Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, dat zou wel een stunt zijn als er ineens iets gevonden wordt :tongueP:

Maar daar gaan we maar niet vanuit.

Al zal ik toch altijd een klein beetje hoop houden.

Hoop doet leven he, dus wie weet!

Liefs Dreamer

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HAA,

HE Sas!! Ga je trouwen!! Wouw! Proficiat meid!! Heeft je vriend je sindskort gevraagd??? Of jij hem?, dat kan natuurlijk ook! Fijn zeg, ook iets anders om naar uit te kijken! Leuk!!

Dreamer, spannend hé! Ik hoop op een klein wonder voor jullie! En als het nu niet is, dan komt jullie wonder in maart!

Onzekerheid, ik weet niet of je nog meeleest! Ik ga er een beetje vanuit dat jullie slecht nieuws hebben gekregen! Ik wil jullie dan ook heeeel veeeel sterkte wensen! En weet ook dat dit niet het einde hoeft te zijn. Er zijn nog andere mogelijkheden. Een donor is ook een uniek kindje! Als het bij jullie geboren wordt dan hoort het bij jullie, zoals het kindje is, zo was het nergens anders geboren. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Ik vind het lastig om het uit te leggen. Maar zo heb ik er telkens tegenaan gekeken, als de tese niet zou slagen en we dus voor donor zouden gaan.

Hier gaat alles nog goed! Ik ben af en toe misselijk, maar dat kan ook omdat ik zo graag sympthonen wil ontvangen..haha! Mijn borsten zijn voller (niet echt gevoelig, maar heb gelezen dat dat ook kan komen door vitamine E),...ongikrampen zijn er ook nog. Dus ik kan er eigenlijk niet veel over zeggen. Ik denk als we dinsdag voorbij zijn (2 weken na de punctie en dus de eisprong) dat ik dan wat meer hoop krijg. En donderdag dus testen...wat zal dat een lange dag worden....hopelijk de moeite waard!!

Jullie horen van me!!

XX Suzzy

Gast Zonnebloem
Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik, Zonnebloem, ben nieuw hier.

Er is veel te lezen, positieve en minder positieve verhalen; ik vind ze wel aangrijpend!

Zelf weten wij sinds februari/april van dit jaar dat er nul komma nul zaadcellen bij mijn man zijn gevonden. Daarop zijn we in aanmerking gekomen voor een TESE. Deze is afgelopen woensdag, 2 sep, gedaan. Ze hebben gelukkig wel goed zaad gevonden en ingevroren.

Nu in afwachting van de rest van het traject; ik heb geen idee, behalve dat het ICSI wordt, maar verder...?

De Tese is gedaan in Rotterdam, maar daar mogen ze geen ICSI doen en moeten we uitwijken naar Belgie?? Afijn, 21 september gaan we meer horen, want dan hebben we weer een afspraak.

Weet iemand hoe lang het kan duren tot de behandeling? En gebeurt het echt niet in NL?

Ik zal dit topic zeker blijven volgen en voor nu, voor hetgeen ik de laatste 6-7 pagina's gelezen heb: succes en sterkte gewenst allemaal.

Geplaatst

@Suzzy: spannend he al die symptomen!

Hou je het vol om niet te testen dan?

Mij zou dat niet lukken hoor :tongueP:

Ik blijf voor je duimen meis!

@Zonnebloem: welkom!

De TESE doen ze het AMC (amsterdam) en Radboud (Nijmegen)

En blijkbaar ook in het EMC, maar dan het ICSI gedeelte in België zoals je weet.

Dus ja, het ICSI gedeelte doen ze wel in NL, maar dan had je véél langer moeten wachten en in een ander ziekenhuis moeten zijn.

Ik vind de handelswijze van het EMC sowieso wat vreemd hoor.

Hoor zulke vreemde verhalen van andere patienten.

Maar dat ze jullie dus niet op de hoogte hebben gesteld van de 2 TESE ziekenhuizen in NL vind ik niet netjes!

Ik hoop dat je snel terecht kan voor de ICSI!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zie dat er al weer vele berichtjes de revue zijn gepasseerd, zit nu zelf in mijn 'wachtweken' net als Suzzy lees ik!! Ik heb zondag de 30e een tp gehad duss ook erg spannend allemaal!! Ik herken je 'klachten' Suzzy, heb ik af en toe ook last van!

En Zonnebloem welkom! Ik lees dat jij de tese in R'dam hebt gedaan maar wordt dit dan wel vergoed? Voor zover ik weet heeft de regering maar 2 ziekenhuizen in Ned goedkeuring gegeven om de Tese in onderzoeksverband uit te voeren. Doordat het in onderzoeksverband wordt uitgevoerd kunnen de z'huizen het gewoon declareren en wordt het ook gewoon vergoed. Wij hebben de tese in het AMC gedaan bij dr. Meissner. In ieder geval veel succes verder!

Voor de rest wil ik iedereen heel veel sterkte en succes toewensen met alles!!

Geplaatst

Hee meiden,

Suzzy; Hou je het nog vol!!!

Wij gaan idd trouwen terwijl wij altijd gezegt hebben dat we dat niet zouden doen hihi. Op de vakantie heeft mijn vriend mij gevraagt en hij had zelfs een mooie ring als cadeautje voor mij gekocht echt heel lief. Had dit nooit achter mijn vriend gezocht dat hij mij wou vragen dus het kwam totaal onverwacht. Dus we zijn nu druk bezig met de voorbereidingen.

Zonnebloem; Welkom hier. Fijn dat er met de tese wel wat gevonden is. Ik wist niet dat Rotterdam ook tese doet. Maar is er geen andere mogelijkheid dat de icsi in nederland gedaan kan worden bv met het amc. Igg heel veel succes.

Susanna; Heel veel succes in de ww.

Heeft er iemand een idee na hoeveel dagen gemiddeld de punctie is, ik ben afgelopen donderdag begonnen met gonal-f erbij. Omdat wij van te voren moet ejaculeren voordat mijn vriend zijn zaad moet inleveren.

Sas

Geplaatst

@ Zonnebloem: Welkom hier! Wat fijn dat er zaad is gevonden bij de TESE. Dus deze maand krijgen jullie te horen wanneer jullie eventueel kunnen beginnen?

@ Susanna: Spannend zeg, jij zit dus ook in je wachtweken. Wanneer mag je testen?

@ xxxxxx: Wat leuk dat jullie gaan trouwen, alvast gefeliciteerd. Een mooi vooruitzicht, vind je niet :-)

Suzzy, hoe gaat het inmiddels met je? Hoe voel je je?

Gast Zonnebloem
Geplaatst

@ Dreamer: begrijp ik goed dat ze in het AMC en Radboud dus wel ICSI doen, na de TESE? Dat wisten we idd niet en hebben het ook niet echt uit de info op internet kunnen halen.

We wonen in het zuidwesten van het land, dus ik denk dat we naar Gent gaan ipv Amsterdam of Nijmegen. Dat is toch wel het best bereikbaar en beter te combineren met mijn werk.

@ Susanna: Ik weet dus niet of eea vergoed wordt. Ik moet je ook eerlijk zeggen dat het me niet echt interesseerde, als die TESE maar gedaan zou worden.

Na de 21e, als we meer weten, zal ik met ZK Achmea gaan bellen!

Ik duim met je mee Suzzy, dit zullen wel zenuwslopende dagen zijn!

En gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk XXXXXX!

Geplaatst

@Zonnebloem: het AMC en Radboud zijn de enige in Nederland die de TESE-ICSI mogen doen.

Hoe het EMC te werk gaat weet ik verder niet, ik vind hun gang van zaken erg vreemd en ze informeren hun patienten erg slecht.

Ben benieuwd wanneer je met de ICSI kan beginnen, hoop snel!

Geplaatst

HAA,

Welkom Zonnebloem en Susanna. leuk dat jullie meekletsen! Zonnebloem hopelijk weten jullie snel meer en wordt dus duidelijk wanneer jullie kunnen beginnen! En Susanna, spannend hé die wachtweken!!!!

Ik moet nog 2 dagen wachten tot ik mag testen!!!! Vandaag is mijn NOD, en nog niks....joehoe! Hopelijk blijft dit zo! Sas, je vroeg waarom ik niet eerder test...dat durf ik echt niet! Dat zei mijn zus ook al! Nee, ik ben veeeel te bang dat die negatief is, dan maar liever hoop houden. Slaat natuurlijk nergens op, want het is al besloten of "ze" wel of niet zijn ingenesteld!!!

Jullie horen me!!! En bedankt voor het duimen! Susanna, ik zal ook voor jou duimen! Wanneer is je testdag???

XX Suzzy

Geplaatst

Wat spannend meid! Ik leef helemaal met je mee, zelfs ik ben zenuwachtig, haha. Ik begrijp dat je niet eerder durft te testen. Ik vind het altijd heel knap dat sommige vrouwen eerder testen, want ik denk dat ik dat ook niet zou durven. Veel te bang voor een teleurstelling, hoewel je die teleurstelling net zo goed op de exacte testdag kan krijgen, maar het is gewoon het idee denk ik... Ik begrijp het in ieder geval wel.

Nog 2 dagen!! Of nee, korter nog, want het is al bijna 00:00 :-)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik mag pas maandag de 14e naar het AMC voor een bloedtest. Denk niet dat ik eerder thuis ga testen, maar gewoon afwachten........ Het wordt nu erg spannend!!!

Ik heb zondag de 30e een tp gehad van een mooi toppertje! Had 8 eicellen en allen bevrucht, erg bijzonder volgens het z'huis in een tese behandeling!

Suzzy, jij loopt precies 3 dagen voor mij, waarom mag jij zo vroeg al testen? Zou het dan al positief kunnen zijn? Ik hoop het in ieder geval voor je en ik zal duimen voor je!!

Geplaatst

HAAA,

OHHH helllluuuup! Wat een dag:

Vanmorgen op mijn werk zag ik opeens (sorry) bruin slijm in mijn broek...ik schrok me kapot! Snel gegoogeld..en het hoeft niks te betekenen...ik daarna nog een keertje naar de wc (sorry nu wordt het een beetje smerig, ik kan het niet anders omschrijven) en toen dacht ik, laat ik eens met wat wcpapier naar binnen gaan, klein stukje...toen was er weer bruin slijm aan mn wcpapier.

Daarna weer naar de wc, ik had geen rust. Weer naar binnen en toen was er zelfs bloed!! Ik was helemaal verdrietig...snel mijn vriend gesmst. Hij belde gelijk, maar ik kon niet praten, want wou niet huilen op mijn werk.

Om 13.00 uur was ik vrij, mijn vriend ook. Samen elkaar vastgehouden...Maar iets in me zei dat ik misschien te ruw met het wcpapier ben geweest, vandaar het bloed. Ik zei tegen mijn vriend: ik ga gewoon een test doen, dan hoeven we ook niet te wachten tot de menstruatie echt doorbreekt, ik wil geen hoop meer hebben.

En wat denk je: een positieve test!!!! Wel een best licht streepje, maar toch! We weten niet echt of we nu blij of verdrietig moeten zijn....verdrietig, omdat ik aan een miskraam denk (vanwege het bloed). Nu blijf ik de komende dagen maar gewoon testen om te kijken of het streepje duidelijker wordt (is iets lichter dan de teststreep)...

Ik kan het niet geloven dat de test positief is! Op zich vind ik dat al positief, nu weten we in elk geval dat het wel kan!!!

Maar de onzekerheid blijft!! Dus please duim even mee, dat ik gewoon stom ben geweest met het wcpapier...En sorry voor mijn omschrijving!

Ik hou jullie op de hoogte!!

XXXX Suzzy

Geplaatst

Whaaaaaaaaa gefeliciteeeeeeeeerd :wav:

Enne .. bloedverlies zegt nog niet zoveel he!

Pas als je echt veel bloed verliest en krampen hebt.

En zelfs dan hoeft het nog niets te betekenen.

Je hebt geen Pregnyl oid meer gespoten na de punctie toch?

Ik ga keihard duimen dat het goed blijft gaan meis!

Jeetje, wat gaaf :icon_biggrin:

Gast Zonnebloem
Geplaatst

Ik duim met je mee!

Ik lees pas amper een paar dagen mee, maar ik kan me wel inleven in je spanning!

Geplaatst

Hee Suzzy;

Ga je feliciteren positief is positief joehoe echt geweldig meid het is je zo gegund. En een beetje bloedverlies hoeft niks te betekenen ik sluit me aan bij Dreamer.

:hello2::hello2:

Sas

Geplaatst

Dankje meiden!!!

Rood bloed is helemaal weg....alleen een beetje bruinachtig nog...

PFFF, ja ik kan het nog niet geloven!!! Eens kijken hoe het morgen loopt! Dan gaan we daarna lekker uiteten, want wil het toch gaan vieren! maar nu kunnen we het nog niet echt geloven!!

Morgen ga ik ook de dokter in Düsseldorf bellen, eens kijken wat hij zegt!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee,

Wat ongelooflijk he een positieve test, maar super fijn joh hier wachten we allemaal op. Ga het morgen maar lekker vieren met je man. Ik zat al de hele dag aan je te denken en te hopen dat je niet ongie zou worden en met positief nieuws zou komen hihi.

Ik hoop dat ik je binnenkort mag volgen.

Sas

Geplaatst

Wow meid wat super!!! Jeetje, wat onwerkelijk eigenlijk he. Echt geweldig joh, wat lijkt dat me een mooi moment zeg, een positieve test in je handen, vooral na al die tegenslagen.

Lekker uit eten morgen!! Je zal nu vast continu met een smile op je gezicht rondlopen :-)

Geplaatst

Haa meiden,

Nou het is me wat...vanmorgen weer getest..nu met Kruidvat, deze gaf (heel) licht aan dat ik zwanger ben. Gister had ik met Senitest getest, die zijn wat gevoeliger...morgen weer Sensitest, hopelijk is deze dan al wat donkerder en dan zaterdag weer met Kruidvat...dat is mijn planning.

Net ook Düsseldorf gebeld, assistente gaf aan dat bruin bloed niets hoeft te betekenen. Maar vond het ook niet echt positief, ze gaf aan dat ik naar de huisarts moest gaan voor bloed te laten prikken. Huisarts gebeld, die assistente vond het weer raar, maar zou het overleggen met de huisarts, die belt me "straks" terug...

Voor de zekerheid ook even de verloskundige gebeld, zij zei heel duideliijk, als het bruin bloed is, hoef je je geen zorgen te maken. Nou inmiddels doe ik dat wel! Ik word er zo onzeker van. Toevallig had mijn zus ook veel bruin en later zelfs rood bloedverlies rond haar nod, maar is daarna gewoon bevallen van een gezonde dochter...dus misschien is het een familiekwaaltje..??!! Ik vind het in elk geval niet leuk!

Dus toch maar geen etentje vanavond. Ben nog niet zo in de stemming! Wil het zeker weten!!!

Sorry voor mijn frustraties..maar het is zo spannend. Ben ik eindelijk zwanger, durf ik er niet van te genieten door dat stomme bloed!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee Suzzy,

Wat superspannend allemaal zeg!! Ik blijf voor je duimen!! Heb jij geen afspraak meer staan in Düsseldorf voor bloed te prikken?

Bij mij nog alles erg rustig, blijf maar gewoon afwachten!

Geplaatst

lieve suzy, ik snap je ongerustheid, maar bruinverlies komt heel vaak voor.

Dus ik ga gewoon voorzichtig zeggen: gefeliciteerd!!!:occasion5:

Ik denk dat jullie toch mogen genieten hoor.

Ooh wat spannend

xxx

Geplaatst

Hai Suz,

ik begrijp dat het heel moeilijk is nu je niet weet of je nu blij of verdrietig moet zijn. Maar inderdaad bruin verlies en zelfs een beetje bloed hoeft niets ergs te betekenen, dit kan innestelbloed zijn.

Gewoon even afwachten, hoe moeilijk dit ook is!!! En als de dokter geen bloedtest wil doen dan gewoon zelf over 2 dagen weer testen. Dan het liefst met ochtendurine deze geeft vaak de duidelijkste uitslag.

Geplaatst

Hee Suzzy;

Wat vervelend dat je nu in die onzekerheid zit je zou je nu helemaal gelukkig moeten voelen. Misschien krijg je met de digitale van clearblue wel duidelijkheid die geeft zwanger/niet zwanger aan. (Niet dat dan je onzekerheid weggaat)

Heb je nog steeds bruin bloedverlies??

Kan natuurlijk ook nog een beetje oud bloed zijn.

Ik ga gewoon voor je duimen dat het helemaal goed komt.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden