Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
In Nijmegen krijg je bij de recepten voor alle hormonen ook een receptje voor foliumzuur. Dat is vroeg genoeg om te beginnen met slikken hoor!

Succes dames hier!

Goed om te weten, hoef ik me daar in ieder geval niet druk om te maken, bedankt!

Raba; succes van vandaag, ik duim voor een goede uitslag!

Geplaatst

Geniet er van Laloutje! Even stilstaan bij de momenten dat het geluk aan je kant staat.. Wel bijzonder dat er bij jullie nog helemaal geen DNA onderzoek is gedaan! Maar inderdaad, als jij niets hebt hoeft je vriend niet meer nagekeken worden. Ik ben aanvankelijk ook niet onderzocht, omdat ze hadden verwacht dat het DNA van mijn vriend goed zou zijn (wat eigenlijk wel stom is want 1 op de 30 mensen is drager van CF, best een hoog aantal dus). Begrijp ik uit je vraag aan Stefan dat jouw man/vriend een te hoog fsh had? Mijn vriend heeft dat namelijk ook, ik geloof 20 ofzo. Ik hoop dus nu op een positief verhaal van jou bij iemand met een te hoog fsh.

Leuk hoor Stefan, getrouwd en nu ook nog een nieuw huis! Wij zijn druk bezig nog met de voorbereidingen, binnenkort gaan we in ondertrouw. Het is fijn om ook nog met andere dingen bezig te zijn, geeft wat afleiding. Hoewel we ook wel eens tegen elkaar zeggen dat het soms allemaal maar bijzaak lijkt bij alles wat je moet doen om je kinderwens te verwezenlijken. Maar een huwelijk is heel bijzonder, heb er echt zin in dat het zover is! Daarna hopelijk ook een huis kopen. Succes met verhuizen in ieder geval!

Raba ik hoop toch zo dat dit de gelukkigste dag van je leven gaat worden!! Ik denk aan je..

O ja, die telefoon mag niet in zijn broekzak.. Daar moet ik ook beter op letten, want mijn vriend doet dat ook nog steeds volgens mij. Wat me trouwens verbaasde was dat ze ook niet van die typische mannencremes enzo mogen gebruiken! Mijn vriend gebruikte Dove douchegel met creme, die heeft hij ook weg moeten doen van mij! haha

Miekske wat goed dat je al bent begonnen! Wat gaat dat snel ineens allemaal! Succes hoor!

Groetjes,

Jose.

Geplaatst

Fren, klinkt een beetje hetzelfde als bij ons! Is er bij jullie een verklaring gevonden waarom er soms niks en soms ineens iets wordt gevonden? Bij ons niet echt, wel waren de testikels te klein maar waar dat dan weer van komt?!

Hebben ze trouwens bij jullie eerdere ICSI poging geen DNA onderzoek gedaan? Ik dacht dat dat altijd bij ICSI verplicht is namelijk!

Ik denk echt dat je ervan uit kan gaan dat jullie ook voor een acute tese gaan, maar goed, het is wel prettig dat even bevestigend te horen:-)

Raba, duim, duim, duim laat jij de eerste zijn van de vele positieve uitslagen die we nog gaan horen hier!!!

Geplaatst

@ amy, bij mijn vriend zijn de ballen als kind niet ingedaald. Hij is daar een paar keer aan geopereerd, maar of dat de zaak goed gedaan heeft...

Wat was ook al weer het lijstje met leefregels, want stond deo daar niet ook bij???

Geplaatst

Raba wat ontzettend jammer, het zag er zo mooi uit voor jullie.. Heel veel sterkte met verwerken en daarna met opgeheven hoofd op weg naar de volgende poging!!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

o, ja deodorant hoort er niet bij, dat mag gewoon gebruikt worden. Daar hebben we nog explicitiet naar gevraagd bij de urologe.

Grtz,

Jose.

Geplaatst

Raba wat een teleurstelling, sterkte!!

Wij hebben gister een mail naar DD gestuurd, met wat informatie en het verzoek of ze mgl een inschatting kunnen maken of het zinvol is nog eens een afspraak te maken voor een evt sec opinion. Even afwachten dus....

Geplaatst

Gelukkig hebben we nog zaad in de vriezer. Nog 4 rietjes. Dus hoeft mijn man verlopig niet weer een tese. Als het goed is maandag even bellen maar mogen we meteen verder. En kunnen we weer gaan prikken en krijgen we de punctie en tp en hopelijk hebben we weer cryo's wij geven de hoop niet op. Moeten jullie ook niet doen. Thanks voor jullie medeleven

Geplaatst

@allemaal,

Dinsdag gaan wij weer naar het AMC.

Wij hebben dan een voorlichting middag.

Volgende week is het eindelijk november dan kunnen we mailen wanneer we aan de beurt zijn.

Ik begin steeds nerveuzer te worden.

In januari kregen we te horen rond november aan de beurt te zijn toe hadden we echt zoiets van neeeeeeee zo lang.

En zie daar het is al zover.

We weten dat mijn man op de eerste plaats staat en door de brief weten we dat we bijna aan de beurt zijn.

We gaan wel 8 november eerst samen lekker 5 dagen naar parijs en disney en lekker genieten en relaxen.

Gr Esther

Geplaatst

Esther fijn dat het bijna nov voor je. Geniet samen van disney

Zodra mijn ongi doorgebroken is dan mogen we verder. En dan zullen de tese rietjes ontdooit worden en bij mij de punctie plaats vinden.

Geplaatst

@ Mari Wat goed dat jullie een mail hebben gestuurd! Anders blijf je de hele tijd maar met die vraag rondlopen.. En DD is snel met antwoorden via de mail, dus hopelijk weet je binnenkort wat zij ervan vinden!

@ Esther Spannend hoor, na toch zo'n lange tijd eindelijk in de buurt van de volgende stap! Heel veel succes gewenst de komende tijd..

@ Raba Fijn dat jullie in ieder geval weer snel verder mogen. Op naar een positief resultaat!

Wij krijgen vanmiddag weer een telefoontje van de gynaecoloog.. Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. Maar wij zijn de laatste tijd veel bezig geweest met het TESE-ICSI verhaal en in ons geval is het misschien toch niet zo'n goed idee. We hebben 15 of 22 november een afspraak met een consulente van de klinische genetica, omdat we meer willen weten over de achtergrond en gevolgen van het dragerschap van CF bij mijn vriend. Hij is zelf onverklaarbaar chronisch ziek geworden en soms heb ik het gevoel dat het geen toeval kan zijn dat nu dat dragerschap naar voren komt. En zolang we dat niet zeker weten, vinden we het toch niet zonder risico om, als er al iets wordt gevonden, met onrijpe zaadcellen, met zijn DNA, een kindje proberen te krijgen. Bovendien is de operatie voor mijn vriend ook niet zonder risico.. We willen voorlopig nog wel even doorgaan met Nijmegen, maar willen o.b.v. het gesprek in november gaan beslissen of we definitief doorgaan, of toch gaan stoppen. We gaan misschien toch meteen voor KID in Dusseldorf.

Groetjes,

Jose.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden