Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@guussje,

Ik ben in shock na het lezen van je bericht.

Wat vreselijk dat jullie zo 2 dingen tegelijk moeten verwerken en ermee omgaan.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe met deze moeilijke en onzekere tijden.

Gr esther

Geplaatst

hallo allen

ik breek hier eventjes in....Toevallig dat ik een keer jullie topic lees en het eerste wat ik lees is het bericht van Guussie, Mijn god zeg. Guussie, je hebt er niet veel aan maar wil jou en je partner onwijs veel sterkte wensen, hoe moet een mens toch reageren na zo´n bericht, niet voor te stellen! Heel veel sterkte!!!!

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Guusie, krijg even de rillingen; wat ongelofelijk, ontzettend en gewoonweg vreselijk: heeeeeeeeeeeel veel sterkte gewenst voor jou en je partner, ik weet niet wat ik er anders op kan zeggen.

Geplaatst

Hey allemaal,Ik heb helaas heel slecht nieuws.Geen zaad maar Kanker!!

Heel mijn leven is ingestort!Hebben 1 november de 1ste afspraak bij de oncologische uroloog.

Weet even niks meer te zeggen!

Hoop dat het jullie goedgaat.

Guussie

Jeetje, wat erg! ohmy.gif

Ik ken je/jullie niet, maar hier ben je toch niet op voorbereid?!

Heel veel sterkte.

Ook Maaltje veel sterkte met het slechte nieuws.

Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.

Geplaatst

Ik heb vandaag de brief gekregen voor de prikinstructies, we moeten naar Nijmegen samen met 8 andere stellen om ingelicht te worden over ICSI/ TESE, ik vind het nogal wat hoor: dat dit soort afspraken gezamenlijk moeten anderzijds, waarom ook weer niet dry.gif

Hoi Amy,

Ik moest er destijds ook echt even over nadenken en er aan wennen. Uiteindelijk vond ik het een zeer fijne bijeenkomst. Iedereen is gespannen, dus dat schept een band, hihi. Niks moet, dus ook prikken niet, maar wij hebben het wel gedaan. Wat ik ook wel fijn vond is dat er andere mensen vragen stellen waar je soms zelf niet bij nadenkt.

De rondleiding is ook wel fijn, dan "ken" je de verschillende kamers een beetje.

Geplaatst

Heel mijn leven is ingestort!Hebben 1 november de 1ste afspraak bij de oncologische uroloog.

Guussie

Hoi Guussie,

Ik ken je niet maar wil jullie heel veel sterkte wensen.

Jeetje, zat hier net een tijdje met mijn hand voor mijn mond wat vreselijk en oneerlijk is dit!

Heb er totaal geen passende woorden voor.

Als er geen zaad gevonden wordt lijkt me al dat de hele wereld totaal op zijn kop staat.

En dan nu ook nog de constatering van zo'n gevreesde ziekte.

Hoop voor jullie dat jullie er nu wel op tijd bij zijn om je man te genezen.

Nogmaals heel veel sterkte.

Maal, voor jullie ook een hele teleurstelling.

Neem rustig de tijd om het over je heen te laten komen, zo'n tegenslag doet veel verdriet dus niets overhaasten. Voor jullie ook heel veel sterkte.

Geplaatst

Guussie, 1 november duurt nog wel heel lang als je in zo'n onzekerheid zit...

Mogen jullie niet eerder langskomen? (of misschien bij een ander ziekenhuis met een minder lange wachttijd)

Geplaatst

Guussie

Guussie wat afschuwelijk!!!!!

Ik krijg het er koud van.

Wat een afschuwelijk nieuws:(

ZO ga je voor zaadcellen en dan dit brrrr.

Ik ben er sprakeloos van, wil jullie heel veel sterkte en beterschap!!! wensen

xxxxArzu

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik wil juliie allemaal heel erg bedanken voor jullie berichtjes,hartverwarmend allemaal.Wij hebben vanmorgen een afspraak gekregen via de post voor komende woensdag 14.10 uur. Ze wilde toch proberen om uit het weggenomen weefsel een uitslag te halen wat betreft de agressiviteit.Anders moeten we inderdaad 6 weken wachten omdat mijn man deze periode nodig heeft om te herstellen van deze operatie.Het is zaadbalkanker,de chirurg zag het gelijk aan de vorm.kleur en structuur van het weefsel.

1 november moeten we naar de rontgen en vervolgens wel gelijk uitslag bij dokter D'Hauwers.

We zijn nu toch blij dat we dit traject in waren gegaan anders waren we er nooit achter gekomen dat mijn man ziek was.

Ook houd het voor ons niet op,mijn man zij gelijk dat ik moest gaan uitzoeken hoe het met donor in zijn werk gaat,niet dat ik daar nu even veel behoefte aan heb,mijn man gaat nu voor.Het zal een lange zware weg worden maar we gaan er samen voor vechten.

In goede tijden en slechte tijden!!

Ik houd jullie wel op de hoogte,en alle meiden veel succes,duim nog steeds voor jullie hoor tussen de bedrijven door.

groetjes Guussie

Geplaatst

Jeetje Guussie

ik was (en ben) flink geschrokken van jullie berict, je houdt met veel zaken rekening maar niet hiermee!Goed te horen dat alles nu in een stroomversnelling gaat en vind het bijzonder om te lezen dat je man het al heeft over donorzaad. Logisch dat jij je nu op hem richt.

Je hebt gelijk dat het maar goed is dat jullie er nu op deze wijze achter gekomen zijn, wens jullie samen nogmaals heel veel sterkte en een voorrspoedig traject naar herstel!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Mijn god Guussie wat lees ik nu allemaal. Wat een nieuws, afschuwelijk!! Heel veel sterkte de komende tijd!

Geplaatst

@ Guussie, fijn dat je in ieder geval aankomende woensdag al een afspraak hebt, kun je je vragen vast kwijt! Nijmegen is Het ziekenhuis wat betreft zaadbalkanker, je kunt daar echt rekenen op kundige mensen. Wij zijn destijds ook doorgestuurd die kant op! Ik hoop voor jullie dat de tumor tijdens de tese al weggehaald is. Als de hormoonwaardes van je man dan verder oké zijn, hoeft er misschien helemaal geen behandeling plaats te vinden verder!! Veel succes komende woensdag!!

@ all, wij zijn gisteren opnieuw in het ziekenhuis geweest. Ik had er heel wat van verwacht, maar ze ging alleen kijken of ze nu wel mijn linker eierstok kon vinden :S moesten we daar zo'n eind voor rijden! Waren 2 weken terug ook in Nijmegen voor een controle van mijn man, had iemand dat ook even kunnen doen toch?! Had weer wachten gescheeld. Nu mogen we als het goed is met een week of 3 voor de prikinstructie en dan eind oktober aanmelden. Heb zitten rekenen, dat betekent dat we erg spannende kerstdagen krijgen!! Hopen dat de komende weken een beetje snel gaan!

Hoe is 't verder met de rest??

Geplaatst

Hallo Allemaal!

Ik moet er even aan wennen aan het nieuwe design. Vond het oude makkelijker en vriendelijker.

@ Guus Jemig wat *^$*( nieuws zeg! Als je denkt alles gehad te hebben krijg je dit er nog een keer overheen!

Ik wil jullie beide erg veel sterkte wensen voor de komende periode!

@ All: Hier nog steeds in afwachting van de intake in Dusseldorf. We mogen een dag eerder. ipv 8 okt 7 okt.

Scheelt toch weer een dag :D

Weet iemand hoe lang je na de intake kan beginnen met de behandelingen? Ik weet dat het natuurlijk per persoon verschilt maar een kleine indicatie.... ;-)

Verder weten we ook nog niet hoeveel we vergoed krijgen van onze verzekering. Gaan maandag nog maar een keer bellen.

Voor de zekerheid gaan we a.s donderdag bij onze arts ook maar een verwijsbrief laten maken naar Nijmegen, voor het geval het financieel niet haalbaar is voor ons.

We zijn nu nog even aan het nagenieten van onze bruiloft van afgelopen vrijdag! We hebben een erg mooie dag gehad ondanks dat het weer minder was.

Groetjes Stefan

Geplaatst

@Guussie; wat een achtbaan waar jullie nu inzitten! Je gaat voor een kindje en komt met ontzettend k*t nieuws terug. Maar wat jij ook zegt, het zat er al en zonder tese waarschijnlijk pas in een later stadium. Een ontzettend spannende tijd komt er aan! Ik wens jullie ontzettend veel sterkte! En lief dat je man het al over kid heeft, maar ik begrijp jou heel goed dat je eerst met de slechte uitslag wil dealen.

@Stefan; net getrouwd, wat leuk! En natuurlijk ontzettend gefeliciteerd en geniet van de wittebroodsweken! Oktober is het al bijna, dus ook spannend voor jullie! Ik kan helaas geen antwoord op je vragen geven.

Geplaatst

Guussie, ik heb bewondering voor je optimisme, en zeker voor dat van je man. 'Fijn' dat jullie nu al weer snel terecht kunnen, na zo'n bericht kan ik me voorstellen dat je direct wilt weten waar je aan toe bent.

@all, ben nu toch de dagen aan het aftellen hoor: donderdag intake in nijmegen EIN-DE-LIJK!!! Omdat we best een eind moeten rijden heb ik voor woensdag een hotelletje geboekt in de omgeving. We moeten nl al om 9.45 op de afdeling zijn, en zo'n eerste keer naar een nieuw ziekenhuis is altijd even zoeken. Kunnen we nu dus lekker op ons gemak doen. Ben wel heel benieuwd hoe het allemaal gaat en wat ze zullen zeggen. Weet een van jullie misschien wat de stap ná de intake is (dus nadat je gyn, uro en voortpl hebt gezien en bloed- en zaadmonsters hebt ingeleverd)? Moesten jullie mannen ook nog voor een echo terug bijvoorbeeld? De diagnose tese/icsi is bij ons al door een ander ziekenhuis (2 zelfs) gesteld.

Geplaatst

@ Fren, bij ons was de echo op de dag van de intake gepland. Hier kregen we later een brief van en kon dus meteen 5 augustus. Na de intake werden wij besproken, elke 3e donderdag van de maand gebeurt dat. Vervolgens kregen we een telefoontje en een brief waarin stond dat we op de wachtlijst icsi/tese geplaatst waren. Wij krijgen een directe tese als het nodig is, en hoeven dus niet daadwerkelijk te wachten! Veel succes donderdag :) enne... slim dat je daar mooi op tijd kunt zijn! Mocht je er tijdens de lunch zijn, moet je lekker boven gaan eten ;) In de hal de trap op, direct links!

Geplaatst

ok, misschien dus even de moiete om morgen te bellen om te vragen of ze de echo ook kunnen inplannen donderdag. Scheelt weer een ritje op en neer. We hebben wel intake bij de uroloog, maar dat is denk ik niet automatisch ook een echo? Elke 3e donderdag, das balen; we zijn er op de derde donderdag... dat wordt dus een maand wachten met een beetje pech...

Geplaatst

Stefan van Harte Gefeliciteerd!!

Fren mijn man had ook de echo op de dag en van de intake. Wij hebben daar inderdaad ook nog appart een schrijven van gehad, dus daar zou ik wel even achter aan gaan. Heerlijk in een hotelletje hebben wij gedaan met de tese zelf. Wij moesten ook 150 km reizen. Succes

Geplaatst

Of mazzel...??? Wie weet bespreken ze jullie meteen! Ik weet dat het overleg van augustus niet is doorgegaan.. (toen waren wij..) dus het gaat deze maand dan vast door! Uroloog is inderdaad niet meteen een echo. Echo is ook een heel andere afdeling...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden