Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk om weer wat van je te lezen lucky-t. We hebben inderdaad veel plezier van dit topic. Jij hebt 'm geopend, en we gaan er vrolijk mee verder, haha. Ik kijk ook altijd als eerst in dit topic als ik me ingelogt heb. Wat gaat de tijd trouwens snel zeg, ik weet nog wel dat ik las dat je positief getest had, en nu ben je al bijna 28 weken zwanger!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hai Dilara,

in principe krijg je allemaal tegelijk instructie en komen ze bij iedereen even kijken of het lukt. Maar ik vond dat niet zo prettig dus ik heb netjes de uitleg gevolgd en gezegd dat ik het prikken wel zelf thuis zou uitproberen. Maar dus wel goed opletten!!

Geplaatst

Ik had na de instructie zoiets van 'dit kan ik niet, dit gaat mij niet lukken'. Maar je ziet het, ik kon het wel, zelfs 2x. Dus onderschat jezelf niet, je bent echt veel sterker dan je zelf denkt!!!! En je weet waar je het voor doet, dat was mijn drijfveer.

Geplaatst

meis heb telkens aan je gedacht , ik ga ff bijlezen.

meis ik had echt hoofdpijn toen ik daar zat.

Manlief kon niet mee dus ik moest alles goed in mijn hoofd printen.

Maar ik heb het nummer van de verpleegster dus ik mocht haar altijd bellen.

Ik hoop inshallah dat het sneller zal gaan meis!!

xxxxxxx

Geplaatst

@Dilara: super dat het prikken lukte!

Een vriendin van me loopt ook in jouw ziekenhuis en zij durfde het echt niet in de groep.

Zij is wel apart genomen (na afloop)

Bij hun werd ook verteld aanmelden bij ongi en dan afwachten.

Zij had geluk en mocht meteen starten!

(ze krijgt vrijdag de TP!)

Dus het kan wel hoor meis!

Ik ga gewoon heel hard voor je duimen.

@All: mochten jullie kiezen of je 1 of 2 emmies terug liet plaatsen?

Ik dacht dat je onder een bepaalde leeftijd er maar 1 terug mocht laten plaatsen namelijk.

Ik ga vandaag de dokter bellen voor een afspraak.

We willen dan een 3e zaadonderzoek, misschien een balzak/prostaat echo (nooit gehad namelijk) en nogmaals een hormoonbloedonderzoek om te zien of het slechter of beter is na een jaar.

Hoop dat ze ons wil helpen!

Geplaatst

hey dreamer , wat goed dat je een afspraak gaat maken.

bij ons in het ziekenhuis word maar 1 emmy terug gezet de eerste 2 keer.

Zelfs als de kwaliteit niet optimaal zou zijn.

Dit maakte me wel bang

Geplaatst

@Dilara: het kan idd wel 1 of 2 maanden duren na je aanmelding, maar dat is een kwestie van geluk hebben.

Ze hebben maar een aantal plekken per keer beschikbaar.

Als er bijvoorbeeld 10 plekken zijn en jij belt als 11e, dan heb je pech en moet je dus wachten tot de volgende ongi.

Bel jij als 9e, dan heb je geluk en mag je meteen meedoen!

@All: vrijdag om 9.20 uur moeten we bij de dokter zijn!

Heb al een hele waslijst aan vragen haha.

- een 3e zaadtest

- misschien een echo (nog nooit gehad)

- een bloedtest om zn hormonen te ckecken, wil graag weten of die nu beter of slechter zijn na een jaar

- en ik wil weten of hij nu meer kans heeft op zaadbal/prostaatkanker

Ben benieuwd of ze ons kan helpen met alle vragen.

Hoop het wel, dan kunnen we alles tenminste gaan afsluiten.

Geplaatst

HAA,

He Dilara, dat hebben jullie alweer gehad! Jammer dat het waarschijnlijk oktober wordt...het kan niet snel genoeg gaan.

Ik denk dat het prikken wel goed komt! Ik neem aan dat je ook nog eens alles op papier meekrijgt... wij kregen van elke spuit een folder.

Dreamer, ben benieuwd hoe het gaat lopen. Misschien is er inderdaad verbetering. Zolang jullie op de wachtlijst staan heb je toch niks te verliezen. Wel lang zeg tot maart. Dus een goede bezigheid de komende tijd en wie weet wat het oplevert.

Onzekerheid, ik ben heel erg benieuwd hoe het gister is gegaan. Ik heb veel aan jullie gedacht!! Hoop echt op goed nieuws! Het moet gewoon!!!!

Hier is het een beetje balen. Mijn borsten zijn niet meer gevoelig. Voor mij betekent dit normaal altijd: menstruatie!! SNIK SNIK, ik heb er al om moeten huilen. Mijn man zegt: je bent het toch nog niet, het kan nog alle kanten op. En het is toch veel te vroeg voor een menstruatie....ja dat klopt, eigenlijk pas volgende week dinsdag...Maar echt zwanger klinkt het ook niet. Ik kan ook nergens een duidelijk antwoord op internet vinden wanneer de innesteling na icsi moet plaatsvinden. Dan staat er weer 4 dagen na punctie, dan weer 9. Nou 9 dagen dat is morgen pas....

Ik heb ook al een beetje krampen, dus zie een menstruatie al in de aantocht....ik baal echt heel erg!!!! Hoop dat ik het mis heb.....ik kan niks anders dan wachten!!!!

XXXX Suzzy

Geplaatst

@Suzzy: innesteling gebeurd 3 -10 dagen na je ei.

Dus bij jou vanaf de TP tot 10 dagen na de punctie.

Maar wel of geen symptomen zegt helemaal niets hoor meis!

Ken er genoeg die zouden zweren dat ze ongi zouden worden en toch zwanger waren.

En ook genoeg die 1000 kwalen hadden en keihard ongi werden.

Ik blijf voor je duimen hoor meis!

Tot maart wachten duurt idd extreem lang.

Gewoon dik een jaar op de wachtlijst.

Maar ja, als het goed is krijgen we er iets moois voor terug wat het wachten meer dan waard gaat zijn!

Ik tel gewoon af van maand naar maand, dan lijkt het wat korter :animatedwink:

Geplaatst

Hee dames,

Wat is er veel gebeurt in 1 week.

Suzzy; Wat goed dat dat er 2 zijn teruggeplaatst, ik ga voor je duimen dat het goed komt. Maar wat kun je onzeker zijn in die wachtweken ik denk dat iedereen dit wel heeft dat je van alles wel en niet voeld gewoon omdat je het niet weet. En je wilt nu graag ook een keer positief resultaat.

Dilara; Jij hebt de prikinstructie ook gehad ben blij dat het mee viel, je moest dus al gewoon oefenen of het goed ging. Ik heb alleen instructie gehad hoe het eruit ziet ik heb nooit hoeven te oefenen. Maar misschien omdat ik in de zorg werk. Nou maar hopen dat je in oktober ook mag starten met de icsi en dat je geluk hebt.

Dreamer; Meid wat spannend dat je vrijdag een afspraak hebt ik hoop dat ze je kan helpen en dat je die onderzoeken mag doen.

Sas

Geplaatst

Hee meiden!

Sinds gisteravond had ik opeens weer wel gevoelige borsten...ppfff! ???

Nou laat maar gaan. Ik maak me niet meer zo gek! Nog 1 week wachten! Donderdag mogen we testen. We doen dat pas 's avonds, we moeten overdag werken....Daarna gaan we uiteten of een frietje halen...ligt natuurlijk aan het resultaat!! Ik ga gewoon voor het uiteten!!

Dankje voor jullie reacties gisteren...ik had het even gehad.

Sas, heb je een fijne vakantie gehad?? Even lekker kunnen ontspannen??

Onzekerheid, ik maak me zorgen om je!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hee,

Gisteren in het zh geweest voor uitgangsecho om te kijken of mijn eigen cyclus was platgelegd en gelukkig was dit het geval en sinds gister mag ik de gonal-f er ook bij spuiten.

Was wel even bang dat ik deze poging moest stoppen. Op vakantie heb ik een bacterie/virus op gelopen aan mijn darmen. Ik heb zelfs een dag in het zh gelegen aan het infuus daar kreeg ik vocht en anti biotica door. Ik heb nog een paar tabletjes van de kuur en dan ben ik klaar. Maar ik was gister superblij dat het voor de behandeling niks uit maakt.

Sas

Geplaatst

Suzzy: zo zie je maar meid, je kan er echt niks van zeggen. Spannend hoor, ik moet vaak aan je denken. Aftellen naar donderdag, en hopen dat je gewoon lekker zwanger bent!

xxxxxx: wat goed zeg! Gelukkig heeft het geen invloed gehad, en kan je beginnen met gonal-f. Voor jou begint het nu ook snel te gaan, echt spannend :-)

Geplaatst

HAA,

Goh Sas, dat is ook wat in het ziekenhuis liggen als je op vakantie bent! Gelukkig heeft het geen invloed gehad!

Hier gaat alles nog goed...nou ja het ene moment wel, het andere niet..ik schat mijn kansen nu in 20% zwanger en 80% ongi...als ik na het weekend nog niet ben, dan schat ik mijn kansen wat hoger in. Gek word je er van! Ik merk ook dat ik zo gewend ben geraakt aan het ongi worden na zo'n wachtperiode. Dat ik me nu dus ook niet kan voorstellen dat ik niet ongi word. Maar wie weet! Ik hoop het!

Fijn weekend allemaal! We spreken ons misschien nog wel dit weekend!

Ik wil ook nog even laten weten dat ik het echt fijn vind om met jullie te kletsen! Fijn dat we steun voor elkaar kunnen zijn!

XX Suzzy

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat je er gek van word, de wachtweken lijken me ook echt slopend. Je leeft steeds tussen hoop en vrees. Maar dat ongi gevoel wat je hebt hoeft echt niet je menstruatie te betekenen. Ik heb vaak gelezen dat vrouwen bijna zeker wisten dat hun menstruatie eraan kwam, terwijl ze gewoon zwanger bleken te zijn. Het is afwachten.

Ik vind het trouwens ook erg fijn om hier met elkaar te kletsen. In een korte periode zijn we toch een hecht 'clubje' geworden :-)

Fijn weekend!

Geplaatst

Hee hallo,

Suzzy; hoe gaat het met je ???

Wanneer mag je eigenlijk testen.

Dreamer; Hoe was het gister bij de dokter???

Meiden ik vind het ook fijn om met jullie te kletsen het is net of ik jullie al heel lang ken hihi, maar als ik jullie op straat tegen kom loop ik jullie zo voorbij.

Sas

Geplaatst

@Suzzy: en, nog nieuwe symptomen ontwikkeld?

Moeilijk om te geloven dat je zwanger kan zijn he.

Mijn duimen blijven voor je draaien hoor!

@Sas: jeetje, dat is niet fijn in je vakantie.

Zeker niet met de gedachte dat de poging nu misschien niet door kon gaan.

Gelukkig gaat alles goed en mag je gewoon door!

@All: de dokter wil gelukkig meewerken!

De 11e hebben we een bloedtest.

Alleen FSH, want testosteron stond niet op het prikkaartje.

Maar ook alleen de FSH was slecht vorige keer, dus die was het belangrijkste.

En de 18e moeten we het semen inleveren!

Dat is op vrijdag en denk dat ik de dinsdag erna ga bellen voor de uitslag.

(duurt in het ziekenhuis 1 werkdag, maar de uitslag moet naar de dokter, dus gok dat dat wel iets langer duurt)

Ook nagevraagd over de kans op kanker.

Hij heeft gelukkig niet meer kans op kanker!

In je vruchtbare jaren heb je de meeste kans op teelbalkanker.

Helaas is mijn man niet vruchtbaar, dus heeft hij juist minder kans daarop.

En over prostaatkanker had ze ook iets uitgelegd, maar weet het antwoord niet meer zo goed.

Ik dacht dat dat met zn testosteron te maken had.

Al met al een positief gesprek geweest dus en de onderzoeken staan gepland.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hee,

Dreamer; Wat fijn voor jullie dat er nog 1 afsluitende bloedtest voor de hormonen en een semenanalyse wordt gedaan. Als dit wederom niet goed is kun je het afsluiten en blijf je niet altijd met de vraag zitten van hadden we maar. Maar misschien komt er ook ineens wel wat anders uit dat hoop ik echt voor jullie.

Ik ga voor je duimen.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden