Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@fren; fijn dat de kogel door de kerk is en jullie 11 januari duidelijkheid krijgen! Geniet van jullie vakantie daar ver weg!

@mari; ja! Maandag al!

@essielief; fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je leidinggevende en wat kan ik mee de zure bijsmaak goed voorstellen dat ze in het gesprek niet heeft aangegeven dat ze zwanger is. En dat heeft niets te maken met het haar niet gunnen! Niet te lang down voelen meid, dat is zonde van de energie!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@poezebeest

Ik denk dat ik gewoon teleur gesteld ben dat ze het mij na alles wat ik haar al maanden lang toevertrouw ze het mij niet even persoonlijk vertelde maar een paar uur later in de groep gooide.

Ik voelde me echt zo ongemakkelijk.Maar je hebt gelijk zonde van de energie :-)

Geplaatst

@essie; ik snap het, ik zou me ook ontzettend rot voelen, vertel je iets ontzettends persoonlijks en vervolgens zegt ze iets wat daar betrekking op heeft in een vergadering. Ik had het wel zo netjes gevonden als ze dat in het gesprek met jou al had verteld, wellicht heeft ze er geen idee van hoe het bij jou binnen komt en wat het met iemand doet die in deze situatie zit. Je mag je daar zeker rot over voelen en ik hoop dat je je snel beter voelt! Hier werken warme chocolademelk met banketstaaf daarbij erg goed ;-)

Geplaatst

@ Esther Ik ben het helemaal eens met Poezebeest.. Het is wel zo netjes als ze het even van tevoren tegen je had gezegd. Jij geeft jezelf helemaal bloot en dan mag je toch verwachten dat ze zoiets ook eerst met jou deelt, zeker omdat het gerelateerd is aan jouw hele traject. Maar ik vond het een mooie uitspraak van Poezebeest dat je je er niet te lang rot over moet voelen.. En wij denken allemaal als mensen die in de medische molen terecht zijn gekomen en dan voel je meteen met je mee en herken je het gevoel wat het bij jou oproept. Zij heeft hier denk ik echter geen idee van en wie weet als wij nooit in dit traject hadden gezeten hadden we er ook wel heel anders over gedacht. Maar goed, nu richten we ons weer op positieve dingen en gaan voor snel duidelijkheid en het tot stand komen van jullie dromen!

@ Fren Lekker hoor even er tussenuit.. En hier gaat het vanaf donderdag vriezen en sneeuwen, dus jij zit beter daar in de warmte!! En super dat hij 11 januari toch door wilt laten gaan.. Ik ben echt blij voor je!! Dat is echt snel hoor, met alle feestdagen nog tussendoor..Hopelijk ook positief nieuws na de 11e en kunnen jullie eindelijk met de ICSI beginnen!

@ Laloutje Super dat jullie ook kunnen beginnen! Heel veel succes gewenst de komende tijd!

@ Rosaly Hopelijk gaat Canada niet door!! Het zal er vast prachtig zijn, maar ik hoop dat je daar niets van te zien gaat krijgen ;-)

@ Lisa Succes donderdag!!

@ All Nou weer een hoop gesprekken verder en we hebben besloten toch voor de TESE te gaan! Mijn vriend staat er nu ook achter!! Het CF gen was een van de meest voorkomende mutaties (die dus 1 op de 30 mensen heeft). Het is een recessief gen en kan geen klachten veroorzaken bij de drager, volgens de klinisch geneticus ook geen vruchtbaarheidsproblemen. Alleen als je er een tweede mutatie bij hebt (op het andere chromosoom), kunnen er klachten ontstaan en dat is dus niet het geval bij mijn vriend. Hij heeft verder ook helemaal geen andere chromosomenafwijkingen, alles zag er netjes uit. We hebben wel 50 % kans dat een evt. kindje ook drager is van CF, maar daar ondervindt hij/zij dus ook geen klachten van.

Verder ziet zijn internist geen problemen die een TESE operatie in de weg staat. Hij mag gewoon een biopt krijgen en narcose. Met mijn vriend gaat het nu zo goed (even afkloppen hoor ;-) dat hij ook geen bloedverdunners meer hoeft te slikken joehoe!! Probleem is echter nog wel dat hij absoluut niet mag stoppen/minderen met zijn huidige immunosuppresiva en dat verslechtert de zaadproductie wel sterk. Dr. Smeenk wilde het graag minderen/veranderen om de kans op het slagen van de TESE te verhogen, maar dat is dus met het oog op de gezondheid van mijn vriend niet verstandig. Maar goed, we willen het toch gaan proberen.. misschien door een wonder vinden ze toch iets en dan sta ik op mijn kop van geluk! Zo niet, dan weten we iig zeker dat we het donortraject in moeten.

Nu is het wachten op nieuws uit Nijmegen wanneer we naar de anesthesist moeten en wanneer we voor de TESE moeten komen...

Lfs,

Jose.

Geplaatst

@poezebeest,

bij mij hielp thee gisteren en een chocolade letter hihihih lang leven de sint

@ jose,

Top dat jullie voor TESE gaan.

Laten we hopen dat je snel aan de beurt bent.

Ik duim voor jullie.

@Allemaal.

Ik werk op vruchtbare grond.

Vanmorgen weer 1 ruim 4 maanden zwanger er lopen er nu 4 hier.

Deze dame wist het niet kwam erachter omdat haar menstuatie niet goed ging en ze een echo kreeg om te checken wat er was.....

En daar was een hartje te zien ze was al 16 weken.

Tja zo kan het dus ook denk ik dan maar weer.

Misschien wel goed dat ik op vruchtbare grond werk kan ze voordelen hebben toch?

Ik moet je zeggen dat ik hier beter mee omga dan die van gisteren.

Ik voel me er vandaag zowiezo beter onder.

Gr Essie

Geplaatst

Essie fijn dat het wat beter met je gaat, het valt niet mee al die zwangeren om je heen. Het was inderdaad wel zo netjes geweest als je manager je persoonlijk had ingelicht voorals als je al zoveel gedeelt hebt. Ik hoop dat de vruchtbare grond je veel goeds gaat brengen:icon_smile:

Jose super dat jullie ook voor tese gaan. Spannende tijden breken aan.

Poezebeest al aan het aftellen? Moeilijk he die laatste dagen.

Geplaatst

Ik had gisteren ook even een baalmoment.. Een vriend van mijn vriend is ook papa geworden en daar kregen we gisteren het geboortekaartje van binnen, inclusief met foto van dikke buik en kind. En dat is natuurlijk hartstikke leuk en ik ben blij voor hun, maar het is toch weer even met je neus op de feiten gedrukt worden dat wij nog een hele lange weg te gaan hebben voor het bij ons zover is. En dan ben ik het ook even beu allemaal en word ik ongeduldig..

Ik heb toen maar een fles wijn opengetrokken en een lekker glas wijn gedronken, ik dacht daar kan ik nu iig nog van genieten!

Dames (en heren), ik wens ons allemaal heel veel succes en een berg geluk toe!!

Lfs

Jose.

Geplaatst

@Jose,

Confronterend zijn dat soort dingen he.

Ik begrijp je helemaal hoor.

Ik drink alleen helemaal niet dus ik ga voor de thee dan :-) (zieke lever mag al jaren niet meer drinken)

Onze tijd komt vast wel.

Ik ga morgen ook weer eens bellen met het ziekenhuis of ze al wat eten van het VÚ

Gr Essie

Geplaatst

@ Essie Succes met het telefoontje plegen!! Hopelijk heb je straks een datum waar je naar toe kan leven.. Thee is ook veeel beter ;-) Wel vervelend van je lever. Mijn moeder heeft ook een slechte lever, maar ze weten niet waar van. Ze heeft altijd super gezond geleefd en nooit veel gedronken. Zij mag nou ook alleen nog bij hoge uitzondering een glaasje meedrinken. Maar hopelijk mogen we hier allemaal binnenkort een hele tijd niets alcoholisch meer drinken :-)

Ik duim voor je vandaag!

Lfs

Jose.

Geplaatst

@ Lisa: dit is onze 1e ICSI. Ik spuit nu sinds 3 dagen de Gonal F. Zaterdag krijg ik mn eerste echo om te kijken of de eitjes goed gegroeid zijn!

Spannend dat jullie voor de 1e keer naar DD moeten. Wij zijn er heel tevreden over!! Mag ik vragen waar bij jullie het probleem ligt?

@ Frenn: fijne vakantie... Ik ben jaloers ;-) En fijn dat jullie in januari al de tese hebben! Alvast heel veel succes bij de wachtweken!

@ All; bedankt voor jullie succes-jes :-) !! Het is allemaal zoooo spannend... Pffff!

Liefs!

Geplaatst

Hallo laloutje en anderen!

Vandaag intake in dd gehad. Heftig dagje moet ik zeggen ook door files en geen parkeerplek kunnen vinden, waardoor we achterwaarts een te kleine parkeerplaats af moesten, heel lollig maar niet heus. Wie heeft er een tip waar je goed kan parkeren in dd? De intake was verder heel prettig. We weten nu dat het icsi icm tese wordt. We konden meteen door rijden naar mulheim en hebben daar een gesprek met uroloog en anesthesist gehad. Wrs de Tese in januari. Ik heb bloed af moeten staan, als ik het goed heb om te bekijken of het met mijn eicel productie een beetje oke is. Het probleem bij ons is dat mijn man geen orgasme en dus geen zaadlozing heeft.

Geplaatst

Hallo Laloutje

Heb je de echo in dd of in een ziekenhuis bij je in de buurt? Spannend hoor dat je in iedergeval aan de slag kan en super dat je de tese hebt gehad. Had je man/vriend die ook in mulheim? Is het hem meegevallen? Hoelang duurt het eigenlijk voordat je een uitslag van de tese krijgt, over hoeveelheid en kwaliteit?

Geplaatst

Hoi Lisa,

fijn dat het jullie goed is bevallen!

Wij hebben altijd gewoon voor de deur kunnen parkeren?! Dus zou niet weten waar anders...

Misschien een vreemde vraag, maar waarom een tese. Als hij geen zaadlozing heeft, betekend het toch niet meteen

dat er geen zaadjes zijn?! Mn vriend is de tese reuze meegevallen. Hij vond het een vervelend gevoel, maar heeft geen pijn gehad.

Het is wel nog allemaal iets gevoeliger als voor de operatie, maar hij zou er zo weer voor kiezen. Wij zijn op vrijdag voor de tese gegaan en kregen

dinsdag de uitslag per post. De brief was gedateerd op de dag van de tese, dus waarschijnlijk was toen ook al de uitslag bekend.

De uroloog zei ons wel al na de operatie dat het hoogstwaarschijnlijk geslaagd was.

En verder heb ik nu de echo's in DD. Ik heb niet eens geïnformeerd bij ons in de buurt. Ik rij er in een uur heen, dus het is wel te doen!

En ik vind het toch het prettigste om alles bij Dr.S. te doen.

Lfs....

Geplaatst

Hallo Laloutje,

Een tese is een van de mogelijkheden om zaadcellen/sperma te voorschijn te krijgen als je geen zaadlozing/orgasme hebt. Of heb jij nog andere ludieke ideeen hoe je op een andere manier sperma/zaadcellen naar buiten kan krijgen ;) ? Fijn joh dat het je vriend is meegevallen en wat kreeg je snel de uitslag. Weet jij waarom jullie geen verse tese hadden? Dus dat jij tegeleijkertijd de punctie hebt? Ik weet nog niet wat het bij ons wordt heb net even met Irma gemailed. Heerlijk trouwens dat je zo dichtbij woont, wij rijden er 1.5 uur over dat is ook nog te doen. Fijn weekend!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Jaja morgen is het zover!!!! De punctie!!!

Ook gaan ze als het nodig is een directe TESE bij mijn vriend doen dus heel spannend!!!

We moeten om 8.00 uur morgenvroeg in Brussel zijn. Mijn vriend moet om 8.30 uur aan

de slag, en ik ben om 10.00 uur aan de beurt. Ben wel zenuwachtig hoor, hoop zo dat alles goed gaat!!!!

Ik laat jullie zo snel mogelijk wat weten.

Liefs Miekske

Geplaatst

@ allemaal,

Ik zit hier ALWEER te koken.

Deze week zou het AMC mij bellen omdat ze wat zouden regelen met het VU.

Krijg ik doodleuk een mail dat ze mij eind volgende week mailen(AMC)

Ik heel boos teruggemaild nee deze week horen we wat was er beloofd want we zouden begin deze maand al wat horen maar door jullie verbouwing moeten wij nu heel lang wachten.

Affijn nee alleen eind volgende week bellen ze me of het is gelukt.

Ik eerst even tot 10000000000 geteld en toen de telefoon gepakt en uitgelegd dat ik niet nu weer een week ga wachten.

Nu gaat ze het uitzoeken en belt mij vandaag (laten we dat maar hopen) terug.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF ik wordt er echt zo moe en verdrietig van.

Nou ik ben het weer even kwijt....

Gr Essie

Geplaatst

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS we zijn net gebeld volgende week vrijdag wordt mijn man geholpen MESA/TESE

Als ze niks vinden met MESA gaan ze direckt door met TESE in het jawel AMC

Ik zit op mijn werk en ken wel huilen van blijdschap maar niemand mag het nog weten dus ik ben vet hyper.

Ik snap niet waarom het ineens nu wel kan maar goed maakt niet uit ik ben blij :)

weet iemand hoeveel dagen onthouding je moet hebben als man voor deze operatie?

Geplaatst

Hallo

Essie wat kan ik me voorstellen dat je kei blij bent, wat irritant he als je afhankelijk bent van instanties maar dat is mijn invulling hoor. Super veel succes vlg week!!

Miekske heel veel succes morgen, heel spannend lijkt me. Ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat.

Geplaatst

@lisa,

Ja dat is ook heel irritant maar ben nu ineens helemaal happy.

@Rosaly

Ja dit was geheel onverwacht dat we na de mailwisseling vanmorgen nu ineens wel kunnen ik ben echt zo blij dank je wel.

Gr Essie

Geplaatst

@miekske; ik weet niet of je het nog leest maar heel veel succes morgen! Ik duim voor een goede tese en eitjesoogst! Hoe doen jullie dat eigenlijk met vervoer aangezien je beide niet mag terugrijden? Een derde persoon meenemen neem ik aan.

@Essie; vrijdag al de tese, wat goed, maar ook ontzetted spannend!

@all; wij zijn maandag aan de beurt, ik vind het heel spannend en de zenuwen beginnen te komen!

Geplaatst

@ Miekske > heel veel succes vandaag!!! Hoop op een goede uitslag :)

@ poezebeest > Succes met afwachten nog even tot maandag!! Mag je bij een goede uitslag meteen door??

Geplaatst

@rosaly; als het goed is wel, want er zijn geen wachtlijsten, ik heb alleen geen idee hoe dat er praktisch uitziet. Ik verwacht gezamelijke afspraak in januari en dan in februari starten, maar misschien is dat te positief gedacht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden