Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai,

Super joh!!!

Wie had dat 2 maanden geleden gedacht dat je nu op de wachtlijst voor icsi staat. Zei ze nog wat over het laatste semenonderzoek.

Heb je een idee hoe lang de wachtlijst daar is???

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Nou maar gewoon weer afwachten, ach ja dat doen we toch al de hele tijd. Gek he dat je in een gesprek sommige dingen vergeet te vragen of niet meer weet. Wij kregen een boekje mee met nieuwe protocollen over de tp van 1 of 2 maar ik denk dat we die verloren zijn onderweg naar de auto. Ik was zo blij dat we voor icsi in aanmerking kwamen dat ik zoiets had van dat vragen we de volgende keer wel.

Sas

Geplaatst

jullie hebben de bewerkingtest al gedaan toch??

het blijft natuurlijk spannend of jullie tijdens de icsi ook voldoende zaad hebben

ik hoop het zo

maar je bent al een hele stap verder nu

echt super

Geplaatst

Hai,

Nou zo denk ik ook mocht er tijdens onze icsi poging niks gevonden worden, mag je het diezelfde dag nog een keer inleveren. En mijn vriend heeft bewezen dat het dan beter wordt dus daar hou ik mij dan maar aan vast. En ik weet nu iig dat er wel wat levends te vinden is. Maar ik denk dat het voor iedereen spannend is en blijft het is ook niet niks wat we mee maken. Vaak snapt de buitenwereld het allemaal niet. Ik zei tegen een vriendin dat er zo`n lange wachttijd was en dat ik wel gelijk wou beginnen dan krijg je zo`n reactie niet zeuren je mag toch beginnen ( en zij heeft al 3 kinderen en dat ging altijd per ongeluk ) dus lekker makkelijk zeggen. Dus dan zeg ik maar niks meer en denk ach ze weet niet beter.

Sas

Geplaatst

@Dilara: superrrrrrrrr!

De wachtlijst is 1-3 maanden op dit moment.

Maar vaak ben je na de prikinstructies heel snel aan de beurt.

Mijn vriendin had de 22e prikinstructies en kon meteen met de volgende ongi meedoen!

Dus tel vanaf de prikinstructies 1 á 2 maanden en dan zal je wel goed zitten.

Echt super meis!

Geplaatst

JOEHOE! Fijn Dilara! Eindelijk op die wachtlijst! Hopelijk is die niet al te lang! Want jullie willen natuurlijk beginnen! Hopelijk wordt jullie wens nu snel vervuld! In elk geval weer een stapje dichterbij! Komt goed hoor!!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hallo,

Suzzy: Nou het is al bijna augustus dan mag je beginnen he moet je beginnen als je ongie wordt ( misschien heb je dit al gezegd weet het niet meer haha).

Dreamer: Hoe is het met je???

Dilara: Het begin is er ik zag op tegen de lange wachttijden maar acheraf is het meegevallen je hebt gewoon geen keus als je wilt starten met icsi

Poppy: Hoe is het met jou??

Donderdag 2de intake ben benieuwd welke medicatie ik moet gaan gebruiken en of ik het moet mengen of dat het kant en klaar ( is wel zo makkelijk ) nou we zien wel.

Sas

Geplaatst

HAA!

He Sas, jullie ook al in september zie ik! Spannend!

Ik ben nu bezig met de pil, en 10 augustus moeten we terug voor het startgesprek, ik weet niet of ik dan moet stoppen met de pil, volgens mij wel. Ik moest aan de pil omdat we na onze vakantie wouden beginnen. Mijn eigen cyclus lag wat achter (op 10 augustus).

Ik vind het echt super spannend allemaal! Ik begin ook een beetje onzeker te worden.

XX suzzy

Geplaatst

Hai,

Ik hoop dat ik ook aan de pil mag dan weet ik zeker dat ik begin september na onze vakantie kan beginnen. Want wij gaan nog 1 week met vrienden naar Turkije en komen 2 september terug. En aangezien vorige maand mijn cyclus nogal in de war was 44 dagen normaal tussen de 32/35. Maar misschien dat dat ook wel door de spanningen kwam ik was bezig met een opleiding en zou te horen krijgen of ik geslaagd was denk dat het daardoor kwam. Ben nu 3 jaar van de pil af en heb dit nog nooit gehad.

Waarom ben je onzeker!!

Ben je bang dat het prikken niet goed gaat of gewoon alles. Nou het is ook niet niks hoor maar het komt vast allemaal goed.

Heb je al prikinstructie gehad, of is dat in Dusseldorf allemaal anders heb geen idee.

Sas

Geplaatst

Hai,

Wat heb je die brief snel. Je weet nu wel een beetje waar je aan toe bent. Ik vind 1 september nog wel meevallen dat is over 6 weken. Maar ik snap je wel je wilt gelijk beginnen logisch toch je leeft hier al lang naar toe.

Maar op zich wel een geluk dat jullie al op de wachtlijst stonden dat scheelt iig al wel jullie waren aan het wachten maar wisten van niks. En ik denk dat de wachttijd is de zomermaanden langer is door het personeel wat op vakantie is.

Sas

Geplaatst

Volgens mij zijn de prikinstructies maar 1x per maand, dus dan is het wel logisch dat het te druk was de komende prikdag.

En het uitstellen door drukte heeft niet met de vakanties te maken.

Als jij je aanmeld en er zijn er al een heleboel voor jou aangemeld, dan is het vol.

Ze kunnen maar een x aantal behandelingen per tijdsbestek doen.

Het is dus duimen en geluk hebben!

Ik duim voor jullie allemaal dat jullie snel van start mogen en dat alles goed gaat en er veel goed delende embryo's ontstaan!

Hier nog maar 2 maandjes voordat we een 3e zaadonderzoek kunnen doen!

Geplaatst

Hee,

Vanmiddag in het ziekenhuis geweest voor 2 de intake gesprek. Als ik volgende maand ongie wordt moet ik gelijk beginnen met de pil, en bellen met de arts hoe lang ik de pil moet slikken i.v.m mijn vakantie anders moet ik mijzelf in turkije al injecteren en het leek ons makkelijker dit na die tijd te doen. De recepten met medicatie gaan vandaag de deur uit en ik krijg waarschijnlijk a.s woensdag alle medicatie al binnen. Dus nu maar wachten wanneer ik ongie wordt.

Sas

Geplaatst

Hai,

Ik wou vragen of ik aan de pil mocht had afgelopen periode ineens 44 dagen( in 3 jaar nog nooit gehad ) normaal 32/35 dus dat is best regelmatig. Vind wel dat ik een lange cyclus heb maar dat heb jij ook dus dat zal wel goed zijn. Dacht altijd dat 28/30 dagen mooi was, ach maakt ook niet uit ben blij dat het bij mij goed is. Het ziekenhuis wil zelf dat ik aan de pil ga maar meer zodat hun beter kunnen plannen, nou ik vind dat zelf ook wel erg prettig.

Ik heb thuis een schema waar alles op staat, daar kan ik zelf de data opschrijven. Maar ik ga waarschijnlijk de pil slikken totdat ik terug kom van vakantie ( dat is wel makkelijk haha) Dan moet ik beginnen met het spuiten van deca om mijn eigen cyclus plat te leggen en ik geloof een paar dagen daarna mag ik stoppen met de pil ( krijg ik nog te horen ) Na een paar dagen deca te hebben gespoten moet ik naar het zh voor een echo en aan de hand daarvan mag ik gaan beginnen met gonal f. Ik krijg woendag alle medicatie al aan huis bezorgt moest alleen zelf om naalcontainer vragen dat zat er niet bij, lijkt me wel handig waar moet je anders die naalden in doen

Ik hoop dat alles klopt wat ik verteld heb weet alles zelf ook nog niet zo goed.

Sas

Geplaatst

he meiden,

Ik ben nu ook bij beide 2 behandelingen eerst aan de pil gegaan. Dit is puur om je cyclus plat te leggen zodat ze de punctie enigzins een beetje kunnen plannen. In het umcu hadden ze liever geen icsi puncties in het weekend, lastig voor het lab.

Nu hoef ik straks bij de derde behandeling niet eerst aan de pil omdat het lab accoord is met icsi puncties in het weekend.

Na de pil moest ik ook beginnen met de deca om je eisprong tegen te houden, na twee weken puregon om de aanmaak van eicellen te stimuleren, daarna stoppen met alles, de pregnyl en 36 uur later de punctie.

succes!

Geplaatst

Hai,

Edr: Dus je gaat in september voor je 3de icsi nou 3 x is scheeprecht. Ik lees dat jij puregon moet injecteren, ik moet gonal f zit daar veel verschil in. En voor de punctie krijg jij pregnyl ik krijg ovitrelle.

Ik heb wel gevraagd of er ook punctie en tp in het weekend worden gedaan, las bij iemand dat in het weekend niks wordt gedaan. Maar dat gaat bij ons in het zh gewoon door.

Sas

Geplaatst

Hoi sas,

Ik weet niet of er veel verschil in zit. Het ziekenhuis gebruikt normaal bij het korte schema wel gonal f en orgalutran maar omdat ik prima reageerde op de deca en puregon etc mag ik geloof ik gewoon dat volgen.

Ik heb ook al een keer, ondanks de planning, in het weekend de punctie gehad en dat laten ze dan ook wel gewoon doorgaan maar ze probeerden het zoveel mogelijk te voorkomen.

Het gaat wel spannend worden de 3e icsi. De kans is heel klein hoor dat het lukt maar elke poging is er 1 toch!

groet,

esther

Geplaatst

Hallo iedereen,

Wat een verhalen allemaal seg ... Twee weken geleden hebben ze bij mijn man ook azoospermie vastgesteld. :icon_pale: En het nieuws kwam natuurlijk als een bom aan. Je verwacht misschien een slechte kwaliteit, weinig zaadcellen, maar niks?? De verhalen hier zijn dus allemaal heel herkenbaar. We willen ook zo graag een klein dropje van ons twee! Ondertussen is er bij ons beiden bloed afgenomen voor een chromosoomonderzoek en bij mijn man gaan ze ook zijn hormonen controleren. Vorige week heeft hij ook een echografie laten maken. Alles leek vrij normaal, op een toch wel grote spatader na. Dit had zeker een negatieve invloed, maar het was waarschijnlijk toch ook niet de oorzaak van de azoospermie, volgens de uroloog. Nu is het dus nog een week wachten op de uitslag van de hormonen, en eind augustus weten we iets meer over het chromosoomonderzoek. We hebben alvast ook nog een afspraak gemaakt eind augustus in Leuven, voor wat meer uitleg en duiding. Zijn er mensen met ervaring met dit centrum? Heeft er iemand een idee van de wachtlijsten in Belgie voor TESE, ICSI, ... ? Ik zou zo graag weten of er toch nog een paar zaadcelletjes zijn! Als ze er vinden met TESE, bewegen die toch ook nog niet he, omdat die nog moeten rijpen? Of kunnen er dan bijvoorbeeld ook slechte gevonden worden waar geen ICSI mee gedaan kan worden? Ik loop al serieus vooruit op de feiten, maar door al die onwetendheid doe je niks anders dan mogelijke oorzaken zoeken, oplossingen, ... Er zijn zoveel vragen!

Ik ben altijd blij om hier wat positieve verhalen te lezen, dat geeft hoop! In het begin dacht ik ook dat we een rariteit waren. Had nog nooit iemand gehoord die 0,0 zaadcellen had. Maar gelukkig is er nog een forum met lotgenoten om het leed te delen! :good1:

Aan iedereen alvast veel succes!!

Geplaatst

Katrien welkom hier! Wat heftig voor jullie, zeker als jullie dit nog maar zo pas weten! Ik kan je helaas niet helpen maar wens je zeker heel veel succes en klets lekker van je af hier.

Geplaatst

Hai,

Katrien: Tjeetje meid wat heftig allemaal he. Nou volgens mij kunnen ze tegenwoordig met tese veel. Er waren helemaal geen zaadcellen gevonden??Maar je moet denk ik eerst wachten op de uitslagen van de onderzoeken en waarschijnlijk moet je nog een semenonderzoek doen ( denk ik ), wij hebben er 3 gehad maar dat wisselt per zh. En leuven ken ik niet en kan je daar geen antwoord op geven.

Wij hadden bij de eerste 2 semenonderzoeken wel zaadcellen maar alleen een sporadisch trillende, dus bij ons is het net iets anders. En waarschijnlijk komt het omdat mijn vriend vroeger 1 balletje niet ingedaald had.

Veel succes.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden