Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja zou in inderdaad daar zijn. Maar we zagen het niet zitten weer 6 tot 7 maanden wachten. Erasmus zou zelf de tese doen. Evt. invriezen en dan zouden ze het opsturen naar belgie om er icsi meet te laten doen.Toen zijn we zelf rond gaan bellen. ;)

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Shirley,

Welkom en veel succes.

Dus jullie hebben er voor gekozen om naar Belgie te gaan, dan scheelt dan iid een heleboel wachten. Maar de mmm bestaat dan ook voor het grootste gedeelte uit wachten pfff.

Sas

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben even een tijdje niet op het forum geweest, maar zie veel positieve berichten hier!

Wat fijn en goed!

nu op naar de volgende stap, het begin is er!

Heel veel succes meiden!

Geplaatst

Jeetje wel spannend naar Belgie.

Maar wel lekker dat ze daar geen wachttijden hebben.

Hopelijk hebben jullie dan meer succes.

Wij zijn nog in afwachting van de pesa. Heb net gebeld naar het umc.

Maar volgende week weten ze als het goed is meer. Dus de komende 3 weken nog geen pesa. Maar daarna wel. Wij hopen dat het zo snel mogelijk gedaan word.

Want we moeten daarna ook nog op de wachtlijst voor icsi en die schijnt 3 maanden te zijn. Hopelijk klopt deze info niet.

En in september hebben we pas de eerste afspraak in het umc.(we zijn van het flevo naar het umc doorverwezen dus vandaar).

Dus met een beetje pech kunnen we pas in december beginnen.

Ik hoop dat het niet zo lang mag duren.

Geplaatst

Hai,

Raba: Dus jullie hebben waarschijnlijk over 3 weken de pesa, erg spannend allemaal. En vaak heb je idd een wachttijd nou weet ik niet lang dat is in het umc. Maar wij zitten in Zwolle en daar was de wachttijd 4 1/2 maand. En als bij ons de icsi niet lukt moeten wij weer 4 1/2 maand wachten op de 2de icsi. In het begin kon ik mij er erg druk om maken om die wachttijd maar nu achteraf is het allemaal meegevallen. Als je graag zwanger wilt worden wil je dat liever vandaag dan morgen. Maar wij weten inmiddels dat het ons spontaan nooit zal lukken dus ik ben al blij als het lukt.

Sas

Geplaatst

hallo meiden,

hoe is het met jullie allemaal.

we zijn terug van vakantie , ik alweer 2 dagen aan het werk en vandaag naar de gyn geweest voor de uitslag van het genetisch onderzoek van manlief.

dat was zelfs perfect zei die.

er waren nergens afwijkingen te vinden alles was prima in orde.

Hij begreep nog steeds niks van genk dat ze niks ermee hadden gedaan.

Hij gaf ons nu duidelijk groen licht voor de tese icsi.

volgende week naar de verpleegster!

Hij vertelde wel al iets van 3 ampullen voor mij???

snapt iemand van jullie hier iets van?

ben zo nieuwsgierig hihih.

sofia wat geweldig dat de tese niet meer hoeft dat is echt geweldig.

proficiat!!

xxx

Geplaatst

Hai Arzu: Hebben jullie een fijne vakantie gehad. Jullie zijn toch naar Turkijke geweest ( of heb ik dit mis ) Fijn dat de uitslag van het genetisch onderzoek goed was.

En nu maar op voor de tese icsi, heb je een idee wanneer dit gaat gebeuren. En wat betreft die ampullen ik denk dat je zelf de injecties moet gaan mengen. Weet niet wat voor medicatie je krijgt maar volgens mij heb ik dit hier ergens gelezen. Zelf hoef ik niet te mengen bij mij is alles kant en klaar. Maar volgende week hoor je vast al meer, echt spannend he.

Sas

Geplaatst

ja idd we zijn in antalya geweest, waar mijn schoonouders wonen, en 1 week in het oosten waar nog een broer van hem woont en andere familie.

een echt relax vakantie was het niet hahahah met al die familie, maar ja ach.

het is idd heeeeeeel erg spannend, hij vermoedde oktober zelf, maar misschien zegt hij zegt zij volgende week begin maar de volgende cyclus dus hij durfde geen uitspraken te doen.

ben erg benieuwd.

hoe gaat het met jouw zenuwen?

xxx

Geplaatst

Hey meid, je bent er weer. Had je me mailtje nog gehad? Nou we spreken elkaar hopelijk snel! Wat fijn om te lezen dat alles goed is en dat jullie groen licht hebben gekregen, helemaal super! Weet je al voor wanneer de TESE gepland staat?

Geplaatst

Hoi Allemaal!

Een tijdje niet op het forum geweest maar ik zie voor velen van jullie allemaal weer nieuwe ontwikkelingen!! Spannend hoor!!

Ben zelf al bijna weer 3 weken aan het spuiten met Deca, heb as maandag mijn 3e uitgangsecho! Mijn slijmvlies was elke x nog wat te dik vandaar.... Spannende tijd nu voor ons!!

Voor iedereen op dit forum heel veel succes met alles!!

Geplaatst

HEE meiden,

Hoe gaat het met jullie???

Hier wordt het spannend! Gister teruggekomen van Italië en morgen naar Düsseldorf voor de start van de ICSI! Ben erg benieuwd!

Jullie horen het wel hoe het is gegaan!

DOEI XX

Geplaatst

Hee Suzzy: Heb je een fijne vakantie gehad???

Nou spannend zeg morgen naar Düsseldorf voor de start icsi.

Veel succes morgen.

Sas

Geplaatst

HAA meiden!

De vakantie was heerlijk, ik zou bijna zeggen "te snel voorbij..". Maar dat zeg ik nu maar niet, ik was toch stiekem aan het aftellen voor vandaag! Maar we hebben wel lekker kunnen genieten hoor!

Vandaag een echo gehad, alles zag er normaal uit. Ik krijg morgen of overmorgen een telefoontje van de apotheek om een afspraak te maken zodat ze de medicijnen kunnen bezorgen en dan gaat het vrijdag beginnen. Mijn schoonmoeder gaat mij spuiten. De woensdag erna moet ik weer terug voor een controlle echo, dan komt de punctie (een paar dagen later..). De dokter verwacht de punctie op 24 augustus (mijn eerste werkdag...haha, neem ik nog lekker een weekje vakantie, want 2 dagen later is de terugplaatsing al). Dus het komt nu echt wel heel dichtbij! Spannend. Mijn vriend begint het nu ook echt spannend te vinden. Van te voren was hij best rustig en nuchter, maar nu krijgt hij ook de kriebels!!

Hee Dilara, wel leuk dat er zo'n site bestaat waar je op kunt inloggen. Jammer dat het een beetje tegenvalt. Zou ik ook hebben, de hele site met bijbehorende informatie al in mijn hoofd en dan is het toch anders...hihi! Hopelijk geeft de webmaster je nog een extra opening door voor meer informatie!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee meiden,

Suzzy: Wat spannend voor jullie dat je nu echt gaat beginnen. Welke medicatie moet jij gaan spuiten??

Dat je schoonmoeder je gaat spuiten, heeft ze hier ervaring mee. Als jij vrijdag begint met spuiten en 24 aug ongeveer de punctie al hebt. Gaat dit erg snel bij jou.

Ik moet voordat ik met de hormonen begin eerst al 10 dagen Deca spuiten.

Mijn vriend begint mij nu steeds meer vragen te stellen over wat er gebeuren gaat. Mijn vriend wou er eerder niet over praten en had altijd zoiets van we zien wel. Maar ik ken hem langer en heb hem maar gewoon laten gaan en dacht als hij wat vragen wil doet hij dat wel. En af toe leest hij hier met mij mee. Hij snapt nog niks van al die afkortingen maar dat komt wel.

Dilara;Wat jammer dat die site een beetje tegen viel. Maar jij hebt 1 september prikinstructie dus bij jou begint het nu ook dichterbij te komen.

Weet je al wat je moet gaan spuiten of hoor je dat 1 september.

Sas

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik sluit me bij jullie aan.

Mijn vriend en ik zijn afwachtend op een Tese , en de wachttijden zijn erg lang.

We overwegen om uit te wijken naar het buitenland.

Hebben jullie ervaring hiermee, waarbij er samengewerkt wordt met ziekenhuizen in NL??

@ Suzzy

Wat spannend zeg !! en zo t zien is het vrij snel gegaan in Dusseldorf.

Doe je de hele behandeling daar ?

Geplaatst

HAA!

Sas, Ik hoef alleen maar eicelstimulatie te spuiten (voorlopig, later in de cyclus een eisprongafremmer en dan op het laatst de eisprongstimulatie). Ik vroeg nog of mijn niet cyclus stil gelegd moest worden, maar de dokter zag daar (bij mij) de meerwaarde niet van in. Dat is het nadeel van internet, als ik lees dat andere het wel moeten..dan denk ik het zou toch niet voor niks zijn...maar als hij dat niet nodig vindt, wie ben ik dan om te zeggen dat ik nog een extra spuit wil. De resulaten van Düsseldorf zijn goed, dus vertrouw ik er maar op dat het goed gaat (ik twijfel ook niet aan de werkwijze).

Mijn schoonmoeder is wijkverpleegkundige, dus heeft heel veel ervaring met spuiten. Ik vind het ook wel fijn dat ik zelf niet hoef te knommelen. Ze wonen op loopafstand.

Kipjes, Welkom hier!! Leuk dat je mee wil schrijven. Wij doen de hele behandeling in Düsseldorf. Dit is op eigen initiatief. Maar ik weet dat Düsseldorf ook samenwerkt met Nederland. Onze arts is ook een Nederlander. Alle informatie (digitaal,rekeningen,folders) zijn ook in het Nederlands, dus dat ik wel erg fijn. Je zou de dokter in Düsseldorf vrijblijvend kunnen mailen en advies vragen of er een mogelijkheid is om samen te werken met jullie ziekenhuis. Zo zijn wij er ook aan gekomen. Zie www.ivf-duesseldorf.de De dokter reageert via de mail. Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Het is maar een tip, ik wil je niks opdringen. Wij zijn erg tevreden. Alleen met de vergoedingen is het wat lastig geregeld..

Hopelijk levert de tese voor jullie ook iets goeds op!!!!

Vanmorgen heb ik van mijn moeder een maansteen gekregen. Deze steen brengt geluk en zorgt dat de embryo zich innestelt. Soort bijgeloof! Alle beetjes baten, en als het niet baat, dan zal het ook wel niet schaden. Doen jullie nog extra dingen om de kans zo groot mogelijk te maken dat een zwangerschap ontstaat??

XXX Suzzy

Geplaatst

@dilara

We hebben een aantal zaadonderzoeken gehad, en een prostaat echo.

Er zijn geen enkele zaadcellen gevonden, waardoor we doorverwezen zijn voor een Tese behandeling.

@Suzzy

Bedankt voor je reactie !

We hebben inmiddels hulp gehad van onze zorgverzekeraar en kunnen in september al voor een intake terecht in het UMC St Radboud te Nijmegen.

Dus het wordt gewoon NL en geen D of BE.

Daar zijn we wel erg blij mee :D

Nu hopen dat de uitslag goed zal zijn !!

Geplaatst

hallo allemaal

ook wij zijn in afwachting van TESE na 2 jaar en daarvan een jaar alweer in de medische molen..

alleen word bij ons de daadwerkelijke TESE in dusseldorf gedaan..

daar hebben wij voorgekozen om 2 redenen

1 omdat ze daar geen wachtlijst kennen

2 omdat de icsi gewoon in onze eigen plaats kunnen gaan doen

als wij de TESE in nijmegen zouden doen moest ik daar ook de icsi gaan doen..

bij ons is helaas geen vergunninghoudend ziekenhuis voor icsi maar de daadwerkelijke icsi word dan in zwolle gedaan

dus gelukkig voor de punctie voor en nazorg gewoon bij ons zelf

morgen moeten we weer naar dusseldorf naar de androloog

we krijgen dan te horen hoeveel procent kans er is dat ze wat gaan vinden

en waarschijnlijk word hij dan al eind aug geopereerd..

zo spannend allemaal

liefs

Geplaatst

HEE Onzekerhied,

Heb je morgen een afspraak met dr. Sneider? Via Pur/r (onderdeel van de IVF-klniniek in Düsseldorf). Mijn vriend heeft de tese operatie in juni gehad (in Düsseldorf). Ging allemaal super! Succes!

Groetjes Suzzy

Geplaatst

Welkom hier onzekerheid. Morgen word dus een spannende dag. Laat je het ons weten? Ik ben erg benieuwd. Ik hoop voor jullie/iedereen (en mezelf) dat het allemaal goed gaat komen.

Succes met alles!

Geplaatst

@suzzy ja volgens mij wel.. 2 weken intake gehad bij dr scholtes en nu idd volgens mij bij dr sneider.. iig de arts die ook de daadwerkelijke TESE gaat doen..

werd jou vriend/man ook snel na de intake al geopereerd?

@dilara dankje morgen idd een spannende dag.. hopelijk krijgen we heel wat procentjes mee dat ze wat zullen gaan vinden

er was ooit 1 niet beweegbaar zaadje.. en die moet ergens vandaankomen toch haha

teminste daar houden we ons nu wel even aan vast

ik snap wat je bedoelt met het feit.. ik gun het iedereen maar mezelf nu even het meest

s6 allemaal

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden