Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+


Tsjoender

Aanbevolen Berichten

Hoi hoi!

 

Ook aan alle nieuwe oudere meiden, welkom!

 

 

 

Luna:

 

Ik denk dat ik jouw van een ander forum ken. Weet het bijna wel zeker!

 

Spannend en eng...je weet niet even wat de toekomst nu zo gaat brengen. Ik hoop dat het jullie mag lukken en dat je zeker mag beginnen in mei!!

 

 

 

 

 

Er stond hierboven iets van Gonal-f en hoogste dosis??

 

Ik zelf heb eerst 150IE gehad, toen 187,5 IE en laatste 2 jaar is het 225IE. Maar de hoogsge dosis is volgens mij: 300IE.

 

 

 

Ik denk dat je volgende poging dus echt hogere dosis moet gaan krijgen!:sneaky:

 

 

 

 

 

Nou...ik ben ook in onze laatste race... brrrrrrr... eng spannend, onzeker,...

 

Wij zijn bezig nu met onze laatste ivf = ICSI geworden. Heb vorige week een TP gehad, en nu dus wachten!!:boff:

 

denk weer alles te voelen, of voel niks. Terwijl dat gewoon niet kan, want is nog veelste vroeg.

 

Duimen jullie hard vor me mee??

 

 

 

 

 

Alle anderen: Hopelijk mag het jullie allen lukken, ik duim mee keihard!!

 

Groetjes AnneVd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

He Anne,

 

 

 

Je maakt me wel nieuwsgierig hahaha, ik pieker me suf van welk forum ik je dan ken. Ik ken wel mensen die ivf doen maar niet iemand die icsi gedaan heeft in maart :dontknow:

 

 

 

Hoe lang moet je nog wachten tot je mag testen? Ik hoop dat het deze keer raak is voor je!!

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mij?

 

Met mij gaat het niet goed... nou ja down, verdrietig nergens geen zin in. Leuk...neeeee..

 

Einde van de week nog halen en ik weet meer.

 

Zal blij zijn als deze spanning voorbij is zeg, pffffffff...ik hou het niet mere.

 

Tis maar goed dat het mooi weer word deze week. Kan ik daar nog blij van worden.

 

doegies voor nu! Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Anne, ondertussen hebben we het al uitgeplozen he? :animatedwink:

 

 

 

Vind het wel heel naar voor je meid dat je je zo voelt! Ik hoop zo voor je dat deze laatste poging raak mag zijn! Ik denk aan je in ieder geval.

 

 

 

Liefs, :hug: Luna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1 april hebben wij onze 1ste echo gehad.

 

Na 6 IUI's

 

2 x IVF en 1x ICSI hadden we een positieve test in de handen.

 

Om half 4 was t zover.

 

De echo zag er prima uit een mooi kloppend hartje 14,3 mm klein.

 

We zijn nu 8 weken en 2 dagen en op 11 nov. uitgerekend.

 

 

 

Liefs ange

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

Hoi Ange,

 

 

 

Het lijkt me een ongelooflijk iets als je na zoveel inspanningen uiteindelijk die positieve test in je handen hebt. Je durft er toch bijna niet meer op te hopen zelfs ? Wat ontzettend fijn voor jullie dat jullie nu zwanger zijn !!

 

Van harte gefeliciteerd en ik wens je een onbezorgde zwangerschap.

 

 

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ange,

 

 

 

Jeetje, gefeliciteerd zeg!!! Jij geeft degene die al langer bezig zijn hoop dat het toch nog gaat lukken :happydance:

 

 

 

Geniet er van en ik wens je een super zwangerschap toe :angel1:

 

 

 

Groetjes Marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komende week maak ik een afspraak bij de verloskundige in de buurt. Zogauw ik daar een afspraak heb staan,staat hij hier ook.

 

Kan t soms nog steeds niet geloven. Maar buikje is er al hoor.Mijn gewone broeken passen al niet meer.

 

Liefs Ange

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wouw..Ange, dat is super! Ik hoop dat het goed mag blijven gaan voor jullie! En wat mooi he, zo'n echo! Top!

 

Groei maar lekker door!

 

 

 

 

 

Butterfly: Ik lees dat je intake hebt in Tilburg. Daar zat/zit ik ook. Ik ben benieuwd welke beslissing er gaat vallen. In beide gevallen eng en spannend allemaal!

 

 

 

 

 

MArielle:

 

Ook voor jou de laatste poging? spannend. Ik duim heel hard voor je dat ie mooie en prachtig mag verlopen! Ik ga keihard voor jullie duimen!!

 

Sterkte!

 

 

 

 

 

 

 

Nu...ik zei de gek...: Bij ons is het voorbij! Onze laatste poging is over. Wij gaan niet door voor een volgende poging , we hebben daar echt het geld niet voor.

 

Ik heb wel een klein kansje, heel klein...met 1 cryo.

 

Die doen we nog omdat we niks achter in het ZH willen laten wat van ons is. En daarna, daarna is het over. Helaas...tis zo. :-(

 

Doegies Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Anne, ik had je al "gesproken" op het andere forum, maar ik wil je nogmaals zeggen dat ik het heel naar voor je vind! Gaat het een beetje met je? Er is dus nog een cryo begrijp ik? Is in ieder geval nog een kans. Ik hoop zó voor je dat de cryo zal blijven zitten. Wanneer denk je dat de terugplaatsing van de cryo zal zijn? En is dat dan weer met hormonen of in je eigen cyclus?

 

 

 

:hug: Liefs, Luna

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dames, ik kom hier ook ff "illegaal" want ik ben pas 36 jaar. De reden dat ik op dit subforum heb geklikt is omdat ik er zo moe van wordt dat bepaalde artsen net doen alsof je al schijndood bent als je boven de 35 bent :sly: ff serieus... m'n oudtante van 78 zei pas nog tegen me joh die artsen die sporen niet, vroeger was het de normaalste zaak van de wereld dat je op je 45e nog een kindje erbij kreeg en nu gaan ze bij voorbaat al moeilijk lopen doen over het opraken van de eicelvoorraad.. alsof alle vrouwen gelijk zijn ofzo. Maar je wordt wel bij voorbaat allemaal over één kam geschoren.

 

 

 

Ik ben pas nieuw hier op dit forum en hier kunnen jullie mijn verhaal lezen http://www.ivfmoeders.nl/f25/behandeling-sen-7064/

 

 

 

Reakties en tips zijn altijd welkom!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Sen, welkom hier hoor ook al ben je "pas" 36. En je grootmoeder heeft gelijk! Mijn moeder was ook 41 dat ik kwam dussss. Maar schrijf lekker mee het is hier nl. niet zo druk :sad1:

 

 

 

Ondertussen ben ik aan mijn laatste "eigen" cyclus begonnen. Zodra ik in mei weer ongi wordt gaat het circus beginnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Luna,

 

Het is inderdaad niet druk hier, 35+ zou denk ik beter zijn.

 

 

 

Ik zie dat jij al een zoontje van 5 jaar hebt, is dat ook m.b.v. ivf o.i.d. gegaan of op de spontane manier? en mag ik vragen hoe oud je bent?

 

 

 

Mijn vriend z'n moeder was 43 jaar toen hij werd geboren en m'n tante was 42 toen ze m'n neef kreeg en in Italië heb je heel veel vrouwen die op latere leeftijd nog een kindje krijgen (al dan niet m.b.v. ivf) en daar doen ze er ook helemaal niet moeilijk over. Zowel de artsen als de gemeenschap niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sen,

 

 

 

Welkom in ons "oude" clubje :hypocrite:, het is inderdaad niet druk hier dus je bent van harte welkom :snitch:.

 

 

 

Heel veel succes voor de komende tijd. We duimen met je mee dat alles gaat lukken.

 

 

 

Groetjes

 

 

 

Marielle :bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Sen, tuurlijk mag je dat allemaal vragen!

 

 

 

Ik ben 40 en word in augustus 41. Mijn zoontje is spontaan verwekt, daar hebben we toen 8 maanden over gedaan maar ik had toen wel een super onregelmatige cyclus (27-56 dagen) dus dat was lastig gokken wanneer mijn vruchtbare dagen zouden zijn. Ben toen ook met temperaturen begonnen en toen zag ik dat de dag voor de eisprong de temp steeds iets omhoog ging en op de dag van de eisprong weer omlaag. Dus wij vreeen op de dagen dat ie steeds iets omhoog ging en dat heeft geholpen.

 

Nu is mijn cyclus vrij regelmatig (25-28 dagen). Anderhalf jaar geleden werd ik weer zwanger maar dat is in een curretage geeindigd (kindje was ruim 9 weken).

 

 

 

Over de leeftijden. Mijn vader was 50 en mijn moeder dus 41 dat ik kwam. Zelf had ik dat nooit in de gaten en ik werd er ook niet mee gepest. Later vond ik wel dat ze niet echt met hun leeftijd meegingen en dan vooral in de zin van praten over gevoelens. Het is ook maar net hoe je zelf in het leven staat. Ik ben totaal anders dan mijn ouders en zie ook geen belemmering om nu nog een kindje te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier even een update van vanmiddag:

 

We hebben een fijn gesprek gehad, ze heeft echt de tijd voor ons genomen. In het kort: we moeten ons nog in het VU inschrijven, dat gaan we vrijdagmiddag doen. Heb de recepten meegekregen voor o.a. decapeptyl, puregon en van die bolletjes (weet de naam niet meer) en pregnyl (ik geloof dat dit het was, heb de recepten al ingeleverd bij de apotheek). Ook heb ik alvast een Puregon-pen meegekregen. Weer werd gezegd dat er bijna geen bijwerkingen zijn. Clomid is erger qua bijwerkingen. We zullen zien. Nou, en toen moest ik mezelf prikken. Ze heeft uitgelegd hoe de ampul te breken en met 1 hand op te zuigen met een lange naald, toen die lange naald eraf en een kleintje erop. Schuin onder de navel geprikt, ging hartstikke goed. Viel me echt 100% mee. Ook heeft mijn mannetje nog het een en ander uitgelegd gekregen over de punctie en wat hij verder moet doen icon_smile.gif . Als laatste heeft ze ons de kamer laten zien waar de punctie plaatsvindt en de soort van "rustkamer" waar 2 bedden staan waar je de hele ochtend moet blijven.

 

 

 

Ik verwacht mijn ongi volgende week vrijdag en dat zou dan meteen de 1e dag zijn waarop ik decapeptyl moet prikken om mijn cyclus plat te leggen.

 

 

 

Nou dat was het wel in een notendop.

 

 

 

Oh, net belde het ziekenhuis, dat ze recepten hebben meegegeven die niet waren getekend, oeps. Apotheek heeft er niets van gezegd, die ging ze bestellen zei ze. Vrijdag kan ik alles ophalen. Ben benieuwd of ik ze meekrijg, anders mag ik nog een keer naar het ziekenhuis voor een handtekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ey Luna, dus nu gaat het binnenkort gebeuren, spannend hoor! ik hoop dat je geen bijwerkingen hebt van de hormonen. Zelf heb ik tot nu toe alleen menopur en decapeptyl gebruikt. Van de decapeptyl had ik wel continue koppijn en verder was ik snel moe maar verder niet veel bijzonders, viel reuze mee. En ik vind het prikken ook een eitje.. stelt niets voor, is maar een mini naaldje. Nou meis, hou ons op de hoogte hè! ben benieuwd!!! ga voor je duimen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de eerste spuit zit er in hoor! Vond het wel spannend. Het naaldje voelde ik bijna niet, alleen de vloeistof brandde een beetje. Of kan dat komen omdat het rechtstreeks uit de koelkast kwam?

 

Morgen nog een spuit en dan zaterdagochtend de uitgangsecho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden