Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lentezon,

dat jij ook (nog) niet zoveel voelt van die schijnbaar drukke ukkies, vind ik wel fijn om te weten. Men verbaast zich er over en dan denk je soms dat je zelf gek bent. Luister of voel ik wel goed dan? Tijdens de momenten achter de computer laten ze wel voelen dat ze aanwezig zijn, alsof ze zich ermee bemoeien.

Lila, ik ben wel reuze nieuwsgierig naar het moment dat ik ze ook van de buitenkant kan voelen, samen met manlief. Ook supermoment voor hem lijkt me.

Het zwangerschapskussen heb ik al in gebruik, maar kan me er nog niet altijd een weg mee vinden.

Ik geniet nog na van de goede echoresultaten. 20 jan moet ik weer naar eigen arts. Dit keer gaat mijn vader mee, de vorige keer (vóór de 20 wkn-echo) is mijn schoonmoeder mee geweest.

Heel veel geluk en genieten meiden. Het is een bijzonder gegeven dat we nu al op de 2e helft van onze zwangerschap zitten. Zolang voor gevochten en nu gaat het relatief snel. Van alle mooie momenten genieten, want je weet maar nooit of het de laatste keer is.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ha meiden,

Lila leuk he dat je man het kindje nu ook voelt. Bij mij gebeurde dat rond 19 weken en nu heeft mijn moeder en vriendinnen ze ook gevoeld. Ik wist niet dat daarin ook zulke verschillen zitten, Lentezon en Stephanie. Ik voelde ze bijna even snel van buiten als van binnen, en zie soms mijn buik bewegen in bad zo hard als ze schoppen. Vrees dat ik twee druktemakertjes krijg, maar prima natuurlijk. Misschien zegt het niets. Bij jullie komt het vast ook gauw, of inderdaad wat minder snel door de placenta's, dat kan heel goed. Ik blijf die verschillen fascinerend vinden tussen ons. Bij die gewichten dacht ik weer dat het bij mij afwijkend was, maar na jullie verhaal snap ik het een beetje. Wat knap Lentezon dat jij je zo goed aan dat dieet houdt en 10 kilo aankomen vind ik erg weinig, maar goed als je dat redt! In mijn verloren gegane bericht had ik daar op gereageerd. Ik heb net als Stephanie dat ik tamelijk weinig eet, beslist niet meer dan voor de zwangerschap, maar in tegenstelling tot Stephanie kom ik wel aan! En anders dan jullie beiden heb ik gigantisch veel harde buiken, maar dat vond ik dan weer geruststellend aan het berichtje van Laura dat die dat ook al had met 20 weken. Ik heb ze elke avond, echt super opgeblazen buik die bijna uit elkaar knalt van de spanning. Net als Laura heb ik vorige week de stap gezet om 50% te gaan werken. Officieel werkte ik 100%, maar ik mocht al 80% van mijn baas en eigenlijk vielen er nog wel meer dagen uit. Ik heb even een vreselijk hoge drempel moeten nemen om naar de bedrijfsarts te gaan, maar het ging echt niet meer. Ook nu zit ik hier weer met zo'n buik, dus ik ga weer liggen. Maar de conclusie is: enorme verschillen dus op allerlei gebied! Maar het een is vast niet beter of minder dan het andere. We kunnen in elk geval allemaal uitkijken naar de baby'tjes in april of mei. Morgen weer echo dames. Ik kom wel effe melden wat de gyn kon zien. Ga ervanuit dat alles ok is. Doeg

Geplaatst

Zo te lezen gaat het hier hartstikke goed met de tweeling mama's!

Het begint ook al aardig op te schieten bij jullie!

Succes meiden en geniet ervan.

Liefs Diana

Geplaatst

Ja ik vind het ook zo leuk, wel heel bijzonder dat jullie alledrie zo dicht na elkaar zijn uitgerekend, en allemaal van een tweeling.. Leuk om zo ervaringen te kunnen delen toch....! En wij lezen en leven lekker mee!

Liefs Pien

Geplaatst

Mogge meiden!

En hoe gaat het hier allemaal??!!

ff een update: Ik ben vandaag ' een dagje ouder 'geworden, :sneaky: 36 dussss! Zal maar een heel arsenaal aan anti rimpel cremes gaan inslaan !

Zat ik vorig jaar nog best wel in zak en as door een onvervulde kinderwens en 100% onvruchtbaarheid, nu ziet alles er weer heel anders uit! Mijn laatse verjaardag dat ik geen moeder ben, al ben je al half een beetje mamma he als zwangere.

Verder nog goed nieuws: mijn suikerwaarden waren hartstikke goed!

Ik ben helemaal opgelucht! Er waren niet echt tekenen hoor dat ik zwangerschaps diabetes zou hebben, maar toch. Ik ben blij dat het islulinegehalte in mijn bloed normaal is en suikers worden afgebroken!

Dus voor de beebjes is het helemaal goed! Houden zo dus!

Nou om 1230 ben ik hier ( werk ) eens weg en dan begint een heerlijjk lekker weekend!!!!

Iedereen van hetzelfde gewenst,

liefs

Lentezon

Geplaatst

Lentezon,

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!! Alweer 36, jaja.

Je mooiste cadeau heb je al gekregen, maar ik hoop dat je de rest van de dag ook nog verwend zal worden. Vast veel cadeautjes voor je toekomstige ukkies.

Goed te lezen dat je suikerwaarde oke is. Altijd weer fijn om te horen dat het goed gaat met jezelf en de ukkies.

Een hele fijne verjaardag toegewenst.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom me hier aansluiten. We weten sinds gisteren dat we zwanger zijn van een tweeling. 7 weken en 4 dagen. Hebben gisteren de hartjes zien kloppen. Ik ben zwanger geraakt van onze 2e ivf na 5 jaren van onderzoeken, operaties en behandelingen. We kunnen ons geluk dus niet op. Ik ben helaas wel 24 uur per dag kots en kots misselijk wat ik er natuurlijk graag voor over heb maar soms toch wel heel erg vervelend is. Volgens de arts komt dit omdat het een tweelingzwangerschap is. 26 Januari moeten we weer op controle.

Lentezon, gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Lentezon gefeliciteerd meid....

en ach.....36 is nog groen als een blaadje hoor ( haah ben notabene al 41!!! )

zoals al gezegd

mooiste kadoo heb je al natuurlijk

maar ehm leuke of lekker hebbedingetjes is natuurlijk nooit weg!!!

:occasion14::occasion15::occasion13:

Debbie welkom welkom

en gefeliciteerd!!!

(oh en misselijkheid staat los van een of twee -of meer- ling zwangerschappen hoor. nichtje van mij was met de tweede dus 9 maanden kots en kots misselijk en kennisje van de school van mijn dochtertje was de eerste 18 weken ook kots en kots..........en allebij eenlingzwangerschappen hoor!! hoop dat het snel over is want leuk is het niet. maar ja zo als je schrijft.....we hebben het er graag voor over.....bij mij was het niet zo verschrikkelijk erg maar toch ben blij dat het na de 12 weken toch weg was.

gember heeft me wel wat geholpen. en droge biscuitjes .......voor het opstaan eten dus naast je bed leggen!!!)

hier alles lekker

heb het idee dat ik weer verkouden aan het worden ben.

ik hoop zo van niet. maar loop weer met droge kriebelkeel en niesneus .....

hmmm...

en meiden hoe gaat het met het getrappel van binnen.

hier nog steeds elke dag druk druk druk

en ook een hoop gedraai ( zo een raar gevoel is dat, alsof iemand enorme luchtbellen in me buik heen en weer duwt!!??)

haha

groetjes en fijn weekend allen

ben laatste tijd weer verschrikkelijk moe dus ga weer lekker uitslapen dit weekend!!!

Geplaatst

Debby (en anderen),

van harte gefeliciteerd met je tweeling. Join the club, gezellig.

Zo te lezen heb je al heel wat ellende achter voor je kiezen gehad. Dat dit maar een mooie zwangerschap wordt, op de misselijkheid na dan.

Ik heb ook wel gelezen dat een tweeling de kans op misselijkheid kan vergroten, maar zelf absoluut geen last van gehad.

Op dit moment sneller oprispingen (zuur), zeker als ik te ver voor over heb gebogen. (te) Kruidig eten doet hierbij ook niet veel goeds. Vanillevla schijnt te verhelpen, dus een klein voorraadje in de koelkast neergezet.

De ukkies voel ik nu al wat vaker, van de week zelfs tijdens autorijden.

as dinsdag alweer naar ziekenhuis voor echo. Kan me niet vaak genoeg gebeuren. Buik lijkt met de week te groeien.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

ha meiden!

Leuk weekend gehad?

hey Stephani: niet te geloven at we al bijna 6 (!!!!!) maanden zwanger zijn he.... jeeeeeeeeeee waar blijft die tijd!

Succes met je echo morgen!!! Ik mag woensdag ( zie laatse regels van dit bericht ). Wat fijn dat je ze veel voelt...

Pientje: alles goed met jou ook? Inderdaad het grootste kado heb ik al. Mijn vriend en ik hebben ook niet aan kadootjes gedaan deze keer, dwz uit eten geweest maar verder : ik heb niets nodig :icon_sunny:

Welkom Debz33! In alle topics zal je je wel thuisvoelen op dit forum, maar in het aparte tweeling hoekje is het ook wel leuk om elkaar te ontmoeten.

Wat goed dat het de 2e IVF raak was, 5 jaar medische molen, nou echt petje af want dat is zo mega zwaar. Mensen denken dat het grootbrengen van een tweelingen zwaar is, maar ze weten niet dat zwanger worden voor ons ook al aan al onze grenzen heeft getrokken van wat een mens kan hebben....

Jammer dat je zo ziek bent! Hopelijk word dat nog wel beter hoor!

Hey Lila ! dank je voor je felicitaties! Fijn dat alles zo goed gaat meis! Vind je het ook al zo heel erg snel gaan??? 6 maanden al bijn a he. ... Zo bijzonder hier op t forum toch eigenlijk..dat het ons gelukt is! Echt volgens mij besef ik het pas helemaal als ze geboren zijn, en dan nog...

Lekker uitgeslapen van het weekend??

Dta van moe zijn herken ik wel hoor. Ik heb van vrijdag op zaterdag ook tot 0900uur uitgeslapen, een record tegenwoordig( ik lig door de week al mega vroeg te slapen ..weekends ook niet later dan 00.00u ) !

Maar die vermoeidheid dat wisselt ook sterk ??!! Gisteren had ik bv een mega fitte dag: en 40 minuten gezwommen en 1 uur gewandeld... vandaag op de fiets naar het werk.....

hey meiden,

ik ben blij dat ik weer een echo heb zeg as woensdag. Ik voel de dames weer zeer weinig deze week, en heb zo en zo amper enige verschijnselen naar mijn gevoel. Ben altijd blij ze ff te zien dan weet ik dat ze er nog zijn?? Ze nog alive and kicking zijn??!! Ben daarna altijd weer ff gerust.

Terwijl diep van binnen: ben ik erg rustig hoor en vol overtuiging dat het goedkomt!

Geplaatst

Lentezon,

wat beschrijf je dat goed... dat mensen geen idee hebben hoe zwaar de weg kan zijn om uberhaubt zwanger te worden. Laat die tweeling maar komen, over alweer 3 maanden. Ik verheug me erop.

Een goede vriending vertelde van het weekend dat zij 2 kraammanden aan het vullen is. Dat vind ik toch wel heel bijzonder hoor. Ja, genoeg lieve vrienden en familie die enigzins een vermoeden hebben welke weg wij hebben moeten/mogen volgen om zwanger te worden (en dan zelfs van 2!).

Op naar de volgende echo!!! Morgen gaat mijn vader mee.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Stephani,

fantastisch om te delen met je vader zeg! Ik lees morgen wel hoe het gegaan is. Het word routine zo onderhand die echo's ..

Het begint goed te dagen nu..nog ca 3 maanden ... bizarrrrrrrr!!!!

Hoe gaat het met je koopwoede??

Ik ga mij de komende weken gooien op de uitzet. Volgende week woensdag de vloer vna de kinderkamer en de meubeltjes bestellen en voor eind februari wil ik alle sin huis hebben ( de 7 maandendeadline ).

Doe je trouwens nog steeds aan dansen? Ik zwem nog steeds maar dus wel een stukkie minder...

Nou we gaan hier weg... productief dagje gehad op t werk.. zo als al geschreven: lekker op t fietsje naar huis !

fijne avond en succes morgen

Liefs lentezon

Geplaatst

Met mijn koopwoede gaat het goed, met de portemonnee wat minder. De meubeltjes hebben we grotendeels al. Gekregen van vriendin, haar kleine wordt in maart 4jr en krijgt een nieuwe kamer. Zelf hebben we dankzij internet een winkel gevonden die hetzelfde bedje uit de serie los verkoopt.

De box hebben we van mijn schoonzus gekregen. De tummytub mag ik van mijn andere schoonzusje gebruiken, aangezien je deze waarschijnlijk toch nauwelijks gebruikt. De noodzakelijke dingen wil ik zelf kopen.

Stond laatst al met hydrofiel luiers, - washandjes en -monddoekjes in de Prenatal (aanbieding). Nog een schattig grijs jurkje met paarse legging (ook Prenatal) gekocht en bij Zara een schattig blauwwit-geruit jongensbloesje. Nu is het weer wachten op volgend salaris. Ik probeer zoveel mogelijk aanbiedingen te scoren, alle beetjes helpen. Ben al aan het oriënteren waar ik straks de goedkoopste (maar goede) luiers kan kopen.

Alle tips zijn welkom natuurlijk.

Marvin, mijn man, is al druk met de muren gladstrijken van de kinderkamer. We willen gaan behangen. Verder al wat creatieve ideeën voor aan de muur. Ik bedenk ze, leg ze voor aan mijn handige man en hij brengt het in zo mogelijk in uitvoering. Hebben jullie al plannen voor de kamer? Lijkt me leuk om 'straks' foto's te plaatsen.

Heel veel plezier met shoppen, noodzakelijk of niet.

Liefs, Stéphanie

ps met 17wkn-echo is mijn schoonmoeder mee geweest, nu met 23 wkn mijn vader.

Geplaatst

Met trots laat ik 2 foto's van de pretecho zien.

Ze zijn beiden ca. 30cm lang en wegen rond 500gr.

MiniFoto-O74WBV8N.jpg

Ons dochtertje.

MiniFoto-VCUQA7ZS.jpg

Ons zoontje.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wauw wat super!! Echt zooo bijzonder om te zien he!

Vanochtend op weg naar het werk zat ik weer zo te fantaseren hoe het zou zijn de beebjes vast te kunnen houden..echt ik kan dus niet wachten!

Van de luiers: Lydl en kruidvat! Dat zijn tips die ik van vele ouders om mee heen hoor. Ze zijn ' goed- en koop '... Pampers zijn 2 maal zo duur ...en ik hoor ook wel eens dat ze ( extra) stinken.

Sja van het geld; het kost inderdaad erg veel. En dan veel maal 2!

Morgen haal ik mijn Koelstra op ( deze is 2e hands maar zij had alle bekleding dubbel ), de 2 nieuwe reiswiegjes zijn binnen. Al met al dus 500.- kwijt ipv 1000.- dat ie normaal helemaal compleet en met 2 reiswiegjes kost.

Verder dus volgende week vinyl en volgende week de kamer bestellen ( Ikea ). Ik spaar momenteel extra veel elke maand, nu kan het nog, met 3 dagen werken strakjes kan ik ook veeel minder sparen. Dus het geld hebben we min of meer al gespaard. Ik wil ook zoveel mogenlijk nieuw: ik wil geen allegaartje aan spullen zeg maar.

Box, wagen en kinderstoelen wil ik wel 2e hands aanschaffen.

Van mijn tante krijg ik een ook een tummu tub..maar ik koop ook nog een gewoon badje.

Hey hopelijk worden de muren mooi in de kamer!

Enne: succes met je echo vandaag, gezellig met je paps erbij!

Geplaatst

Wat een leuke topic om mee te lezen! Heerlijk al die verhalen. En leuk dat er zoveel tweelingzwangerschappen tegelijkertijd zijn. Het is toch anders dan een eenling, lijkt me zo. Alleen de buik en uitzet al ;-) Geniet meiden!

En gefeliciteerd, Debbie, super dat het is gelukt na al die jaren!

Benieuwd naar de foto's.

Geplaatst

Hey Lentezon,

Wij hebben onze babykamer ook op marktplaats gekocht (125 euro, superkoopje en echt mooi!). Er staan ook wel kamers voor tweelingen op... Dan heb je geen allegaartje... maar toch minder hoeven uitgeven!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

ha meiden,

hey mariek,

Alles goed? heb laatst je buik foto nog gezien, nou ziet er goed uit zeg

Op zich , voel ik me soms niet eens zwanger, laat staan van 2! haha dus op zich tot nu toe niet veel verschil met een 1 ling...alleen dus idd de spulletjes.

6 rompertjes? Prima: doe er maar 12 hahahahah zo gaat dat dan.

Vind je het niet snel gaan je zwangerschap?? Ikke wel iniedergeval.

Zolang we ons nog goed voelen!

Hoi Hilde, nog steeds 'niets aan de hand'en nog vrolijk op t forum? !! De laatse loodjes !

Ik kijk idd wel eens op marktplaats voor meubeltjes. had 1 keer wel iets gezien wat ik graag wilde hebben maar vond het toen nog te vroeg om eea aan te schaffen. Ach gelukkig krijgen we de kinderkamer van 1 van de oma's en opa's. Ik wilde zowieso niet meer dan 500 besteden.

Eigenlijk wonen we veel te klein voor 2 kindjes! Wij hebben boven 2 slaapkamers, waarvan 1 belachelijk groot en 1 dus maar 3,2 bij 3 ..echt mini. Ons bed zou daar nog amper inpassen bv dus switchen gaat niet. Gelukkig staan we nog ingeschreven voor een groter huis, al 4 jaar OF evt willen we wat kopen over een paar jaar..ohhh wat veel plannen hebben we nog!

Hoop dat jullie verder naar wens wonen hoor, ook kwa buurt dan bv!

ok ik ga eens ff verder met de noeste arbeid, morgen lekker mijn day off!

liefs

lentezon

Geplaatst

och Stephanie wat een leuke fotoos

en zo mooi duidelijk

prachtig!!!

en ja dan de uitzet

haha alles dubbel

hier dan niet alles dubbel maar toch

heb vreemd genoeg alles al zowat in huis

en heb zelf nog niet eens wat gekocht

ja sokjes

wou toch wat kopen hahaha

krijg over spullen vandaan

en ledikantje heb ik nog staan van dochtertje

ook Mutsy Urbanrider heb ik nog

oh ja ik had wel al wat gekocht lol haha

de reiswieg voor op de Mutsy ( ook lekker van Marktplaats voor maar 30 terwijl die dingen nieuw los al ik 150 zijn ofzoiets )

en ja heeeel heel heel klein beginnetje van de babykamer gemaakt

kast leeggeruimd ( was handdoeken en beddegoedkast ) en nu liggen dus alle babydingen erin

is wel leuk hoor

deurtje open ff kijken en deurtje weer dicht

hahahah

op het moment staan onze was en droger nog in dat kamertje en die moetn naar boven op zolder......

man is er mee bezig, plekje is er al nou de leidingen nog pff en dan ja elektra he ehmm ja moet geaard waar halen we dat nou weer vandaan.....tja ehmm

maar goed we komen er uit

weet al wat ik wil doen met de kamer dus dat scheelt

kan ik gelijk met de kwast aan de slag als ie leeg is

( ja ga zelf muur beschilderen heb ik bij mijn meidje ook gedaan op ons oude woning.........zo leuk sonde om achter te laten maar ja....plafond blauw met witte wolkjes en dan demuren blauw met wolkjes en onder groen landschap zeg maar en toen allemaal snoopy tafreeltjes erop en woodstock in een luchtballon en charlie brown met zijn vlieger.......zuch ach ja dat was zo leuk )

maar goed nou dus weer zo iets maar geen snoopy.......

als ik bezig ben zal ik fotoos maken

groetjes

en grappig wat een verschil in bewegelijkheid bij de kindjes

ik had zelf altijd gedacht met twee zal het wel veel drukker zijn in je buik

maar dat zegt dus niks

en ja en mijn kleintje voel ik echt elke dag smorgens smiddags en savonds

man ik hoop dat ie niet zo druk is als ie uit de buik is

hahaha

nou ja ik heb een Mayasling draagdoek dus draag um wel de hele dag mee als het nodig is

( trouwens ideaal ding, heb ik heeel erg lang gebruikt met mijn meisje )

nogmaals groetjes ;-)

Geplaatst

Lila,

het lijkt me heerlijk om af en toe die kastdeur open te doen, gewoon om te kijken en te genieten. Ik kan niet wachten.

Zo te lezen ben je heel creatief. Ben benieuwd naar de foto's. Wat heeft/krijgt je dochtertje nu dan op haar kamer?

Vanmorgen naar de VK geweest. Het verliep (te) snel en wat rommelig, vond ik. Maar was ook verwend na die pretecho. De curve is uitgetekend en beiden zitten keurig op schema; de middelste lijn. Dat alles gemiddeld verloopt betekent dat wij rekening kunnen houden met de gemiddelde 37 wkn tweelingzwangerschap, zo zei de arts.

De arts vroeg of ik de ukkies al afzonderlijk voelde. Nee, dus. Ik vind het al bijzonder dat ik ze voel.

Zij vroeg nog of het werk te doen was. Dat lukt nog best (in de zorg, maar doe meer begeleiding). Ik merk wel dat ik nu sneller vermoeid ben van dezelfde acties. Daarbij hebben we een nieuwe bewoner die de nodige extra aandacht vraagt (en de huidige bewoners hierdoor ook meer), met kans op agressie (schoppen en spugen). Ik had eigenlijk gehoopt de laatste 2 maandjes met gemak door te komen, qua mentale inzet dan. Normaliter vind ik het een heerlijke uitdaging, een intensievere zorgvraag van bewoners, maar nu even niet. Gelukkig staan er 2 begeleiders op de groep. Nog een minpuntje bij deze nieuwe bewoner; hij rookt na iedere maaltijd. Ik vind het bezwaarlijk om met hem te roken tijdens mijn zwangerschap. Mijn vrienden en familie laten het bij mij in de buurt en dan zou het wel heel tegenstrijdig zijn als ik wel met de bewoner ga staan meeroken. Gelukkig heb ik tot nu toe collegae kunnen vinden die het geen bezwaar vinden om met hem te roken. Mijn leidinggevende spreek ik eind deze maand en zal het dan zeker kenbaar maken, of eerder zo nodig.

De arts verwacht dat ik met mijn tweelingzwangerschap eerder met verlof zal gaan dan 6 wkn van te voren. Ik zie wel, maar zal goed naar mijn lichaam luisteren. De gezondheid van de ukkies is het allerbelangrijkste, daar betekent werk niets bij.

Over 2,5 wkn weer de volgende echo.

Mijn vader vond het overigens leuk om te zien hoe zo'n echo nou wordt gemaakt. De arts vond het wel bijzonder dat mijn vader meekwam, het zijn meestal de moeders. Nou heb ik een goede band met mijn vader, dus voor mij niets vreemds.

Lentezon,

jij morgen veel plezier met je echo.

Liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden