Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ziet er leuk uit zeg, lijkt me alleen wel een gedoe met omdoen of valt dat mee? Ik heb zelf zo'n babybjorn drager en die de vorige keer wel veel gebruikt..

Erg knus zo'n baby op je buik.. Heb er nu al zin in..

Ik kan me trouwens niet echt voorstellen dat er tweeling moeders zijn die het voor elkaar krijgen twee babies zo in te pakken, en dan ook nog een beetje te kunnen bewegen..? Ben ik niet handig genoeg voor in ieder geval.. maar.. ik krijg dan ook geen tweeling hahaha..

Liefs Pien

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahah nou ik denk Pien dat ik zo en zo al genoeg heb aan mijn borsten tegen die tijd laat staan dat er daar nog 2 kindjes komen te hangen....

Mijn rug!

hhihi

Geplaatst

Vandaag ben ik anderhalf uur eerder naar huis gegaan van mijn werk. Ik had pijnlijke steken onderin mijn buik, ws bandenpijn. Te veel gelopen en gedaan op mijn werk denk ik. Toen de late dienst begon om 13.30u mocht ik naar huis, lopen was zelfs vervelend. Thuis op de bank gelegen, ik voelde (gelukkig) de ukkies flink te keer gaan, zag mijn buik ook bewegen. Pijn is weggezakt dus ben nog even achter de computer gekropen.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst
hahah nou ik denk Pien dat ik zo en zo al genoeg heb aan mijn borsten tegen die tijd laat staan dat er daar nog 2 kindjes komen te hangen....

Mijn rug!

hhihi

hihihihi

Geplaatst

Steph, ik zag dat je een kinderwagen wilde waarbij de kinderen achter elkaar zitten.

Zelf heb ik dat niet gedaan en er geen moment spijt van gehad.

Wij hadden een x-adventure twin en ik kon daarmee gewoon door elke winkeldeur.

Ook je huis in of uit was geen probleem.

Het leuke is dat ze op een gegeven moment naast elkaar zitten en beiden een leuk uitzicht hebben, als ze achter elkaar zitten dan ziet die ene jou bijna niet en andersom en kijkt hij tegen die achterkant van de maxi-cosi aan.

Begrijp me goed, ik probeer alleen te vertellen uit eigen ervaring en niet wat beter is hoor!!!!! Wat voor mij werkt, werkt misschien niet voor jou.

Groet, beau

Geplaatst

Stephanie ja spannend word het zo he........echt aftellen nou

tjemig het komt aldoor dichterbij

zo spannend

het is al februarie dames dus poeh het schiet op!!!

ik vind het wel jammer dat ik geen echoos meer krijg

zou zo graag nog eens ff naar binnen koekeloeren

brusje is zo druk met draaien enzo

zou zo graag eens willen zien waar hij/zij nou ligt met kop of kont en was dat nou een voetje of een knie of een elleboog of vuistje???

ach ja

tegen het eind kijken ze meestal nog wel ff toch

om te kijken hoe de beeb ligt?

kon je maar even naar binnen kijken afentoe hey

luikje in je navel ofzo

hahahaah

Geplaatst

hallo beau

dank voor je berichtje over de kinderwagen

maar de wagen waar ik het over heb de abc zoom

daar kunnen de kids naar elkaar kijken !!!

dus lijkt me ideaal maar hij is nog nieuw dus weet

nog niet of hij in gebruik ook bevalt

bijna 17 weken!!!!

steph

Geplaatst

He meiden, ik moet weer even bijlezen van een paar dagen, maar vast een reactie op Steph: die gaan wij inderdaad kopen, de ABC Zoom, we hebben er even mee gelopen en hij past wonder boven wonder in onze kleine auto, dat scheelt ons duizenden euro's voor een nieuwe auto, want daar hadden we geen zin in, ondanks het feit dat iedereen zegt dat we eraan moeten geloven. Bovendien past ie in onze smalle gang en aangezien we geen achterom hebben, kunnen we haast niet anders dan een wagen in de lengte ipv zo'n brede met de kindjes naast elkaar. Voordeel van de Zoom, zoals je zegt inderdaad, kindjes kijken elkaar aan. Alleen de eerste maanden tot ze in de buggy's kunnen is even wat minder, maar dat maakt ons niet uit.

Hoe is het verder met iedereen? Groetjes

Geplaatst

Mogge meiden!

Ff een update van de laatse week.

Ik ben nu dus wel 6 maanden zwanger he :icon_cheers::happydance:..

wat vliegt de tijd!

Nou ik ben trouwens toch nog geslaagd hoor voor en babykamer afgelopen zaterdag! (Ben inmiddels al aardig van de schrik van de mini bloeding bekomen..dus nu weer fris en fruitig er tegenaan! )

Ik heb 2 fleurige donkerrode bedjes, en verder een wit kledingkastje. Ook een ladekastje gekocht bijwijze van commode. Nog leuke slaapzakken gekocht ( vanaf 6 mnd) en een geinig knuffleboekje. Ook 2 bedhemeltjes meegenomen en 2 wikkelhanddoeken met capucon.

Verder nog in een babyzaak hydrofiele luiers en 2 mexx shirtjes ( kon ze toch weer niet laten hangen ). Over een paar weken ga ik met mijn zus voor een paar setjes kleertjes in maat 50 kijken want het merendeel wat ik nu heb is tot zelfs maat 64!

Ik heb al best veel, alleen verzorgingsdingetjes nog niet: badje en beddegoed , matrasjes..flesjes etc Nog genoeg aan te schaffen! Na de carnaval gaat mijn vriend samen met zijn Twin Bro de meubeltjes in elkaar zetten!

Lijkt me geweldig als het eenmaal staat!

Hoe gaat het verder met jullie? ???

Zoals in het topic 'bekkenpijn'geschreven heb ik daar nu toch wel last van. Ook merk ik dat ik op vrije dagen s'middags tegen 1600uur een uur ga liggen slapen. Zo en zo slaap ik gemiddeld al van 2200-0645... Misschien wat ijzertekort omdat ik best wel moe ben zie de dieetiste, ga eens vragen of ze t willen controleren.

Veder voel ik me best wel goed, voel de dames minder dan ik zou willen alleen! De ene dag dus meer dan de andere dag. Vanochtend zijn ze weer behoorlijk stilletjes....

Heb trouwens ook minder lucht, dus snurk/ lig te piepen soms volgens vriendlief .

Dus meiden: ook bij mij beginnen nu de 'klachten' liever gezegd: "verschijnselen" zich te uiten! He he ik dacht al dat ik niet normaal was ( grapje hoor)!

ach nog een maandje of 3 ..beangstigend snel bijna.... en nog zoveel te doen! Ik begin al wel uit te kijken naar mijn verlof.

liefs lentezon

Geplaatst

Minder lucht, heeeel herkenbaar! Sta soms echt te hijgen van een (te) lange zin uitspreken of een stukje lopen of fietsen of gewoon, zomaar, omdat ik blijkbaar niet diep genoeg heb ingeademd, haha. Dan pas voel je je echt zo'n zwangere muts ;-)

Leuk he, al die babyspulletjes! Ik ben ook bijna compleet. Moet nog een luieremmer en een kolf (maar die ga ik pas aanschaffen na de geboorte) en wil nog graag zo'n heerlijke zachte doek waar je je kindje in kan wikkelen. Oh, en nog een draagdoek.

Voel de kleine ook de ene dag meer dan de andere. En nu, sinds de uitwendige draaiing afgelopen dinsdag, voel ik de kleine echt stukken beter. Hangt dus ook heel erg af van hoe ze liggen.

Succes met het laatste trimester!

Geplaatst

Hee Mariek,

Ik zou inderdaad nog even wachten met een kolf, een handkolf is wel te betalen, maar ik vond het helemaal niks.. een elektrische kolf is baggerduur en die kun je ook huren! Bij de thuiszorgwinkel etc.. helemaal niet duur en dan hoef je alleen het setje aan te schaffen met de flesjes waar je de melk in opvangt etc..

Ik ben trouwens ook erg kortademig.. heel irritant, zelfs als ik mijn zoon aan het voorlezen ben moet ik erom denken goed door te ademen..

Groetjes!

Geplaatst

He meiden,

die kortademigheid is heel bekend, bij de kleinste dingen al buiten adem.

Mijn kwaaltje is deze week de bandenpijn, felle steken in schaamstreek. Vergeleken met bekkenpijn, maar het is toch echt bandenpijn. Buik zie je met de week groeien. De kleintjes voel ik toch steeds vaker ook overdag. Zou willen dat ik beter kon voelen ofdat ik nou het hoofdje of de billetjes voel.

Gister gebeld door de kraamzorg om een afspraak te maken voor een intakegesprek. Geen idee wat zij allemaal gaat vragen en vertellen. Wat zijn jullie ervaringen????

Het kamertje schiet al lekker op. Toch moet ik ook nog veel verzorgingsspulletjes kopen. Lakentjes en dekentjes, bad met toebehoren, kammetje, sterilisator, spenen, slabbetjes, en niet te vergeten de babyfoon.

Ik weet nog niet of ik een kolfapparaat wil, laat ik even afwachten van de voorlichting over borstvoeding. Tweelingmoeders (in wording), laten jullie de 2 tegelijk aan de borst of niet? Waarom wel/niet?

Ook ik ga 7 april met verlof, nog 8 weken.

Liefs,Stéphanie

Geplaatst

Hey hallo meiden,

Nou nog 8 weken Stephani, heb t idee dat t lange weken gaan worden hahaha!

Inderdaad Pien: van die kolfmachine; ik heb een cursus binnenkort en wil graag een electrische huren. Ik wil echter dus OOK wel een moedermelk uit een fles kunnen geven, neit alleen de borst.

Dit met het oog op het feit dat bv mijn vriend, moeder, zus ook eens kunnen voeden en ik bv een middagje een keer weg zou kunnen ( als ik daar zin in zou hebben).

En misschien is het wel handig: 1 aan de borst, de ander tegelijk de fles geven als die in en voedingskussen ligt??? Of beiden aan de borst...

Geen idee. Bij de thuiszorg zijn ze nogal 'borstvoedingfreaks' en hoop dat ze ook wel open staan voor het feit dat:

1. het zijn er 2;

2. ik wil ook wel eens een ander een voeding laten geven / een paar uur vrij;

( klinkt egoistisch lijkt het : maar het is belangrijk dat ik er ook gewoon een keertje even uit kan !!!!! Zeker omdat wij vrouwen na de geboorte gewoon 3 maanden thuis zitten hele dagen ineens met je kindjes..... )

3. na een paar maanden moet ik gewoon weer aan het werk: dus afkolven/ flesjes/ moeten ze vast maar aan gaan wennen!

Neem aan dat er we topics over zijn hier, of anders starten we er zelf 1 tegen die tijd...tips genoeg, ook van tweelingmoeders.

We weten pas of het werkt voor ons als ze geboren zijn.

Geplaatst

Hoi meiden..

De intake van de kraamzorg, is het bespreken van de kraamweek

Wat jij verwacht ervan en wat je kan verwachten van de kraamverzorgster die week.

Aan de hand daarvan maakt wat afspraakjes in het zorgdossier, wat ze dan meeneemt en invult.

Ze neemt ook de thuis situatie door, evt vorige zwangerschappen, bevallingen, huidige zwangerschap, woonsituatie. Borstvoeding of flesvoeding enzo.

De electrische kolven kan je idd huren bij de thuiszorgwinkel.

je huurt dan het apparaat, maar koopt de kolf ivm met hygiene.

Die is dan ongeveer 25 euro het apparaat huur je per week.

En dat is dan ongeveer 12 euro pw geloof ik.

Meestal van het merk medela, goed merk!

Ze vragen dan of je enkel of dubbel wil, dubbel is makkelijker, sneller klaar en beter voor de melkproductie, borsten gaan nl tegelijk lopen.

Maar enkel is ook zeker goed te doen.

Als je een hele voeding wil afkolven is een electrische wel het fijnste

en het snelste.

Bedhoogte bespreken,bed op klossen , ivm arbowet ivm rug Kraamverzorgster.

ivm bed verschonen, opmaken, helpen bij borstvoeding, en evt hechtingen controleren.

Als jullie nog meer vragen hebben, be nl kraamverzorgster!

Liefs Claudia

Geplaatst

Als jullie nog meer vragen hebben, be nl kraamverzorgster!

Liefs Claudia

Dat vermoeden had ik al ;-) Super, al die tips!!

Ben overtuigd! Ga gewoon zo'n elektrische huren tegen die tijd. Wat moet je ook naderhand met een kolf?! Alleen, dubbele kolf... klinkt heel praktisch enzo, maar het idee dat je dan als een koe aan zo'n apparaat hangt met beide borsten... scary.... Ben vóór een nieuw topic starten.

Hechtingen controleren... oef... allemaal dingen waar ik nog even niet aan wil denken... ;-)

Lentezon, Amsterdam is ook echt zo'n pro-borstvoedingsstad. Alle verloskundigen en ziekenhuizen doen er aan mee, hoorde ik laatst op de zwangerschapsmensendieck. Er wordt je haast een schuldgevoel aangepraat als je geen borstvoeding wil (of kan) geven. Maar ik ben het compleet met jou eens. Kolven lijkt me dé ideale oplossing om ook mijn vriend eens de fles te kunnen laten geven, of mijn moeder of vriendin. Inderdaad, zodat wijzelf er ook af en toe even tussenuit kunnen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Eigenlijk is het heel ideaal om zo een elektrische kolf te huren zeker voor de eerste periode. weken/maanden

Voor als je weer moet gaan werken

En je idd je partner een flesje wil laten geven, zodat jij lekker kan slapen of weg kunnen met vrindinnen enzo, hihi.

En wat je zegt, zeggen er meer, Met een dubbele ben je helemaal zo een melkkoemachine.

Je moet doen wat voor jou het beste is qua geval en gemak!

Het is ook belachelijk dat ze zo duur zijn in de verkoop.

Terwijl ze wel iedereen aan de BV willen hebben.

Open jij maar een topic Borstvoeding en Kolven

Liefs Claudia

Geplaatst

hihi blij dat jullie het toch ook wel eens zijn dat het toch wel prettig is een ander soms te laten voeden. Al is het maar om even te kunnen (bij)slapen!

Velen van ons gaan trouwens ook nog werken 'erbij' na ons verlof, al dan niet parttime.

Dus het ideaalbeeld van moeders hele dagen thuis met een kind aan de borst gaat voor velen van ons niet op, of slechts tijdelijk.

NB ik wil wel graag een dubbele electrische kolf. Kweet niet hoe groot die dingen zijn , maar een kennis heeft altijd 1 enkele handkolf bij zich als ze bv een middag weg moet of zo.

Kolven hier op de zaak lijkt mij geen optie.

98% mannen, en ze zullen er misschien met geen worod over reppen: voel me er niet goed bij als ik idd als een soort melkkoe mij even terugtrek. Het geluid van de klof galmend over de kantoren??

Mijn cursus BV begint 3 maart trouwens en ik verwacht binnen nu en 3 weken de intake van de kraamzorg.

Ik heb zelf 'fulltime; aangevraagd. Mijn collega zei mij: je kan beter teveel uren in plannen en dat dan nog terugschroeven. Vaak lukt het niet om meer uren te vragen als de kraamzorg er eenmaal is ( planning etc ).

Je weet namelijk van te voren niet hoe het gaat verlopen, hoe de bevalling gaat verlopen etc etc

Ik denk dat ik het anders iets te optimistisch had gedaan: echt een minimum aan uren... vertouwende op mijn moeder ook: gepensioneerd kraamverpleegkundige hihihihi

Geplaatst

Lentezon

Idd een goed idee om je 49 uur kraamzorg die je krijgt van de verzekering allemaal te gebruiken.

Dat is voor de planning kraamzorg makkelijk om dan terug te draaien naar minder dan naar meer uren in de kraamweek.

En ziekenhuis dagen gaan er ook al af.

Dus dag van bevalling is al 1 dag = - 5,5 uur (per ziekenhuisdag) = 43,5 uur over 7 dagen verdelen. = 6 uur per dag.

Misschien eerste 2 dagen 8 uur en dan de laatste daagjes de rest verdelen.

Met een tweeling heb je die uurtjes wel nodig.

Je word trouwens op meer geindiceerd omdat het een tweeling is, weet niet hoeveel uur meer, Misschien wel 5 uur misschien 10 uur.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudiatje,

Goedemorgen! Vond het idd niet zo gek bekenen van mijn collega.

En ik heb inderdaad wat extra uren omdat het een tweeling is en volgens mij ook omdat ik borstvoeding wil geven .

Hey ik hoop dat jullie ook nog een top jaar gaan krijgen met de juiste donor ..

Het zal vast best wel een tegenvallen werk en prive te scheiden als je zelf zo'n diepe wens hebt en dagenlijks tussen de baby;s zit..

liefs lentezon

Geplaatst

Hey weer,

Even inbreken hoor, als ervaren tweelingmoeder haha.

Borstvoeding: wilde ik heel graag geven, maar door ongeschikte tepels was dat niet mogelijk. Ik heb dus 6 maanden lang alle voedingen gekolfd met een Medela volautomatische kolf. Binnen 15min 2 borsten leeg. Ik kolfde ongeveer 1500ml per dag uiteindelijk en had nog niet genoeg haha. Die kolf was duur, maar alles waard in mijn situatie dus.

Kraamzorg: ik kreeg als a.s. tweelingmoeder 60uur kraamzorg en 4uur erbij vanwege de borstvoeding. Ik ben 's nachts bevallen van de tweeling, maar dat werd niet als eerste dag gerekend (was er niet lang hoor, 1uur gekomen en voor 9uur weer weg), dus 8x8 uur gehad. Was heerlijk hoor. Alleen vond ik het moeilijk om "me over te geven" aan de goede zorgen van een vreemde. Wilde haar niet tot last zijn.... Natuurlijk moet je niet zo denken, maar na 3 dagen liet ik dan ook heerlijk geperste sinaasappel en kopjes thee brengen haha.

Groetjes weer

Geplaatst

hoi Laura!

Ik hoop dat ik mij er ook zo aan kan overgeven- aan de kraamzorg.

Het zal wel even wenne zijn, toch een vreemde in je huis, voor de kraamverzogster zelf is het alledaagse kost.

Klopt dat je en met een tweeling en ook met borstvoeding extra uren krijgt.

Weet niet of je die docu hebt gezien gisteren over een aantal engelse vrouwen die hun kinderen zelfs tot het 8e levensjaar te pas en onpas de borst gaven??

Zal er wel wat in het topic BV of FV over posten, maar ik vond het er erg onprettig uitzien en veel te ver gaan....!

Hier gaat het dus snel, als je kijkt gemiddeld week 38 dat een tweelingmoeder bevalt .. ben morgen 27 weken...

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik ben vandaag precies 12 weken zwanger. Voelt als een hele opluchting en mijlpaal dat we dat gehaald hebben. Werd vanmorgen ook gefeliciteerd door hubbie, erg lief. Is toch iets waar je echt naartoe leeft.

Met de kwaaltjes gaat het steeds beter, op m'n maag na. De 25e moet ik weer voor controle en dan krijg ik waarschijnlijk een ander medicijn. Dit mag in het eerste trimester niet worden gegeven vandaar.

Omdat 10 jaar geleden mijn dochtertje is overleden kort na de geboorte heb ik alle meubeltjes nog splinternieuw staan. We wilden alleen graag ongeveer hetzelde ledikantje erbij kopen maar dit bleek nog een hele klus. Na wat spitwerk op marktplaats zag ik dus dat exact hetzelfde kamertje werd aangeboden. Gelijk gebeld en gisteren opgehaald. Ben daar echt ontzettend blij mee. Ik wil perse de meubeltjes van m'n dochtertje gebruiken omdat ik dan ook echt het gevoel heb dat zij er nog bij is.

Ondertussen zijn we ook een beetje aan het kijken voor een kinderwagen en ons oog is gevallen op de easywalker. Makkelijk in te klappen en de maxi cosi's kunnen erop bevestigd worden. Ik wil denk ik nog wel even wachten met aanschaffen totdat we het geslacht van de spruitjes weten.

lentezon, jij alweer 27 weken. Gaat hard allemaal he. Voel je je nog goed verder?

Groetjes debbie.

Geplaatst

lentezon.

Je krijgt geen extra uren voor BV (dat zit nl al in de uren verwerkt) maar wel voor de tweeling.

Maar mocht ocht in je kraamweek blijken dat je meer uren nodig ivm de BV dan kan je kraamhulp dat dmv het indicatieprotocoll regelen.

Liefs Claudia

Geplaatst

hoihoi,

Hey Claudia: Is allemaal best wel goed geregeld bij de kraamzorg dus! Wel fijn om bij jou eens advies in te winnen als mega-pro! ze zullen binnenkort eens bellen voor de intake.

Hey Debz,

Hey meid echt super! :wav:Je hebt de 12 weken 'doorgeworsteld' want dat zijn toch wel spannende weken, hoe positief je ook probeert te zijn ! Ga je het nu aan de buitenwereld vertellen?? Echt tof zeg!

Dus het grote inkopen kan beginnen! Een heel speciale lading idd en ik denk dat het regelmatig nog wel emotioneel zal zijn, want je dochtertje is er toch nog wel bij.

Wat geweldig dat je nu het kamertje compleet hebt voor alle 2 jullie kindjes.

Lang leve marktplaats!

Blij dat het beter gaat met je maag! Maand 3-6 / 2e trimester van de zwangerschap is vaak wel helemaal toppie hoor!

Nog 8 weken dan weten jullie wrs. de geslachtjes!

Ik zelf wilde het ook graag weten. Ik had mijn oog al daarvoor laten vallen op een rode Koelstra, en nu het meiden blijken te zijn: helemaal niet verkeerd. Op een koelstra passen de maxi cosie's niet...dat is wel een nadeel . Ik had met deze wagen zo een goede deal, kon ik niet laten zitten .

Er komen t.z.t.wel 2 losse buggy's bij. Lijkt mij soms wel handig voor als je met zijn 2 met de tweeling weg bent in (grote) drukte of zo , dan zoef je gemakkelijker overal tussendoor. Als ik alleen met de 2 ling op stap ben dan meot ik wel met de dubbele wagen op stap...

Ach da's allemaal voor later.

Het begint op te schieten, als je evt uitgaat van week 38 ..ben nu op 27 ( morgen) ! gek hoor! Ik voel me goed, soms wat meer klachten dan anders.

Met name soms bekkenpijn/ schaambot, tintelende handen , gestressde voeten, moe : maar dat was het wel. Die mini contactbloeding van vorge week ben ik alweer vergeten.

Ook kwa kilo's gaat het goed, ben momenteel 1 kleine kg aangekomen sinds het begin van de zw. schap. Maar ik ben best wel een uitzondering voor een tweeling mamma.....

Dus ja ht kan ook met jou nog alle kanten op!

Geniet ervan zo en zo!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden