Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja ja, lig languit op de bank, scheelt een stuk in vergelijking tot burostoel hahaha

Ziekehuis reageerde dat de paracetamol niet per 2 om de 8 uur moet worden ingenomen (was wel verteld) maar om de 4 uur per stuk. Dus kijken of dat beter gaat. Vanavond weer vroeg onder de wol. Wellicht helpt dat het beste ;-)

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja liggen is het beste wat je kunt doen denk ik,misschien lekker een kruikje maken?

en vroeg naar bed is ook geen straf,er is toch niks op tv,daarom lig ik nu ook lekker te pc-en!!

hopelijk voel je je morgen wat beter.

groetjes druif

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het vandaag Marietje? Ik hoop weer wat beter?

Druif, ik kijk ook ontzettend op tegen de punctie. Ben best wel een zenuwpees op dat soort momenten. Tijdens mijn keizersnee en curretage lag ik ook letterlijk te trillen in mijn bed en op de operatietafel. Vreselijk. Hoop niet dat ik dat met de punctie ook heb, want dan prikken ze er naast hahaha!

Geplaatst

Hello ladies,

Inderdaad ben opgeknapt. Paracetamol om de 4 uur 1 stuk werkt beter dan om de 8 uur 2 stuks zoals ze gezegd hadden (weten we allebei zeker). Zit nu stuk beter achter buro, ga af en toe stukje lopen, gaat beter dan in elkaar zitten. En heb weer motivatie te pakken om deadline te halen. Bedankt voor de support meiden!!

Geplaatst

Morgen om 9 uur bellen en dan is de grote verrassing, gelukt of niet! Hoeveel? En dan hoor ik de tijd. Spannend hoor! Gelukkig ben ik altijd heel moe van die utrogestan, slaap ik lekker van!

Geplaatst

hoi meisjes

marietje: goed te lezen dat je je weer wat beter voelt!!dat soort grapjes moeten niet te lang duren he?!!

nog een dagje volhouden,morgen hoor je hoe alles is gegaan.

spannend hoor!!

luna: we kunnen elkaar een hand geven!!

ook ik lag te bibberen tijdens mijn keizersnee en later tijdens mijn kijkoperatie,

ik voelde me zo zielig en bang,en moest daar na afloop dan wel weer smakelijk om lachen,maar ja, pas na afloop he!!!

dus dat belooft heel wat voor de komende punctie....

nou heb ik wel eens een blauwe maandag aan yoga gedaan en men zegt dat je daar wel wat aan hebt.

ik zal het proberen als ik het tenminste op dat moment nog weet??

haha groetjes druif

Geplaatst

Druif, dus jij hebt ook een keizersnede gehad? Zeiden ze bij jou ook dat ze er maar 1 terugplaatsen omdat 2 te veel risico is voor iemand met een keizersnede?

Geplaatst

luna:

nee ons werd geadviseerd om er juist 2 terug te plaatsen ivm de leeftijd...

soms zijn de adviezen in de verschillende ziekenhuizen zo tegenstrijdig,dat je niet meer weet wat nu wel of niet goed is.

ikzelf heb heel lang getwijfeld over 1 of 2 ivm grotere kans op miskramen of vroeggeboorten,maar heb nu toch besloten om voor 2 te gaan.

na een miskraam blijft de angst er goed inzitten een onbezorgde zwangerschap zit er niet meer in.maar goed,alles voor het goede doel,toch?eerst maar eens zwanger zien te raken...

groetjes druif

Geplaatst

hoi marietje

hoe is het vandaag? heb je al wat gehoord van het ziekenhuis?

krijg je dan ook eventueel vandaag de terugplaatsing?

veel succes!!!

druif

Geplaatst

Mmmm dus bij jou adviseren ze wel 2? Irritant vind ik die tegenstrijdige adviezen.

Ik las net op het andere topic dat Marietje vanmiddag de terugplaatsing heeft. Spannend...

Geplaatst

hoi allemaal

ik heb vandaag de tweede fm gehad.

er zitten aan elke kant 3 eiblaasjes! de grootste was 11mm. dus nog even doorspuiten en vrijdag weer een echo.

het wordt steeds spannender!!

groetjes druif

Geplaatst

Hallo ladies!!!

Nou zit op het wachtbankje hoor!!! Er waren 9 eicellen, 8 bevrucht en er zijn 1 van zescellen en 2 van achtcellen teruggeplaatst. Die van achtcellen waren volgens hun zeggen van topkwaliteit!!!! Dus nu maar afwachten. Heb er zelf wel een goed gevoel over, dus dat positieve wil ik vast houden. Ik mag 28 mei bloed prikken en hoor dan in de middag de uitslag.

@ Druif kijk aan, kijk aan, voordat je het weet staan ze op poppen!!! Ben benieuwd hoe ze vrijdag zijn!!

Bedankt voor jullie support!

Geplaatst

Ik was in de veronderstelling dat ze in nederland maximaal 2 embryo's terugplaatsten. Dat heb ik dus ergens niet goed opgeslagen.

Thanks voor je toelichting.

Geplaatst

Geen probleem, zo help je elkaar toch in het land van de Kinderwens. Hoe voel je je? Al iets van kwaaltjes te bemerken??? Ik weet wel dat ik alle 3 de keren dat ik zwanger was (helaas niet goed gegaan) al vrij snel 's morgen trek had in tomatensoep hahahahaha. Dus als dat nu bij mij gebeurt denk ik dat ik stiekun sta te juichen hahhaha Succes met de echo de 19e.

Geplaatst

Druif, goed nieuws! Ik heb vrijdag ook een echo, mijn 1e dan.

Marietje 3??? Jeetje ik wist ook niet dat ze dat deden. Ga ik toch eens aankaarten. Voor jou beginnen nu de spannende wachtweken. Ik wacht met smart op jouw bericht dat je om 6.00 uur al aan de tomatensoep zit hahaha!!

Ik voel al een dag of 2 een druk in mijn onderbuik (vandaag de hele dag) en heb sinds vandaag heel erg veel eiwitslijm. Hebben jullie dat ook (gehad)? Normaal gesproken, springt dan mijn ei 3 of 4 dagen later, maar nu kan dat toch helemaal niet door de deca?

Geplaatst

Ik had dat slijm ook en kreeg als antwoord dat het normaal is. Geen idee hoe wie wat waar verder.

Verder had ik het gevoel met druiventrossen in mijn buik rond te lopen, bij iedere stap deinde dat, heel vreemd. Maar goed dat was mijn ding. Iedereen ervaart het anders.

Vrijdag weer een druk dagje hier, ben benieuwd naar de scores!!!

Geplaatst

marietje:

wat goed!!8 bevruchte cellen,dat is een hele goede score volgens mij!

ik duim voor je dat er iets mooi uit voort komt!!

hou ze lekker warm!!

ik vind dat wel een bijzondere van die soep s`morgens!! ik hoop snel te lezen dat je er zin in hebt.

groetjes druif

Geplaatst

He meiden,

Marietje hoe voel je je, nog last van je buik?

Druif morgen weer een echo. Hoe laat mag jij? Ik moet om 9.40 uur. Spannend hoor. Heb best wel last van mijn onderbuik. Gisteravond in bed had ik een paar minuten last van pijn, maar dat trok weer weg. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet, want er is wel wat aan het gebeuren daar binnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden