Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Suzzy: wat een lief berichtje, dank je wel!

Zet de mk al door?

Lijkt me echt vreselijk om erop te moeten wachten.

Hoelang moet je wachten voor ze aktie ondernemen?

Ik denk aan je meis!

@Sas: jippieeeeee 5 emmies!

Laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen?

Ik ga duimen dat ze allemaal van a kwaliteit zijn meis!

@All: pfff voel me zo ziek, gewoon van alle spanning wat het met zich meebrengt.

Vandaag de sementest.

De uitslag kan wel een week duren zei de vrouw van het lab.

Ze hebben vandaag/maandag de uitslag wel, maar voordat de dokter het heeft duurt wel even.

Maar ga gewoon dinsdag of woensdag al bellen.

Zie echt heel erg op tegen de uitslag of eigenlijk de gevolgen daarvan.

Ik vraag me af of je zoiets wel ooit echt kan afsluiten.

Liefs Dreamer

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal..

Via google ben ik op dit forum gekomen en heb me gelijk aangemeld.

Partner heeft zo 7,8 jaar geleden een sterilisatie ondergaan. Zo'n 2 jaar geleden heb ik hem ontmoet. En al vrijsnel hadden we besloten om een hersteloperatie uit te voeren.

Dit omdat hoe langer je wacht hoe minder de kans op slagen is.

Oktober vorig jaar is mijn man geopereerd en een aantal weken kregen we de uitslag. Er bleken wel weer zaadcellen te zijn bij me man alleen bewogen ze niet genoeg en was het aantal veel te laag.

We kregen toen te horen dat we "nooit" op een natuurlijke manier zwanger konden worden. Werden toen doorverwezen naar de gyn.

Eerste afspraak was afgelopen januari. Ik kreeg een inwendig onderzoek en moest bloed laten testen op hormonen. Dit zag er allemaal super uit!

Me man moest weer zaad inleveren. Dit keer nog slechter dan de eerste keer. Nu waren er allemaal maar dode zaadcellen.

Hierop moest hij nog een keer zaad inleveren en zn bloed werd getest op hormomen om te kijken of hij uberhaupt nog wel zaadcellen aanmaakte.

Dit is dus het geval. Waarschijnlijk zijn de zaadleiders dicht gegroeid waardoor er niks meer doorheen komt.

De gyn in Rotterdam heeft ons doorverwezen naar Gent voor een MESE TESA. Hij denkt dat de kans groot is dat er zo nog wel levende zaadcellen worden gevonden.

3 weken geleden zijn we in Gent geweest voor een intake. En nu moeten we wachten op 15 oktober. Dan word me man geopereerd..

We zijn vorige week getrouwd dus de afgelopen maanden konden we het allemaal even in de "vriezer" zetten, maar nu dat allemaal voorbij is en oktober wel erg dichtbij komt, worden de zenuwen met de dag groter.. Het is zo spannend allemaal..We proberen positief te blijven denken maar dat is af en toe knap lastig..

Hoop hier lekker van me af te kunnen schrijven en mee te kunnen lezen en leven met iedereen!!

Liefs

Geplaatst

Hee,

Suzzy; hoe gaat het met je??

Dreamer;Kan me voorstellen dat je je ziek voeld je hebt al zo lang naar dit moment toe geleefd. Maar je hebt groot gelijk dat je dinsdag of woendag gaat bellen voor de uitslag het is en blijft super spannend. En je hebt dit als afsluiting gedaan maar kun je het idd afsluiten de wens zal altijd blijven. En een plekje geven is makkelijker gezegt dan gedaan. Maar ik wil jullie wel veel succes wensen, en ik denk aan je.

Wij hebben geen keuze tussen 1 of 2 emmies. Als de kwaliteit goed is plaatsen ze 1 emmie terug en mocht de kwaliteit minder zijn plaatsen ze 2 emmies terug. Ik had er graag 2 terug geplaatst gehad maar ik mag niet klagen ik krijg iig de kans dat er een emmie terug geplaats gaat worden. Dit had ik na onze eerste 2 semenonderzoeken ook niet gedacht.

Halleluja; Welkom en nog gefeliciteerd met jullie huwelijk.

Je schrijft waarschijnlijk zitten zijn zaadleiders dicht, is dit niet onderzocht dan?? Maar hun kunnen ze dicht zitten als er de eerste keer wel zaadcellen zijn gevonden ookal waren ze alleen bewegingsloos toen zaten de zaadleiders niet dicht lijkt me. Weet het natuurlijk ook niet ben geen arts.

Sas

Geplaatst

@ Sas: wat goed meid! Weet je ook wat de kwaliteit is, en of jullie eventueel nog cryo's hebben, of hoor je dat pas op de dag zelf? Want er staat me iets van bij dat wij bij de prikinstructie te horen kregen dat je dat pas op de dag zelf hoort.

@ Dreamer: ik wil je alleen even een virtuele knuffel geven. Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen. Behalve dat ik erg met je mee leef, en het heel erg rot voor jullie vind. Ik hoop dat je snel weer wat beter in je vel zit.

@ Hallelujah85: welkom hier. Kom er gezellig bij zou ik zeggen, en schrijf lekker van je af. 15 oktober word dus een spannende dag voor jullie. Nog een klein maandje en dan is het zover. Ik hoop voor jullie dat er levende zaadcellen gevonden gaan worden!

Geplaatst

HAA,

Dreamer, kan me voorstellen dat je er ziek van wordt! zo veel spanning dat het je opbreekt!

Halleluja, welkom! Hoop dat de tese jullie wat oplevert! 15 oktober schiet al langzaam op, ook al kan de tijd soms niet snel genoeg gaan!

Sas, wouw 5 emmy's! Hopelijk van superkwaliteit! En zondag komt er 1-tje of 2 in je buik! raar gevoel is dat! Ik kan niet wachten....om ze weer in mijn buik te hebben.

Dilara, wanneer verwacht je je oktober menstruatie eigenlijk, hopelijk toch wel begin oktober hé (-: Jullie wachten nu ook al zo lang.

Hier nog geen menstruatie! Volgens de arts zou dat 1 tot 2 weken duren. Hij heeft eigenlijk niet van een curratage gesproken. Ik ga er vanuit dat dat nog niet nodig is als het om zo'n prille zwangerschap gaat. Raar nu kan ik niet wachten tot ik ongesteld word en vorige week was ik zo bang voor een menstruatie!

Ik voel me trouwens goed! Ik ben (hoe raar het ook klinkt) gewoon opgelucht dat het fout is gegaan. Dat klinkt wel heel raar, ik bedoel eigenlijk: ik had bij deze zwangerschap ook geen goed gevoel van het begin af aan. Dus ben blij dat ik op mijn gevoel kan vertrouwen. Ik hoop dat ik bij de hopelijk volgende zwangerschap meteen een goed gevoel heb en dat ik er dan ook echt van kan genieten. Want dat heb ik bijna geen moment gedaan vorige week! Natuurlijk had ik het graag allemaal anders gezien. Maar het is nu eenmaal niet zo...dus zet ik al mijn hoop op de volgende ronde!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee meiden,

Suzzy; Hoe is het komt er al wat aan??

Dilara; Ik hoop voor je dat je menstruatie begin oktober optreed dan kunnen jullie ook beginnen met jullie icsi poging. En dat je dan niet nog eens 2 maanden hoeft te wachten.

Dreamer; Hoe gaat het met je?

Nou morgen de tp vind het allemaal wel spannend en morgen horen we ook de kwaliteit van de emmies en of er 1 of 2 terug geplaatst gaan worden. Ben erg benieuwd wel vreemd dat er ineens een emmie in je buik zit.

Meiden ik wil jullie iig bedanken voor jullie steun.

:hugg:

Sas

Geplaatst

wat spannend xxxxx dit is het moment waar jullie zo lang op gewacht hebben!!!

Ben erg benieuwd hoeveel ze er gaan terugzetten en natuurlijk de kwaliteit.

Maar die zegt ook niet altijd iets hoor!

xxxxxxx

Geplaatst

Hee,

Arzu; Ik laat alles maar gewoon gebeuren je kunt er toch niks meer aan doen.

Voor jullie komt er ook een spannende tijd aan jullie mogen binnenkort ook beginnen en hoe lang moet je de fostimon gebruiken voordat je de punctie hebt. Is dit net zoiets als gonal-f ofzo. Deze medicijnen heb ik hier nog niet eerder gelezen, gebruikt jullie ziekenhuis deze medicijnen alleen. Ik hoop voor je op een goed resultaat. Veel succes

Sas

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw op dit forum en heb het een en ander van jullie gelezen. Blij dat zoiets bestaat voor lotgenoten, het is echt heel moeilijk allemaal. Maar ik heb zo ontzettend veel vragen, wij weten eigenlijk heel weinig. Bij mijn vriend (hersteld van sterilisatie in okt 2008) zijn bij eerdere semenanalyses steeds 20 cellen gevonden, meestal dood of bewegingloos.

Wij zijn eind augustus voor een intake bij het AMC geweest. Die zeiden idd dat het wel 9 maanden kan duren voordat er evt een ICSI kan plaatsvinden. Ik vind het zo gek dat in het buitenland het zo snel kan.....we hadden een afspraak in Gent gemaakt maar toch weer afgezegd omdat het heel ver rijden is. Nu ik van jullie lees dat het daar zo snel naar de operatie gaat, twijfel ik erg aan die beslissing. Maar ik snap ook niks van de kosten, wordt het nou vergoed als je daar gaat of niet.....

En ook een groot vraagteken is die biopsie. Die gaat mijn vriend dan (ooit...) ook eerst krijgen. Maar als ze daar nou niks vinden, gaan ze dan geen TESE meer doen? In het AMC kom je eerst bij een gynacoloog die weer geen vragen over de TESE kan beantwoorden, dus we hadden er eigenlijk niks aan, qua informatie. Pas 3 november krijgen we uitslagen van weer 2 semenanalyses, een echo en een overlevingstest.

En wat ik me ook heel erg afvraag,....hoeVEEL zaadjes zijn er nou eigenlijk nodig? Stel dat ze maar 3 goede vinden, gaan ze dan door met ICSI?? We hebben er zo extreem weinig....

Ik ga nog eens verder lezen door al deze berichten en wens jullie ontzettend veel sterkte met dit proces.

Tot later,

Megan

Geplaatst

@Sas: vandaag is het zover!

Ik ben heel benieuwd hoeveel goeie emmies je hebt en hoeveel er teruggeplaatst worden.

Mijn duimen draaien!

@Megan: welkom!

Het duurt idd erg lang allemaal.

@Suzzy: hoe gaat het nu?

Zet het al door?

Ook al was je maar even zwanger, toch kan een curretage noodzakelijk zijn.

Maar als het niet doorzet zullen ze het eerst met pillen proberen denk.

Maar hoop dat het vanzelf doorzet, denk dat dat voor de verwerking ook het prettigst is (voor zoverre je van prettig kan spreken in zo'n situatie)

@Dilara: het is alweer bijna oktober!

Ik duim dat je vroeg ongi wordt en meteen mag beginnen.

Geplaatst

@ xxxxx , ja meis het blijkt dat jette koploper is met deze dingen, ik heb ook nog nergens anders gehoord dat men dit medicijn gebruikte ik kende het ook niet.

het is hetzelfde ongeveer als gonal f en menopur.

Het word idd steeds spannender:unsure:

Geplaatst

Sas: HEEL VEEL SUCCES vandaag! Laat het maar gewoon gebeuren!!

Megan, welkom hier! Ik zie dat je heeeel veeel vragen hebt! Jammer dat je die niet in het ziekenhuis krijgt beantwoord. De biopsie zal waarschijnlijk om een mesa gaan (dat is vanuit de bijbal) als dat niks opleverd gaan ze over op een tese (vanuit de zaadbal). Bij ons in Düsseldorf slaan ze de mesa over omdat de tese meestal meer oplevert. Maar daar zijn ook tegenstrijdige verhalen over te vinden op internet.

De kosten in het buitenland zijn meestal voor een deel voor je eigen rekening, dat ligt natuurlijk aan je verzekering. Wij zijn bij IZZ en VGZ (horen bijelkaar) ongeveer 1/3 moeten we zelf betalen. Maar die wachtlijst (die er dus niet is in Düsseldorf) gaf ons de doorslag. Maar wij wonen 40 minuten van Düsseldorf af. Ik weet ook dat er een samenwerking bestaat tussen Düssseldorf en plaatselijke ziekenhuizen. Dan hoef je niet zo vaak te rijden alleen voor de punctie en terugplaatsing (volgens mij).

In elk geval veel succes met alles! En stel je vragen gewoon!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee,

Vandaag is er 1 emmie terug geplaatst omdat deze van goede kwaliteit is. Ik vind het wel raar dat er nu ineens wat in mijn buik zit. En nu maar afwachten of het goed gaat. Er zijn nog 3 emmie`s apart ingevoren gelukkig omdat ze er maar 1 willen terug plaatsen.

Sas

Geplaatst

Dank jullie wel voor tips & welkom!

@xxxxx jeeeeee wat spannend...heb je niet de neiging heel stil te gaan liggen?? Ik geloof dat ik me niet meer zou durven bewegen, hoewel dat natuurlijk flauwekul is :-)

Ik hoop dat het gaat lukken!! Lekker relaxen en leuke dingen doen.

Nog een vraagje over die 5 dagen methode- dat is dus 5 dagen voorafgaand aan inleveren? Is toen op basis daarvan bij jullie besloten voor ICSI te gaan, en hebben jullie dat toen tijdens de ICSI weer zo gedaan? Oftewel, twee keer succes ermee, of hebben ze ingevroren?

Geplaatst

Hee,

Megan; Wij hebben idd de methode van 5 dagen gedaan, en tot nu toe met goed resultaat. Wij hebben in totaal 3x een semenonderzoek gehad en bij de eerste 2 onderzoeken werd alleen een sporadisch trillende zaadcel gevonden en na de methode van 5 dagen werd er voldoende gevonden voor de icsi. Dus 4 dagen thuis en de 5 dag inleveren. Dus het was afgelopen woensdag erg spannend of er zaad gevonden werd na 5 dagen en gelukkig was het goed het was zelfs 400.000.

Ik ga iig deze week rustig aan doen en voor de rest laat ik het gewoon op me af komen ik kan nu niks meer doen.

Sas

Geplaatst

HAA Sas,

Wouw een emmy van goede kwaliteit!! Doe maar lekker rustig aan! Raar gevoel hé! Ik ga voor je duimen de komende 2 weken!!

Hier nog geen menstruatie te bekennen. Ik vind het best wel raar. Ook al zei de gyn dat dat wel 1-2 weken kon duren. Maar als ik geen (bloed)test had laten doen had ik echt gedacht dat ik nog zwanger was. De hormonen zijn nog aanwezig. Vollere borsten en donkere tepels. Ook mijn temperatuur blijft hoog. Maar het zal er wel bijhoren. Vind het wel niet leuk dat ik me nog zo voel...dus alsjeblief laat die menstruatie komen....het begin van een nieuwe start!!!

XXX Suzzy

Geplaatst

Sas, wat goed meid! 1 embryo van goede kwaliteit teruggeplaatst en 3 cryo's!

En nu beginnen de spannende wachtweken. Doe lekker rustig aan :-)

Geplaatst

Halleluja; Welkom en nog gefeliciteerd met jullie huwelijk.

Je schrijft waarschijnlijk zitten zijn zaadleiders dicht, is dit niet onderzocht dan?? Maar hun kunnen ze dicht zitten als er de eerste keer wel zaadcellen zijn gevonden ookal waren ze alleen bewegingsloos toen zaten de zaadleiders niet dicht lijkt me. Weet het natuurlijk ook niet ben geen arts.

Dit komt door het littekenweefsel. En je voelt het ook.. Je voelt laat maar zeggen een bobbel/verdikking waar hij geopereerd is.

Geplaatst

Hee meiden,

Hoe is het hier..

Suzzy; Ben je al ongie of zet het nog niet door.

Dilara; Hoe is het met jou??

Dreamer; Meid ik moet steeds aan je denken, wanneer ga je bellen voor de uitslag. Of misschien heb je dit al wel gedaan...

Voel me nog steeds niet mezelf ik denk dat de punctie heftiger is geweest dan ik dacht maar goed zal uiteindelijk wel over gaan.

Sas

Geplaatst

HAA,

Nou hier nog geen ongi....word er een beetje gek van! Word ook langzaam bang voor een curratage...!! Als ik maandag nog niet ongi ben dan ga ik maar naar het ziekenhuis bellen. Heb wel steeds het gevoel dat het komt, maar het komt niet. Sinds gisteren is mijn temperatuur wel laag (ik dacht ik ga het eens bijhouden). Dus hopelijk komt het nu heeeeel snel door.

Sas, niet zo fijn dat je je niet jezelf voelt. Maar het is ook allemaal niet niks. Eerst een heftige punctie, dan een terugplaatsing, bijna meteen er achteraan. En dan nog die spanning erom heen. Doe maar lekker rustig aan. Ben je wel weer aan het werk?

Dilara, je kunt al heel langzaam gaan aftellen. Hoop dat het dan ook echt snel duidelijk wordt.

Dreamer, hopelijk redt je het nog een beetje! Hoop nog steeds op een wonder voor jullie!

XX

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een vraagje, misschien beetje rare, maar mijn man moet binnenkort voor de TESE zijn ballen kaalscheren. Dat staat ook in het boekje dat we van het ziekenhuis hebben gekregen. Nu weten we alleen niet of je dan ook het schaamhaar moet wegscheren.Iemand ervaring mee?

groetjes Poppy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden