Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Arzu

jeetje meid, jij hebt wel het echte horror-scenario achter de rug nietwaar, ik ben er echt van geschrokken!!!

Blij te horen dat je in ieder geval weer thuis bent en dat het langzaam beter gaat.

wat heftig zeg!

Ik wens je heel veel sterkte en een voorspoedig herstel toe en ik hoop dat 2010 jullie jaar mag worden!!!

liefs

Meiske74

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HAA,

Arzu, wat fijn om wat van je te horen! Tjonge jonge, ik ben me rot geschrokken. Dat dat zo maar even kan! Fijn dat je nu weer thuis bent! Doe lekker rustig aan!

Dreamer, wat heb je weer een mooi nummer gevonden. Ik moest weer huilen van de tekst! De woorden komen echt aan! Ik wil dit gevoel ook zo graag achter me laten. Ik heb het gevoel dat ik in zo'n circeltje zit. Je kunt er niet uit...ik wil ook zo graag verder....Iedereen natuurlijk! Ik hoop ook echt dat voor iedereen hier snel het geluk komt! Dat we in 2010 allemaal zwanger zijn!

XX Suzzy

Geplaatst

@ megan

Inderdaad zitten we in dezelfde fase. Wel bijzonder om dan hier ervaringen uit te kunnen wisselen. Al vind ik het soms wel lastig omdat het bij iedereen weer net wat anders is..Bij mijn man is fsh te hoog en testosteron aan de lage kant (12).

Veel vragen kun je hebben he? Over al die onderwerpen waar je nog nooit over nagedacht hebt...

@mari en repelsteeltje: ik hoop ook echt op doorverwijzen naar een ziekenhuis met meer kennis etc. Dus daar ga ik wel op aansturen. Merkte van de week op mijn werk ook dat je soms bij dokters door moet drammen...maar dan heb je wel wat je wilt!

Geplaatst

Ha meiden,

Slecht nieuws hier...vanmiddag ineens wat bruine afscheiding. Ik schrok me kapot. Kon het me gewoon niet voorstellen. Ik was zo zeker van mijn zaak! Ik voelde me helemaal zwanger, precies zoals de vorige keer. Dus voor de zekerheid een test gedaan, want was ook wel bang voor weer een miskraam (omdat ik echt dacht dat ik zwanger was)...Maar helaas de test is negatief. Ik mag woensdag eigenlijk pas testen, maar ik denk dat als ik wel zwanger was dat die al positief had moeten zijn...

Voel me echt kl*te nu! Ik wist het eigenlijk zeker..niet dus! Op naar een nieuwe ronde...??? Of hopelijk een wonder...!!!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hee,

OOO dat ga je niet menen.

Ik hoop voor je dat het niks te betekenen heeft en dat je straks gewoon zwanger bent.

Sas

Geplaatst

owww Suzzy

ik snap goed dat je je rot geschrokken bent, ik hoop met je op een positief resultaat meid!!

houd de moed er in.

liefs

Meiske74

Geplaatst

@Suzzy

Ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt. Maar geef het nog niet op, bruine afscheiding kan ook van de innesteling zijn misschien..? Wachten en hoop en angst is vreselijk, maar wie weet....woensdag weet je het pas echt.....ik hoop het zo voor je! Nog een paar daagjes. Sterkte hoor.

@Arzu

Wat een naar verhaal en angstige momenten.....Ik hoop maar dat je de volgende keer weer vertrouwen durft te hebben en nu goed herstelt. Het kan allemaal nog goed komen!

groeten van Megan

Geplaatst

Dreamer...prachtig nummer. Ik zag dat het van dezelfde schrijvers/zangers is als het nr wat ik op mijn topic heb staan waarin we aangeven dat we gaan stoppen!

Geplaatst

HAA,

Nou er is geen twijfel meer mogelijk..ongesteld! ik baal echt en ben verdrietig. Ik wist eigenlijk zeker dat het gelukt was...stom hé!

Nu dadelijk maar bellen naar Düsseldorf. Nu ben ik nog te erg van streek om te bellen.....

Dilara, ik hoop dat jij meer gelukt hebt met de terugplaatsing! Ik duim in elk geval voor je! XX

Geplaatst

Heh suzy dat is helemaal niet waar we hier op gehoopt hadden!

Een hele dikke knuffel meis.

Hier vandaag teruggegaan naar het ziekenhuis voor bloedprikken, straks word ik gebeld hoe het bloed is.

Ben ook direct een nieuwe afspraak bij de gyn gaan maken voor de bespreking voor een mogelijke tp van een cryo.

Maar ik voel me best schuldig, ik voel me niet zo blij erover nu dat ik weet dat het niet van mijn man is.

Misschien is het tijdelijk, vandaag ook behoorlijk ongi geworden.

Maar ik denk dat ik er TE zeker van was dat er iets gevonden zou worden.

En helemaal geen rekening ermee hield dat het niet zo zou zijn.

Ik wilde dingen in het kindje zien van mijn man, zijn uitstraling, zijn houding.

Ik voel me er echt schuldig over, hopelijk is het van korte duur, maar kan bv nu niet spreken over "ons"kindje.

sorry voor mijn gezeur.

xxx

Geplaatst

@suzzy, meid wat ontzettend balen zeg!!

@arzu: wat lastig he die gevoelens, maar iedereen zal snappen dat je een kindje van jullie tweetjes het liefst had gewild. de andere kant is gelukkig dat er meerder opties zijn om zwanger te worden. sterkte ermee!

Geplaatst

@Suzzy: neeee :cry2:

Verdikkeme, je had er zo'n goed gevoel over.

De tranen staan in mn ogen meis, ik vind het echt heel rot voor jullie.

Sterkte!

@Dilara: hoe is het nu met jou meis?

@Arzu: moeilijk is het he, als je niet zijn dingen terug zal zien in jullie kindje.

Ik kan wel gaan zeggen dat kindjes dingen overnemen van hun ouders, maar jij weet net zo goed als mij dat dat iets heel anders is.

Als je het echt over dat gevoel hebt ... sorry, dat is bij mij na al die tijd ook nog niet weg.

Het zal ook nooit helemaal overgaan, want ons kindje zal biologisch niets hebben van mn man.

Maar meis, neem je tijd he.

Zorg dat je gevoel goed zit, dat van jullie beiden.

Heel veel sterkte en je weet me te vinden!

Dikke knuff!

Geplaatst

Lieve Suzzy

wat een enorme tegenvaller voor je meid, alles leek zo goed te gaan!!

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hallo Arzu

Meid je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor meid, is toch begrijpelijk ?? Je begint volgens mij nu pas het eea. te verwerken.

Toen wij vorig jaar Juli met eventueel donorzaad geconfronteerd werden dacht ik er ook zo over en ik merkte dat ik over donorzaad niet na kon denken totdat met name ik zeker zouden weten dat het met mijn mans zaad niet zou lukken.

Ik dacht ook meteen: ik ben getrouwd met mijn geweldige man om wie hij is, kenmerken van hem wil ik ook graag terugzien in mijn / onze kinderen....

Ik snap het wel, maar bij jullie is het direct van het een naar het ander gegaan, je was er zo van overtuigd dat het wel goed zou komen en je hebt niet de tijd gekregen om jullie diagnose een plekje te geven.... achteraf bekeken is het misschien wel goed dat je niet direct een tp hebt gekregen al is de reden waarom natuurlijk dramatisch !!!

Lieverd, denk eerst aan jullie zelf, knap goed op en gun jezelf de tijd om alles op een rijtje te zetten en na te denken over je cryo;s, zij zitten veilig en zijn geduldig hoor!!!!

Wie weet denk je er over een poosje heel anders over..

liefs

Meiske74

Geplaatst

HAA,

Wat zijn jullie toch allemaal lief! DANKJEWEL!! Echt balen vandaag! Maar natuurlijk niet het einde van de wereld! Mijn vertrouwen is een beetje weg nu...misschien ook niet zo heel erg, ik was deze keer wel erg zeker van mijn zaak..achteraf gezien veel te zeker..vandaar dat de klap nu erg hard aan kwam.

18 november mag ik terugkomen voor een echo en dan na mijn eisprong een nieuwe terugplaatsing.

Arzu, je zeurt niet lieverd!!! dan zeur ik nog meer omdat het niet is gelukt (de tweede keer...) Iedereen begrijpt je en daarom zitten we ook hier op dit forum. Ik kan me goed voorstellen hoe je nu denkt. Snap dat het niet helemaal goed voelt om een terugplaatsing te doen terwijl je liever een ander embryo-tje had gehad. Neem de tijd om er even aan te wennen. Zodat jullie er samen aan gewend zijn en er voor 100% voor kunnen gaan. Voor jullie kindje!

XX Suzzy

Geplaatst

Suzy! Wat lees ik nou!! vind het echt heel verdrietig voor jullie. Voor je gevoel ben je dan zo dichtbij en dan tohc die teleurstelling. Stertke met het verwerken hiervan!

Ik hoop dat er bij jullie binnenkort snel goed nieuws komt!

Geplaatst

@Dilara: wanneer mag je testen meis?

Ik duim voor je!

@Suzzy: hoe voel je je nu meis?

Hoeveel cryo's hebben jullie nog?

Ik hoop dat 3x scheepsrecht is!

@Repelsteeltje: wat balen meis.

Het is het FSH waar hij over heeft gesproken.

Dat maakt je hypofyse aan.

Zaadjes remmen de aanmaak van FSH.

Als er geen zaadjes zijn wordt de aanmaak van FSH dus niet geremd.

Vandaar dat een hoge FSH geen goed teken is.

Wanneer je je arts spreekt, vraag dan de waarde!

Dat is voor jezelf ook duidelijker.

Richt je nu maar op de TESE.

Als dat niet lukt of geen optie is, dan heb je nog tijd zat om over KID na te denken.

Als je je op 2 dingen tegelijk moet richten word je gek.

Sterkte met dit alles verwerken meis.

Geplaatst

HAA,

Repelsteeltje: Wat een rot nieuws zeg!! Ik schrik ervan!! Probeer me voor te stellen hoe jullie je voelen, afschuwelijk zeg! Misschien is er iets wat je zelf al kunt doen, zelf contact leggen met Düsseldorf en de vraag stellen. Zo heb ik het ook gedaan. Je kunt via de site van Düsseldorf het mailadres van dr. Scholtes vinden. Je kunt de dokter rechtstreeks mailen, hij geeft vrij snel antwoord. Hij is Nederlands, dus geen duitsgedoe! Als je meer wilt weten over Düsseldorf mag je me vragen natuurlijk! Veel sterkte!

Wij hebben nu nog 2 cryo's. Ik denk dat we ze allebei tegenlijk laten terugplaatsen. Voor mij staat al vast dat een nieuwe icsi dan in januari zal plaatsvinden, dus december even rust. Ik heb het dan ook heel druk qua knippen. Natuurlijk niet het belangrijkste, maar vind het fijner om icsi in een rustige periode te doen. Maar eerst eens kijken wat deze poging oplevert...?? Heb er niet meer zoveel hoop op, vandaar...voel me op dit moment best rot. Merk dat iedereen om me heen er ook verdrietig van is (mijn man, ouders en mijn zus) dat doet ook nog eens pijn. Natuurlijk fijn om te weten dat ze zo meeleven, ik wil hun ook zo graag gelukkig maken.

XX Suzzy

Geplaatst

hai repelsteeltje

wat een enorm klote bericht zeg!! logisch dat je je uit het veld geslagen voelt.

Ik vind het super om te horen dat je denkt over een 2nd opinion, al is het maar voor je eigen gemoedsrust en wie weet wat daar weer uitkomt.

Veel sterkte om deze situatie eerst een plekje te kunnen geven en net wat dreamer zegt...stap voor stap

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hey Repelsteeltje wat harde klap krijg je dan weer te verwerken, ik hoop dat andere ziekenhuizen nog wat voor jullie kunnen betekenen probeer zolang de hoop nog niet op te geven (makkelijker gezegd als gedaan). In ieder geval heel veel sterkte voor nu.

Dreamer heb net dat liedje geluisterd wat je er op hebt gezet, een echte tranentrekker hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden