Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yep Luna, ik laat me graag door jou en je 2 prachtige embryootjes inhuren voor 2 weken lang profduimen! En hee, voor jullie doe ik het gratis en voor niets! Ik doe het met veel liefde en plezier!

Duim je dan please voor mij dat de punctie morgen enorm meevalt?

Liefs.

Geplaatst

Tuurlijk duim ik voor je dat de punctie morgen enorm meevalt! Maar hoe laat moet je eigenlijk, want dan kan ik dan ff mijn positieve gedachten naar je toe stralen.

Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht en morgen na de punctie lekker rustig aan met een warm kruikie op je buik en je laten verwennen he?

Liefs, Luna

Geplaatst

hoi luna

hoop dat er na 2 weken super nieuws is voor jullie

ik heb zlef de intake 30 sept dus dat duurt nog even laaste gesprek in aug in alkmaar.

En weet niet meer van wie de vraag was maar je kan tot je 45 terecht in het maasstad ziekenhuis in rotterdam ze gaan tot je 45 door mist het verantwoord is

gr summer

Geplaatst

Daar ben ik weer! We waren braaf om 07.20 op de afdeling en om 07.25 had ik de spuit morfine in mijn bil zitten. Thuis had ik ook nog eens 2x 50 mg oxazepam op. Dus je kunt wel stellen dat ik behoorlijk onder zeil was. Sterker nog: ik heb niets, maar dan ook niets van de punctie gevoeld :icon_biggrin:

Daar heb ik dan zo enorm tegen opgekeken en dan valt het dus 1000% mee. Goed, ik was dan wel enorm stoned maar dat was eigenlijk wel lekker. Eenmaal thuis heb ik wel met mijn hoofd in de wc-pot gehangen. Wat minder lekker was, dus :-(

Daarna ben ik tot bijna half 2 op de bank in coma gevallen en is mijn vriendin in de buurt gebleven. Nu ben ik nog wat duizelig maar wat belangrijker is: ik ben enorm opgelucht en :sunny: heppie.

Ze hebben 6 eitjes geoogst. (gek idee dat die nu zonder mij in het ziekenhuis liggen :doh:)

Liefs, van Jos.

Geplaatst

Goed gedaan meidje! Ik hoop dat ze een leuk zaadje tegenkomen in dat lab en dat ze lekker gaan delen. Vond ik ook een gek idee trouwens, en helemaal toen ik er eentje had teruggekregen en er 3 achter moest laten vond ik helemaal niks. Het zijn toch je kindjes eigenlijk.

Geplaatst

Hoi meiden,

Daar ben ik weer...., voel me langzaam aan wat beter alhoewel de geurtjes in het algemeen me nogal eens de das omdoen. St je ineens te kokhalzen bij de kassa, omdat de man voor je een sterke lijflucht heeft bijvoorbeeld. Durf niet zo goed de deur meer uit.......

De buik begint een beetje te groeien en ben ik tot nu toe nog niets aangkomen (alleen afgevallen ca. 2 kg). Niet slecht he voor dit ouwetje! Morgen ben ik alweer 11 weken, het gaat snel!

Nou meiden, veel succes en ik duim voor jullie allen!!!

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

He Elena,

Fijn dat het goed met je gaat! Jij bent een van de dames die ik altijd volg, omdat je zo'n bijzonder verhaal hebt, ook nu ik wat minder actief ben omdat ik pauze heb tot september/oktober.

Maareh... heb je het topic Nicknames al gezien (moet haast wel) Ik ben nog steeds heel benieuwd naar de jouwe!

Caroline

Geplaatst

Vanochtend te horen gekregen dat uit de 6 eicellen, 6 bevruchtingen, dus 6 embryo's zijn ontstaan!! Goed nieuws dus!

Twee ervan zijn er vanochtend teruggeplaatst, 1 van 7 cellen en een A kwaliteit en eentje van 4 cellen met een C kwaliteit. Nu 2 zeer spannende wachtweken.

Wat fijn voor je Elena dat het goed met je gaat. Is het wel okee dat je wat bent afgevallen? Heb je niet zo'n trek in eten??

groetjes, Jos.

Geplaatst

Hee meiden,

Euhhh Caroline, ik heb dat topic niet gezien...... maar ik begrijp dat je nieuwsgierig bent naar de betekenis van tsjoender. Simpel hoor, als je je talen beheerst (hihi). Tsjoender is fries en betekent tovenaar. Mijn schoonfamilie is van friese afkomst en ik heb geprobeerd de friese taal onder de knie te krijgen. Hmpffff dat valt niet mee, ik kan het verstaan maar spreken doe ik niet. Met mijn rotterdamse tongval is het voor een fries niet te verstaan....... met hilarische momenten.

Ik vond dat de naam tovenaar wel op z'n plaats was, om uiteindelijk zwanger te geraken via de mmm is toch mystiek en tovenarij, vind je niet?

Hee Jos, is een understatement hoor, geen trek hebben. Als je de gehele dag misselijk bent van luchtjes is eten geen prioriteit meer, je bent alleen maar bezig met overleven. Althans zo ervaar ik het....

Ik las ergens dat in week 11 het HCG gehalte het hoogst is en dat het daarna afneemt omdat de placenta de taken overneemt. Dus.... als het goed is keert het tij en moet e.e.a. aan kwaaltjes gaan afnemen, kan niet wachten!!

Jij succes met de wachtweken, ga onwijs voor je duimen!!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

He Elena, tovenaar!

Geeft niet hoor, het topic heet Nicknames en is even heel hot geweest... Ik had het op een avond bedacht dat het wel druk maar heel saai was op het forum. Best leuk geworden, als je tijd hebt... maar het nieuwe is er nu een beetje af, zo gaat dat.

Doeidoei!

Geplaatst

Dag dames,

Helaas, ik ben vanochtend ongi geworden. Gelijk het ziekenhuis gebeld, omdat ik meteen door zou mogen met de 2e IVF-behandeling. Ik kreeg een andere assistente dan vorige week aan de lijn, en die zei dat ik op de lijst voor oktober sta. Heeft die andere assistente me niet op de septemberlijst gezet, terwijl zij zei dat het akkoord was. Ze moest ff puzzelen maar uiteindelijk mag ik vandaag toch starten. Vanavond gaat de eerste zwangermoederro.smilie.smilie1232106939.gif er weer in met deca.

A.s. woensdag is mijn uitgangsecho en hoor ik of ik de Puregon erbij mag gaan spuiten.

Geplaatst

Jammer Luna, dat het niet gelukt is...

Jij denkt: we stomen gewoon door naar de volgende! Tja, zit wat in, al heb ik het niet gedaan, maar dat komt meer door vakantietijd dan dat ik niet zou willen.

Succes weer!

Caroline

Geplaatst

Hee die Luna,

En hier duik ik ook weer op ;-). Succes met de volgende ronde, heel, heel veel succes! En ik ga je weer met frisse moed enthousiast virtueel bijstaan!

Liefs.

Geplaatst

Thx meiden! De eerste deca zit er ondertussen al weer in. Toch weer spannend. Als het zo snel gaat als de vorige keer, heb ik ergens eind volgende week alweer de punctie. Moet er nog ff niet aan denken.

Geplaatst

Oja, nog even dit: ik heb helaas van de 4 resterende embryo'tjes geen enkele cryo. Mijn vriendin heeft daar vandaag achteraan gebeld. :-(

Jammer, he?

Verder heb ik absoluut geen enkel positief gevoel bij deze IVF-poging. Ik voel-merk niets bijzonders aan mijn lijf.

Ik ben nu al bezig met de vraag of ik direct door zou mogen voor poging 2 of dat er een cyclus tussen moet zitten. Weet iemand dat?

Liefs.

Geplaatst

Hoi lieve Josephine.

Dit is Louise, verkleed als Tessa. Sorry dat ik hier opeens opduik, maar ik zag je naam bij de actieve topics en was benieuwd of jij het was. Ja dus.

Wat naar dat je je niet meer positief voelt over deze poging. Ik hoop dat je ernaast zit. Enige troost: het zegt niets wanneer je niets voelt. En ook niets wanneer je wel wat voelt. Helaas.

Wat betreft de volgende poging: ik geloof dat het overal standaard is dat je een maandje rust moet nemen. Dat is klote, maar wel nodig denk ik. Mijn cyclus was tenminste danig in de war na poging 1 (en wellicht na 3 maanden nog steeds, gezien mijnwind-ei debacle)

*verdwijnt weer snel uit dit topic wegens te klein nog*

Geplaatst

lekker dat je weer kan beginnen

ik denk dat elk ziekenhuis het anders doet in alkmaar moet je eerst voor gesprek komen, dan heb ik altijd het gevoel van haalt niks uit zeg dat gesprek, dan krijg je je nieuwe medicatie bonnen mee en dan moet je eerst nog een keer gewoon ongi worden kost bakken met en daarna pas kom je op de lijst.

heb een keer met crycos gehad dat ik er helemaal klaar voor was wrdt ik thuis gebeld dat er geen plek was grrr.

maar is dat bij de meeste ziekenhuizen dat er gelijk door gegaan kan worden of hangt dat er avn af of je korte of lange ivf procudure hebt?

hoor het graag

gr summer

Geplaatst

goed nieuws kom net uit alkmaar uit het ziekenhuis en ging voor ons laatse eindgesprke want we zouden ivm me leeftijd naar het maasstad ziekenhuis gaan,

ze willen toch met ons doorgaan nog een jaar dus volgend jaar het hele jaar nogs napte er niks van want eind van het jaar zou het laaste jaar zijn is ons elke keer gezegd, maar omdat me eitjes wel oke zijn en het zaad ook willen ze het per keer bekijken,

we zijn er erg blij mee want dan hoeven we niet naar rotterdam elke keer.

we beginnen in nov we zijn deze maand bezig met verbouwen een het huis en daarna gaan we op vacantie ben ik eigenlijk nu wel aan toe.

dus we zijn blij.

ben gisteren na de acuupentuur geweest, me merdinaen zijn verstopt vlgs hem ivm te laag uitgevoerde keizersnee , dus heeft hij het gisteren los gemaakt pfff was erg pijnlijk maar het te ze strake gevoel is nu weg daar beneden .

nog ene keer losmaken en dan gaan we beginnen.

ben weer postief en heb er weer meer dan zin in als ik eerlijk ben.

zo datw as weer ene update van mijn kant af zo weer werken helaas met het mooie weer

gr summer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden