Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Edr: Ik ga gewoon voor je duimen dat het goed komt.. We lopen denk ik straks gelijk op.

Veel succes alvast.

Sas

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

XXXXX

Wat spannend dat het nu voor jullie echt gaat beginnen! Wel lekker dat je eerst nog op vakantie gaat, geeft wel een beetje afleiding. Wanneer gaan jullie? Wij wachten op reactie van de urologe in Nijmegen, zij bestudeert de echo om te bekijken of de niet goed ingedaalde bal tegelijk met de TESE verwijderd wordt. Maar als we volgende week nog niets van haar gehoord hebben, zullen we er zelf eens achteraan bellen. We hebben nl. nog geen datum voor de TESE en dat zou wel fijn zijn.

Dilara

Wel fijn dat jullie nu een datum hebben, het wachten duurt altijd lang.

Hoe kan het dat jullie vanaf mei op de wachtlijst staan?

Katrien

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Wij kennen dat gevoel. Bij mijn man is nl.ook azoospermie geconstateerd. Hebben jullie zelf voor een ziekenhuis in Belgie gekozen of heeft jullie eigen ziekenhuis dit aangeraden?

Groetjes Poppy

Geplaatst

Dilara...Volgens mij ziet dit er toch prima uit? Ze hebben graag dat je aan de pil gaat zodat ze het een beetje kunnen plannen. Volgens mij is het niet heel erg als er een paar dagen verschil in zit, in je normale cyclus. Ik zou anders voor de zekerheid even bellen joh, dan zit je ook niet met een onzeker en rottig gevoel.

ennuh....sas bedankt! laten we dan maar samen gaan zitten duimen straks!

Geplaatst

Hee meiden.

Poppy; Spannend voor jou wat de uroloog volende week zegt en dat dan je ook een datum krijgt voor de tese dan weten jij en je man/vriend waar jullie aan toe zijn. Voor de uitvoering van tese zal ook wel een wachttijd zijn. waar niet. Wij gaan eerst nog een week naar Turkije samen met vrienden dus ik hoop dat ik me nog even kan ontspannen.

Dilara: Ik zou doen wat je eigen gevoel zegt. De pil is makkelijk dan weet je precies waar je aan toe bent, maar ik denk in jou geval als het een paar dagen later is het niet uit maakt. Ik zal niet zeggen wat je wel of niet moet doen ik wou zelf ook aan de pil maar dat kwam door onze vakantie ik dacht straks ben ik net ongie in onze vakantie en moet ik weer een maand wachten daar had ik niet zo`n zin vandaar dat ik aan de pil wou. Dus je hebt niet echt wat aan mijn reactie. En ik kan me aansluiten bij Edr je zou even kunnen bellen voor de zekerheid.

Edr: Bedankt laten straks samen duimen, er is nog geen topic voor september of wel.

Sas

Geplaatst

Hai,

Als jou het een goed gevoel geeft dat je weet waar je aan toe bent waarom niet. Misschien als je maandag belt dat de gyn wel achter je staat en het ook goed vind. In heel veel ziekenhuisen willen ze dat je aan de pil gaat voor hun eigen planning dus het kan geen kwaad. En als je het nog in huis hebt. En soms is het maar goed dat je niet alles inoverleg doet. Kijk maar naar het semenonderzoek.

Sas

Geplaatst

Haa meiden!!

Heb het even druk gehad de afgelopen dagen, maar ik heb me net weer bijgelezen! We zitten nog allemaal in afwachting om te beginnen!

Ik schreef dat ik een beetje onzeker werd, dat is puur angst dat het niet lukt....ik hoop zo dat deze eerste poging al iets moois oplevert, maar lees veel verhalen dat dit niet heel reëel is om te denken. Maar we gaan er gewoon voor! Ik had zo'n goed gevoel en wil dat gewoon proberen vast te houden. Ik ben elke dag fruit aan het eten, slik alweer de folium met extra vitaminen (kruitvat, vitaal zwanger) en probeer cola te vermijden. Ik wil er gewoon alles aan doen om een goede voorbereiding te treffen. Ik ben zelfs gaan sporten, haahaa!

Katrien, welkom hier. Ik weet precies hoe je je voelt. Bij ons waren en ook geen zaadjes te vinden. Via tese wel. Er is echt nog wel hoop! Ik denk dat positief denken jullie kan helpen, want je kunt jezelf helemaal gek maken, maar zolang je niks weet heb je er toch niks aan!!! Over de beweeglijkheid van de zaadjes bij tese, bij ons bewogen de zaadjes niet, het is beter van wel. Vaak na het ontdooien gaan ze toch nog bewegen. Maar of ze nu wel of geen staartje hebben weet ik niet. Mij lijkt ook, zolang ze niet dood zijn is er wel wat mee te doen. Als je al zeker weet dat je naar België wilt zou ik vast een intake gesprek plannen. Hebben wij ook gedaan in Düsseldorf, gewoon tijdens de afwachting van de uitslagen van de onderzoeken.

Succes met alles en schrijf gezellig mee!!!

Dilara, wat fijn dat jullie al op de wachtlijst staan sinds mei. Alleen jammer dat jullie dat niet wisten, had je een hoop onrust bespaard. Maar van de andere kant, het is ook wel leuk om zo 2 maanden "cadeau" te krijgen!!

En Esther waarom is de kans zo klein dat het de 3e keer lukt. Tenminste als je dat wilt vertellen...

XXXX Suzzy

Geplaatst

Hoi suzzy,

Mijn man en ik willen geen embryo's verloren laten gaan, vandaar dat we besloten hebben om alleen datgene wat teruggeplaatst wordt te laten bevruchten. Dit betekent dat cryo's voor ons geen optie zijn omdat er bij het ontdooien regelmatig wat verloren gaan en als er uiteindelijk een zwangerschap is de kans aanwezig is dat ze in de vriezer blijven liggen. Vandaar dat wij dus maar drie pogingen hebben zonder cryo's.

Groetjes esther

Geplaatst

Dilara...ja, dat mag alleen de derde poging. De 1e twee behandelingen doen ze dat niet in het umcu. Maar het is toch niet zo dat je dan meer slagingskansen hebt? Of wel? Ik zal me daar eens goed in verdiepen voordat we weer gaan starten. Het bijzondere is dat we bij beide behandelingen wel een embryo gehad hebben die redelijk van kwaliteit waren. Dit i.t.t. wat artsen verwacht hadden.

Ik merk dat ik niet meer zo durf te hopen nu, komt misschien wel weer straks als we gaan starten. Ik kijk er enerzijds heel erg naar uit, anderzijds is dit de laatste poging zoals het er nu naar uit ziet en dan is het sloush...dan word het pas heftig denk ik.

maar goed...we blijven positief en ik ga gewoon de derde behandeling zwanger worden!!!

Geplaatst

Ik schuif het nadenken over de toekomst enerzijds ook wel heel erg voor me uit. Anderzijds ben ik ook wel benieuwd en nieuwschierig. ik geloof vast en zeker dat er iets moois voor ons weggelegd is. Wat weet ik niet, ik heb zoiets van...verras me maar.

Ik liep eerst in zwolle, daar plaatsen ze er geloof ik wel twee terug, vooral bij wat mindere kwaliteit. Maar daar wilden ze ons niet helpen. In utrecht doen ze bij vrouwen onder de 36 de 1e 2 pogingen maar 1, daarna 2. Ik probeer me er maar niet zo druk om te maken. Het heeft toch geen zin,toch?

En de toekomst voor jou...mijn motto is wel...leef bij de dag. Elke dag heeft genoeg aan zichzelf. Makkelijk gezegd misschien maar het is ook wel zonde om zoveel tijd en energie te steken in het nadenken over de toekomst. Wie weet is die sowieso wel heel anders dan dat je denkt! Ik ben in mijn korte leventje al zovaak verrast! (positief en negatief dan hoor).

Ik bedoel het niet bagetaliserend maar zo ervaar ik het zeg maar.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het met jullie in dit topic zal gaan. Ik lees altijd wel mee en het lijkt me zo heftig voor jullie. Het is toch wel echt een stap verder of een hindernis meer die jullie moeten nemen dan ons.

Sterkte allemaal!

Geplaatst

Hee

Edr: Heb jij in Zwolle gelopen waarom wouden ze jullie niet helpen. (Als je het niet wilt vertellen is ook goed hoor )

Ik denk dat iedereen angst heeft dat het nog niet gaat lukken en helemaal als je al 2 pogingen hebt gehad en dan kan het soms moeilijk zijn om weer moed te verzamelen en door te gaan. Maar we gaan duimen.

In Zwolle hebben ze een nieuw protocol over de tp de eerste 2 keer krijg je er maar 1 teruggeplaats of je moet ouder dan 35 zijn. De 3 de keer krijg je er wel 2 terug geplaatst dit is allemaal veranderd ze hadden teveel tweeling zwangerschappen. Ik vind dit wel jammer had er liever 2 terug geplaatst gehad.

Suzzy: We mogen wel hopen dat de 1 ste icsi lukt, we gaan ervoor. Jammer dat de eerste icsi voor iedereen niet slaagd het is iedereen zo gegunt. Maar je bent goed bezig al lekker aan het sporten gezond eten haha en waarom geen cola. Ik zal van de week weer foliumzuur kopen en beginnen met slikken ( was er al mee gestopt dacht het maakt toch niet uit )

Sas

Geplaatst

Sas, Zwolle stond meen ik ook bekend om zijn hoge percentage meerlingzwangerschappen door het beleid wat ze voerden. Verbaasd me dus niks.

Ze wilden ons niet helpen omdat wij dus niet meer willen laten bevruchten als dat er teruggeplaatst word. Ze vonden dat het risico te hoog was dat er geen zwangerschap zou ontstaan, vandaar.

Geplaatst

@EDR: apart, ik heb nog nooit een stel gehoord over geen cryo's willen.

De meeste willen dat juist wel.

Meer kans op een kindje.

Maar kan me jullie gedachtegang ook wel voorstellen.

Zijn jullie allemaal gestopt met foliumzuur toen bleek dat het niet zomaar zou lukken?

Ik slik het nog altijd.

We klussen ook nog altijd rond mn ei en de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Over het niet verder willen denken.

Na de 1e slechte zaaduitslag wilden wij ook niet verder denken.

Wel over de 1e eventuele stap (TESE) maar niet verder.

We hebben dus echt die 3 maanden niet over KID gedacht.

Heel apart hoe je dus werkelijk niet aan dingen kan denken.

Maar als het nodig is heb je nog tijd zat om verder te denken hoor!

Dus 1 stap per keer en niet verder.

Geplaatst

Ik slik nu ook al zo'n zeven jaar foliumzuur. Moet wel zeggen dat ik het sinds de laatste icsi regelmatig vergeet. Stom maar ben er zo beu van!

Dilara...ik kom ook eigenlijk weinig mensen tegen die het zo doen. Bij ons is de wens naar een kind heel groot maar ik zie een embryo als het begin van het leven en wij voelen ons er niet goed bij om dat verloren te laten gaan. Vorig jaar hebben we besloten waar onze grenzen liggen en that's it. Klinkt simpel maar het geeft ons heel veel rust dat we van te voren dit hebben besloten. Snappie? Als je het niet snapt is het ook oke hoor, veel mensen geven aan het idee te hebben dat we moeilijk en ingewikkeld doen. :hmz:

Geplaatst

Hai,

Erg he dat ik gestopt ben met foliumzuur. Ik denk dat het kwam omdat ik toen erg negatief was, van het lukt toch en dat ik af en toe 1 begon te vergeten en toen was het doosje leeg en eigenlijk nooit nieuwe gekocht. Ik ga vandaag een nieuw doosje kopen en er weer tegenaan. En dat klussen rond de ei ik zou het niet weten ik hou het ook niet bij dat verplicht klussen wordt er ook niet gezelliger op hahaha. Wij houden hier geen rekening mee. Ik weet ook dat ik elke maand gewoon ongie wordt is ook wel zo rustig voor mezelf ik heb geen hoop meer dat het spontaan lukt.

Dreamer meid vind het erg knap dat jullie nog klussen rond je ei, en idd gewoon foliumzuur blijven slikken je weet nooit. en nog maanden wachten en dan weer een onderzoek erg spannend allemaal. Jullie wilden zelf geen tese doen toch??

Geplaatst

Voor ons voelt het niet als verplicht klussen.

We vinden het juist leuk.

Ik zou nooit tegen mn zin in gaan klussen.

En rond mn ei heb ik toch altijd meer zin (dank u moeder natuur :tongueP: ) dus het gaat eigenlijk vanzelf.

Ik temp zelfs nog elke dag.

Mn cyclus is niet echt regelmatig en ik voel mn ongi nooit aankomen, dus wil altijd graag weten waar in mn cyclus ik sta.

Wij hebben idd zelf van de TESE afgezien.

Te groot risico tov te kleine kans.

@EDR: ik denk dat je mij bedoelde ipv Dilara?

Ik snap de gedachtengang, maar zou er zelf niet voor kiezen.

Maar als het voor jullie goed voelt, dan is het toch goed?

De weg naar een gezin is al moeilijk genoeg, dus dan moet het wel goed voelen.

Geplaatst

HAA,

Ik drink zo min mogelijk cola (toevallig heb ik net een blikje gepakt, was niks anders meer..hahaha) omdat ik ergens heb gelezen dat cafeïne niet zo bevordelijk was voor het ontstaan van een zwangerschap. Maar aangezien dat ik nogal verslaafd was aan cola is het moeilijk voor me. Maar verder ben en doe ik hartstikke gezond, dus compenseerd dat wel.

Wij gaan trouwens (als het even lukt allemaal) 2 embryotjes terug laten plaatsen. De arts vroeg me daar over na te denken. Daar hoefden we niet lang over na te denken, hadden we het samen al over gehad. De kans van slagen is per ronde groter en een tweeling vinden we geen probleem, eerder leuk!!!!

Esther ik vind het goed van jullie dat dit jullie keuze is. Wat andere denken moeten ze zelf weten, laat ze maar denken.

Over 2 weken gaan we naar Italië voor een weekje, dan gaan we beginnen...maar ik probeer er nog niet te veel aan te denken...eerst genieten op vakantie! Me er teveel op fixeren lijkt me niet bevordelijk! Ik heb er wel heel veel zin in, kijk er totaal niet tegen op!

DOEI XX

Geplaatst

@Suzzy: ik lees net jouw onderschrift, mar jeetje, wat is het bij jullie snel gegaan zeg!

Waarom hebben jullie zo snel een zaadonderzoek laten doen?

En is er maar 1 zaadonderzoek gedaan?

Wij moesten al 3 maanden wachten voor het 2e zaadonderzoek en jullie hebben binnen 3 maanden al een TESE laten doen.

Waarom hebben jullie niet de 3 maanden afgewacht als ik vragen mag?

Wel super dat het blijkbaar dus ook heel snel kan gaan!

@Dilara: foliumzuur duurt 4 weken voordat er voldoende in je lichaam aanwezig is.

Dus je moet al 4 weken voor de terugplaatsing foliumzuur gaan slikken.

Ik zou er als ik jou was gewoon nu weer mee beginnen.

Dan kan je eraan wennen en weet je zeker dat je lichaam voldoende foliumzuur heeft.

Misschien mag je al heel snel beginnen, dan wil je niet in de stress zitten over foliumzuur toch.

Geplaatst

Hoi ik en mijn vriend zijn ook inafwachting van tese.

Aanstaande vrijdag vooronderzoek voor de operatie. En dan horen wanneer we aan de beurt zijn. Wij lopen in het umc.

Veel sterkte allemaal in deze moeilijke en lange tijd. Ben blij dat ik dit forum gevonden heb. Vind de freya site heel onoverzichtelijk. Hier is alles lekker duidelijk.

Geplaatst

@ Dreamer: Dat is waar. Het kan verder ook geen kwaad, dus in principe kan ik er nu al mee beginnen. Het potje staat nu ook maar te niksen in de kast, haha.

@ Raba: Welkom hier! Ik vond/vind de website van Freya ook nogal onoverzichtelijk. Ik kwam gelukkig al vrij snel op dit forum terecht, en ik voel me hier ook op me plek.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden