meiden,

Even een laatste berichtje van mij, ik ga morgen op vakantie!! Joepie! Even een weekje rust nemen, lekker met z'n 2tjes weg!

8 augustus komen we terug en 10 augustus heb ik mijn volgende afspraak staan. Dan gaat het beginnen! Maar eerst een weekje lekker weg!!!

Als ik terug ben lees ik weer lekker bij, jullie allemaal succes met alles!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hee,

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht aan die griep. Nou ik ga me er geen zorgen over maken, mijn vriend heeft nooit de griep dus daar hoop ik dan maar op. En misschien heeft het bij mijn vriend ook wel geen invloed omdat het toch al zo slecht is. En als het wel zo is mogen we misschien nog wel een semenonderzoek doen om te kijken hoe het er voor staat. Ik probeer me niet meer gek te laten maken het is zo al spannend genoeg.

Sas

Geplaatst

He dames

Ik wilde ,me hier ook ffies melden. Wij moeten 21 september voor het eerste gesprek naar belgie. Daar gaan ze tese doen. In het erasmus hebben we al een mesa gehad maar helaas zonder resultaat. De wachtlijst was daar weer 6 tot 7 maanden. Dus vandaar gaan wij naar belgie.

Groetjesss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden