Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey,

Dilara; Hopen dat je menstruatie op tijd komt dan kun je je iig gaan aanmelden dan ben je voor je gevoel toch weer een stapje dichterbij. En hopenlijk kun je dan snel beginnen.

Ik vind het herstel na de punctie lang duren ik had verwacht dat ik gelijk alles weer kon doen. Ik moest van het zh ook rust houden en deze week mocht ik ook niet werken. Maar volgens mij komt dat omdat ze 19 eiblaasjes hebben aangeprikt. En ik werk in de zorg en dat was lichamelijk gewoon te zwaar op dit moment. En ik heb zoiets van het zh zegt het niet voor niks dus laat ik maar luisteren. Maar de punctie was heel goed te doen.

Ik mag zondag 4 oktober testen.

Suzzy;Wat duurt wachten lang he!!!

Sas

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HEE goeiemorgen!

Alles goed met jullie?? Hier gaat het nog hetzelfde...dus geen menstruatie..ik heb de afgelopen dagen getemperatuurd, eerst was die nog hoog, daarna 3 dagen laag en nu sinds vanmorgen weer hoog...ik denk dat ik een eisprong heb gehad..dus dat betekent dat ik in een nieuwe cyclus zit. Dus die menstruatie zal de komende 1,5 week nog niet komen...als die daarna maar komt...dan vind ik het nog niet zo erg..al had ik het liever vandaag nog gehad. Maar zal maandag toch even het ziekenhuis bellen.

Sas, heel begrijpelijk dat je thuis blijft! Vooral als je in de zorg werkt. Neem ook maar even de tijd!

Poppy, over dat scheren. Ik zou gewoon alles wegscheren, dan is het altijd goed! Had mijn man ook gedaan.

Nou Dilara, gezellig samen wachten op onze menstruatie...haha! Op naar een volgende stap!

Hoe gaat het met de rest van de meiden????

XX Suzzy

Geplaatst

Mijn man is net uit het ziekenhuis. Voor de pesa.

Helaas geen goed nieuws. Bijballen zijn niet volgroeid ziet er verschrompeld uit. Zaadleiders twijfelen ze of die er zijn. Er is wel een biopsie genomen uit zijn testikels. Deze zag er wel normaal uit. Over 3 weken de uitslag of daar zaadcellen in gevonden worden. Als dat zo is dan komen wij in aanmerking voor tese en dan gaan we naar nijmegen. Hoop zo dat het zo mag zijn. En anders is het over en uit.

Geplaatst

Hee,

Suzzy; Ik zou idd maandag het zh ff bellen, wel vreemd als je nu een eisprong hebt toch!!wist niet dat dit kon, ik dacht dat je altijd eerst ongie moest zijn hihi. Maarja het wijst er wel op als je temp hoger is.

Raba; Jeetje meid ik ga voor je duimen dat er zaadcellen gevonden worden en dat je man voor de tese mag.

Dreamer; Hoe is het met je??

Sas

Geplaatst

HAA,

Raba, wat rot voor jullie!!! En 3 weken wachten...??!!! Kan het nog langer!! Wat een onzekerheid! Hoop zo dat het het wachten waard is! Veel sterkte!!

Sas, ik zie het bloedverlies wat ik tijdens de prille zwangerschap heb gehad maar als een menstruatie...ik heb ook verhalen gelezen van vrouwen die na een miskraam niet ongesteld zijn geworden en in die weken zwanger zijn geraakt...omdat er dus toch een eisprong komt. Toen ik in het ziekenhuis was zei de arts ook tijdens de echo "hier zit een folikel". Dus lijkt me wel verklaarbaar dat er dan eerst een eisprong moet komen. Maar de arts zei ook dat ik binnen 1-2 weken mijn menstruatie zou krijgen...beetje tegenstrijdig. Dus inderdaad maandag maar even bellen...

Dreamer, hoop dat alles goed met jullie gaat...zoals je leest denken we in elk geval aan jullie en als je weer zin hebt om te kletsen zou dat fijn zijn. Kijk maar meid! Laat je niet gek maken!

XXX

Geplaatst

@ Suzzy: inderdaad, misschien worden we wel rond dezelfde tijd ongesteld. Samen aftellen, hihi. Hopelijk breekt het bij ons beiden optijd door.

@ Dreamer: hoe gaat het met je meid? Ik moet steeds aan je denken.

@ Raba: Pff zeg, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. En wat raar dat ze denken aan CF drager, terwijl het bloed dit niet uitwijst. Ik hoop dat de tijd een beetje snel gaat en dat jullie snel duidelijkheid hebben. En anders gaan we op naar de TESE.

Geplaatst

@Suzzy: ze kunnen ook met een pil je ongi opwekken, dan hoef je geen curretage.

Ben benieuwd wat de gyn zegt over je stijgende temp!

Laat het maar goed nakijken hoor meis.

@Raba: hebben ze de zaadleiders niet gezien bij een echo dan?

Lastig hoor dat ze wel verdenkingen hebben, maar dat het in het bloed niet te zien is.

Ik ga duimen dat een TESE mogelijk is meis.

@Sas: doe maar rustig aan hoor.

Het is niet niks zoveel eitjes.

Je moet nog oppassen voor overstimulatie, dus goed drinken en rusten!

Voel je al iets speciaals?

@Dilara: had je al gehoord over de winterstop?

Ik ga nu helemaal hard voor je duimen dat je mee mag doen deze ronde!

Anders kan je pas in 2010 starten.

@All: ik heb al 3 dagen de dokter gebeld, maar nog altijd is de uitslag niet binnen.

Baal er echt van en vind het ook erg raar.

Maandags hadden ze de uitslag al in het ziekenhuis, dus waarom het zolang moet duren eer de dokter het heeft is mij een raadsel.

Morgenmiddag dus maar weer bellen.

Ik word er trouwens helemaal verlegen van dat jullie zo aan me denken *bloos*

Liefs Dreamer

Geplaatst

@Dilara: als je voor 30 oktober niet ongesteld bent, kan je je pas in januari weer aanmelden.

Dus ook als je deze keer niet mee kan doen kan je pas in januari weer meedoen.

Dit is ivm de feestdagen.

Mn vriendin die ook in jouw ziekenhuis loopt kwam daar vandaag mee.

Misschien even op de digipoli kijken?

Geplaatst

Tijdens de stop beginnen ze geen nieuwe behandelingen nee.

Dus als je nu niet mee mag doen, dan ben je pas in 2010 weer aan de beurt.

Het gaat erom dat ze met de feestdagen geen behandelingen doen ivm personeels tekort.

Geplaatst

Dus je hebt sowieso geen poging meer in 2009?

Ik denk dat mn vriendin dat niet begrepen heeft dan, want zij hoopte voor haar bruiloft nog zwanger te zijn (en ze trouwt dus in januari!)

Je kan je niet eerder aanmelden dan je ongi.

Het heeft te maken met je cyclus en de medicijnen.

Dat gaat allemaal heel precies.

Dus helaas, je moet toch echt wachten op je ongi.

Dikke knuffel meis!

Geplaatst

Hee,

Dreamer; Fijn om even wat van je gehoord te hebben. Wat moet dat toch allemaal lang duren voordat jullie de uitslag horen terwijl het maandag al bekent was.

Dilara; Wat is dit nu weer een winterstop!!!

Ik dacht als je menstruatie zou komen en je bent op tijd je ook zou mogen beginnen met de icsi. Nu wordt het pas januari pfff. Ik kan me je voorstellen dat je je begin oktober gewoon wilt aanmelden om er zeker van te zijn dat je in januari mag beginnen ook al is je menstruatie er nog niet. Volgens mij maakt het ook niet ook wanneer je mensruatie komt je kunt nu toch niet meer mee doen voor de winterstop. Maarja je moet er maar eens over nadenken of je je daar idd goed bij voeld, kan me je gedachte goed begrijpen.

Als je menstruatie komt moet je dan ook al aan de pil??

Sas

Geplaatst

Dilara, mn dinnetje heeft even voor je op de digi gekeken.

Dit staat erop:

In verband met onze winterstop zullen er in de periode van zaterdag 19 december 2009 tot maandag 4 januari 2010

geen IVF-behandelingen plaatsvinden.

Aanmelden voor behandeling vóór de stop:

De 1e dag van de menstruatie moet zijn vóór 30-10-2009.

Patiënten die een terugplaatsing van ingevroren embryo’s krijgen, kunnen zich aanmelden indien de 1e dag van de menstruatie is vóór 03-12-2009 (start Progynova op 1e cyclusdag).

Aanmelden voor behandeling ná de stop:

De 1e dag van de menstruatie moet zijn na 20-11-2009.

Patiënten die een terugplaatsing van ingevroren embryo’s krijgen, kunnen zich aanmelden indien de 1e dag van de menstruatie is na 24-12-2009 (start Progynova op 1e cyclusdag).

Het kan voorkomen dat uw behandeling één of twee cycli uitgesteld wordt i.v.m. een beperkte aannamecapaciteit.

Dus je kan je nog gewoon aanmelden en nog gewoon kansmaken dat je in 2009 een poging hebt.

Degene aan de telefoon heeft je verkeerd voorgelicht!

Niet gaan sjoemelen met je aanmelding, je gaat sowieso door de mand vallen.

Die 2 weken die je langer zou moeten wachten overleef je ook wel weer.

Ik snap dat het allemaal lang duurt enzo, maar blijf wel eerlijk!

Geplaatst

Dilara: Wat een gedoe allemaal seg! We hebben het ondertussen ook al ondervonden, iedereen zegt iets anders. En als je het zelf niet uitzoekt, dan weet je van niks. Hopelijk is er toch niet zo'n lange winterstop en kunnen jullie gauw eraan beginnen!

Suzzy: Ik vind het zo erg voor je! Heb op vakantie zelfs een paar keer aan jou gedacht :) Maar het is inderdaad de eerste keer, dus hopelijk kunnen ook jullie er gauw terug aan beginnen en ben je snel weer zwanger!

Dreamer: Heb je nu al meer nieuws? Veel succes!! Echt vervelend altijd dat wachten he.

Wij hebben ondertussen een datum voor TESE! 8 oktober is het zover. Dinsdag zijn we nog eens naar Leuven geweest, en daar wisten ze ons te vertellen dat we moesten bellen voor een afspraak voor de TESE, maar dat het wel zo'n maand of twee kan duren. De volgende dag belden we, en blijkt dat we 8 oktober al de TESE kunnen laten doen! Langs de ene kant kijk ik er enorm naar uit. Eindelijk zekerheid, hopelijk kunnen we dan eindelijk aan iets opbouwend beginnen. Maar langs de andere kant, als er niks wordt gevonden ... Ook in de derde semenanalyse zat niks, en het FSH blijk 8.6 te zijn, dus eigenlijk toch een klein beetje hoog. De dokter vond het best meevallen en zag het redelijk positief in, maar kon natuurlijk ook niks beloven.

Ik ben sinds mijn verlof nog niet helemaal up-to-date, dus voor degene die ik vergeten ben, toch ook veel sterkte en succes :)

Geplaatst

@Dilara: mn vriendin had er voor de zekerheid ook nog even achteraan gebeld en wat op de digipoli staat is waar.

Dus je maakt nog kans in 2009!

Ik ga heel hard duimen dat jullie beiden nog mogen starten, dan mag ik dubbel duimen :tongueP:

@Katrien: vanmiddag laat kan ik pas weer bellen, dus weet helaas nog niks.

Baal wel goed dat we nog niks weten, want morgen is mn man de hele dag weg en zit ik alleen.

Mag ik in mn eentje de uitslag gaan zitten verwerken.

Wat super dat je 8 oktober al de TESE hebt zeg!

Dat is echt snel!

Nog maar *reken reken* 2 weekjes!

Whaaaaa dat gaat heel hard ineens zeg!

Spannend hoor.

Zn FSH is trouwens niet verhoogd.

Die mag tussen de 1 en de 10 zitten, dus 8,6 is netjes.

Misschien een gerust stelling?

Geplaatst

@Dilara: fijn dat ik je wat gerust heb kunnen stellen meis!

Lang leve het forum!

@All: pff gewoon nog steeds geen uitslag :sad:

Al een dikke week verder en weet nog steeds niks.

Ik wil gewoon verder!

Geplaatst

HAA,

Even flink moeten bijlezen...maar nu ben ik weer bij!

Dreamer, wat balen zeg dat jullie nog steeeeds niks weten! Niemand die in het ziekenhuis op het idee komt dat dit voor jullie heel vervelend is. Vreselijk dat malen...maar in tussen tijd duim ik met je mee!!!

Dilara, nou ik schrok me kapot! Hoop echt dat ze je verkeerd hebben ingelicht! Een winterstop van 3 maanden dat kan toch niet, mag ik hopen! En waarom..? Geen wonder dat de wachtlijsten zo lang zijn. Ik vind het echt niet eerlijk! Dat je met de datum wou sjoemelen kan ik me helemaal voorstellen, dat zou ook het eerste bij mij opkomen! Vooral omdat je geen pil hoeft te slikken, dan zou een paar dagen toch geen verschil moeten maken.

Sas, hoe gaat het met je?? Voel je al gekke dingen?? Is misschien nog een beetje vroeg..maar ik zelf merkte het al heel snel aan mijn borsten. Maar dat is voor iedereen anders! En kom je de tijd een beetje door??

Katrien, wat lief dat je aan me hebt gedacht! En wat fijn dat de tese er aan komt! Ik heb er een goed gevoel over, alle waardes kloppen..dus moet er wel wat te vinden zijn, maar natuurlijk weet je het nooit! Nou nog even geduld..ja lekker, dit hele proces hangt aan elkaar van geduld!!!!!

Mijn geduld raakt ook langzaam op! Waar blijft die menstruatie. Inmiddels is mijn temperatuur weer omlaag...(36,9) dus ik snap er niks meer van! Het is niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben, maar vind het langzaam wel erg vervelend worden. Het is dat het hcg 3,7 was anders zou ik nog denken dat ik zwanger was....ik ben sowieso heel blij dat ik die test nog gedaan heb (de test die dus negatief was) anders was ik er pas veeel later achter gekomen!

Dus dames, veel succes met het geduld opbrengen! Ik weet hoe moeilijk het is. Maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje (geduld-schuitje...)!

XXX Suzzy

Geplaatst

Vandaag na veel gedoe eindelijk de uitslag gekregen.

Helaas, er is niets veranderd.

Het is over voor ons.

We krijgen geen kindjes van ons samen :cry2:

De dokter had er duidelijk geen verstand van trouwens.

Ze zei dat je alleen een blokkade kan krijgen door een operatie...

We moeten het nu gaan afsluiten in zoverre je dit kan afsluiten.

Want hoe neem je afscheid van een droom?

Ik heb een filmpje gemaakt van een gedichtje van mezelf.

Heb het nog nooit eerder gedaan, dus verwacht er niet teveel van.

:bye2:

Geplaatst

Hallo meiden,

Alweer ruim een jaar geleden heeft mijn man TESE ondergaan. Gelukkig met een goed resultaat.

Na een time out wilden wij het liefst weer zo snel mogelijk beginnen. Toch wordt ons geduld nog even op de proef gesteld. Eind november mogen wij weer beginnen.

Ik lees soms even snel met jullie mee.

Veel spannende tijden gaan er weer uitbreken. Ik blijf voor jullie duimen.. en hopen dat wij TESE + zwangerschap tot een succes mogen maken in Nederland. Iedereen heeft recht op een kans!

@Dreamer; jeetje wat heftig, einde aan jullie droom.. Heel veel sterkte meis. En het filmpje komt recht uit het hart en komt bij mij weer recht in het hart binnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden