Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HAA,

Gister heb ik bloed laten prikken in het ziekenhuis...de uitslag zou er vanmorgen zijn...maar nee hoor! Ik moet vanmiddag terugbellen...hopelijk hebben ze dan wel de uitslag!

Het bloeden blijft! rose-achtig...net geen helder bloed. Het meisje gister bij de huisarts zei dat ik me echt geen zorgen moest maken, zij had het zelf ook gehad...het schijnt om een innestelingsbloeding te gaan.

Ja, maar eerst zeker weten. Ik vind het niet echt "normaal"...gelukkig heb ik genoeg aan mijn inlegkruisje...maar toch.

Vanmorgen nog een test gedaan, deze is nog steeds positief, mijn borsten zijn nog steeds voller en ik ben misselijk (van ellende??) dus voel me wel een beetje zwanger...maar ben echt bang voor een miskraam.......hopelijk geeft de bloeduitslag uitsluitsel en aub vandaag nog!!!!!!!!!!!!

Dus hier gaat het eigenlijk nog hetzelfde!

XXX

Geplaatst

Hee,

Ik hoop voor je dat je vandaag de uitslag van het bloed nog krijgt. Wat is dit zenuwslopend zeg. Ik denk aan je...

Ik heb net een echo gehad en ze zei dat het goed gaat er waren 9 eiblaasjes te zien en nog wat kleintjes dus moet zondag terug komen voor weer een echo. OOjee de punctie komt steeds dichterbij..

Sas

Geplaatst

Jeetje wat een spanningen hier!

Suzzy; ik blijf voor je duimen, maar een streepje is een streepje hoor! Dat bloeden hoor je van veel zwangere vrouwen!

Het is bijzonder om te lezen hoeveel lotgenoten er inmiddels zijn. Wij zijn heel blij met de ontwikkelingen op dit gebied!

Iedereen heel veel succes en dat wij maar veel succesjes mogen boeken!

Liefs, Gerda

Geplaatst

Hai Gerreber,

ik was op zoek naar je geweest maar kon je even nergens meer vinden. Maar ik begrijp dat jullie even een pauze hebben gehad. Dat is soms echt even nodig. Ik wens jullie alle succes van de wereld en hoop dat deze 2e ICSI-poging jullie geluk gaat brengen. Bij ons was het ook de 2e keer gelukt, wij hadden van de eerste keer helemaal geen cryo's helaas. En nu zelfs nog 2 cryo's in de vriezer, zo zie je maar. Dikke knuffel van ons.

Geplaatst

HAA!

Sas, spannend meid!! 9 al! Ben benieuwd! Zie je erg tegen de punctie op??? Het is in elk geval een stapje dichterbij!

Nou, ik heb eindelijk de uitslag van het HCG: 61, dat is dus positief! Zwanger....de huisarts zei mij ook uitdrukkelijk dat het echt vaker voorkomt dat er bloedverlies is in het begin van de zwangerschap! geniet er maar gewoon van zei ze....nou dat gaan we dus doen...al moet ik zeggen dat ik echt wens dat het bloeden heeeel snel stopt!!

Morgen gaan we het onze ouders vertellen....

XXXX

Geplaatst

Wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd!

Geniet ervan he?!

Geplaatst

@suzzy: van harte gefeliciteerd, weer een geslaagde poging via Tese, dat is zo'n vooruitgang. Ik word daar iedere keer weer zo blij van.

Geplaatst

suzzy gefeliciteerd met je posi test

meiden ben lang niet in dit topic geweest, ook omdat we niet meer voor tese hoeven te gaan...maar lees wel nog met jullie mee hoor

eindelijk hebben we dinsdag de intake voor de zoek-icsi

Geplaatst

Hoi allemaal!!

Suzzy, super gefeliciteerd met je positieve test!! Wanneer mag je voor een echo?

Hier alles nog erg rustig, ben nu op dag 13 na TP en op dag 16 na punctie dus in principe zit ik nu op cd30. Nog geen enkel spoor van wat dan ook te vinden.......... het wordt nu wel heeeel spannend duss ben zeer benieuwd!! Maandag mag ik naar het AMC voor een bloedtest! We keep in touch.....

Geplaatst

HAAA,

Dankjulliewel voor de felicitaties!!! Wij zijn nu eindelijk ook heel erg blij! Het vloeien is zo goed als weg! Morgen ga ik bellen voor de echo!

Sas, bij jou begint het ook op te schieten zeg, hoe voel je je??

Susanna, ohh dat ziet er goed uit! Morgen bloedtest! Ik duim voor je meid!! Hopelijk kunnen we samen voor een mei-kindje gaan (-:

Gister hebben we het onze ouders verteld, we hadden ze van te voren in de waan gelaten dat we maandag een bloedtest zouden hebben. Dus het kwam nu toch nog als een verrassing! We hadden onze hond speentjes omgehangen. Echt leuk die reacties!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee,

Suzzy; Wat fijn dat het vloeien zo goed als weg is. Wat een leuke manier om het zo aan de ouders te vertellen. Wij hebben sinds een week of 9 ook een hond(je) en het idd een leuk idee om de hond erbij te betrekken. Vanaf welke dag moet je rekenen hoe lang je zwanger bent.

Wat voor een hond hebben jullie??

Met mij gaat het goed voel alleen de hele dag gerommel in de buik en heb af en toe steken, maar goed er is van binnen genoeg aan de hand. Vandaag weer echo gehad en zagen 10 eiblaasjes en nog een paar kleine. De gyn verwacht dat ik woe of do de punctie heb afhankelijk van wat er morgen te zien is. Dus we zijn druk begonnen met de 5 dagen hihi. Ik hoop zo dat er wel wat levends gevonden wordt bij mijn vriend.

Susanna; spannend morgen je bloedtest nou ik ga voor je duimen.

Sas

Geplaatst

HAA,

Sas, het schiet al op voor jullie hoor!! Deze week de punctie, dan heb je begin volgende week de terugplaatsing al!! Ik ga er gewoon vanuit dat er wat goeds bij je (aanstaande) man gevonden wordt!! Dat moet gewoon!

Je bent officiëel zwanger vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, dus zodra je het weet krijg je zo 2 weken cadeau. Ik ben nu dus al dik 4 weken...wouw!

Wij hebben een labrador! En jullie 9 weken pas, dan hebben jullie nog een puppy! Leuk zeg. En wat voor hond hebben jullie???

Vandaag ook aan mijn zus verteld, zij heeft een dochtertje van bijna 2. Ik had voor haar zo'n tekenbord gekocht en erop geschreven: "kom jij over 9 maanden met mij spelen??" Ook weer een hele leuke reactie. Ik heb trouwens van alle reacties ook foto's geknipt. Ook een leuke tip, echt leuk die gezichten!

Nou meid! Nog een paar daagjes en dan ben je ook weer een hele stap verder! Wat het toch snel gaat!

Ik ga morgen het ziekenhuis bellen voor een afspraak...dan wordt het nog echter!

XXX Suzzy

Geplaatst

OHH meiden,

ik dacht ik doe nog 1 test voordat ik een afspraak maak met het ziekenhuis. Ik heb de clearbluetest gedaan (digitale) en er staat: "niet zwanger"!!!!!!!!!! Ik snap er niks van!

Ik probeer nu de huisarts te bellen voor een nieuwe bloedtest! Ik weet echt niet meer wat ik moet denken, niet veel goeds in elk geval!!!! snik!

Jullie horen me!

En Susanna, hopelijk heb jij meer geluk vandaag!!!!!!

XXX

Geplaatst

ik ben zelf niet van de digitale testen, want met deze behandelingen mag je heel erg vroeg testen en veel testen pikken dan nog niet genoeg hormoon op. Je kunt het beter bij de ouderwetse streepjestesten houden.

Geplaatst

@Suzzy: wat eng!

Met 61 had de digi al posi moeten geven.

Ik hoop dat de test kapot is ofso.

Meis, ik hoop dat de bloedtest een andere uitslag geeft.

Sterkte meis, ik ga flink voor je duimen!

@Susanna: ook voor jou draaien mn duimen!

Geplaatst

Hoooooiiii!!

Suzzy, wat spannend!! Ik hoop voor je dat een nieuwe bloedtest wel positief resultaat geeft!!

Heb zelf gister voor het eerst getest met een test van Kruidvat en kreeg meteen een dikke vette plus, kon het bijna niet geloven!! Werd ook maar niet ongesteld dus ik denk toch maar eens proberen. Vanochtend nog een test gedaan en weer een dikke plus!! Nog steeds geen spoortje van ongi........ Ze kunnen nu elk moment bellen van het z'huis dus het is allemaal zeer spannend!!

Sas, deze week punctie, ik hoop voor je dat alles goed mag gaan!! Begrijp ik nu goed dat jullie een pupje hebben? Schattig hoor maar ook veel werk, hahaha!! Heb zelf namelijk een Weimaraner (Famke) van bijna 1 1/2 jaar oud!! Het houdt je bezig maar wel heeel gezellig!!

Tot krabbelse!!

Geplaatst

@Suzzy: heb je de huisarts al te pakken gekregen?

En het ziekenhuis?

Ik denk aan je meis.

@susanna: gefeliciteerd!

Had je al bloed laten prikken?

Lijkt me echt super om eindelijk een posi test in handen te mogen hebben.

En dan zometeen het verlossende telefoontje te krijgen met de woorden: gefeliciteerd, u bent zwangerrrrrrrr!

Geniet er maar van meis!

Geplaatst

HAA,

PROFICIAT Susanna!! Geniet er maar van!!

Ik heb morgen een nieuwe bloedtest...en woensdag naar het ziekenhuis...maar ik heb er een hard hoofd in!

Moet zeggen dat mijn Kruidvattesten ook vrij licht waren...

Ik vind het heel moeilijk, maar ben wel blij dat het nu al fout is en niet pas over een aantal weken!

XX Suzzy:tearyeyed:

Geplaatst

*dikke knuffel voor Suzzy*

Oneerlijk allemaal he meis :crybaby2:

Ik heb net de uitslag van zn FSH gekregen.

Het was nu 22,5

Vorig jaar 21,6

Dat betekend dus dat we vrijdag ook geen goed nieuws hoeven te verwachten.

En dat een jaar gezonder leven geen positief effect heeft op zn hormonen en vruchtbaarheid :sad:

*zoekt een prullenbak om der hoop in weg te gooien*

Geplaatst

@ Lucky; ja, wij hadden zelf een pauze ingelast en wilden vorige maand graag weer beginnen. Jammer genoeg is er inmiddels een wachtlijst van ruim 4 maanden. Eind november gaan wij voor de 2e ronde en wij gaan er gewoon weer voor! Ik hoop dat ik ook snel een posi test heb!

Hoe gaat het met jou? de laatste loodjes komen eraan.. spannend hoor!

@ Suzzy; jeetje meis, wat een achtbaan van emoties! ik duim voor je dat het toch goed zit

@iedereen; het is fijn om te zien dat zoveel koppels toch nog een kans krijgen. Laten wij ervoor zorgen dat deze techniek veel positieve resultaten boekt!

Liefs, Gerda

Geplaatst

@ Suzzy: Ik ben er stil van meid... ik zag in je onderschrift dat het paarsgekleurde 'zwanger' gewijzigd was in 'vroege miskraam?' en werd er al zenuwachtig van. Het eerste wat in me op kwam: nee he! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, sorry. Ik denk dat er ook geen troostende woorden zijn nu. Het is afwachten op morgen :-(

@ Dreamer: Z'n FSH is inmiddels dus gestegen. En dat zelfs nog na zoveel aanpassingen. Hoe kan dat? Had de arts er een verklaring voor? Sterkte, zoiets te horen krijgen doet toch altijd weer pijn...

@ Susanna: Gefeliciteerd!! Helemaal super! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden