Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden;

Suzzy; Jeetje wat een onzekerheid meid!!! ik hoop dat het nog goed zit. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop dat de bloedtest je snel duidelijkheid geeft. Ik denk aan je..

Susanna; Gefelicteerd geniet ervan..

Dreamer; Wat teleurstellend dat zijn fsh zelfs iets gestegen is, ik kan me voorstellen dat je hoop op een positieve uitslag van het semenonderzoek een stuk minder is geworden nu zijn fsh gestegen is. Gaan jullie het semenonderzoek op dezelfde manier doen wat wij hebben gedaan of met 2 dagen onthouding. Ik wil je iig heel veel succes wensen. Het is toch altijd moeilijk om weer geconfronteerd te worden met deze uitslagen.

Wij hebben sinds 9 weken een boomer pup. Hij is heel erg lief en luisterd al best goed. Echt heel veel werk met opvoeden hebben we er niet mee.

Vanavond om 22.30 ovitrelle spuiten en woensdagmorgen heb ik de punctie. Vind de punctie toch wel spannend omdat je niet weet wat er gaat gebeuren.

Sas

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden even reageren hier hoor...wat een verdriet en een emoties en ook blijdschap!

sterkte allemaal als er moeilijke dingen zijn!

susanna...gefeliciteerd hoor! geniet ervan.

Geplaatst

@Sas: we wilden eerst de 7 dagen klaarkomen methode doen, maar nadat ik alles erover had gelezen vond ik het niet van toepassing op ons (het is enkel ter verbetering van het zaad, maar als er geen zaad is kan je het ook niet verbeteren natuurlijk)

Toen een beetje gaan rondkijken wat het beste resultaat gaf en dat was 3 dagen onthouding.

Dus daar gaan we dan maar voor!

Vandaag voor de laatste keer klussen en dan 3 dagen niet.

Vrijdagochtend vroeg leveren.

Spannendddddd woensdag de punctie!

Krijg je pijnstilling?

Hoeveel eitjes groeien er?

Ik ga voor je duimen dat ze allemaal bruikbaar zijn en dat je niet teveel last hebt van de punctie!

@Dilara: nee de arts kon er geen verklaring voor geven.

Ik snap het zelf ook niet.

Een jaar lang heel gezond geleefd en veel veranderd en dan toch nog verslechtering.

Maar een te hoog FSH geeft aan dat er geen zaadjes zijn die de aanmaak van FSH remmen.

Dus de kans dat er nu wel zaadjes gevonden gaan worden is eigenlijk nihil.

Baal der flink van iig!

Maar ja, we wachten vrijdag maar af (nou ja, maandag/dinsdag dan, want dan krijgen we de uitslag)

Ik denk dat de uitslag wel hard binnen zal komen, ook al weten we het eigenlijk wel.

Het is toch het definitieve nu he, dan moeten we gaan afsluiten.

Suzzy, ik denk aan je meis!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hé meiden!!

Ben vandaag officieel zwanger verklaard!! Mijn hcg waarde was 867, das al vrij hoog dus volgens het z'huis was ik wel heel duidelijk zwanger, volgende week echo! Het blijft allemaal erg spannend!! We kunnen het bijna niet geloven....

Bedankt voor alle lieve berichtjes!! Suzzy, ik hoop dat je nog een goeie uitslag mag krijgen en Sas heel veel succes as woensdag!! De punctie is ook altijd erg spannend!!

Geplaatst

heh dreamer het is me toch wat :(

Susanna van harte gefeliciteerd meis.

suzy ik hoop toch dat het hcg gaat stijgen en er niks aan de hand blijkt te zijn

xxx

Geplaatst

Hee,

Suzzy hoe is het met je, begin me een beetje zorgen te maken meid.

Ik had vanmorgen de punctie en die is me meegevallen. En toen kwamen ze het resultaat vertellen, ze hadden 19 goede eicellen gevonden ik wist zelf niet eens dat het er zo veel waren. En het allerbelangrijkste er is voldoende zaad gevonden bij mij vriend daar kan ik met mijn eitje niet tegenop hihi. Vrijdag krijgen we telefoon of er een bevruchting heeft opgetreden. En dan waarschijnlijk zondag de tp.

Sas

Geplaatst

xxxxx spannend zeg, fijn dat de punctie meeviel..hoorde je niet meteen of het zaad goed was van je mannetje?

dreamer is bij jullie zoek-icsi geen optie? mijn hub had ook steeds nul zaadjes!! en een verhoogde fsh waarde

ze gaan dan heel intensief zoeken naar zaadjes...

susanna gefeliciteerd

wij hebben de intake gehad en we mogen in februari beginnen

we zijn al ingepland, dus het wordt nu uitkijken naar een mooie datum

Geplaatst

Hee,

Sophie; Wat fijn dat jullie in februari mogen beginnen, en dat zoek icsi voor jullie de oplossing is. Heel veel succes.

Na de punctie moest ik wachten en dan zouden gelijk horen hoeveel eitje er waren maar dan vertellen ze pas of het zaad goed is. Maar die man zei als het niet goed was geweest dan waren ze dat al eerder komen zeggen.

Sas

Geplaatst

Haa,

Even bij moeten lezen....

Ik zal eerst met mezelf beginnen...aangezien jullie daar al in een paar berichtjes naar gevraagd hebben en ik wil het natuurlijk ook graag kwijt!

Nou niet meer zwanger!! snik! Mijn hcg was nog maar 3,7. Heel diep van binnen heb ik de hele tijd een twijfel gevoeld bij deze zwangerschap. Maar toch blijf je hopen. We hebben dit vanmiddag ook pas gehoord. Ik vind dat ik goed met de teleurstelling om ga, ik hou me voor dat ik de moed echt niet mag laten zakken. Want waarschijnlijk heb ik alle energie nog nodig. Natuurlijk heb ik veel verdriet en laat ik het er ook even uitkomen. Maar moet wel reëel zijn, dit was de eerste poging, het was ook nog maar zo pril. Morgen kan ik weer bellen naar Düsseldorf (die zijn op woensdagmiddag gesloten) hopelijk kunnen we dan snel gebruik maken van onze cryo's. Wel zou eerst mijn menstruatie door moeten komen. De dokter zei dat dat 1 tot 2 weken nog kan duren. Maar baarmoedermond was nog gesloten en vanuit de echo zag mijn baarmoeder er helemaal zwanger uit. Raar gevoel. Ik heb ook nog steeds vollere borsten en misselijk. Dus dat is tegenstrijdig.

Dankjewel voor jullie lieve berichtjes! Ik ben er van overtuigd dat ik nogmaals een zwangerschap mag meemaken! dan met een betere afloop!!!

@Dreamer: balen voor jullie zeg! Het komt toch weer een beetje rot aan! Nu vrijdag nog even afwachten..maar kan me voorstellen dat jullie dat een beetje somber inzien. Ik hoop het toch voor jullie! En vergeet niet: maart 2010 komt anders vanzelf!!!

@Sas: Ohh lieverd, heb ik gemist dat je vanmorgen de punctie had. Ik had even geen zin om te lezen gister. Heb ik nu al spijt van, anders had ik je nog even succes gewenst! Maar ook zonder mijn succes een goed resultaat! Wouw, zoveel eicellen en goed zaad!! Dat kan alleen maar goed komen!!

Nou meiden, ik blijf gewoon meeschrijven, want het is super dat ik jullie gevonden heb!

XXXX Suzzy

Geplaatst

Hee meiden,

Suzzy; Wat een vreselijk nieuws voor jullie ben je eindelijk zo blij dat je zwanger bent gaat het alsnog mis. Ook heb je het misschien zien aankomen dat maakt je pijn en verdriet er niet minder om. Heel veel succes met de verwerking ervan.

Hoeveel cryo`s hebben jullie eigenlijk (sorry weet het niet meer).

Dilara; Ik was vandaag idd nerveus na de punctie moesten we wachten op de uitslag van de eicellen en het zaad. En het duurde best lang voordat ze kwamen vertellen wat de uitslag was. Mijn vriend en ik zeiden al tegen elkaar het zaad zou toch wel goed zijn het duurt zo lang. Je bent wel gewoon bang dat ze bijvoorbeeld alleen een trillende zaadcel zouden vinden. Maar achteraf was het'" super" goed hihi er waren nu nog meer levende zaadcellen gevonden dan bij de test. Bij het semenonderzoek 200.000, en nu 400.000.

Dus nu afwachten tot vrijdag of er een bevruchting is opgetreden.

Sas

Geplaatst

@Sas: wauw wat een superscore zeg!

Ik ga duimen dat ze allemaal goed bevrucht worden en doordelen en allemaal van A kwaliteit zijn!

@Suzzy: jeetje wat erg meis :tearyeyed:

Positief blijven is goed, maar onthou dat je verdriet er ook mag zijn he.

Laat de mk dan maar snel doorzetten, dan kan je weer verder.

Sterkte meis!

@Sophie: waren er bij jullie nog wel dode zaadjes gevonden?

Bij jullie was het FSH iets verhoogd, bij ons is het echt veel te hoog (22,5)

Dus een zoek-icsi gaat het niet worden helaas.

@All: vandaag is mn schoonzusje bevallen.

Ze heeft zich ook meteen laten steriliseren.

Erg pijnlijk voor ons moet ik zeggen...

Geplaatst

Haa,

He Dilara, ik wou nog even zeggen dat ik het lief van je vindt dat je schrijft: WE gaan gewoon voor de cryo's. Zoiets schreef je al eerder. Zo heb ik inderdaad het idee dat ik er niet alleen voor sta! Lief!

Verder probeer ik maar te denken, ik ben nog jong (27) dus onze tijd komt echt wel!

Nogmaals allemaal bedankt! En zeker laat ik het verdriet toe, maar ik wil het niet te veel laten overheersen. We gaan er gewoon voor! Gelukkig heb ik lieve ouders en schoonouders en een lieve zus (die me net een bloemetje is komen brengen).

XXX Suzzy

Geplaatst

Hee,

Dilara; Wij hebben gewoon de methode van 5 dagen gedaan, en wat maakt het uit 50 of 400 zoveel eitjes heb jij toch niet hihi gelukkig maar zeg. En ik was er zenuwachtig over ook van wanneer moeten we beginnen. Dus heb bij de echo uitgelegd dat we 5 dagen moesten ejacuren want anders zou er niks gevonden worden. En gevraagd wanneer ze dachten dat ik ongeveer de punctie zou hebben en de gyn was heel begripvol en ze zei begin zaterdag maar waarschijnlijk heb je woesdag de punctie en dat klopte helemaal. Maar goed in dat kranteartikel van jou staat 5-7 dagen dus ik had wel zoiets van als het 6 wordt moet het hopelijk ook goed gaan. OO en mijn vriendje was de hele week al niet te genieten en nadat we de uitslag hebben gehoord kan hij ineens weer lachen hihi.

Sas

Geplaatst

haa,

Ik ben nu aan het werk, dus even snel tussendoor...

Vanmorgen naar Düsseldorf gebeld: ik moet wachten tot mijn menstruatie doorkomt. Dan na 11 dagen een uitgangsecho laten maken. Dan ovulatietesten doen. Zodra deze positief is, dan kan de terugplaatsing plaatsvinden....Dus dat is al weer vrij snel!

Laat die menstruatie dus maar gauw komen!

Sas, hoe voel je je?? Hopelijk heb je niet te veel last!

XXX

Geplaatst

Hee;

Suzzy; Wat fijn dat je alweer zo snel mag beginnen hopen dat je menstruatie niet te lang op zich laat wachten.

Ik voel me redelijk goed met lopen en bukken voel ik mijn buik wel maar het is voor het goede doel en met 19 eitjes is er ook wel wat gebeurt, had jij ook zo`n gevoel. Wanneer had jij de tp na de punctie. Ik mag ook absoluut niet werken van het ziekenhuis omdat ik zoveel eitjes had. Nou morgen maar hopen dat er iig een paar zijn bevrucht.

Sas

Geplaatst

@Dilara: ze heeft in 4,5 jaar 4 kinderen gehad (en geen 1 was gepland!)

Ze is extreem vruchtbaar.

Zó oneerlijk.

@Sas: waren ze bang voor overstimulatie?

Hebben ze geen digipoli waar je op kan zien of er bevruchting heeft plaats gevonden?

Spannend hoor, mn duimen draaien!

@Suzzy: fijn dat het zo snel weer kan de cryo tp.

Moet je geen echo om te kijken of je bm weer helemaal schoon is dan?

Of doen ze dat gelijk met de uitgangsecho?

@All: morgenochtend sementest.

Heb er helemaal geen zin in.

Weet de uitslag toch al en weet dus dat we alles nu echt moeten gaan afsluiten.

Zie er heel erg tegenop.

Ik heb altijd hoop gehouden en het voelt alsof ik straks geen hoop meer mag hebben.

Vonden ze maar een oorzaak, dan was het allemaal veel makkelijker.

Geplaatst

Dreamer; Toch wil ik je morgen heel veel succes wensen en denk aan jullie. Moet erg moeilijk voor jullie zijn ook ben je er op voorbereid de klap komt toch hard aan. Diep in je hart heb je altijd een klein beetje hoop. En idd als er een oorzaak te vinden is maar dat is er niet. Maar je man is toch nog nooit door een uroloog onderzocht vind het ziekenhuis dit niet nodig. Ik vind je igg heel sterk en moedig wat jullie allemaal al wel niet hebben meegemaakt.

Ik zit net op het randje van overstimulatie, bij 20 eicellen spreken ze daarvan. Dus moet nu erg veel water drinken. En ze zeiden ook dat het geen fijne punctie was voor mij omdat sommige eicellen moeilijk aan te prikken waren. Maar het was goed te doen. Maar ik had ook gedacht dat er 12 eicellen waren, zijn ze klaar met de punctie krijg je te horen dat het er 19 zijn. Volgens mij is er in Zwolle geen digipoli

Dilara; Ik doe idd rustig aan als het goed is heb ik zondag de tp en dan moet het van binnen weer goed zijn. Ik doe zelfs niks in huis en mijn vriend gaat morgen ff stofzuigen hihi.

Sas

Geplaatst

Lieve Dreamer,

Heel veel succes vandaag!! Ik hoop op een wonder!

Laat je in elk geval niet gek maken als het nieuws negatief is...ik weet het makkelijk gezegd...maar jullie weten dan voor jullie eigen gevoel dat jullie er echt alles aan gedaan hebben!

Ik denk ik elk geval aan je vandaag!!

Je vroeg nog of er niet een echo moet worden gemaakt of alles schoon is, ja inderdaad dat mag ik hopen. Ik neem aan dat dat bij de uitgangsecho wordt meegenomen. Anders zal ik er op staan!!!

Meid: sterkte vandaag! En geef je man maar een extra knuffel!!!!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee meiden,

Ben net gebeld door het ziekenhuis en van de 19 eicellen waren er 12 geschikt voor de icsi. En bij 5 is er een bevruchting opgetreden wij zijn echt superblij. Zondag om 12.30 heb ik de tp.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden