Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lila,

fijn te lezen dat het (over het algemeen) goed met jullie gaat, ondanks de verbouwing. De tijd vliegt inderdaad voorbij. In het ziekenhuis bevallen lijkt me geen verkeerd idee als het in huis nog een puinhoop is.

Ikzelf ga zowieso in het ziekenhuis bevallen en vind het wel prima. Ben je direkt in goede handen. Hoop wel dat het een natuurlijke bevalling wordt, zodat ik snel weer naar huis kan.

Kleine wandeling in de stad (bloemen halen voor schoonmoeder) viel best zwaar vandaag. Buik voelde zo zwaar dat ik het idee had dat ze er binnenkort al wel uit willen. Herkenbaar voor iemand? Van mij mogen ze nog wel even wachten hoor. Eerste week mei klinkt mij, net als Lentezon, wel goed in de oren.

De eerste was met witte rompertjes e.d. hangt al te drogen op het droogrek, de tweede was zit in de wasmachine. Kunnen ze straks schoon en gestreken de nieuwe kast in.

liefs,Stéphanie

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee tweelingmamma´s!

Wat schiet het al weer op voor jullie, het begint zo langzamerhand ook wel een beetje spannend te worden, zeker omdat tweelingen toch vaak wat eerder komen! Kunnen ze al wat zeggen over de ligging van jullie kleintjes en wat de kansen zijn op een natuurlijke bevalling? Dan moeten ze toch allebei goed liggen? Of kunnen ze als de onderste goed ligt de tweede draaien als de eerste eruit is? Bijzonder allemaal hoor!

Liefs Pien

Geplaatst

Pien e.a.

bij tweelingen kan je vaginaal bevallen mits het onderste kind met het hoofdje naar beneden ligt. De ander heeft dan ruimte om te draaien. Lukt dit om een of andere reden niet, kan het best zijn dat er voor de tweede alsnog een keizersnee wordt. Maar ik geloof dat het in de meeste gevallen wel goed komt.

Bij mij ligt de onderste (het jongetje) met zijn hoofdje naar beneden, al een paar weken is dat zo. Hopen en verwachten dat het zo wel blijft. Gister weer een buikfoto gemaakt, want het lijkt erop dat de toeter zakt.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ben nu 12 kg. aangekomen, voornamelijk mijn buik (beetje mijn benen om buik te kunnen ondersteunen ;))

liefs,Stéphanie

Geplaatst

goedemorgen!

Bij mij liggen de meidennog steeds in eenjing jang rondje! de onderste, baby 1 met hoofdje naar beneden en de gyn zei dat het heel goed kan dat de andere ook nog gaat draaien.

Idd het gaat SNELLLLLLLLLL ben as dinsdag 33 weken...week 37 / 38 is normaal dus wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Heel gek idee.

Ik ben nu nog steeds 2,5 kg aangekomen..maar ik was al te zwaar.

Toch word het zwaar allemaal. ben wat vaker sjacherijnig. Alles kost moeite zeg maar en is snel teveel.

Denk dat die 2 toch meer van me vergen dan ik tot nu toe vermoedde! En dan zeker de laatste 4-5 weken...

Ach ik doe het rustig aan,maar jullie herkennen het vast: er ' moeten' nog steeds dingen van mijzelf.

hey Lila:

heel goed dat je prioriteiten hebt gesteld. Als alles niet meer gat alukken gewoon...

Slaapkamer idd belangrijk! Wij hebben afgelopen december ook eea gewit en een nieuw bed etc lekker nestje maken!

Het gaat idd heel hard ineens en ben blij dat alles goed is me je kleine en met jou! Ook lastvan vocht dus..irritant inderdaad! Komt goed , het is nog maar tijdelijk!

liefs lentezon

Geplaatst

Leuk om zo met jullie mee te lezen!

Kan ik alvast een beetje verwachten wat me allemaal nog te wachten staat, hahaha!

Voor de meeste van jullie schiet het nu allemaal erg op...spannend hoor!

Voor ons duurt het nog heeeeeeel lang. Weet nog geen week dat ik zwanger ben van een tweeling! Vind het wel superbijzonder!!

Geplaatst

Het is nog meer bijzonder als je zwanger bent van een tweeling na tp van 1 eicel. Geniet ervan. De eerste 12 wkn gingen voor mijn gevoel langzaam, daarna gaat de tijd steeds sneller.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee meiden,

Jeetje wat een bescheiden groei tot dusverre zeg! Ik was meer gegroeid van 1 hahaha! En wat goed dat bij jullie allebei de kindjes in principe goed liggen om een gewone bevalling te proberen.. Lijkt me voor het herstel achteraf wel zo prettig, want met een buikwond voor een tweeling zorgen lijkt me best zwaar! Ach.. en als het zo mocht zijn dan komt dat ook wel weer goed! Geniet nog even he.. Worden jullie ingeleid met 37/38 weken of verwachten ze dat ze wel spontaan eerder komen?

Liefs Pien

Geplaatst

Pientjebaby gefeliciteerd met de geboorte van Morris. Gaat alles goed met jullie?

Krullie wat geweldig dat je zwanger bent geraakt en dan nog wel van een eeneiige tweeling, super gefeliciteerd.

Stephanie, hier inmiddels 18 kilo erbij. Valt me nog mee. Tot 28 weken ging het met een kilo per week, maar de laatste weken komt er ondanks het vocht en de groeispurt van de beebjes haast niks meer bij. Wel een hele volle buik naar voren, maar op andere plekken nauwelijks aangekomen. Opzij zit niks, daarom ligt de buik ook zo vervelend op mijn zij, want dan moet ie opzij hangen en daarvan wordt ie hard.

Lentezon, jij doet het echt heel keurig met je gewicht, je moet straks enorm afgevallen zijn.

Meiden gaan jullie borstvoeden en zo ja al een kolf aanschaffen?

Stephanie, nog een vraag over je bakfiets en de autozitjes, staan die veilig erin of moet je ze op de een of andere manier vastzetten?

Groetjes

Geplaatst

ha lieve meiden!

Krullie; echt heel bijzonder inderdaad zeg 1 eiig..t is toch geweldig?! Lijkt 1 kindje zo lang een utopie, ' krijg' je er 2 !!!!!

Welkom hier en hoop dat je een goede zwangerschap hebt !

Maand 3-6 vond ik wel t geweldigst hoor! Maar nu gaat het ook iets beter nu ik niet meer werk (1e week ).

Pien, ook nav jou verhaal heb ik liever geen keizersnede.....! Inderdaad ivm langer herstellen.. en veel hulp heb ik gewoon niet. familie woont te ver weg ( uren rijden ) , vrienden werken gewoon overdag...

Maar ja je hebt het niet voor het zeggen nu eenmaal.

Ik kan alleen maar duimen en hopen en kalm blijven. Ik hoop op heel erg op mei meisjes ook! dan blijven ze nog lekker lang zitten want liever ook niet in de couveuse de dames!

hey Sim, volgens mij is het met een tweelingzwangerschap zo en zo normaal om ca 15 kg aan te komen, minimaal. ik begrijp ook niet goed waarom bij mij niet, terwijl ik toch echt wel aanleg heb. Maar heb ook aanleg om af te vallen, hahah heel tegenstrijdig.

Ben 3 keer in mijn leven zo zwaar als nu geweest...

Telkens ging ik dan toch weer afvallen.

Over je vraag: Ik heb al een elec. dubbelzijdige kolfmachine inhuis! Volgens de cursus BV kan je die apparaten makkelijk 2e hands kopen, alleen het kolfsetje zelf moet je nieuw aanschaffen. Voor en nadelen te over, maar ik wil wel proberen BV te geven.. en na een aantal weken ook afkolven ( kanik ook eens weg of doorslapen : kan vriendlief voeden ).

Ben jij er al uit? Cursus gehad?

liefs lentezon

Geplaatst

Sim,

de maxicosies moeten op een of andere manier nog wel vastgezet worden, ondanks dat ze al wel klem zitten. Het is verstandig om sowieso te wachten met 'vervoeren' van de ukkies totdat hun hoofdje rechtop kan blijven staan.

Ik wil zeker wel borstvoeding gaan proberen. Wanneer dat lukt koop ik een apparaat. In tussentijd huren. Gister met manlief besproken dat ik de eerste borstvoeding wil afwachten (zo mogelijk) eerdat we de familie bellen na de geboorte. Althans, zo denk ik er nu over.

vanavond naar kennis voor de geboortekaartjes. Ben benieuwd.

liefs, Stéphanie

ps. met mijn jurkje aan heb ik echt het gevoel dat mijn buik voorop loopt, haha. voel me reuzetrots wanneer mensen zeggen dat ik een mooi buik(je) heb.

Geplaatst

Ha meiden,

Jippie, de maand april gehaald! En morgen 34 weken. Ik hoop ook op mei, maar kan me gewoon niet voorstellen dat we dat gaan halen.

Heb borstkolf besteld van Medela, ook weer veel goedkoper via Duitse sites. Tweedehands staan ze voor 200 euro op Marktplaats en ik heb een nieuwe voor 219 inclusief bezorgkosten. Ik vond huren zonde, want je moet dan voor ruim 30 euro een setje kopen en dan ben je dus zo 50 euro verder. Maar goed, dat is wel wat ze adviseren inderdaad. Als het allemaal niet lukt, verkoop ik hem wel weer.

Hebben ook de Babboe besteld Stephanie. zaterdag ophalen. Ik vind hem erg leuk! Hij kan alleen niet door het huis naar de tuin, dus zal altijd aan de weg moeten staan. Goed verzekeren dus maar denk ik. Of we huren een stalling.

Oeps, krijg weer harde buik, effe liggen. Doei!

Geplaatst

hey iedereen aan de kolf apparaten hihih

nou ik ook hoor

vk adviseerde toch om er eentje te kopen ( ze zei ook tweedehands en dan gewoon de losse dingen los nieuw )

nou heb een medela mini electric ( batterijen en netstroom)

nu nog ff een nieuw borstschild en wat nieuwe flessjes

(schild iets van 5 euro en set van 3 flesjes, die je dus ook kan invriezen, 10 euro )

totaal zal ik dan kwijt zijn

20 voor tweedehands kolf en dan 15 voor extraas

nou da vink een leuk prijsje

die dingen zijn nieuw 80 euries

???? waanzinning trouwens dat die kolven zo duur zijn

echt raar hoor

vind ut allemaal wel spannender worden zo

oh en ik zou dolgraag zo een bakfiets kopen

maar ja prijskaartje is me iets te ......

dus helaas

misschien in de toekomst

groetjes

hier nog steeds vocht in me voeten

dames met ook vocht in voeten

doet dit nou ook pijn bij lopen

heb aan mijn rechtervoet gewoon pijn als ik loop

en zo heel erg dik zijn ze niet

vandaag kon ik het wel zien dat ze opgezwollen waren

maar meestal is er niks te zien

maar wel pijn bij lopen dus

hmm??

Geplaatst

Na een dag lang zitten of veel lopen wel meer vocht onderin de benen (sok-hoogte). Regelmatig wel loodzwaar gevoel in benen en liezen voel ik nu ook tijdens lopen, ga ervan waggelen. Het ging heel lang goed, maar voel me nu toch wel steeds beperkter.

Maandag as. weer naar het ziekenhuis. Ben benieuwd of ze kunnen zien of de ukkies gezakt zijn, want zo voelt het wel. Regelmatig maar het toilet. 's Nachts minimaal 1 keer naar het toilet.

Geestelijk wil ik nog van alles, maar moet me maar meer rust gunnen. Gister alleen gekeken naar salsa-dansen. Meedoen lukt niet meer.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Mogge meiden!

ja ja de laatse loodjes! Vocht vocht vocht.....!

Ik heb tpv mijn voeten geen pijn maar loop echt niet meer als een kievit . Mijn voeten zijn meer geirriteerd, dus moeilijk ontspannen s' avonds op de bank. Ik heb heel erg last van mijn handen, n og steeds. Slaap noodgedwongen op 1 zij ( daar kan mijn gezicht ook niet goed tegen hahahahaha duurt een halve dag dan pas uit de plooi! ) . Met typen, autorijden slapen mijn handen, een branderig gevoel..

Hey ik heb de Pump in Style advance, compleet met rugzak.

Pfft verder ik ben moe moe moe moe moe...Jullie ook???

Gisteren uitgeslapen van 2300 tot 0900uur.. maar smiddag's al;weer bel af en een dutje in bed gedaan van een uur.. Ik had alleen maargezwommen gisteren , naar de bib en een boodschapje gedaan en gekookt. Dit alles bedoel ik niet om te klagen, is meer een constatering van hoe het gaat.

Dus wat jij schrijft Stephanie: hoofd wil wel, lichaam niet. vandaag echt ff pas op de plaats. Geen huishouding, wel nog even wat plankjes halen bij Ikea.

verder vandaag: boek + TUIN!

Ook begint mij wat op te breken dat vriendlief totaaal niet op de hoogte is van wat er nog gekocht moet worden + in huis gedaanmoet worden. Hij is van het type:" Komt goed" maar concreet daarmee bezig zijn: NEE dus.

Alles kwam en komt nu , nu ik verlof heb, op mij neer.

Ik heb hem een lijstje laten maken met wat er nog in huis moet, en wanneer meneer dat denkt te gaan doen. Maar dat lijstje denkt hij:is voor mij bedoelt. Nee! Is jou lijstje ...graag initiatief. Ik weet dat hij zo is...Ik stuur vaak eea aan in onze huishouding. Wat dat betreft zijn de rollen een beetje omgedraaid bij ons...... Hij doet alles voor me/ ons hoor, nooit iets teveel, maar ik moet het merendeel het wel vragen. opdragen , aansturen etc Ik weet dit al jaren en we hakken al jaren met dit bijltje.

Bij hemkomt vanzelf alles goed...hij vraagt amper wat , terwijl de tijd dringt, ik wil niet alles de laatste week! dat snapt ie dan weeer wel ....

Ojee ik begin erge pijn te krijgen ana mijn hand.. ga dus ff stoppen.

Geniet van de zon, liefs!

Geplaatst

moet je even checken op de website van Medela. Die pump in style is zo ongeveer de professioneelste die je kan aanschaffen voor de thuismarkt dan.

Dus snel, en redelijk geluidsloos, electrisch en met dubbele kolf.

Voor een tweeling aan meld afkolven met een hand dingetje is niet zooooo geweldig denk ik.. Want er is aan bod nagelang de vraag en de vraag is hoog met 2! hihhiihi

Stephanie: hoe was de afspraak omtrent de geboorte kaartjes? Ik heb ook een opdracht lopen nu.. ben benieuwd naar de 1e schetsjes..

Ben vandaag weer bijna 200 euro armer: ..nog wat dingen van ikea oa opblaasbaar aankleedkussen ( 1 voor beneden) , onderlakentjes, plankjes voorin de kinderkamer, en een pak glazen en nog meer dingetjes ..verder bij de praxis de consoles en nog een boorhamermachine, bij de thuiszorgwinkel de bedklossen opgehaald + setje voor te kolven gekocht..

Ach ja .. bijna bijna heb ik echt alles in huis, voor de beebjes comfort, maar ook voor mijn comfort...

Kwa uitgaven ook de laatse loodjes..

Ok de tuin roept !

groetjesss

Geplaatst

Ja, hier ook pijn in voeten hoor! Vooral als ze heel erg opzwellen, wat gebeurd als ik een paar uur de benen niet hoog heb gelegd. Ik slaap 's nachts met verhoogd voeteneind en hoofdeind, heel irritant, maar het moet wel...

Kolf uit Duitsland vandaag gekomen, super service!!! Ik heb de Pump in Style in rugzak met alles erop en aan voor 219 inclusief bezorgkosten! En had hem pas 4 dagen terug besteld en betaald via Paypal. In NL kost ie 300, dus dat scheelt nogal! Wie de website wil (het is namelijk behoorlijk zoeken geweest), die kan ik tippen.

Kinderwagen komt morgen! Jippie.

Laatste dingen gehaald bij Etos, we zijn nu echt min of meer klaar, maar ik reken erop dat ze eerder komen...

O, vandaag klein paniek momentje, mijn bloeddruk was omhoog geschoten, moest gelijk naar ziekenhuis voor hartfilmpjes van de meisjes en bloed en urinecheck. Maar alles bleek prima in orde en bloeddruk was al weer gedaald. Eindelijk goed kunnen praten met een gyn en we hebben besproken dat ik vermoedelijk met ongeveer 37 weken ingeleid ga worden. Vanaf 35 weken gaan ze regelmatig toucheren (hoe schrijf je dat?), en als ik dan al wat ontsluiting heb, dan zullen ze eerder inleiden. Als mijn bm mond met 37 weken nog potdicht zit, dan zullen we iets langer wachten. Maar het is niet de verwachting dat we de maand mei gaan halen. Ik ben behoorlijk gerustgesteld, zat toch wel wat in over het feit dat we nog niet gesproken hadden over een plan voor de bevalling.

O ja, Stephanie, ik denk niet dat we er ook nog stickers bij kopen, is best duur toch? Heeft het behalve uiterlijk voordelen, bijv dat ie langer mooi blijft buiten ofzo? Wij moeten het geld inmiddels lenen, want het is behoorlijk rap gegaan met de centen zo met die kosten voor de kids en onze recente verbouwing. Inderdaad Lentezon, vandaag ook weer 70 euro erdoorheen gejaagd bij Etos en Hema... Nou ja.

Doeg allemaal!

Geplaatst

Het geld vliegt er inderdaad door heen. Viel me vooral op toen ik de tweede was met kinderkleertjes buiten zag hangen. Alles voor de kids. Ik wil zelf nog wel een keer naar Arnhem om voor mijzelf nog wat zwangerschapskleding te kopen, in lentekleuren. Ben het zwart,bruin en grijs wel zat eigenlijk. Weet niet of dat morgen gaat lukken. Vanavond in de supermarkt wilde ik vanaf de kassa nog even een sprintje trekken naar de vergeten eieren. Daarbij maakte ik een misstap, waardoor mijn li-lies behoorlijk gevoelig is.

Geplaatst

Hey stephanie,

wat leuk toch een hele waslijn vol kleertjes !

Enne voorzichtig zeg! Auw.. ik heb dat ook al een paar keer gehad dat uitglijden .niet zo fijn! Nog een paar weekjes waggelen..

Ja erg he: ..alles voor de kids! Betrap mijzelf er ook op...

Heb wel weer rete dure gezichtscreme's gekocht voor mijzelf. Vind mijn gezicht wat verouderd de laatste 8 maanden !!!) En de creme's zijn voor mij puur verwennerij. Hopelijk trekt eea wel weer bij...

Succes met winkelen morgen, en wel doen dan he, iets voor jezelf halen!

fijne avond! liefs,

Lentezon

( heb weer eens een buik foto bij betreffende topic gezet)

Geplaatst

Dat geld uitgeven blijft zo hoor meiden!

Mijn meiden zijn nu net 2 en als ik ga shoppen kom ik alleen maar terug met kleren of spullen voor hun. Misschien nog net even een truitje ofzo voor mezelf, maar dat is het...

Wen er maar aan hahahahha.

Geplaatst

Vanmiddag de stad ingeweest zonder iets te kopen. Wel het een en ander gepast. Kleding passen was al niet mijn favoriet, maar het wordt er met een dikke buik niet plezieriger van.

Op de terugweg stond ik ineens stil met mijn Fiatje, hij deed helemaal niets meer. > accu leeg. Manlief gebeld, maar die kon niet direkt komen. Twee heren hebben mij geholpen de auto aan de kant te zetten. Bij een bedrijf aan de overkant van de weg een blikje drinken kunnen halen (zwanger zijn heeft zo z'n voordelen). Niet heel lang daarna kwam manlief er al aan, accu opgeladen en kon ik naar huis.

Niet echt een fijne actie als je zwanger bent.

Liefs,Stéphanie

Geplaatst

lieve meiden,

ff heeeeel kort;

BEN nu in ' geleende tijd ' thuis. vrijdag opgenomen geweest tot vanmiddag ivm te hoge eiwitwaardes, nierfunctie..dus zw. vergiftiging ( beginnende ).

Ik moest 24 uur urine sparen vanaf vrijdag en bedrust .. Ik was zo bang dat z e mij zouden houden, de meiden zouden worden gehaald etc

\Weggerukt uit mijn vertouwde omgeving, mijn vriend + alles thuis nog niet klaar!

Tuurlijk alles voor de meisjes en mijn gezondheid, maar ik had me mijn verlof heeeeeeeel anders voorgesteld ! Ik heb pas een goede week verlof ( zonder werk ) , nou ik zag mij de overige weken al alleen op een kamertje in t ziekenhuis...en wat een rot bedden daar + mega pijn aan mijn hand ( vocht ) .

gelukkig de waarde bleek over 24 uur gemiddeld net onder het acceptabele.

Einde van de week weer een 24 uurs curve. Het KAN dan wel weer te hoog zijn, houden ze me alsnog. Evt week 35 ergens kindjes inleiden..

Dus morgen met vriendlief nog eea kopen, kleertjes wassen..etc Ik had niet een een slaapt= shirt of zo nog, dus ik maak een tas voor mij klaar.

Goed, dus als ik ineens weer dagen afwezig ben kan het zijn dat ik ben opgenomen en met goede zorg word omringd.. en de beebjes er al wel eerder zullkenzijn dan week 37 -38.

Nou ik miste jullie ook wel als klankbord zeg de laatste dagen!

Ik ga ff snel een dutje doen, morgen of vanavond check ik weer ff. Ikmoet wat rustiger aan doen.

liefs lentezon

Geplaatst

Jeetje meis, wat een gedoe!

Kan me voorstellen dat je heel blij bent om weer even thuis te zijn! Hoop ook voor je dat het nog even zo blijft! hou je taai en rustig aan!

Succes en liefs,

Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden