Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Heee Annemie dat zijn goed berichten inderdaad: al 15 weken zwanger op 'deze leeftijd'..... Hopen dat we je snel mogen volgen! Marielle, je hebt je TP gehad: heb je er 1 of 2 teruggekregen? Spannende weken weer he? Ik vind de eerste week altijd wel meevallen, maar die tweede week, dan takel ik altijd af tot een emotioneel wrakje... maar goed, Tsjoender, heb je nu twee gesprekken met een donor? Ik las dat je wat twijfels had over de eerste donor omdat zij aan het solliciteren was, is het daarom dat je met je tweede donor ook in gesprek gaat? Hier gaat het niet zo goed: afgelopen woensdag was er nog maar 1 klein follikeltje te zien van de 7.... dus dat was flink balen. Morgen moet ik weer voor een meting, maar ik heb er niet zo'n goed gevoel over. Ook ziet mijn buik weer bont en blauw van die 13 dagen spuiten :dontknow: Ben er dus eigenlijk wel een beetje klaar mee. Mijn vriend en ik maken nu plannen om een hond aan te schaffen deze zomer, neit echt als vervanging, we wilden dat zowiezo heel graag. We hadden alleen wel afgesproken om ermee te wachten i.v.m. een mogelijke zwangerschap. Die hoop is nu wel zo'n beetje vervlogen, dus kunnen we gaan kijken naar een pup.

Veel liefs van Mira

• 2 weken later...
  • Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb even hier niet meer geschreven, even wat andere dingen te doen, zieken e.d. Maar goed.. Mijn med. zijn binnen. Ben al aan de pil en we gaan er weer voor. Wel de laatste beh.!!

Ik lees dat er hier verschillende nieuwe hebben aangemeld. Leuk dat jullie allemaal meekomen schrijven!!

En zo te lezen staan er bij een paar weer spannend en tergende wachtweken voor de deur!! pffffffff...zet um op!!

Tsjoender:

Weet je al wat meer hoe verder met de donor?

Ik bn benieuwd.

Mira:

Hoe staat het nu bij jou? Ben je al hopelijk verder in je proces nu. Wat moeilijk als er maar een paar eiblaasjes zijn. Je kunt er zelf zo weinig mee doen en voor doen.

Ik hoop dat het toch goed is gegaan.

Duim hard voor je.

Jola:

Ik ken je geloof ik ook nog van een ander forum? Ik weet alleen niet welke.

Zo ook van Jolande: Ik ken dat forum ook.

Nou ik hoop hier weer meer te gaan schrijven. En mijn 'ei' kwijt te kunnen ...nou ja eigenlijk wil ik mijn ei niet kwijt, moet maar eerst bevrucht worden toch?? Hhihihih

Voor allen die wachten....heeeel veele sterkte!!

groet ANNE

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier een nieuwe "oudere" moeder. Hoewel ik mij helemaal niet zo voel en altijd 10 jaar jonger wordt geschat. Maar ja, het lijf is toch echt al 40.

Ik ben Luna, 40 jaar, woon samen en heb een zoon van 5 jaar. Anderhalf jaar geleden heb ik een curretage gehad van een kindje van ruim 9 weken oud, waarvan het hartje niet meer klopte. Sindsdien gebeurt er niets en zijn wij nu op het punt van IVF beland. Gisteren hebben wij het intakegesprek gehad. 29 april hebben wij een 2e gesprek waarin de medicatie zal worden uitgelegd en in mei gaan we dan starten zodra ik ongi word.

Ik hoop hier gelijkgestemde meiden te vinden, die net als ik wat ouder zijn, zodat we elkaar kunnen steunen in het hele proces!

Geplaatst

Hoi Luna,

Welkom op dit forum, reuze gezellig met die 'ouwetjes' hier hoor! Jouw verhaal komt mij bekend voor, ook ik heb een miskraam gekregen (half jaar na de geboorte van mijn dochtertje) en daarna niets meer!

Ondertussen een IVF poging achter de rug en door zéér weinig aangroei van follikels nu naar eiceldonatie overgestapt. Via internet een :angel13: gevonden en hopelijk krijgen we volgende week groen licht om het IVF-traject in te gaan.

Wens je veel succes met je eerste stappen in de MMM en mocht je vragen hebben over wat dan ook, brand maar los.

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

He Elena,

Wat een domper moet dat voor jullie zijn geweest zeg, dat er maar zo weinig eitjes groeiden. Gelukkig bestaat er zoiets als eiceldonatie, maar dat lijkt me ook iets waarbij je een drempel over moet. Of viel dat bij jullie mee? Wat was jouw FSH in die tijd?

Die van mij was nu 6,7. Als het goed is moet je dan wel goed op stimulatie reageren. Als dat bij ons niet gebeurt, is er wel een punctie, maar daarna meteen einde oefening wat betreft IVF.

Wel fijn dat jullie iemand konden vinden voor eiceldonatie. Ben benieuwd volgende week, waar hangt het nu nog van af dan?

Geplaatst

Hoi Luna,

Ja dat was idd wel een domper hoor, maar als de wens naar een 2e nog zo groot is ga je je grenzen verleggen. Toen wij maar niet meer zwanger werden, zijn we naar de huisarts gegaan en mijn lief zei toen wel gelijk dat we niet medisch gingen doen....... hmmmppfff, kijk waar we nu mee bezig zijn :bottom:. Tja.... :hypocrite:

Echt super dat wij een donor zo snel gevonden hebben, een vreemde voor ons maar ondertussen wel een kennis geworden. Een lieve meid die graag iets wilde doen voor andere stellen die geen kinderen (meer) kunnen krijgen. Wij hebben het ontzettend met haar getroffen!

Tjee mijn FSH, die was nog ruim onder de 10 maar de precieze waarde weet ik niet meer. FSH zegt alleen maar iets over dat je eierstokken nog elke maand een eicel produceert en loslaat, maar zegt niets over het aantal follikels. Dat is juist zo geniepig, omdat ik nog steeds zo mooi regelmatig ongesteld ben! Maar ondertussen is de voorraad wel aan het opraken.....

Wij zitten nu te wachten op de goedkeuring van een commissie, die ook nog over ons 'een plasje te doen'. Zijn zij net zo positief als de gyn & maatsch. werkster dán kunnen we gaan plannen om het prikschema e.d. door te nemen en de hormonen bestellen.

Dus nog even duimendraaien en dan aan de slag........... HOERA!!

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

Hahahaha dat herken ik Elena. Wij gingen ook naar de gyn en het eerste wat ik zei is dat we niet voor de zwaarste behandeling wilden (dacht eerder aan iui, zonder hormonen ook nog eens...). IUI heeft hij bij ons meteen uit het hoofd gepraat, heeft geen enkele toegevoegde waarde voor ons en IVF vergroot toch onze kansen en hij heeft ons echt gerust kunnen stellen over de behandeling.

Trouwens naar gevoel dat zo'n commissie ook nog zijn zegje moet doen, je bent dan zo afhankelijk van anderen he? Ik ga er niet vanuit hoor, je bent al zo ver gekomen met alles (heb vanmiddag je dagboek nog ff gelezen), maar wat als ze een negatief advies geven?

Nou laterzzzzz

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik ben niet meer 1 van de jongere. Ben net 40 geworden.

Heb 2 oudere kids 21 en 16 uit een eerdere relatie.

Nieuwe vriend en ja dan begint t toch weer te kriebelen.

We zijn in 2007 gestart met iui hier is uit alle 6 de keren helaas niets uitgekomen.

2008 was voor ons de IVF 2 x helaas ook beide negatief.

2009 ICSI in febr.

Op 7 maart heb ik mogen testen en geloof t tot op heden niet.

POSITIEF dus aan alle oudere dames geef t niet op ook wij kunnen t nog.

op 1 april krijgen we onze 1ste echo spannend dus.

Wij hebben er bewust voor gekozen om niemand iets te vertellen.

Dit voor alle reacties te voorkomen als .Jullie hebben de kids al groot.

Weer een handenbinder

te oud. en meer van die praat.

Hoop hier soms mijn hart te kunnen luchten.

groetjes en liefs ange

Geplaatst

Hoi Ange GEFELICITEERD met je zwangerschap! Spannend hoor. Jouw verhaal stemt me wel positief. Waarom is bij jou de laatste keer ICSI gedaan? En hoeveel eitjes groeiden er bij jou alle drie de keren? Ben best nieuwsgierig...

Wat betreft de mensen om je heen: probeer je er niet te veel van aan te trekken. Iedereen heeft altijd wel een mening en als je daar naar zou moeten luisteren... Wij hebben zelf besloten om ons IVF avontuur niet aan mijn familie te vertellen, die zouden ook alleen maar negatief reageren.

Maar schrijf het hier maar van je af hoor!

Ik hoop nog veel van je te lezen.

Geplaatst

hoi Luna

Bedankt.

Bij ons zijn de 1ste x ivf 3 eitjes gevonden/overgebleven 1 Atje

2de x ivf 6 eitjes overgebleven 2 Btjes beide geplaatst.

en bij de ICSI zijn er 11 gevonden overgebleven 1Atje.

Waarom bij ons ICSI is gedaan is omdat de IFV 2 keer mislukt was wilde

het ziekenhuis zelf de ICSI proberen. Misschien dat de eitjes iets meer hulp nodig hadden. Alleen bleven ze hameren op mijn leeftijd.

Ben van 1 kant blij dat we niemand iets gezegd hebben. vooral voor de negatieve reacties. Vind een IVF/ICSI behandeling al stressvol genoeg,zonder stress van familie erbij. Nadeel is wel dat je alles alleen met je partner moet verwerken.

Alle succes met de behandeling

groetjes en liefs ange

Geplaatst

Hee Ange,

Wat goed van het ziekenhuis dat ze de ICSI wilden proberen, want het resultaat is daar! Geweldig! Welk ziekenhuis zijn jullie in behandeling?

Oh en nog ff over het aantal eitjes. Ik zie dat bij elke poging het aantal groter werd. Is dat omdat je hormonen opgeschroefd werden? Bij mij gaan ze nl. meteen de maximale dosering geven. En er werd gezegd, dat als er maar 1 of 2 eitjes groeien het voor ons meteen einde oefening zou zijn. Nou is 3 ook niet zo heel veel, maar 11 is natuurlijk geweldig op onze leeftijd!

Hoe voel je je trouwens? Had je zelf al het vermoeden dat het wel eens raak kon zijn?

Geplaatst

hallo Luna,

Wij zijn in Nijmegen onder behandeling.

Heb iedere keer dezelfde hoeveelheid hormonen gehad.De maximale dosering. Alhoewel ik toen ik de puregon erbij kreeg heb ik de spuit helemaal leeg gemaakt.

Nadat ik de 1ste keer zo weinig eitjes had hebben we wel een evalutiegesprek gehad.Ze wilde t nog 1 keer proberen,en als er niet meer zouden zijn zou dit de laatste poging zijn. Maar doordat er gelukkig meerdere eitjes waren zijn we ook voor de 3de mogen gaan. Denk (weet wel zeker) als Nijmegen beslist had om de 3de poging niet te doen dat ik (wij) uitgeweken waren na duitsland of Belgie. Daar hoor je ook veel goeds over. Wij zijn heel nuchter de Pogingen ingestapt.Zoals van we proberen 3 keer en als t dan niet zo is leggen we t naast ons neer.Makkelijk gezegd trouwens hoor.

De laatste poging had ik eigenlijk niet echt meer de hoop dat deze zou lukken. Hiihi heb de slaapkamer inmiddels in gebruik als dierenkamer. Dus dat moet weer verandert worden. En dan heb je dus op de testdatum een test in de handen die je niet gelooft.

En ondanks dat ik nu over de hele dag misselijk ben,borsten die pijn doen geloof ik t nog steeds niet echt.

Ik zie dat jij nog een tijdje moet wachten tot je weer kan beginnen.

Groetjes en liefs ange

Geplaatst

He Ange,

Ik hoop dat bij ons ook voldoende eitjes rijpen, zodat we toch nog verder kunnen als het zou moeten. Wat een geluk he dat je zwanger bent, de mevrouw van de intake gaf ons 5 tot 10% kans terwijl de gyn 20% tegen ons zei :icon_scratch: Maar tis nog ff afwachten want we zijn nog niet zover. Maar als ik dat percentage zie, zakt de moed me toch wel in de schoenen hoor.

Wat voor dieren heb je eigenlijk, toch geen slangen of zo he brrrrr...

Geplaatst

Hoi Luna,

Wij zijn met de IVF pogingen begonnen als zijnde. Nu weten we al jaren dat we niet aantellen. We kregen 3 pogingen vergoed dus wilde die kans zeker aangrijpen. Je hebt dan hoogswaarschijnlijk al meer % kans dan zelf zwanger worden.

Wij zouden niet eigenhandig zelf zwanger worden. Dus alles was meegenomen.

Laat de moed niet zakken ook al geven ze je weinig kans van slagen.

Je kan beter proberen dan t langs je neer leggen.

Hihihi nee we hebben geen slangen. Ik heb mijn hobby cavia's weer opgepakt. UIt de hand gelopen hobby inmiddels.

Groetjes en liefs ange

Geplaatst

Hallo aan alle nieuwere "oudere" :angel1: dames,

Ik was hier een paar maanden geleden ook al een paar keer maar na de nodige persoonlijke onrust toch maar even een "time-out" genomen van het forum.

Ik wens jullie allemaal heel erg veel succes.

Groetjes :icon_sunny:

Marielle

Geplaatst

Ik ben Tanja. Ik ben 40 bijna 41. Afgelopen vrijdag hebben ze bij de 1e echo maar 1 eiblaasje gevonden. Ik krijg geen punctie, we hebben het ei laten springen en moeten nu via de natuurlijke weg proberen zwanger te worden. Lukt dat niet krijgen we een gesprek en daarin wordt besloten of het zinvol is om verder te gaan met de ivf. Ik baal er echt wel van.

Geplaatst

Hoi Tanja,

Dit is een ontzettende tegenvaller natuurlijk, ben je zo bezig met hormonen en dan zit er maar eentje... Logisch dat je baalt. Hier ben ik ook zo bang voor, dat het dan gelijk einde oefening is. Heb je wel gelijk de maximale dosering hormonen gehad? En waar ik ook benieuwd naar ben, is wat jouw FSH is.

Ik ben trouwens ook 40 en word in augustus 41.

Meid, ik hoop dat het langs de natuurlijke weg gelukt is voor jullie en ben benieuwd wat de artsen zullen zeggen.

Groetjes,

Geplaatst

Leuk Ange, Cavia's. Hoeveel heb je er? Wij hebben 2 konijnen, die zitten buiten in een groot zelfgemaakt hok en sinds kort een hamster. Onze buren hebben de cavia's buiten zitten. Die horen we vaak, is zo'n leuk geluidje wat ze maken.

Alles goed verder?

Geplaatst

Marielle, ik wens jou ook alle succes in je leven. Ik zie dat je nog een 3e IVF-poging hebt, wanneer denk jij die ongeveer te gaan doen? Balen trouwens dat de 1e twee niet gelukt zijn, en dat is nog zacht uitgedrukt denk ik.

Geplaatst

Hey Luna,

De 1e poging was eind oktober, de 2e midden januari en de 3e weten we nog niet precies. Ik lig al sinds meer dan 2 jaar in scheiding en dit brengt een heleboel spanning met zich mee en mijn nieuwe partner zegt dat het waarschijnlijk niet gaat lukken totdat ik gescheiden ben dus nu wachten we tot dat eindelijk voorbij is. En als alles meezit dan is dat ergens eind april/mei maar dat geloof ik pas als ik het op papier voor mijn neus heb liggen, we hebben al zoveel tegenslagen gehad :evil2:

Groetjes

Marielle

Geplaatst

He Marielle,

Denk idd dat je een verstandige beslissing maakt, alhoewel de klok blijft tikken natuurlijk. Maar stress is natuurlijk nooit goed. Hoop dat jullie snel in rustiger vaarwater komen en ontspannen aan de 3e poging kunnen beginnen.

Geplaatst

Hoi Luna,

Ik heb 150 eenheden Gonal moeten spuiten. Dat heb ik bijna een week gedaan en toen zagen ze maar 1 eiblaasje en is gelijk alles gestopt eigenlijk. Ik moet wel vanaf a.s. donderdag Utrogestan gaan gebruiken voor 10 dagen. En dan is het afwachten geblazen. Misschien een domme vraag maar wat is FSH??

Geplaatst

He Tanja,

Is 150 eenheden dan de maximale dosering (heb werkelijk geen idee....)

FSH is het follikel stimulerend hormoon, dit wordt op de 2e of 3e dag van je cyclus geprikt. Dit moet onder de 10 blijven, wil je voor IVF in aanmerking komen. Als je FSH hoger is dan 10 is dat een teken dat je eicelvoorraad aan het opraken is en dat je moeilijk te stimuleren bent met hormonen; er groeien dan niet zoveel eitjes.

Ben vandaag trouwens weer ongi geworden. We hebben nog 2 cyclussen te gaan voordat het mei is.

Geplaatst

Even over je vraag of 150 de max. is met Gonal: ik spoot 225, dus nee... Misschien heb je daar nog wat aan in het ziekenhuis? Dat je kan vragen of je niet meer kan en mag spuiten bij de volgende IVF? Succes, want het wordt zo wel superspannend natuurlijk, niet leuk!

Geplaatst

Bedankt voor je antwoord Moon, ik hoop dat Tanja daar wat mee kan. Bij mij gaan ze meteen voor de maximale dosering ivm leeftijd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden