Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Net begonnen aan mijn eerste IVF poging. Ik ben ook al zo'n oudje, 41, en hoop dat er nog wat eicellen het doen... Doe het overigens in mijn eentje. Ben al een aantal dagen deca aan het spuiten en begin hopenlijk volgende week aan de Gonal-F. Volgens mij moet ik 450E gaan spuiten. Is dat niet belachelijk veel? Nog een vraagje, hoeveel embryos krijgen jullie terug geplaatst? Bij mij worden er 3 (als ze er zijn natuurlijk) terug geplaatst.

Groetjes, Ira

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben verzekerd bij de CZ-Groep. Tot en met 40 jaar is geen probleem, hoef je geen goedkeuring te vragen bij deze verzekering. Maar doordat het druk werd in het ZH en ik een nieuwe afspraak wilde maken voor mijn eerste ivf in 2007. Werd het (ik belde in juni) oktober. Maar in oktober was ik net 3 weken 41 jaar. En laat je dan dus de goedkeuring nodig hebben van een arts en die moet dan weer goedgekeurd worden door de verzekering....en daar moest ik op wachten. Gelukkig deden beide (arts/verzekering) niet moeilijk. Kreeg meteen goedkeuring daarna.

Maar vond het wel moeilijk dat een ander voor je moest beslissen??!!

Maar goed...ik ga in febr. voor de 3de ivf/icsi, en ik heb ze verder niks meer gevraagd....misschien wel moeten doen. Maar vond het niet fijn.

Ik ben benieuwd Charlotte hoe het verder gaat. En hoop voor je dat een cryo mag aanslaan voor jullie!! Heel veel sterkte en succes!

Groet Anne

Geplaatst

Tja, maf is dat he?

Mijn moeder raakte op haar 42ste nog zwanger. En dat was niet helemaal gepland. Heb er dus nog een schat van een zusje bij gekregen, toen ik zelf al 17 was! Hoe raar kan het leven zijn... ik heb het ICSI-proces moeten doorlopen....

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi meiden,

Lange tijd niets van me laten horen, helaas met een grondige reden. Mijn schoonvader is 9 dagen na de 1e sterfdag van mijn vader overleden. Dus december blijft nu een nog meer beladen maand de komende jaren....

Daarnaast heb ik nog 1 IVF-stimulatie achter de rug, helaas ook maar weer 3 follikels en deze omgezet naar een IUI zonder resultaat helaas. Samen met mijn man eens zitten dubben en toen besloten om de mogelijkheid tot eiceldonatie ook als optie mee te nemen. Gebeld met het ziekenhuis en een afspraak voor begin februari gemaakt voor een mogelijke IVFpoging en een oproep op internet geplaatst voor een eiceldonor.

Wat blijkt...... ik heb een donor gevonden!! Alles moet nog wel in gang gezet worden, maar deze engel is héél serieus en liep al een lange tijd met dit idee. Dus misschien wordt 2009 alsnog voor ons persoonlijk een gezegend jaar met een baby, na 2 verdrietige afsluitingen van 2007 & 2008.

Ik wil jullie allen een heel gezond & vruchtbaar 2009 wensen en laten we er een babyboom jaar van maken.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, want wellicht is dit ook een weg voor jullie indien het met de eigen eicellen niet mocht lukken.

Héél véél succes!!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

hallo ik heet jolanda ben 43 jaar

ik ben `n moeder van 3 kinderen in de leeftijd van 24

19 en 15

wegens een heftig verleden met veel mishandelingen van de vader van m`n kinderen ben ik gescheiden in 1997.

ik had de kinderen na veel gestalk en voortdurende mishandelingen

ben ik behoorlijk labiel en onzeker geworden daardoor heb ik m`n jongens laten gaan naar hun vader die hen in de strijd gooide .

ze waren 5 en 10 jaar toen ze weg gingen, ik zag ze niet - dan weer geregeld- dan weer wel dan weer niet.

hun vader zat en zit nog steeds erg slecht over mij te praten .

ik ben in 2003 weggegaan naar de andere kant van het land , ik kon niet meer leven met de onzekerheid en het geweld.

de jongens waren toen 14 en 10 jaar en onder tussen had hij m`n oudste ook die was 17 en al die tijd wel bij mij.

das in het kort mijn verleden.

ik ben nu zo`n 5 en een half jaar in het zuiden onder tussen heb ik m`n vader en moeder verloren, heb via de pc contact met m`n dochter en ga er zo`n 2 a 3 keer per jaar logeren.

mijn zoons zijn zo gehersenspoeld door hun vader en wonen nog bij hem

dat contact onmogelijk is voor ons .

ik heb 5 jaar een vriend maar die heeft totaal geen kinderwens , en onze relatie verloopt ook niet echt soepel.

ik heb m`n rust nu hervonden, maar mis m`n kids natuurlijk onzegbaar veel .

nu heb ik een heeel grote kinder wens omdat ik heb gevoel

heb dat me dat ontnomen is .

ondertussen ben ik 43 jaar ben gesterliseerd dus wordt het icsi.

heb alles goed onderzocht en wil heel graag, maar ben onzeker

ivm mijn leeftijd of ik een baby wel zo`n oude moeder mag geven enz.

ik weet dat ik de relatie met mijn vriend zal moeten beeindigen ,

en het dus alleen zal moeten doen

ik ben hier omdat jullie als geen ander weten wat de wens van een baby betekend

graag jullie reactie mvg jolanda

Geplaatst

Pff wat een verhaal zwerfkatje... Wel heel veel voor één zwerfkatje... Heel veel succes gewenst en kracht voor een goede keuze.

Elena, onwijs gefeliciteerd met je donor! Schept weer meer kansen!

En verder spannend hoor al die dames hier, heel veel succes! Ik ga over een maand ofzo toch weer met het ziekenhuis praten of we in de toekomst toch nog een keer mogen proberen. Ik had gehoord dat het maar mocht tot je 41ste, maar blijkbaar lukt het jullie ook met wat oudere leeftijden. Hopen dat mijn ziekenhuis er ook aan mee wil gaan werken. Ik zou het liefste het over een jaartje ofzo weer eens proberen, dan is Charlotte iets ouder, en ben ik weer een beetje ontzwangerd... Maar intussen dan wel proberen op de 'natuurlijke' manier... Ook ik vraag me af, wat is wijsheid? Ik heb nu zo'n mooie, gezonde dochter, en je loopt toch meer risico als je ouder bent... Jaja... Moeilijk dat soort vragen.

groetjes, niki

Geplaatst

Welkom op het forum zwerfkatje!! Wat heb jij een rotverleden achter de rug zeg! Hoop voor jou dat 2009 warmte en wijsheid voor je brengt.

Tja wat advies, da's moeilijk hoor. Ikzelf wordt in juni 43 maar zo voel ik me niet en zie er gelukkig ook nog niet zo uit. Je bent zo oud als je je voelt, zeg ik altijd maar. Dus in jouw geval, moet je dat voor jou zelf beoordelen.

Daarnaast zeg jezelf dat je nu in een moeizame relatie zit en waarschijnlijk het kindje alleen zal moeten opvoeden. Ook hier moet je bij jezelf te rade gaan of je dit kindje zo'n toekomst moet/wil geven met een vader die waarschijnlijk weinig of geen interesse heeft. Lijkt me géén goede basis voor de ontwikkeling van het kindje (ikzelf kan het weten, want ik kom uit een gebroken gezin met ouders die mij eigenlijk niet wilde en vervolgens ben ik in een pleeggezin terechtgekomen. Het feit dat ik nu zo laat moeder ben geworden heeft direct te maken met mijn verleden en ik kan nu pas zeggen dat ik trots ben op wie ik ben. Ik heb héél lang geworsteld met mijn zelfvertrouwen en eigen beeld). Maar o.k. dit eventjes ter info....

Ik kan je helaas niet helpen met advies, het is geheel aan jou. Ik wil je alleen meegeven dat je niet alleen een kindje moet 'nemen' voor je eigen ik-gevoel, maar meer vanuit wat je te bieden hebt. En dan praat ik niet alleen vanuit liefde, warmte en levenservaring maar óók financieel.

Héél véél sterkte met deze moeilijke keuze!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Niki,

Jij was nog laat op gisteren?!! :wink: (zeker een voeding voor de boeg of een kleine die onrustig was).

Jij nog van harte gefeliciteerd met je dochter Charlotte (mooie naam) en de beste wensen voor 2009!! Misschien nog een kindje in het verschiet.....

Dank je voor je bemoedigende woorden, we gaan ervoor da's een ding wat zeker is. En ik hou jullie op de hoogte, want wie weet is dit ook een optie voor jullie (hoop van niet, maar je weet het nooit).

Greetzzzz,

Elena

P.s. volgens mij zijn de meeste ziekenhuizen nu met een leeftijdsgrens van 43 jaar, mits de FSH-waarde

Geplaatst

hallo bedankt voor jullie reactie`s ik voel me godzijdank erg jong miss nog wel jonger dan de meeste jonge moeders.

heb veel humor moest ook wel om staande te blijven, mijn dochter zegt dikwijls mama

jij blijft een kind .

zie er jong uit de mensen schatten me zo`n 10 jaar jonger dan ik ben, dus dat is het niet.

alleen dat ik het kindje alleen zal moeten opvoeden , en ja financieel zit ik dan bij/onder het minimum .

mijn vriend wil geen kindje dus zal ik een donor moeten hebben en dat vind ik ook geen probleem.

maar kan ik het allemaal later verantwoorden en doe ik het kindje geen tekort

ik weet dat ik ook alleen een kindje kan opvoeden heb ik ook met m`n dochter gedaan.

tìs denk ik een gewetens vraag mag en doe ik er goed aan.

groetjes jolanda

Geplaatst

:icon_flower:Hallo allemaal,

Ik wilde me even voorstellen op dit forum voor "oudjes". Ik ben Marielle (42) en woon samen met mijn vriendin en a.s. vrouw Petra (43) en mijn dochtertje Selina (9).

Petra en ik zijn sinds 4 jaar samen en Selina is mijn dochter uit mijn relatie met mijn ex-man. We willen graag samen nog een baby'tje en zijn al goed 2 jaar aan het proberen. De 1e twee jaar door KID met als donor de broer van Petra. Toen ik na deze 2 jaar net begonnen was het spuiten van de hormonen voor de 1e IVF behandeling kregen wij het nieuws dat hij kompleet onverwacht afgelopen September was overleden en daar stonden we dan met onze droom........we hebben toen samen met het ziekenhuis besloten om door te gaan met een anonieme donor zodat de behandeling gewoon door kon gaan.

De 1e IVF poging was niet succesvol, wel 13 eitjes waarvan er 9 bevrucht waren en 3 middelmatige die sterk genoeg waren. De 2 sterkste embryo's zijn teruggeplaatst maar jammer genoeg dus geen innesteling. Nu zit ik midden in de 2e IVF poging en hebben we aanstaande zondag de eicelpunctie. Dus we hopen dat het nieuwe jaar voor ons goed gaat beginnen :B-0009:

Hoop wat van jullie te horen.

Groetjes

Marielle

Geplaatst

Hoi Marielle,

Welkom op het forum! Wauw, wat een boel eitjes nog op jouw leeftijd zeg!! Ben er wel jaloers op.....

Hoop voor jou en je gezinnetje dat de 2e IVF succesvol mag verlopen. Hou je ons op de hoogte?! Héél véél succes!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hi Elena,

Bedankt voor je berichtje. Net terug van het ziekenhuis en toch stilletjes een beetje teleurgesteld :sad1: alhoewel ik dat niet mag zijn als ik jullie verhalen hoor. Ik heb "maar" 5 of 6 eiblaasjes. Maar volgens de dokter dus genoeg om de poging niet af te breken. Dacht dat het er deze keer weer zo veel als de vorige keer (13) zouden zijn maar dus niet. Ben de 1e keer wel al gelijk verwend om op mijn leeftijd 13 eitjes te hebben maar dat snap ik nu pas echt.

Vindt het nu wel heel erg spannend wat nu bij de punctie op zondag de uiteindelijke hoeveelheid eitjes zal zijn. En dan de spannende wachtdagen om te zien hoeveel er bevrucht zijn. :sign19:

Wat ik wel leuk vindt is dat we sinds kort mijn dochtertje hebben verteld waar we mee bezig zijn en dat ze mee gaat naar het ziekenhuis op zondag en dat zij dan ook een paar eitjes op haar buik geplakt krijgt om te transporteren. Wel heel speciaal vind ik. :icon_sunny:De rest gaan met mijn vriendin mee op haar buik naar Utrecht.

Nou dat was het weer even.

Groetjes

Marielle

Geplaatst

Hey dames,

Speciaal voor vrouwen die wat ouder beginnen te wordne (maar natuurlijk niet in hart en nieren !!), ik heb een forum geworden waar de 40+ ook zijn verhaal kwijt kan, wat niet wil zeggen dat ik jullie hier wil kapen, maar neem gerust eens een kijkje, als jullie interesse hebben. Het forum is pas opgericht, dus is het ook makkelijker om elkaar wat bij te houden..

Normaal maak ik niet reklame voor andere forums, dacht ook dat in strijd was met de huisregels, maar het lijkt me dat de doelgroep rond 40jaar en ouder niet altijd hun "ei" kwijt kunnen, dus dacht dit aan jullie mee te delen.

http://zwangermoederro.forum2go.nl/

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Hoi Elena,

Nu ik wat langer aan het spitten ben, begin ik er iets meer van te begrijpen. Zo ook jouw verhaal. Ik wens je het alle beste toe en sterkte met een eventuele donor. Moet lukken met zo'n positieve meid als jij.

Ik weet over twee weken meer en dan maar kijken wat mijn vervolg traject gaat worden.

PS. hoe reageert jouw omgeving op het feit dat we 40tigers zijn?

Soms is dat best wel negatief en dan komen soms bij mij de twijfels......

Maar goed, ik beslis natuurlijk lekker zelf over mijn leven en heb niks met een ander te maken.

Groetjes Evelina

Verder voor alle meiden hierboven, kop op en postief blijven. Probeer ik mezelf ook voor te houden hahaha

Geplaatst

Hallo ladies,

Meld me hierbij aan, ben eigenlijk nog te jong 39 maar dat is snel voorbij hahahahahaha. Binnenkort wordt ik 40 dus vandaar. Zit op dit moment op het wachtbankje. 23/1 testen. Heb gelukkig geen problemen met de eicellen gehad, scoorde 17 stuks, 15 bevrucht, uiteindelijk bleven er 6 goede embryo's over. Er zijn er toen 3 geplaatst, helaas vroege miskraam. Nu terugplaatsing van 3 cryo's die alle drie goed ontdooid zijn en volop aan het delen waren geslagen. Goede hoop dus.

Voor de punctie heb ik gonal F gebruik, vrij hoge dosering namelijk 300. Geen pregnyl maar een andere HCG. Dit ivm een onderzoek naar LH waar ik aan mee doe. En verder de Utrogestan capsules (lekkere kliederboel). Deze maand Progynova 2 maal daags 2 tabletten van 2mg. Wellicht hebben jullie iets aan deze informatie. Zag namelijk staan dat iemand 225 gonal F had en dat dit maximale dosering is. Misschien in combinatie met ander medicijn, maar dus niet als je het alleen gebruikt. Wel is gebleken dat ik gewoon niet de aangehouden waarden van slijmvlies haal. Moet officieel 7 mm zijn, mijn komt al tijden niet boven 6mm uit. Toch besloten door ziekenhuis en mijzelf de terugplaasting te doen.

Nou ik ga verder duimen.

Veel succes allemaal

Geplaatst

Hoi Evelina, welkom op dit forum!! Leuk dat je er ook tegenaan gaat om je mooiste wens te laten uitkomen.

In mijn omgeving wordt niet echt negatief gereageerd, vooral mensen die zelf kinderen hebben begrijpen de wens voor een 2e heel goed. Mijn baas is zelfs heel meelevend in, want mijn ziekenhuisbezoeken zijn best veelvuldig geweest. Hij deed geen moment moeilijk, vond het juist dapper dat ik er nog voor wilde gaan. Ik ben er gewoon open en eerlijk in geweest op mijn werk en in mijn vriendenkring en dan merk je dat de meesten toch met je meeleven.

Die positiviteit zit in me hoor, heb al zoveel meegemaakt in het leven dat juist dit kenmerk me op de been hield en houdt. Maar..... we zijn hier allemaal bikkels en positifo's. Echt waar!!

Wens jou ontzettend veel succes met jouw traject!! Go for it girl!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag aangemeld.

Wat fijn dat ik ook jullie verhalen kan lezen.

Groeten,

Geplaatst

Hallo dames,

Zal me even voorstellen, mijn naam is Jolanda, 41 jaar, sinds ruim 2 jaar super gelukkig samen met Arno(37). Hebben beide geen kinderen, maar wel beide in mmm gezeten met onze ex-partners, maar nog nooit zover gekomen als nu.

Ik hoop hier ervaringen van anderen te lezen, en de mijne te kunnen delen.

Het IVF-circus is van de week opgestart, hieronder kort ons verhaal.

Afgelopen donderdag evaluatie gesprek gehad wat standaard is na 3 IUI, alleen wij hebben door allerlei omstandigheden een jaar overgedaan om tot 3 daadwerkelijke inseminaties te komen.

We hadden al eerder zo tussen neus en lippen gezegd, dat we graag een stap verder wilden, IVF, maar dat we niet wisten ofdat wel voor ons was weggelegd, daar vriend (a.s. man, juni gaan we trouwen wink.gif ) niet op commando kan produceren. Daar werd toen ontwijkend op geantwoord, van zover is het nog lang niet. Dus ging al met lood in mijn schoenen naar het gesprek afgelopen donderdag.

Tot grote schrik werden we ook nog geroepen door een voor ons totaal onbekende arts, bleek gyneacoloog te zijn, anders altijd een fertiliteitsarts. Dus begon goed. confused.gif

Maar bleek wel genoteerd te zijn dat we aan ivf dachten, en toen ik aangaf mede gezien de leeftijd, leek dit een pluspunt te zijn.

Ze legde nog wel uit dat normaal gesproken na 3x iui in eigen cyclus of met ondersteuning van clomid, de volgende stap was 3x iui met hormoonspuiten. Maar dat aangezien we al 2 jaar bezigzijn en mede gezien de kans op meerlingen bij IVF aanzienlijk kleiner zijn, wat minder risico's voor mij met zich mee zal brengen, daar ik last heb van hartritmestoornissen, zij het geen probleem vond om nu richting IVF te gaan. Probleem van manlief kon opgelost worden, door zaad in te vriezen, zodat er altijd een backup is. Zij vertelde dat het dan meestal wel lukt voor de man om dan te produceren, omdat er minder druk achter zit, maar wij gaan er zelf vanuit dat de ivf met eerder ingevroren zaad zal plaats vinden.

Het is nu wachten op telefoon van gyn., belafspraak voor woensdag, want ze moesten eerst nog uitzoeken via welk zh, AMC, VU of OLVG, het ingevroren zaad gaat lopen en hoeveel ze eerst als voorraad moeten hebben voordat IVF gestart wordt. Want voor hun maakte het niet uit in Flevoziekenhuis geen wachttijden voor IVF.

Punctie vind dan in Flevoziekenhuis plaats, bevruchting (dat hopen we maar) in het VU, en opslag van zaad, dat is nog een vraag, maar goed daar weten we woensdag meer van.

Donderdag gelijk bloed afgenomen voor o.a. HIV test .

Aankomende cyclus wordt nog benut door IUI met Clomid. En mocht het zo zijn dat er een 2 a 3 maanden voor zaadverzamelen te staan, dan gaan we alsnog de tussen liggende tijd IUI doen alleen dan met hormoonspuiten.

Al met al een zeer positiefgesprek en dat geeft de mens toch weer moed.

Gr. Jolanda

Geplaatst

Hallo,

Ik heb vorige zomer eventjes mee geschreven op deze site, toen was ik na mijn tweede IVF heel even zwanger. Helaas op 7 weken een mk. In oktober hebben we onze 3e IVF gedaan, toen voor het eerst meer dan 1 eitje bij de punctie, ik had er toen 3. Ik kreeg toen twee embryo's terug, maar helaas was het niets geworden. Het ziekenhuis gelooft er niet meer in bij ons, maar ze wilden me nog 1 kans geven, vandaar dat we nu gestart zijn met de 4e en waarschijnlijk laatste IVF. Ik doe een kort schema, omdat ik al zo weinig eitjes aanmaak. Bij de uitgangsecho zaten er zomaar 7 kleintjes.......dat was echt voor mijn doen megaveel, heb er altijd maar 2 of 3 gehad. Woensdag moet ik voor de eerste FM meting, ik hoop dat ze alle 7 fijn zijn doorgegroeid, maar ga er eigenlijk van uit dat het er maar weer eentje zal zijn.

O ja, ik wordt in februari 40, vandaar dat ik bij dit forum aanklop...

liefs van Mira :bye:

Geplaatst

Hoi Mira,

Welkom op dit forum!! Wauw, 7 kleine follikels goed hoor!! Nu maar hopen dat je idd meer dan 1 eitje kan oogsten. Jij bent ook een bikkel hoor, doorgaan met je 4e IVF. :evil6:

Bij mij is de voorraad zo goed als op en heb me nu in het traject van eiceldonatie gestort. En.... ondertussen een hele lieve donor gevonden via een oproep op het internet!

Dus wie weet is 2009 voor ons 'ouwetjes' :shifty:, wel een babyboom jaar!!! We gaan ervoor ok?!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hey Mira,

Welkom bij de oldies, best wel gezellig hier hoor :happydance: ha ha ha

Gefeliciteerd met je 7 ukkies, positief blijven hoor!!! Ik had bij de 1e punctie 13 eitjes waarvan er 2 matige terug geplaats werden, no luck! Bij de 2e punctie "maar" 5 (hevig teleurgesteld na de 13 van de 1e keer) en nu afgelopen donderdag de tp van 2 goede embryootjes dus de hoeveelheid zegt niets.......en zoals Eveline ook al eens tegen me zei.....we hebben allemaal maar 1 goede nodig ja toch??? :icon_sunny:

Succes met alles en we duimen voor je dat 2009 ook jou lucky year :36_1_13:wordt .

Groetjes

Marielle

Geplaatst

Hoi dames

Ik wil jullie dus alle 'oudjes' heel veel succes wensen met jullie behandelingen. Laat de moed niet zakken. Je hebt inderdaad maar 1 goede nodig. Bij ons was het niet zozeerhet aantal eitjes maar er waren weinig eitjes bevrucht. Bij de laatste poging hadden we 1 topembryo en 1 wat mindere, deze zijn beiden teruggeplaatst en ik ben inmiddels 15 weken zwanger van 1 kindje. Dus zet hem op dames wil graag gezelschap van de óudjes'

Ben zelf 39 jaar.

groetjes annemie

Geplaatst

Hoi Annemie,

Ik ken jou nog van het andere forum! Superrrr dat je alweer 15 weken zwanger bent, wat gaat dat toch snel!

Fijn om te horen dat het goed gaat met je! En jou verhaal is natuurlijk weer een houvast voor ons 'ouwetjes'. We blijven doorgaan, hopen en dromen....... eigenlijk nix veranderd dus. :hypocrite:

Laat je ons, bij tijd en wijle, weten hoe het vordert met je zwangerschap?

Greetzzzz,

Elena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden