Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Suzzy, jeetje dat je leidinggevende dat van je vraagt zeg...snap ik echt niet, blijft toch je eigen keuze aan wie je wat verteld.

Wij zijn zelf tot nu toe best open over bepaalde dingen, maar ik zou ook zeker niet alles vertellen..pff lastig voor je!! Succes meid!!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dilara

ik kan het je niet zeggen, ik ben alleen bekend met het advies van Brussel...

Ik hoop dat je klachten snel zullen afnemen!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

HAA,

Ik moest inderdaad ook veel drinken! Ik heb nog nooit wat anders gehoord of gelezen..dat is inderdaad wel raar! De reden dat ik veel moest drinken was dat de blaasjes die aangeprikt waren bij de punctie die zouden weer met bloed vollopen, ik moest dan veel drinken dan konden die doorspoelen....of zoiets...maar ik twijfel of dat ik deze reden heb gelezen op internet of dat de dokter mij dit vertelde..?!

Mijn boosheid is weer een beetje gezakt! Vind het nog steeds echt belachelijk dat dit aan mij gevraagd word. Ik twijfel nog of ik dit ga melden aan de vertrouwenspersoon of P&O. Ik wil ook geen gezeik...mijn leidinggevende heeft zelf geen kinderen en is heel materealistisch (wat een raar woord, volgens mij spel ik het verkeerd..). Maar ook al heb je zelf geen kinderen dan is het nog een belachelijk, ze kan zich gewoon niet inleven en dat voor een leidinggevende! Stom mens!

Maar door dit voorval weet ik nu hoe jullie ermee omgaan! Dat wist ik nog niet.

Nog 2 daagjes en dan mijn echo..joepie! Morgenvroeg begin ik alvast met de ovulatietesten, ik wil mijn eisprong niet missen deze ronde! Ik mag trouwens hopen dat mijn cyclus weer herstelt is! Maar daar ga ik maar vanuit! Ik heb een goed gevoel!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hai,

Ik voelde idd ook gerommel in de buik een soort van steekjes. Maar het is denk ik ook logisch wat er is genoeg aan de hand. En zaterdag je eerste echo ben benieuwd hoeveel follikels er te zien zijn.

Suzzy, Hoe is het vandaag gegaan.

Ik hoop dat ik volgende week ongie wordt dan kunnen we op naar de cryo`s... Maarja als je er op wacht zal het wel langer duren.

Sas

Geplaatst

dilara dat heb ik ook idd lieverd, maar gisteren zei de echoscopiste tegen me ooooooooh maar u gaat dat nog goed voelen hoor!

maandag mijn eerste fm: 10 follikels van rond de 8 a 9,5 mm en dan nog kleintjes.

gisteren 2e fm: 5 van de 10 zijn tussen de 12 en 14,5 mm, de andere 5 nog rond de 10 a 11.

De kleintjes waren rond de 8,5.

Ik helemaal teleurgesteld, wat gaat dat langzaam maar de echoscopiste zei dat dit goed was, als het te snel zou gaan werd het zeker overstimulatie.

Dus beter rustig aan en goed laten groeien.

Het waren er iig genoeg , maar moest verwachten nog wel zeker 2 keer te moeten teruggaan voor echo en bloedafname.

Hoe waren jullie ervaringen met het groeien van de follikels ik had zo gehoop dat het al sneller was.

Dilara lieverd ik doe dua voor je voor zaterdag!

xxx

Geplaatst

Ze groeien op schema hoor Arzu!

Elke dag groeien ze 1-2 mm, dus dat komt perfect overeen met jouw follikels.

Ze prikken ze aan zo rond de 20-22 mm.

@Dilara: logisch dat je gerommel voelt.

Normaal groeit er 1 eitje, nu groeien er heel veel.

Dat voel je wel!

@Suzzy: hoe is je echo geweest meis?

@Sas: ik duim dat je snel ongi mag worden!

Geplaatst

Hallo Arzu

het gaat echt prima hoor , en geloof me, in UZ Brussel, daar doen gemiddeld 300 personen per maand een IVF / Icsi behandeling, ze hebben echt heel veel ervaring.En het gaat echt mooi op bij je hoor!

Ik had deze keer het korte protocol gevolgd, na 5 dagen stimuleren zag men 5 follikels, allen rond de 12 a 13 mm.

vervolgens had ik nog 4 dagen gestimuleerd en toen waren het er 10!:

2x 22mm, 1x 18, 1x 17 1x15 en 5 van rond de 10. Ik dacht al meteen dat kan nooit echt goed zijn..de laatste 5 die moeten zo versneld zijn gaan groeien en rijpen..

Uiteindelijk bij de pu waren er 9 eicellen ik was al hoogst verbaasd, allen bevrucht maar helaas maar 2 goed genoeg voor terugplaatsing.

De deling van de bevruchte eicellen was nogal met horten en stoten gegaan..

men gaat er ook vanuit dat dit mindere resultaat het gevolg is van het korte protocol.

Ik hoop uiteraard dat het voor ons voorlopig niet meer hoeft maar een eventuele volgende poging gaat zeer zeker met het lange protocol.. liever een wat langzamere, rustige / gelijkmatige rijping dan dit.

Heel veel succes, waarschijnlijk als ze ongeveer 18mm zijn hoor je wanneer de pu is

groetjes en wens je man ook heel veel succes met zijn tese!!

meiske74

Geplaatst

HA meiden,

Dilara, ja hoor ik had dat gevoel ook, ik voelde me op het laatst ook echt opgeblazen...ik had dan ook 18 eicellen..

Gisteren echo gehad, alles zag er weer goed uit. Er was een eicel te zien, dus dat betekent dat ik weer in een normale cyclus zit! Hopelijk heb ik snel een positieve ovulatietest, dan kan de terugplaatsing gepland worden.

Als het allemaal goed verloopt worden er 2 cryo's teruggeplaatst en krijgen ze allebei assisted hatching! Spannend, ik heb er echt weer zin in!

Sas, ik hoop ook echt dat je volgende week ongi bent! Dan kun je ook weer verder!

XXX Suzzy

Geplaatst

Wij hebben ook de 1ste echo afgewacht en konden 1 dag na de eerste echo beginnen. Vond dit ook erg moeilijk wanneer we konden beginnen en wij zijn toch maar op het advies van het ziekenhuis af gegaan. En de gyn heeft het bij ons goed ingeschat.

Sas

Geplaatst

Ha meiden,

Joepie, vanmorgen een positieve ovulatietest! Dus snel naar Düsseldorf gebeld, ik kreeg de dokter zelf aan de telefoon. Nu zegt hij dat ik maandag terug moet bellen voor de ontdooiing en dan hoor ik hoe laat ik dinsdag de terugplaatsing krijg....

Snap alleen niet zo goed wat hij bedoeld met maandag terugbellen voor de ontdooiing....zullen ze dan pas ontdooit worden?? Of zal ik dan te horen krijgen hoe ze de ontdooiing overleven...??? De dokter is vrij kortaf zodat ik niet goed door durf te vragen..beetje stom van mezelf.

Maar ik neem aan dat het wel zal kloppen! Zeker omdat ik zelf de dokter aan de lijn had!

Nou hopelijk een geluksweek volgende week!!

XX

Geplaatst

Hee,

Dilara, bij de eerste had echo had ik ook zoveel follikels die zichbaar waren en uiteidelijk zijn er 19 aangeprikt. Dus het is helemaal niet gek hoor.!!!

Suzzy, ik denk idd dat de cryo maandag ontdooit wordt en dan zul je dinsdag gebeld worden of er een tp is volgens mij. Ik dacht dat de cryo altijd een paar dagen na je eisprong ontdooit wordt.

Sas

Geplaatst

Hallo Suzzy

het kan per ziekenhuis verschillen, wellicht doen ze de ontdooiing en kijken ze hoe het embryo zich daarna houdt..deelt ie verder door of niet.

In Brussel wordt de dag van de tp gepland (ook advh. bloedwaarden + echo) en op de dag van de tp wordt je gebeld of het wel of niet doorgaat.

Alvast heel veel succes gewenst!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Dilara,

maak je echt niet druk, 9 is helemaal goed!!! ik weet dat ze in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven en in het UZ te brussel zeer tevreden zijn met deze aantallen, en geloof me, je kunt er beter een stuk of 10 hebben van hele goede kwaliteit dan heel veel meer maar die kwalitatief minder zijn.

Heel veel succes!!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Ha Dilara,

Ik heb vanmorgen over je berichtje heen gelezen! Maar 11 lijkt me prima hoor!! Ik heb verhalen gelezen van vrouwen die veel minder hadden! Ik had er tijdens de echo ook zo'n 11! na de punctie kregen we te horen dat er 18 waren weggehaald, dus ook de kleintjes!

Komt helemaal goed hoor! Spannend wordt het nu! Dus waarschijnlijk volgende week de punctie! Het schiet echt op zeg!!

XXX

Geplaatst

@Dilara: 9 is een superscore meis!

En dat heeft niks met die 1e spuit te maken.

Ik denk dat superhoge scores je het beste bij blijven, want je leest vaak genoeg over 5 of 10 follikels.

Alleen 18 klinkt veel mooier en veel kansvoller, dus dat is wat blijft hangen.

Net als dat het lijkt dat ieeeeeeedereen maar cryo's heeft, terwijl meer dan 50% die niet heeft.

Maar die positieve verhalen wil je, dus die onthou je.

Ik hoop dat de punctie datum overeen komt met wat er gezegd is zodat het goed zit met de 5 dagen planning.

Mn duimen draaien meis!

@Suzzy: spannendddddddd!

Ik denk dat ze maandag pas de emmies gaan ontdooien.

Ze hebben al een paar dagen gedeeld voordat ze ingevroren zijn toch?

Dus als ze ze direct eruit zouden halen bij een posi ovu test, dan klopt het niet meer.

Dan zijn ze al 6 dagen terwijl je bm pas op 3 dagen na ei zit.

Hoeveel gaan er ontdooit worden?

Mn duimen draaien meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden