Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ha meiden,

ff een update...alles was goed hoor met de echo!

Geweldig en fantastisch alles op schema en jippie ja jee!

Sja van het niet zo veel leven voelen: dat zal bij mij dan nog komen en komt echt door de placenta's..ach ja ik ben weer gerust .

Dametje 1 ligt rechts onderaan en dametje 2 ligt aan de linker kant maar dan wel erg hoog, tpv navel . beetje dus net als de vorige keer. Ik was zo buiten want de dames werkte goed mee.

Over 4 weken dus weer.

Nou en ik heb mijn wagen ! yessss hij is erg mooi en dus op t frame na gloednieuw uit de verpakking.....Erggg gemakkelijk op te vouwen etc ben er nu al mee vertrouwd. Super gebruiksvriendelijk dus.

Moet wel de hoedenplank eraf denk ik als ie met babynestjes is. Want die passen net niet tussen de achterbank en de voorstoelen, dwz niet als ik mijn stoelen niet wat naar voren zet en weet niet of t dan nog fijn rijden is.Maar dat zien we wel, het past allemaal wel hoor in mijn 5 deurs hatchback....

Ok hier een foto van de Koelstra 8vzuk6.jpg

en nog 1...30bfrt5.jpg

Iniedergeval: met buggyinzetten past ie zo in de achterbak, hoeft er geen wiel vanaf en ook de hoedenplank niet...

Volgende week dus de vloer vande babykamer en in t weekend meubeltjes bestellen..daarna dus alle spulletjes die nog ontbreken.

Zucht...want ...het gaat snelllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll niet normaal meer die zwangerschap!

En jullie al mooie wagens?/ Foto??

Liefs! lentezon

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi allemaal!

Ben ik ook weer eens even na lange tijd.

Met mij en onze 2 kleintjes gaat alles heel goed!

Ze groeien goed en ze bewegen, kloppen en schoppen dat het een lieve lust is! Ik voel ze dus elke dag wél heel goed bewegen.

Wij krijgen een jongen en een meisje en we voelen ons erg gezegend.

Wel vind ik de zwangerschap vrij zwaar in vergelijking tot wat ik van anderen hier lees. Maar ja, dat is natuurlijk voor iedereen weer anders.

Ik ben ook sinds kort begonnen met het kijken naar kinderwagens, kinderkamers ed.

Onder andere ook op marktplaats.

Ze hebben er best mooie spullen en het scheelt veel als je het vergelijkt met nieuw.

Vorige week hebben we onze eerste 'serieuse aankoop' voor de kleintjes gedaan: 2 nieuwe maxi cosi cabriofix, een roze en een oranje, ben gek op kleurtjes!

Met korting in een winkel die hun baby-afdeling gaat afstoten en alleen nog maar met tiener- en kinderkamers doorgaat.

Verder staat er binnenkort een verhuizing naar een andere stad op het programma, heeft mijn vriend een nieuwe baan en is mijn schoonzusje op 25 december 2008 bevallen van een lief ventje: Tristan! Een levensecht kerstkindje dus.

Jullie zien dat we het razenddruk hebben maar ik ga echt mijn best doen om hier weer wat vaker te komen.

Ik had niet eens in de gaten dat de website helemaal vernieuwd was, mooi hoor!

Hopenlijk tot snel en iedereen hier heel veel succes!

Liefs, Daantje

Geplaatst

Tjonge jonge Daantje... jullie leven gaat echt helemaal om he?

Heftig hoor!!!

Maar fijn dat het goed gaat met jullie!!! Al wat minder last van vermoeidheid en misselijkheid????

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Lentezon,

fijn he, dat alles goed gaat. Bij mij ligt het meisje rechtsboven (vandaar dat ik bij ingebogen zitten mijn ribben meer voel rechts) en het jongetje linksonder.

Deze postitie zal niet meer veranderen. Gisteren lagen ze allebei in stuit, dwz met hun hoofdjes naar boven.

Vandaag voelde Marvin ook wat toen hij zijn hand op mijn buik legde, licht drukte. Alsof ze tegengas gaven.

Daan,

goed om weer wat van je te horen. Zo te lezen gaat het gelukkig weer beter met je. De ergste vermoeidheid voorbij? Jullie dus ook een jongen en een meisje. Al druk aan het shoppen?

Gaan jullie naar de andere kant van Nederland verhuizen of blijf je in de buurt? Spannende tijden tegemoet. Wanneer heb jij je eerstvolgende echo weer?

Zonet je site bekeken. Mooi buikje hoor! En die echofoto's zijn zeker heel herkenbaar (haha). Ga je ook een pretecho laten maken?

Vanavond weer salsales gehad. Gaat best lekker, maar door het herhaaldelijk draaien vanavond voelde ik mijn buik eind van de les toch wel meer. Ik betaal per les, maar hoop het nog lang vol te kunnen houden. Het is een heerlijk verslavende uitlaatklep. Gek eigenlijk dat ik hierbij eigenlijk niet zo snel buiten adem was, dan vanmiddag toen ik me licht moest haasten om van de ene naar de andere plek te komen. Bij langdurig praten raak ik ook sneller buiten adem. Herkennen jullie dit?

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ja, ik herken wat je zegt Stéphanie, ik ben ook op de vreemdste momenten buiten adem en soms valt het opeens weer mee.

Ik ben afgelopen maandag, na een goede echo, vlakbij het ziekenhuis zelfs bijna flauw gevallen op straat! Gelukkig kon ik me ergens aan een balustrade vasthouden, Randy was net de auto aan het halen en ik was op hem aan het wachten omdat ik me niet zo lekker voelde. Niet zo'n fijne ervaring!

Dank je voor je complimentje over mijn site, je kunt er ook een berichtje in het gastenboek achterlaten he?

Vrijdag 13 (!) februari is de volgende echo! Ik heb nog niet echt nagedacht over een pretecho.

Randy en ik voelen de kleintjes echt elke dag, soms zelfs 'sochtends, 'smiddags, 'savonds én 'snachts! Heel fijn en een bijzondere ervaring maar wel heel vermoeiend soms.

Wij gaan naar het midden van NL verhuizen omdat Randy een nieuwe baan heeft in Utrecht. We wonen nu in Ede.

Claudiaatje, wat zie ik nu?! De 2e IVF ook mislukt! He wat vervelend voor je meis! En lukt het een beetje om een nieuwe donor te vinden? Pas aub op als je het via internet gaat doen, al die verschrikkelijke verhalen die je tegenwoordig op het nieuws ziet...

Heel veel succes meis!

We hebben waarschijnlijk een hele mooie tweeling kinderkamer via marktplaats die we volgende week gaan halen. 250 euro, da's toch geen geld voor 2 ledikantjes, een kledingkast, een commode, een kapstokje en een bijbehorende plank?

Ik heb er al helemaal zin in.

Mooie kinderwagen trouwens, Lentezon!

Wij gaan denk ik voor een oranje easy walker duo.

Hildever, jij hebt gewoon al bijna je scheetje in je armen, wow wat gaat dat snel zeg!

Ik heb nog altijd last van vermoeidheid helaas maar het is niet meer zo erg als de eerste 4 maanden. Verder heb ik nog steeds een vreemd eetpatroon en eet ik niet erg vaak warm, word meestal nog steeds misselijk van de lucht.

Nou ja, lang verhaal, ik zal maar stoppen, hihihi.

Iedereen een lekker dagje vandaag!

Liefs, Daantje

Geplaatst

hey MissDaantje,

Leuk om weer even van je te horen. Blij dat het al iets beter gaat met ziek zwak en misselijk zijn. Ook nog van harte gefeliciteerd met je koningskoppeltje: een jongen en een meisje, echt super!

Trouwens mooie buikenfoto's 'zeg!

Gaan jullie op korte termijn al verhuizen? Zal niet meevallen : zwanger zijn + een nieuw huis! Alvast veel succes~!

Mijn vriend luistert zo af en toe de laatse tijd aan mijn buik en hoort dan vanaalles rommellen en klotsen en doen. Zo zou je ook de hartjes kunnen horen, evt met behulp van een lee tpiletrolletje heb ik wel eens ergens gelezen!

liefs lentezon

Geplaatst

Hé Lentezon, alles goed? Helaas te weinig tijd om alles bij te lezen.... Druk druk druk.... Maar ik denk wel aan jullie hoor! groetjes, niki

Geplaatst

Hoi Niki,

Met mij is alles super ! Ik wilde bij je topic bijlezen en reageren maar zie je topic Charlotte nergens staan nu?

Hoe bevalt t kersverse moederschap- naast t druk zijn !??

Aangezien ik zelf nog steeds amper kan geloven dat ik nu toch echt wel -in dit geval 2- kindjes ga krijgen.... ben zo benieuwd als ze er al eenmaal zijn.

Weet niet hoe jij dat ervaren hebt / ervaart?

Ik wil ze eigenlijk nu al wel voelen, zien, aanraken ...

Het is nog niet zo erg tastbaar nu zeg maar.

Ik heb geduld, de laatse 6 maanden en dan vooral de laatse 3 zijn omgevlogen!

Nog ruim 8 weken dan ga ik met zwangerschapsverlof! jihoeoeoeo

maar dat wil ook zeggen: nog veeeel doen hier om wat voor te werken, en alles netjes achter te laten. Dusss ik ga gauw eens verder hier.

Fijne middag, echt binnenzit weertje... en fijn weekend!

liefs lentezon

Geplaatst

Ha meiden, veel geschreven hier! Ik heb alles gelezen, maar teveel om overal op te reageren. Ben even weg gebleven, want ik had wat onrustige dagen met tegenstrijdige info van huisarts, gyn en verloskundige. Uiteindelijk bleek mijn eigen gevoel dat er iets niet goed was te kloppen. Heb een dijk van een blaasontsteking en ook nog eens van een vervelende bacterie: streptococcen. Dat betekent dat ik GBS positief ben en vanwege de blaasontsteking zullen er extra maatregelen getroffen worden bij de bevalling. Vermoedelijk een antibiotica infuus tijdens de bevalling om overdracht op kindjes te voorkomen. Klinkt allemaal eng, maar eigenlijk is het goed dat we dit nu weten, dan kan alles onder controle plaatsvinden. 20% van de vrouwen is GBS positief en de kans dat een kindje ziek wordt is heel klein. Na een blaasontsteking heb je wel meer kans om het over te dragen, maar door zo'n infuus verklein je de kans juist weer enorm. Al met al ben ik er niet meer heel onrustig over en ook al is het beter om het niet te hebben, ik weet nu in elk geval waar die harde buiken door komen. Heb nu een kuur en hoop dat het gauw beter gaat. Verder moet ik van de gyn al stoppen met werken. Dat vind ik wel moeilijk, maar het gaat bij mij niet meer. Ik kan soms amper een half uur achter de computer zitten, omdat mijn buik zo hard wordt.

Stephanie, leuk he die foto's! Wij zijn donderdag ook voor een pretecho geweest. Ik vond het een beetje tegenvallen, misschien had ik een beter bureau moeten kiezen. Ze ging tijdens de 2D de hele tijd maar onrustig heen en weer over mijn buik, terwijl juist de 2D heel goed te zien is nu. De 3D was uberhaupt moeilijk omdat mijn meisjes beide met de koppies tegen elkaar in de placenta gedrukt lagen. Toch hebben we wel wat vage foto's van hun gezichtjes, maar had gehoopt dat we meer konden zien. In elk geval is nu zeker dat we 2 meisjes krijgen! Zo schattig. De gyn had diezelfde dag ook nog een echo gemaakt op precies 24 weken en ze waren elk 700 gram.

Lentezon, mooie wagen hoor!

Pientjebaby, leuke reactie, bij jou schiet het al op!

Miss Daantje, wat leuk, de 4e tweeling zwangere hier uitgerekend in mei! Jullie kennen elkaar blijkbaar al langer van het forum. Ik herken wat je schreef over dat je soms ineens niet lekker bent en je moet vasthouden. Ik kan soms ineens na iets te eten duizelig worden en dan moet ik even zitten, dan gaat het gauw weer weg. Ik voel de kleintjes ook overdag en 's nachts, ik heb het idee dat ik ze om de 3 uur een tijdje voel spelen, soms gaat mijn buik zo raar op en neer ervan en ze schoppen ook wel eens heel diep beneden wat een raar gevoel is. 's Nachts heb ik wel eens het idee dat ze willen dat ik anders ga liggen, maar het is wel altijd heel gezellig om ze zo flink te voelen schoppen. Het zal later wel eens pijnlijk worden als ze nog sterker worden, denk je niet?

Prettig weekend allemaal.

Geplaatst

Sim,

wat waren de symptomen dat je zelf dacht dat er iets niet helemaal goed was?

Heb je een zittende baan, dat je nu (al) moet stoppen met werken? Je schrijft dat je niet langer dan een half uur achter de computer kan zitten.

De laatste 3 dagen voel ik mijn onderbuik meer na veelvuldig gewandel en/of geslenter (zoals vandaag langs alle bouwmarkten op zoek naar een leuk behangetje). Ik denk dat het weer bandenpijn is, aangezien ik geen last heb van branderig gevoel bij/na het plassen

Het behang vinden is nog niet gelukt, valt niet mee om wat leuks te vinden. Veelal volwassen behang en het kinderbehang vinden we te kinderachtig (met allerlei figuurtjes en/of beestjes erop). Smaken verschillen natuurlijk!

Jammer dat je pretecho niet is geworden als gehoopt. Het blijft een kwestie van geluk; betreft echoscopist en hoe de kleintjes liggen. Maar je hebt de geslachtjes dus wel duidelijk gezien. Die bevestiging is toch ook wel fijn en mooi om te zien.

Beterschap!

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Mogge meiden,

Zeg Sim wat een schrik allemaal zeg. Gelukkig gaan ze alles op alles zetten

en ook met je werk : als het niet meer gaat dan kan het echt niet meer he.

Jij en de kleintjes zijn t belangrijkst!

Dus je hebt heel erg last van een harde buik? Sja dan kan rustig aan doen wel er helpen geloof ik, meer kan je niet doen.

Hoop dat de meds snel aanslaan en alles snel toch nog goed komt!

Stéphanie,

Je hebt af en toe last van bandenpijn??! Vevelend joh, inderdaad niet teveel doen maar de koek een beetje proberen te verdelen. Misschien zo'n band gaan dragen? Ik heb van doe zwangerschapsjeans daar zit al zo een elastiek bij.

Hey misschien begint je werk nu toch wat parten te spelen?? Zwaar werk hoor in de zorg, zo en zo! Hoe fik je vast niet te vertellen :sneaky:.

Maar ik merk ook na een drukke dag dat ik zowel moe ben + pijn / last van mijn voeten heb + wat last van mijn rug. Dus half strompelend sta ik op maar na een paar passen lopen gaat het wel weer.

Mijn weekend was zo duffig allemaal:

Ik stond afgelopen vrijdag om 0645u op, gaan werken, om 1700uur gelijk door naar Tilburg, naar cafe, uit eten, toen een dansvoorstelling ( Scapino ) , nog wat drinken ( beh- de cola light komt je echt de neus uit) en ik was om 00.00u thuis. Zaterdag avond hadden we nog bezoek..

Was me teveel allemaal op misschien de verkeerde tijd!

Heb dit hele weekend voor pampers gelegen!

En vanochtend zo duf als een konijn met achteruitrijden uit t parkeervak de auto van de buurvrouw geramd! :hemiCoupe:

Ik was in de veronderstelling dat er geen auto stond! Zij heeft een beetje lakschade, maar in mijn bumper achter zit een scheur, bijna niet waarneembaar maar toch...

Moet dus vanmiddag na t wek ff wat gaan opbiechten bij haar, want ben naar t werk gereden..

Ach ja de ene week ben ik mega fit, de andere....

ken je wel!

zucht wat een dra-ma(an)-dag!!!!!!!

jullie wel een fijne dag he, zonder stukken!

Liefs lentezon

Geplaatst

Oh No Lentezon, klinkt als een "op een onbewoond eiland" dag (als je je die tekst nog kunt herinneren...

Stephanie, kijk eens bij Eiffinger behang.. die hebben echt super veel met leuke motiefjes, maar ook niet te kinderachtige en te zoetige kinderkamerbehangetjes.. Google maar eens dan kom je vanzelf op hun website waar heel veel op staat...

Groetjes,

Pien

Geplaatst

Vanochtend heb ik mij ziek gemeld. Nauwelijks een oog dicht gedaan, ik had het benauwd. Letterlijk en figuurlijk benauwd. Gisteravond stonden de tranen me nader dan het lachen bij het idee dat ik weer met de nieuwe cliënt (met moeilijk interpreteerbaar gedrag*) in de weer moest. Sinds donderdag heb ik eigenlijk al meer last van mijn buik, vermoedelijk door/na spanning.

Normaliter vind ik cliënten met mig* superinteressant (de uitdaging in mijn werk), maar ik merk dat ik er nu geen energie voor heb om mijn ziel en zaligheid in goede begeleiding te steken. En daar gaat mijn professionaliteit dan, wat mij zorgen baart. (baar liever over aantal weken 2 schatten van ukkies;) ). Heel dubbel allemaal dus. Een dagje time-out voor mij vandaag. Heb het ziekenhuis gebeld met mijn zorgen en ik mag vanmiddag even langs komen voor een controle-echo. Mijn leidinggevende heb ik ook al gebeld, maar hij belt nog terug voor een gesprek. Weet niet goed waar/hoe ik moet beginnen.

Nog een positief berichtje om mee te eindigen. Gister hebben mijn man en ik de vloer gelegd in de babykamer en ook al 1 bedje in elkaar gezet. Bijna vreugdetranen van geluk dat er straks 2 ukkies in die kamer slapen.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

he tweeling-meiden,

Even over die blaasonsteking. Heb er ook last van en krijg er momenteel ook een kuurtje voor, maar ik had dus helemaal geen symptomen, behalve dan heel veel harde buiken. Geen branderig gevoel bij plassen, ik moest ook niet vaker ofzo. Alles leek normaal. Dus als je veel harde buiken hebt of krijg, laat je urine voor de zekerheid gewoon even nakijken bij de ha.

Mijn ha heeft tegen mij gezegd dat ik gewoon elke maand even langs moet komen om te laten controleren. Baat het niet dan schaadt het niet. Hij heeft liever dat we het op tijd opsporen dan dat ik er te lang mee rondloop.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Lieve meiden.

Stephani,

Joh ik hoop dat je een beetje bijkomt zeg. Lijkt mij ook veel te zwaar idd, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Zoals je zelf al schrijft heb je het idee te kort te moeten doen. Vervelende padstelling.

Ben benieuwd hoe dat nu verder gaat met werken??!! Of ze misschien e.e.a. kunnen aanpasssen of dat je echt minder moet gaan werken.

Mijn collega werkte toen ook op t laatst halve dagen bv ..omdat het niet meer ging.

Top van de kamer!!! As woensdag komt bij ons het vinyl en as zaterdag ga ik eens flink shoppen en doelstelling 1 is de baby / kinderkamer!

Heb bij Ikea al wat gezien maar ga ook nog langs van Asten te Tilburg.

Mariek,

Gaat het al wel wat beter? Gek dat je geen klachten had he. Wees maar blij want je kan je vreselijk ziek voelen van blaasontsteking.

Goh op t moment zitten de voorjaarsmoeders ( to be ) en dan vooral alle 2-ling moeders ff in een dipje kwa gezondheid! Ik heb dan niets noemenswaardigs, maar ben al dagen zooo moe dat het huilen me nader staat dan.....

Vanavond dus rustig an !

Jullie ook he!

liefs lentezon

Geplaatst

Mariek, klopt, ik had ook niet de normale blaasontstekingsklachten! Alleen al 2 weken vrijwel continue harde buiken, echt eng gewoon. Blij dat het is ontdekt, op de dag dat ik het hoorde was het bijna niet te houden, alles was zo zwaar en vol en pijnlijk en drukkend van onderen. Maar geen pijn met plassen.

Stephanie meid, doe voorzichtig. Ik vond jou al een soort van superwoman dat je zulk zwaar fysiek werk doet en maar doorging, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat je wat minder moet gaan doen. Ik herken je gevoel daarbij, dat had ik een paar weken geleden. Ik ging met lood in mijn schoenen naar de bedrijfsarts om te zeggen dat ik 50% moest gaan werken. Voelde me echt een zwakkeling en maakte me druk over mijn werk. Maar sinds ik zo bang ben geworden van die harde buiken, realiseer ik me ineens ten volle hoe belangrijk het is dat ik nu rust neem en is mijn zorg om mijn werk een beetje meer naar de achtergrond geraakt. De gyn zei vorige week tegen mij: met 24 weken stoppen met een tweeling is helemaal niet te vroeg, niks is te vroeg met een tweeling, ik laat sommige vrouwen al met 19 weken stoppen! Dat stelde me iets gerust. Kortom, zorg goed voor jezelf en wees eerder te vroeg met minder doen, dan dat je telkens achteraf moet zeggen: ik heb teveel gedaan. Dat zou je tegen een ander ook zeggen, maar voor onszelf zijn we altijd veel strenger, niet? Ik schrik telkens weer van hoe dichtbij mijn grenzen liggen en dat die steeds opschuiven en ik toch telkens weer te ver ga. Afgelopen dagen kon ik niks. Ik lig veel, slaap amper en sta voortdurend op springen, zo'n druk is er in mijn buik. Hoop dat dat beter wordt, want als mijn buik even ''normaal'' is en niet hard of gespannen, dan denk ik: zo hoort het! Zo lopen mijn vriendinnen vrolijk rond tot 34 weken en waarom knal ik dan zo uit elkaar, alsof het er allemaal niet in past?! Maar goed, iedereen is anders en wij dragen er twee. Maar zelfs tussen ons enorme verschillen.

Lentezon, jij hebt nog weinig klachten he, maar ook moe toch wel begrijp ik. Ook voorzichtig he! ;)

Trouwens, mijn lief las in een boek dat onze ukkies deze weken in een enorme groeispurt zitten, dus dat verklaart misschien onze dipjes. Bovendien zijn het super belangrijke weken, na 28 weken zitten we een stuk ''safer''. Ik merk de groeispurt aan mijn eetlust. Heb echt tot vorige week niet veel gegeten en ineens vanaf woensdag heb ik steeds honger en moet soms zelfs 's nachts wat eten. Doeg allemaal!

Geplaatst

Bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik heb zojuist mijn leidinggevende aan de lijn gehad. Hij vroeg wat mijn voorstel was en dat is dat ik deze intensieve cliënt niet meer zelf hoef te begeleiden. Vanuit mijn team verwacht ik 100% support (prettig team), nu morgen met roostermaker/collega kijken in hoeverre dit roostertechnisch mogelijk is.

Mijn leidinggevende (man) kon zich heel goed vinden in mijn positie; jaren vechten voor zwangerschap daarbij de angsten voor mogelijke fysieke strijd. Deze week alleen donderdag en vrijdag dienst. Morgen maar even bellen met de betreffende collega.

Wel weer wat gerustgesteld.

En ja, voor anderen praten is veel makkelijker dan voor jezelf kiezen.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Heee meiden,

We zijn lekker aan het kwakkelen met zijn allen he, jeetje! Kan me voorstellen dat het voor jullie tweelingmoeders ongeveer vergelijkbaar is als bij Mariek en mij omdat wij onze eenlingen wat eerder verwachten..

Enne.. ook ik heb ondervonden dat je toch echt naar je lijf moet luisteren.. na een zware griep ging ik vol goede moed weer aan het werk toen ik eigenlijk nog niet helemaal hersteld was om vervolgens een paar weken later (vorige week) in het ziekenhuis te belanden met weeen.. Kwam ook door een urinweginfectie maar heb absoluut het gevoel dat de voorgeschiedenis ervoor zorgde dat ik zo heftig reageerde.. was heel eng allemaal en gelukkig zakte het weer af, maar nu kan en mag ik echt bijna niks meer, en zit werken er echt niet meer in...

Ach... we hebben hier zolang op gewacht en zoveel voor gedaan... dat we dit er ook wel voor over hebben! En in ruil voor al deze ongemakken krijgen we vast hele makkelijke, snel de nacht doorslapende babies!

Hou je taai allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Jeetje Pientjebaby wat een ontzettende schrik ! Dat een urinewegifectie toch zoveel teweeg kan brengen echt onvoorstelbaar.

Ik heb toch niet over je verhaal heengelezen hoop ik vorige week?( Ik begin ook al wat aan zwangerschapsdementie te lijden...)

Ik hoop dat je je beter voelt, en ieiedergeval wat meer gerustgesteld bent en wat uitrust nu je niet meer werkt en het dus echt rustig aan moet doen.

Enne ik houd je eraan wat je ons allen toewenst: "En in ruil voor al deze ongemakken krijgen we vast hele makkelijke, snel de nacht doorslapende babies!"

Ach het zijn al een soort van droombaby's die wij krijgen:

geboren uit zoveel hoop, doorzettingsvermogen, kracht en liefde ...

Jij ook beterschap!

liefs lentezon

Geplaatst

Ach... we hebben hier zolang op gewacht en zoveel voor gedaan... dat we dit er ook wel voor over hebben! En in ruil voor al deze ongemakken krijgen we vast hele makkelijke, snel de nacht doorslapende babies!

Daar teken ik voor!

Geplaatst

Hi Lentezon,

Ja ik moet zeggen dat het wel hoor, dat ik nu niet meer hoef te werken.. de stress is weg en ik voel geen (zelfopgelegde) druk meer om nog van alles te moeten.. Ik hoop wel dat ik nog wat opknap zodat ik nog wel af en toe ergens naar toe kan en wat dingetjes kan doen.. Ach we zien wel!

Onze perikelen zijn vorige week uitgebreid ter sprake gekomen in het topic van Mariek, maar kan me voorstellen dat je dat niet gelezen hebt... Alles lezen is niet te doen vlgs mij...

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier nog eentje die last heeft van een dippie.

Ik voel me sinds een week ofzo weer veel moeier dan voorheen en herken wat Stéphanie zegt over oa. benauwdheid. Ik kon vannacht ook moeilijk ademen en heb soms zelfs last van benauwdheid als ik helemaal niks doe en gewoon stilzit (nu heb ik het bvb ook).

Het komt eigenlijk oa. doordat alles van binnen naar boven wordt geduwd door de steeds groter wordende baarmoeder en de kindjes zegt mijn vriend.

Ik heb idd ook gelezen over de groeispurt die de kleintjes doormaken, tis ook wel te zien aan mijn buik.

En druk dat ze zijn! Vooral het jongetje rechts voel ik heel duidelijk en de hele dag door. Hij ligt dan ook meer naar voren (de placenta ligt aan de achterkant) en het meisje ligt mee naar beneden en wat naar achteren (haar placenta zit aan de voorkant).

Werken zit er voor mij zowiezo niet in met mijn ms, vooral omdat ik last heb van vermoeidheid en die vermoeidheid is eigenlijk de hele zwangerschap nog niet weggeweest helaas.

Goh, heftig wat jullie hebben meegemaakt hoor Sim en Pientje!

Toch fijn dat het nu weer beter gaat ook al moet er nu veel rust in acht worden genomen (ik doe eigenlijk niet anders sinds ik zwanger ben, anders hou ik het niet vol).

Lentezon, heb jij de kinderwagen nieuw gekocht of via marktplaats bv?

Zaterdag gaan we onze babykamer ophalen die we via marktplaats hebben gevonden! Leuk!

En vandaag gaan we naar Babydump en Duimeland megastores!

Veel liefs iedereen!

Daantje

Geplaatst

Miss Daantje,

heerlijk shoppen, zeker bij Babydump megastore. Veel leuke dingetjes voor kleine prijsjes (zeker nu met uitverkop). Heb je nog geen last van koopziekte dan krijg je het vandaag wel. Ben benieuwd waar je allemaal mee thuis komt.

Gisteren om 22u gaan slapen, dat is bijzonder vroeg voor mij. Even de slaap inhalen (voor zover mogelijk) die ik gister door benauwdheid te kort ben gekomen. Klokje met enkele onderbrekingen doorgeslapen en ik voel me weer mens vandaag. Zal eens kijken wat ik ga doen vandaag, ben vrij.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ha meiden,

Miss Daantje,

Vervelende bijkomstigheid zeg die benauwdheid! Ik begrijp gezien je ziekte dat werken er niet in zit. Dat gaat gewoon niet. Ook begrijpelijk dat je al je hele zwangerschap veel vermoeider bent dan normaal zou zijn, jou lichaam heeft al heel wat te stellen met MS. Maar je bent een bikkel hoor, en worstelt je er wel weer doorheen!

Een tweelingzwangerschap is zwaarder, idd. Ook gaat de groei van baarmoeder, buik etc bij 'ons' sneller. Je moet er eigenlijk 2 maanden bij optellen zowat las ik ergens.

De tweelingkinderwagen stond op marktplaats maar ik kwam er op straat aan bij de betaalautomaat van het parkeren. DWZ ik sprak haar aan van goh mag ik vragen welk merk kinderwagen jij hebt...

En toen zei zij: hij is te koop: 500.- all in met nieuwe bekleding. We konden gelijk passen of ie in mijn auto ging. En zo doende.. De bekleding en babyreiswiegjes zijn gloednieuw omdat zij met de originele bekleding een probleem had met een losse naad ergens. Toen heeft zij alles opnieuw gekregen maar dat heeft zij later niet meer gebruikt.. Zeer goeie deal dus!

Alvast heel veel shopplezier vandaag samen met je mannetje!!!!!

hey Stéphanie,

Toch nog een dagje thuis! Je gaat nu toch donderdag en vrijdag een dienst draaien? Gelukkig heb je al wat bij kunnen slapen . Tussen de benauwdheid door dus... bah irritant! Hopenlijk gaat het weg, wellicht wen je eraan en hoort het bij t laatse trimester! ???

Probeer nog te relaxen vandaag he, ben blij dat je op je werk eea hebt uitgesproken.

Vandaag exact 6 maanden..ik bedoel 24 weken ! En jij nog 1 dag erbij ! Jihoeoeoeo !

Met mij gaat het vandaag al 80% beter, ben wel met de auto ipv op de fiets naar t werk. Morgen mijn vrije dag- gelukkig.

Ik heb as zondag plotseling een familiefeest / dag bij mijn moeder in Drenthe ( mijn oom gaat emigreren) dus alvast wat krachten sparen en ik ga dus daarom as zaterdag maar niet shoppen. Volgende week is beter, niets gepland. Zo's familie dag vergt veel energie en dan rijden we ook nog heen en weer dus ca 6 uur in de auto als we pech hebben.... Dus zaterdag chillen geblazen.

Komt goed! heb er wel heel erg veel zin in!

Fijne dag meiden .

veel liefs

Lentezon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden