Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elena, gefeliciteerd! Wat speciaal dat je nu zwanger bent van een eicel donor. Zo bijzonder dat dat gewoon kan! En ik kan me helemaal voorstellen dat het je uiteindelijk niet zoveel uitmaakt.

En Carmen, dat herken ik, dat gevoel dat je heel blij bent dat je lichaam nog goed reageert en dat je bevruchtte eicellen hebt. Heel veel succes voor de volgende poging.

Ira

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Elena,

Al ff niet op het forum geweest en nu las je je berichtje! Wauw!!!!! Gefeliciteerd!!!

Jeetje, dat het eindelijk gelukt is met een eiceldonor, het is gewoon geweldig!!

Het zal nog wel onwerkelijk zijn of niet?

Ik ga na de zomer verder met onze 3e poging dus voor ons blijft het nog spannend.

Voor jou is het natuurlijk ook spannend, maar dat is weer een heel andere spanning! Geniet ervan!!

Liefs Smile

Geplaatst

Ira,

Ja we waren er erg blij mee....

Ze zijn alleen niet blijven zitten.

Op 11 augustus horen we meer.

Tot nu toe was er steeds gaan aanwijsbare reden......

Medio september de volgende poging......

Groetjes,

Geplaatst

Heee Smile!!!

Leuk dat je weer eens komt buurten!! Ja ongeloofelijk he, ik ben zwanger (al is het nog allemaal heeeeel pril). Een week na de tp, wist ik het gewoon.... heel raar!

Jij begint binnenkort aan jouw 3e poging? Oh meis, ik ga zo onwijs duimen voor je. Je weet het 3x is scheepsrecht!!! Er zijn er velen voorgegaan die met de 3e keer een positieve test in handen hadden.

Ik blijf je volgen hoor!!

Dikke knuffel,

Elena

Geplaatst

Hoi Tsjoender/Elena,

Ben even aan t rond neuzen op de "40+ afdeling"...Zit er zelf nog maar 2 jaar van af ;-)

en lees in eens tussen de berichten dat je zwanger bent.

Ik ben nog maar kort op t forum en zo nu en dan pik ik er wat oudere berichten uit en zo las ik ook laatst jouw verhalen over het zoeken naar een eiceldonor.

Het verhaal vond ik erg pakkend en ben steeds verder gaan lezen in je berichtgevingen...

Daarom vind ik het heel verrassend om hier te lezen dat je zwanger bent!!!

Erg fijn voor je..van harte gefeliciteerd!

Zo ik heb even ingebroken in jullie verhaal lijn ..sorry maar wilde je even feliciteren.

Geniet van je zwangerschap.

Groetjes Manon.

Geplaatst

yes yes yes, van mijn kant ook gefeliciteerd Tsjoender :blob1:

en wat maakt het uit dat de eicel van een donor is, het groeit in jouw buik en jij gaat het opvoeden dus het is gewoon jouw kindje! de rest is bijzaak.

Geplaatst

Hoi Taurus en Sen,

Door mijn leeftijd had ik nog wel eicellen en een regelmatige cyclus, maar bij stimulering bleef het toch heel magertjes tot max. 3 follikels. Dus alles bijelkaar, niet echt hoopgevend voor een geslaagde IVF.

Dankzij onze engel (donor) hebben wij alsnog de mogelijkheid gekregen om in verwachting te raken en een brusje te krijgen voor onze dochter. Het is inderdaad ongeloofelijk dat dit tegenwoordig kan en ben alleen maar heel dankbaar en blij dat we dit nog mogen meemaken.

Voor mij maakt het niet uit dat dit kindje niet mijn genetisch pakketje bij zich heeft, het is zoals Sen al zei..... het groeit in je buik en het voelt gelijk als van jou. Op het moment dat ik positief testte had ik niet van o jee nu ben ik zwanger van iemands anders haar kind. He-le-maal niet!!

Meiden, ik ga onwijs duimen dat er binnenkort ook in jullie huis een positieve test is en stuur mijn zwangerschapsvibes (incl. misselijkheid :tard:) jullie kant op!! VANGEN!!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo Elena,

Ik kan mij ook heel goed vinden in jouw verhaal.

Hoop voor je dat alles super goed blijft gaan :toothy10:

Wij gaan nu eerst vakantie vieren t/m 12 augustus.

September zien we verder.

Allemaal een hele fijne en mooie vakantie gewenst!

Liefs,

Carmen

Geplaatst

Wauw Elena, wat goed zeg! Onwijs gefeliciteerd! Ik hoop dat ik ook snel zo misselijk ben... In augustus krijg ik 2 cryo's terug, als ze goed ontdooien natuurlijk.

Geplaatst

Hallo meiden,

Mijn naam is Josephine, ben al zowat 15 jaar samen met mijn vriendin en we zijn zojuist in de IVF trein gestapt. Afgelopen dinsdag ben ik begonnen met het spuiten van decapeptyl.

Wij hebben een goede vriend die donor is en die, als de goden ons goed gezind zijn, een actieve vaderrol in het leven van ons kind zal gaan innemen. Vorig jaar rond deze tijd waren we vreselijk verdrietig omdat ik een miskraam had gehad. Op zich was ik vrij snel zwanger geraakt (na 4x keer al) maar dat feest was helaas kort maar hevig. Daarna niet meer zwanger geraakt, ondanks ovulatietesten en de laatste maanden met hormoonstimulatie en IUI. Zeer frustrerend allemaal, pfffff.

Nu dus 'op IVF'...onze laatste kans-(en). Ik zie enorm (en dan bedoel ik ook echt ENORM) op tegen de punctie. Ik lig daar nu al iedere ochtend vroeg van wakker (hoezo neurotisch?)

O ja, ik ben een senior-wensmoeder. Ben in juni 42 jaar geworden (gelukkig in goede gezondheid maar wat zou ik graag 10 jaar jonger willen zijn) en vrees dat ik te laat ben. Dat kan me soms intens verdrietig maken.

Ik schrijf ook nog op 2 andere fora maar op 1 daarvan vind ik niet zo'n aansluiting, wellicht door mijn leeftijd? Ik weet het niet. Die andere is er speciaal voor oudere (wens)-moeders en is wel gezellig.

Ik wens iedereen wat ik mezelf en mijn vriendin ook wens: een zorgeloze zwangerschap en een gezond kindje. Succes meiden!

Groetjes, Josephine. (in het kort gewoon Jos).

ps: Dag Luna! :-) progress.gif

Geplaatst

Hoi Jos,

Tuurlijk ben je niet te oud, kijk naar Elena (Tjoender) die is 43 en net zwanger! Ik vind dit een geweldig forum waar vrouwen tussen 20 en 43 zitten, dus van alles wat! Succes met alles, vooral de punctie, die ik persoonlijk heel erg mee vond vallen. Je moet alles gewoon over je heen laten komen en stap voor stap dit proces door, heb ik gemerkt.

Caroline

Geplaatst

Hoi Jos,

Ik ben 40 en zwnager door ivf. Ze hebben de tweede poging wel andere medicatie gebruikt omdat ze verwachtte dat dat beter zou werken. Ze hadden gelijk ;-)

Heel veel succes met de behandeling en ik hoop dat je achteraf de punctie mee vond vallen!!!

Geplaatst

He Jos:happydance: Gezellig dat je er bent!:hello2:

Wanneer krijg je eigenlijk je 1e follikelmeting?

Geplaatst

Hoi Jos,

Welkom in ons gezellige sub-forum! Bij ons zit je goed hoor.... zoals je al hebt kunnen lezen zijn er al diverse 40+ meiden zwanger geraakt!! Ik hoop niet dat ik overigens de 'oudste' ben,met mijn 43 jaar.

Heel veel succes in de mmm......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena, ik zie dat je morgen de 1e echo hebt. Wat spannend! Hoe laat moet je en laat je je nog even horen daarna. Ben zo nieuwsgierig...

Geplaatst

Dank jullie wel meiden! Gelukkig zijn er ook zeker postieve resultaten...daar gaan we voor.

Luna, ik zit nu te wachten op mijn menstruatie. Dit moet eerdaags (ik hoop vandaag) komen. As. vrijdag heb ik de uitgangsecho, mits menstruatie op gang is gekomen. Daarna hoor ik wanneer ik Puregon mag gaan spuiten.

Groetjes!

Geplaatst

Hoi meiden,

He, he....daar ben ik dan! Vanochtend om 11.15 waren we aan de beurt en mochten vrijwel direct naar binnen. Dit keer stond ik stijf van de zenuwen en voelde me licht in het hoofd. Maar eindelijk konden we gluren op het schermpje en............ het zijn er 2!!!!

Het ene vruchtje was iets kleiner met een wat kleiner vruchtzakje tov de andere, maar belangrijker.... beide hartjes klopten!!! Volgens de arts zag alles er goed uit en is de eerste belangrijke horde genomen.

Het ene kindje zou volgens de echo 6w6d zijn en het andere kindje zou 6w3d zijn. Het ligt dus redelijk dicht bijelkaar. Over 2 weken mag ik weer komen, dan zou ik rond de 9 weken zijn.

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

Waaah Elena, wat ontzettend gaaf... een tweeling.... leuk zeg!!! Hoe voel je je nu dan (behalve dat je zweeft op een enorm roze wolk natuurlijk). Heb wel es gehoord dat je van een tweeling flink misselijk kan zijn. Ik vind het echt fantastisch voor je hoor!!

He Marjon, ja er zijn er genoeg hoor! Wanneer verwacht jij je cryo tp?

Geplaatst

WAUWWWWWWWWWWW 2 SUPER!!!

Ik ben ff ondersteboven!!!!!

Wat goed zeg VAN HARTE GEFELICITEERD MEID!!

En dat op je 43ste

ECHT GAAF!!

DIKKE KNUFFEL VAN CLAU

Geplaatst

Gefeliciteerd Elena! Ook een tweeling!

Ook ik heb vorige week te horen gekregen dat ik zwanger ben van 2. Wat toevallig en wat bijzonder.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben gewoon wat verlegen met jullie lieve felicitaties zeg!! Ja clau, die 'ouwetjes' draaien gewoon nog mee hoor :sign10:

Hoe dan ook, tussen een voorgevoel en een bevestiging, zit wel een hele wereld tussen. Het is toch wel ingeslagen als een bom. Mijn dochter vind het helemaal fantastisch maar vindt het allemaal wel lang duren..... Manlief zat met een verhit hoofd naar het scherm te staren en vindt het nog onwerkelijk allemaal. Begon gelijk over een ander huis, grotere auto e.d.

En ik........ ik kon alleen maar glimlachen en hoop dat mijn lijf deze zware klus goed zal volbrengen. So far so good..... we leven bij de dag. Dinsdag 4 aug. de volgende echo en dan kan ik terug naar mijn eigen ziekenhuis in R'dam.

@ Ira, ook gefeliciteerd meis.....hoe voel jij je? Ik ben zo gammel als wat en de gehele dag met vlagen misselijk.

Ga zo de kleine meid naar oma brengen in Emmen. Ik ben dus ffkes 2 dagen niet op het forum.

Iedereen succes!!!

Greetzzzz,

Elena.

Geplaatst

Elena,

Heel toevallig heb ik dit forum gevonden en kwam ik jou hier tegen.

Ken je me nog van babybrabbel?

WOW....meid...gefeliciteerd....eindelijk je wens vervuld en nog twee tegelijk ook!

@ alle anderen

Ik ga snel bijlezen om jullie allemaal een beetje te leren kennen.

Hoi Luna...ik zag jou ook hier;-)

Groetjes Cass

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden