Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja of als je vergeet hem van tevoren uit de koelkast te halen dan moet je hem even een paar minuten in je hand houden dan komt'tie snel op temperatuur. Verder kan je het plekje waar je gaat prikken ook eerst met een ijsblokje ietwat gevoelloos maken. Dat deed ik de eerste paar keer maar na 3 keer had ik daar geen zin meer in en dacht ik erin raggen die handel :) als je er langer over doet, dan voel je het ook meer

Geplaatst

Hey meiden!!

Ja ja, het 'ouwetje' is terug hoor en hoe....!!

Op 18 maart ging onze 'case' naar een commissie om beoordeeld te worden of wij geschikt en stabiel genoeg zouden zijn voor een ECD-traject. Een week later was de goedkeuring binnen en kregen wij een afspraak op 5 mei a.s. Balen dat het zolang moest duren, maar ja we zijn niet de enigen met een kinderwens..... :gatekeeper:.

Enfin, 5 mei weer naar het UMC geweest, samen met onze donor. Aangezien zij nu werk heeft, is de drive wat minder bij haar want ze wil niet haar baan verliezen. We proberen samen met het ziekenhuis eruit te komen om zo weinig mogelijk onder werktijd dingen te plannen. Gelukkig werkt het ziekenhuis mee. De 1e fm + punctie gaan waarschijnlijk in het weekend plaatsvinden!

Hoe dan ook, wij mogen ein-de-lijk gaan beginnen!! Mijn schema ziet er alsvolgt uit;

- vanaf 9 mei a.s. ga ik beginnen met de decapeptyl te spuiten.

- 16 mei stop ik met de pil, maar blijf gewoon doorspuiten met de

decapeptyl.

- 23 mei start ik vervolgens met de progynova tabletten (3x p/d 1 tablet)

- 29 mei heb ik dan de uitgangsecho.

Het schema van mijn donor ziet er alsvolgt uit;

- 16 mei begint zij met de decapeptyl

- 23 mei stopt zij met de pil, waarna zij ongesteld wordt

- 29 mei heeft zij ook de uitgangsecho

- 06 juni heeft zij de 1e follikelmeting

Dus op naar een heleboel eitjes en embryo's!!

Luna, je 1e spuit met decapeptyl zit er ondertussen in! Hoop dat het meeviel en deze poging maar véél eitjes mag gaan opleveren. We lopen bijna gelijk op, want op jouw uitgangsecho ga ik beginnen met de deca.

Ange, ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap. Een mooi voorbeeld voor ons. Hoe is het nu verder met je? Groeit de kleine lekker??

Nou meiden, ik meld me weer wat regelmatiger want tja.... ik ben nu weer bezig en heb dan ook weer wat te melden. Iedereen véél succes!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

He Tsjoender, ziet er goed uit! Fijn dat het gelukt is een donor te vinden.

Ik mag van geluk spreken dat mijn voorrad het nog "doet". Hoor tenslotte echt op dit 40+ forum thuis hahaha. Maar goed, nu maar hopen dat we over een tijdje staan te juichen om een positieve test!

Heel veel succes!

Geplaatst

Tsjoender heb het in je andere topic ook al gezegd dat ik het geweldig voor je vind dat je eindelijk kunt beginnen! Morgen mag de eerste spuit erin meid. Super hoor!

Geplaatst

Vanmorgen de uitgangsecho gehad en uitleg van de puregon pen. Het zag er goed uit zei ze. Er zitten wat zwarte vlekjes (follikels) en die moeten gaan groeien. Gelukkig waren ze er, anders heeft de stimulatie ook geen zin. Vanaf vanavond dus elke dag 2x prikken; decapeptyl en nu ook de puregon (300 ie) erbij. Die laatste is om de eitjes te laten groeien. De deca naald was gisteren wel wat gevoeliger, en na het prikken wordt mijn huid rood. Dat trekt dan na een tijdje weer weg. Verder heb ik nergens last van gelukkig.

15 mei is de eerste follikelmeting.

Geplaatst

@ Marietje, succes vandaag... je hebt het wellicht al achter de rug! Hopelijk een mooie score aan eicellen en op naar die top embryo's. Toi toi toi.

@ Luna, lekker voor je dat er in iedergeval wat te zien was vwb follikels. Nu maar hopen dat er nog vele bijkomen zodat je een betere score hebt dan de vorige keer.

Nou meiden, de 40+ zijn weer volop actief! Dus op naar een positieve test.... ik duim er in iedergeval op!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Eeeh Tsjoender, dit is mijn allereerste IVF-poging, dus heb nog nooit eerder een score gehad. Maar geeft niet hoor, snap best dat er zoveel verschillende verhalen op het forum zijn, dat je wel eens wat door elkaar gooit.

Marietje, ik hoop dat alles goed is gegaan???

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben weer in land der levenden. Van alle pilletjes en spuiten ga ik spontaan een paar uur slapen. Alles goed gegaan vanmorgen. De score was 9 goede eicellen en de cyste is verwijderd. Daar heb ik nu het meeste last van. Dat doet gewoon echt even zeer. Het aanprikken daarvan was al gevoeliger, maar goed. Nu wachten of er bevruchting plaatsvind en zo ja woensdag de TP. Ik sta te trappelen om op het wachtbankje plaats te nemen.

Geplaatst

Hoi Marietje,

Superrrrr, 9 eicellen!! Krijg je vandaag of pas op de dag van de tp uitslag over hoeveel er bevrucht zijn?

De duimen draaien weer...... :hypocrite:

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena,

Inderdaad woensdag pas antwoord. Nu alleen even bezig met de buikpijn. De paracetamol haalt het niet. Denk door het aanprikken van de cyste. Heb gevraagd of ik meer mag of iets anders. Wacht nu op antwoord. Verder geen klachten. Alleen mijn buik doet zeer (lees: eierstokken, ongeveer daar, zeg maar). De kant van de cyste meer dan de andere kant. Ik wacht wel op de mail van het ziekenhuis.

Geplaatst

hoi allemaal

ik ben druif en 40 jaar jong!!

wat vind ik het leuk dat er op dit forum en speciaal hoekje is voor ons leeftijdsgenootjes!!!

fijn om te lezen dat ik niet alleen ben!!

ik ben op 2 april gestart met de eerste ivf,en op 16 april met spuiten van de deca.

afgelopen woensdag de eerste echo gehad en alles was goed en ik mocht meteen starten met de gonal-f.

komende woensdag weer een echo en dan eens kijken of mijn eitjes het nog naar behoren doen!!??

ik heb al 7 iui`s gehad en dat was 2x gelukt maar helaas allebei geeindigd in een miskraam.

ben blij dat we nu de kans kregen om ivf te gaan doen want als blijkt dat mijn eitjes niet meer optimaal zijn komen we er zo wel achter denk ik.

en hoef ik niet elke keer een miskraam door te maken.

nou meisjes,ik ga dit topic eens vanaf het begin lezen dan weet ik ook wat meer over jullie.

ben in elk geval blij dat dit topic er is!!!

o dat had ik al gezegd he??.....zal de leeftijd wel zijn...

liefs van druif:sign4:

Geplaatst

Welkom Druif,

Heel veel succes. Hoop voor je dat je snel hetzelfde zal voelen als ik deed. Ik riep maar dat ik twee trossen druiven (follikels) in mijn buik had zitten hahahahaha heel toepasselijk voor jou!

De club 40+ groeit!!!!!!

Geplaatst

He Druif, wat gezellig dat je er ook bij komt. Wij lopen een beetje gelijk op zie ik. Ik ben afgelopen donderdag begonnen met de deca en zaterdag een uitgangsecho en mocht 's avonds gelijk de puregon gaan spuiten. Je loopt dus 3 daagjes voor op mij. Ik krijg vrijdag mijn volgende echo. Succes he!!

Marietje, wat naar die buikpijn, je bent nu zeker niet aan het werk of wel? Sterkte ermee!

Geplaatst

Uhhhh ja ben aan het werk. Mijn reisafstand naar AMC is erg groot. Dus een afspraak betekent een hele ochtend niet werken!! Om de schade te beperken ben ik dus gaan werken vandaag. Mijn leidinggevenden weten ervan en ik vertrek ook iets eerder naar huis. Thuis gelijk mijn bed weer in!! Heel vervelend allemaal. Maar even niet anders op te lossen. In mijn branche moet je nu blij zijn dat je werk hebt!

Geplaatst

hoi marietje en luna

bedankt voor jullie welkom!!

ik zie dat woensdag voor marietje ook een spannende dag wordt!!

ik duim voor je dat je eitjes mooi bevrucht zijn en een succesvolle terugplaatsing...maar dan breken die #@$^% wachtweken weer aan he??

daar moest toch eens een oplossing voor bedacht worden vind je niet??

en luna,ja wat spannend allemaal he? ik ben benieuwd of ik woensdag wat te zien krijg...vorige week zaten er 2 follikels,maar ja nu met die gonal-f hoop ik toch misschien wel wat meer, ik spuit nu dus 5 dagen al de gonal,maar voel nog niks,geen druiventrosjes.... kan misschien nog komen,ik ben altijd zeer ongeduldig....(wordt wel eens heeeeel moe van mezelf)

ik duim voor ons allen voor een mooi resultaat.

groetjes druif

Geplaatst

Kun je je hoofd wel een beetje bij het werk houden dan Marietje? Rustig aan he meid, straks lekker naar je bed en ik hoop dat je wat sterkere pijnstillers krijgt.

Druif, dat ongeduldige dat herken ik wel hoor hahaha. Kan die dagen wel omkijken! Ik heb trouwens nog geen last van bijwerkingen. Wel voel ik af en toe links en rechts mijn onderbuik. Zou dan nu al kunnen dan?? Heb nog maar 2x puregon gespoten.

Geplaatst

Uh nee!!! Zit hier een beetje op forum te surfen. Mail te checken. Maar goed zal toch wat moeten doen. Heb een deadline staan, die ik zo nooit ga halen!!! Morgen maar hard er tegenaan.

Geplaatst

marietje:

het zal je wel vergeven worden toch? ik zou me ook niet kunnen concentreren als ik me zo beroerd voelde,hopelijk mag je wat sterkers nemen!! en inderdaad,morgen weer een dag hoor!!!

luna: volgens mij kan het wel hoor,dat je al iets voelt,het is voor ieder verschillend.

ik heb gelukkig ook totaal geen bijwerkingen van al het hormoongeweld!

maak me wel erg druk over de punctie merk ik,ow ik ben toch zo`n watje....

Geplaatst

He druif

(owow oppassen, jouw nickname wordt bij ons nog wel eens genoemd als een liefkozend scheldwoordje, zo van wat een rare druif hahahahahaha, is niet de bedoeling dat ik je kwets hoor als ik per ongeluk zoiets roep)

Wordt vergeven, leidinggevende riepen vanmorgen al dat ik naar huis mocht als ik wilde, maar zit met nog meer collega's e.d. die dat niet begrijpen. Hoef geen tekst en uitleg te geven, maar automatisch doe je dat toch. Gaat ze allemaal niets aan! Heb besloten half 4 naar huis te gaan. Dus als jullie denken ze antwoord niet meer, zit ze in de auto naar huis hahahaha

Even over punctie, ik heb van follikelpunctie geen last gehad. Zat alleen een vervelende cyste en die doet nu zeer. Daar heb ik last van. Maar goed ook dat gaat wel weer over. Vraag anders in ziekenhuis eens na hoe hun het doen met pijnbestrijding. Kan je je erop voorbereiden in plaats van alleen nerveus te zijn. Mij viel het in ieder geval mee!

Geplaatst

marietje

ik voel me soms ook een echte druif...daarom heb ik hem speciaal uitgekozen,past precies bij mij!! dus voel je niet bezwaard als je het een keer roept hoor,past perfect bij mij!

wat fijn dat je leidinggevenden zo sportief reageren!

en onbegrip is er helaas altijd,als mensen zelf niet ervaren hebben wat het precies allemaal betekend voor iemand,is er soms weinig begrip.

ik werk zelf in de zorg,en mag niet klagen over ondersteuning!

wordt op eigen verzoek vrij gepland als ik dat nodig mocht hebben.

ik ben vandaag vrij en verveel me te pletter!!

mag gelukkig zo zoontje van school gaan halen,komt er weer wat leven in de brouwerij.

heb je al iets gehoord van het ziekenhuis?

Geplaatst

Nee nog niets gehoord, heb vandaag al 4 paracetamol weg. Wordt lastig als ik er maar 6 mag! Maar goed, ze mailen altijd in de middag. Dan gaan ze rond bellen met uitslagen ed. Tussen de middag is altijd doktersoverleg dus zal straks wel iets horen.

Saai he thuis, niet altijd maar soms wel. Ken het, alleen nu zou er wel graag willen zijn. Ik werk bijna volledige werkweek, dus wordt lastig omheen plannen. Ik probeer mijn uren die ik minder werk wel te gerbuiken voor ziekenhuis, maar kan niet als ik 3x per week moet! Ach voorlopig gaat het goed zo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden