Ga naar inhoud

Wie zit er op dit moment in een KID traject??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden,

mn man en ik zijn een weekendje weg geweest. was wel ff lekker om er even tussenuit te zijn.

ik ga morgen bellen naar mck en geertgen.

tis idd echt balen dat de tese niet gelukt is, vooral voor mn man vind ik sneu. heeft veel pijn gehad de eerste paar dagen. Ik ben wel heel blij dat hij er achter staat om dan te proberen via een donor alsnog een kindje van ons samen te krijgen.

succes iedereen.

groetjes

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Stacey!

Ben benieuwd hoe het MCK jullie gaat bevallen.

Ik mag donderdag weer bloedprikken, maar vrees dat het totaal niet goed is.

Als mn gevoel klopt mogen we wéér minstens 2 maanden niet starten.

Ben het wachten zo beu...

Dus ik duim dat mn gevoel het mis heeft, maar ik vrees van niet.

Liefs Dreamer

Geplaatst

@dreamer: ik ga duimen die bloeduitslag mee valt, als je idd weer 2 maanden zou moeten wachten is dan idd een flinke tegenvaller. Is het bij jou al langer bekend dat je schildklierproblemen hebt? of is het iets wat pas ontdekt is? Ik probeer zoveel mogelijk terug te lezen, wat ik me afvroeg is of jullie al een poging hadden gehad of nog steeds aan het wachten zijn op de eerste behandeling.

Las net ook iets over een donorvoorstel. Wat zijn de kenmerken waar iemand allemaal aan zou moeten / kunnen voldoen? Ik kwam niet verder dan lengte, kleur ogen en haarkleur.

Geplaatst

@Stacey: mn schildklierprobleem is ongeveer tegelijk ontdekt met de azoöspermie.

Maar ik heb blijkbaar nogal slechte internisten gehad en moet nu dus mn medicijnen aanpassen.

En dat kan lang duren helaas.

We hebben nog helemaal geen poging gehad.

We hebben eind maart hert startgesprek gehad en toen waren mn waardes niet goed.

En tot op heden zijn die nog niet goed.

Mag pas starten als ik 2 maanden goede waardes heb gehad, zonder medicijnaanpassingen.

Dus voorlopig mogen we niet starten.

Ik zal even het lijstje opzoeken wat je te horen krijgt.

Huidskleur

kleur ogen

kleur haar

type haar

figuur (als in atletisch gebouwd)

lengte

Meer mogen ze niet vertellen.

En dat zijn ook de dingen die je opgeeft wanneer je het donorformulier gaat invullen.

Gaan jullie ook nog een intake bij Geertgen aanvragen?

Of wacht je eerst het MCK af?

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hoi allemaal. Hier nog geen goed nieuws helaas. We zijn inmiddels 6 KID pogingen verder en nog steeds niets. We hebben al een HCGfoto laten maken van de baarmoeder en de eileiders. De rechter leek wat dicht te zitten maar dat hebben ze nu doorgespoeld dus dat mag ook geen probleem meer zijn. Wij wilden wel met IUI verder. Dan gebruiken ze drie rietjes dus drie keer zoveel zaadjes. Maar de arts zei dat het wel een beetje meer kans geeft maar niet drie keer zoveel kans. En dat we nu na de foto ook iets meer kans hebben en dat IUI ook drie keer zo duur is. En als het ons elke maand 300 euro gaat kosten is dat ook wel heel erg veel geld. We hebben dus maar besloten om toch maar met de gewone KID door te gaan. Al begin ik er wel een beetje moe van te worden. Ik bedoel niet letterlijk moe maar meer dat ik het niet meer zo zie zitten dat het nog ooit gaat lukken. We mogen nog weer 6 keer dus dat zijn toch weer 6 kansen.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Succes voor iedereen die ook bezig is met KID of als je nog op de wachtlijst staat! groetjes van Zwaan

Geplaatst

@dreamer: jeetje wat balen zeg dat je dat er dan nog eens boven krijgt. En helemaal dat het dan zelfs 2maanden stabiel moet zijn.

Over de donor..hoe minder ik weet hoe beter, haha. Eerst wilden wij ook bij geertgen aanmelden, maar we hebben besloten om het voorlopig toch alleen bij het mck te houden. Komt ook omdat we beide moeilijk vrij kunnen krijgen op het werk en als je dan nog meer gesprekken hebt enzo wordt het een beetje lastig. En geertgen isbij ons vandaan 1,5uur rijden dus je bent bijna verplicht een hele vrije dag te nemen.

@zwaan: wat een tegenvaller. Hoeveel 'gewone' pogingen willen jullie nu nog gaan doen? Heel veel sterkte iig.

Geplaatst

@Zwaan: hoop doet leven lieverd!

Maar ik snap dat het met elke poging moeilijker wordt om te geloven in een positieve afloop.

Ik hoor heel vaak dat dames binnen 2 maanden na de HSG zwanger zijn, dus mn duimen draaien voor jullie!

@Stacey: het erge is, ik ben al die tijd stabiel geweest (anderhalf jaar!) en doordat ze nu ineens komen met medicijnen veranderen, want je mag zo niet zwanger worden blabla (halloooo we zijn al bijna 3 jaar bezig met zwanger worden en nooit was het een probleem!) gaat het dus niet goed.

Morgen weer prikken, maandag een nieuwe internist met de uitslag.

Ben benieuwd!

Wonen jullie bij het MCK in de buurt?

Wij wilden ook niet meer weten dan dit, tenminste, niet van uiterlijk.

Qua opleiding en hobbies had ik wel wat willen weten aan de ene kant, maar aan de andere kant ook weer niet.

Je wilt niet gaan vergelijken natuurlijk!

Krijgen jullie geen bijzonder verlof?

Mijn man krijgt bijzonder verlof op zn werk, omdat het probleem bij hem ligt zeg maar.

We doen het wel zoveel mogelijk op vrije dagen, want we voelen ons wel bezwaard als we vrij moeten nemen.

Maar het mag dus wel.

Vind je het moeilijk dat jullie nu over gaan op KID?

Of staan jullie er al voor de volle 100% achter?

Liefs Dreamer

Geplaatst
Hoi allemaal. Hier nog geen goed nieuws helaas. We zijn inmiddels 6 KID pogingen verder en nog steeds niets. We hebben al een HCGfoto laten maken van de baarmoeder en de eileiders. De rechter leek wat dicht te zitten maar dat hebben ze nu doorgespoeld dus dat mag ook geen probleem meer zijn. Wij wilden wel met IUI verder. Dan gebruiken ze drie rietjes dus drie keer zoveel zaadjes. Maar de arts zei dat het wel een beetje meer kans geeft maar niet drie keer zoveel kans. En dat we nu na de foto ook iets meer kans hebben en dat IUI ook drie keer zo duur is. En als het ons elke maand 300 euro gaat kosten is dat ook wel heel erg veel geld. We hebben dus maar besloten om toch maar met de gewone KID door te gaan. Al begin ik er wel een beetje moe van te worden. Ik bedoel niet letterlijk moe maar meer dat ik het niet meer zo zie zitten dat het nog ooit gaat lukken. We mogen nog weer 6 keer dus dat zijn toch weer 6 kansen.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Succes voor iedereen die ook bezig is met KID of als je nog op de wachtlijst staat! groetjes van Zwaan

Hoi Zwaan wat balen zeg dat het nog niet gelukt is. Ik vroeg me af of jullie nu KID doen of IUI-D. Dat is toch een wezenlijk verschil las ik van de week ergens.

Ik hoop dat jullie snel succes hebben, ik herken het moedeloze gevoel .... sterkte en houdt moed!

Geplaatst

@dreamer: Nee wonen niet echt in de buurt hoor van het MCK, op een klein uurtje rijden. Van dat bijzonder verlof wist ik niet en mn man ook niet, dus hij gaat t wel navragen nu we dat weten. (bedankt voor de tip). Ik krijg op mijn werk per keer dat we erheen moeten wel 2uurtjes 'vrij' dus bij mij is het wel netjes geregeld. Staan er voor de volle 100% achter. We hadden al wel vaker besproken wat we zouden doen als de tese negatief zou zijn. Mijn kinderwens is nog zo groot dat ik me er nu echt niet bij neer zou kunnen leggen om geen kid te proberen en mijn man gunt mij dat gelukkig. en hij denkt en hoopt ook dat het alsnog als 'eigen' aanvoelt als we op die manier een kindje mogen krijgen.

ben benieuwd naar de uitslag van je bloedonderzoeken. succes

• 4 weken later...
Geplaatst

hoi hoi iedereen. Hoe gaat het met iedereen? Het is wat stil op dit deel van het forum. @Dreamer: mag je al beginnen? Je had iets met je schildklier toch? Hopenlijk mag je nu snel van start want jullie hebben er ook al lang op moeten wachten. @Kriskras: wij doen toch maar weer 6 keer KID. Eerst wilden we 6x IUI-D gaan doen maar volgens onze arts scheelt het toch niet zoveel meer wat kans betreft als KID. Het geeft wel iets meer kans maar niet 3x zoveel kans en het kost wel 3x zoveel namelijk 300 euro per keer! Voor ons is dat best veel geld iedere maand en als het toch niet zoveel meer uitmaakt dan doen we toch maar KID. Nu maar hopen dat we die 6x niet echt nodig zullen hebben. Duimen maar!! Ik duim ook voor jullie allemaal dat jullie meer succes hebben als wij. Groetjes van Zwaan.

Geplaatst

300 euro per keer voor IUI-D!! Tjetje sorry dat ik het zeg, maar wat een afzetters! Ik weet niet waar je loopt? Wij betalen 100 euro per keer, dat is dan 600 euro en dan heb je gewoon 6 x IUI-D.

Ik hoop dat je snel zwanger raakt via KID dan, want ik begrijp ook wel dat je 300 euro in de maand niet kan missen... dat kunnen wij ook niet!

P.s. Ik las ergens dat Dreamer groen licht heeft!! Goed nieuws voor haar dus ;-)

Geplaatst

Wij betaalden ook 100 euro per keer voor IUI-D

Ik weet trouwens niet beter dan dat KID en IUI-D hetzelfde is. KID is alleen de nederlandse afkorting toch?

Lfs Niek

Geplaatst

Jaaaaaaa wij mogen starten :toothy9:

Kriskras had het goed gelezen!

We kregen vorige week onverwachts groen licht.

Hadden het nog lang niet verwacht, dus was een mooie verassing!

Gisteren ongesteld geworden, dus meteen de startbrief de deur uit gedaan.

Vanmorgen gebeld voor een echo afspraak op dag 10.

Dus dinsdag 8 juni hebben wij onze 1e FM!

Kijk er echt naar uit en vind het superspannend :icon_biggrin:

@Colle: KID is de algemene benaming voor zwanger proberen te worden met donorzaad.

KID = Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad.

IUI-D = IUI met donorzaad.

Zwaan doet KI-D eigenlijk.

Zij krijgt het zaad voor de baarmoedermond gespoten.

Bij IUI spuiten ze het in je baarmoeder.

@Kosten: wij hebben 1000 euro betaald.

Dit is voor al het zaad wat we nodig hebben voor 2 kindjes.

Wij betalen dus niet per keer.

@Stacey: en hebben jullie het nog nagekeken van je man zn werk?

@Zwaan: wanneer mag je weer voor de KID?

@All: voor ons gaat het nu eindelijk echt starten en ben zoooo zenuwachtig haha.

Ben echt blij dat we de 1e keer met FM's mogen werken, want ik heb zo'n vermoeden dat mn ei wel op zich laat wachten door de zenuwen.

Door de FM's kan ik dan iig duidelijk zien of er nu wel of niet iets groeit.

Geeft mij wat rust.

Ben heel benieuwd hoe ik en hoe wij de behandeling gaan beleven.

Op naar een positieve test!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij hebben ook voor kid 'gekozen' nadat we er achter zijn gekomen dat een kindje van ons tweetjes niet mogelijk blijkt te zijn. Volgende week hebben we de 2de afspraak bij MCK staan. Ze gaan dan een donorprofiel met ons doornemen. Kan iemand hier ons wat meer over vertellen. Vind het wel moeilijk dat we daarna nog zo lang moeten wachten...

Dreamer: Spannend zeg!!

Geplaatst

@Loes: spannend, het donorformulier invullen!

Ik zal vanavond/morgen even teruglezen wat er dan ook alweer gezegd/gevraagd wordt.

Moet nu snel eten gaan maken namelijk haha.

Moeten jullie heel toevallig ook dinsdag?

En hebben jullie al het gesprek met de psyg gehad?

En de bloedonderzoeken/echo's?

Ik kom er vanavond/morgen op terug meis!

Liefs Dreamer

Geplaatst

@dreamer: ik ben heel blij voor jullie. Wat een positief nieuws! en dat zo onverwacht nog.

Wij moeten ook di 8 juni voor eerste intake gesprek.

Ik schrok eigenlijk best wel van al die kosten die nog voor je eigen rekening komen zeg. Echt niet normaal, misschien neem ik nog maar een krantenwijk erbij ofzo haha.

@ loes: Over dat donorprofiel heeft dreamer een paar blz terug wat over geschreven, misschien kan je dat nog terug vinden? Wij zijn nog niet zover dus kan je nog niet verder helpen.

Groetjes Stacey

Geplaatst

Hallo,

Wij hebben 2 weekjes moeten wachten en toen werden we al gebeld dat ze 3 donoren voor ons hadden en er dus 1 uit konden kiezen.

Kijk goed op internet...sommige ziekenhuizen hebben enorm lange wachttijden, andere hebben bijna geen wachtlijst.

Lfs Niek

Geplaatst

Hoi Dreamer: Ja wij moeten ook dinsdag! Vind het allemaal best spannend. Wij hebben nog geen gesprek met de psych gehad. Is ons verteld dat als we dit nodig vinden dit aan kunnen geven, of is het verplicht?

We hebben ook nog geen bloedonderzoeken gehad. Maar er is al veel in andere ziekenhuizen gedaan. Dus die gegevens zouden ze gaan opvragen. (gelukkig maar, heb echt een hekel aan bloedprikken!) Echo moet geloof ik nog wel een keer. Naja we zien wel. Al die onderzoeken zijn niet echt prettig, maar ja alles voor het goede doel!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Dreamer, je betaalt 1000 euro voor genoeg zaad voor twee kinderen. Is dat dan ongeacht hoe lang het duurt voordat je twee kinderen hebt gekregen? Dus in de kliniek weten ze niet hoe veel zaad dit hun gaat kosten? Misschien begrijp ik het verkeerd ;)

Ik heb vandaag weer de eerste FM. Spannend weer...

Geplaatst

@Stacy: Wij waren onder behandeling in Arnhem (ziekenhuis Rijnstate). Hiervoor werden we behandeld in Zevenaar, maar het zaad werd geregeld vanuit Rijstate Arnhem.

Toen wij aan IVF begonnen gingen wij volledig naar Arnhem omdat ze dat in Zevenaar niet doen. Alle echo's en gesprekken heb ik Arnhem gehad. Ook de punctie. De buisjes met eicellen werden op mijn buik geplakt en we kregen de "koker" met donorzaad mee. We zijn toen naar het ziekenhuis in Utrecht gereden om het zelf weg te brengen naar het lab en vervolgens een paar dagen later konden we daar terugkomen voor de terugplaatsing.

Kijk eens op www.freya.nl volgens mij staan daar de wachttijden ergens van verschillende ziekenhuizen.

Succes en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Wij betaalden overigens voor IUI-D de eerste keer 600 euro voor gelijk 6 rietjes. Daarna konden we per keer 100 euro betalen (per rietje)

De IVF was per 3 rietjes...dus 300 euro per keer. Ze gebruiken dan 3 rietjes.

Nu ik zwanger ben betalen we alleen nog 200 euro in het half jaar voor reserveringskosten voor als we een 2e kindje van dezelfde donor willen.

Lfs Niek

Geplaatst

@Loes: ik heb even in mn verhalen teruggelezen over het donorformulier.

Je moet een kleurenpasfoto van je man inleveren.

Deze gebruiken ze om een zo goed mogelijk lijkende donor te zoeken.

Dan gaan ze jullie gegevens opschrijven.

Je huidskleur, lengte, gewicht, haarkleur, haartype, kleur ogen, jouw bloedgroep en of jij CMV negatief bent of niet.

Dan gaan ze invullen wat jullie voor de donor willen.

Bij elk ding mag je dan aangeven of het een wens of een eis is of dat het niet uitmaakt.

Eigenlijk heel simpel dus!

Maar ik vond het wel heel bijzonder en toch wat apart om daar zo overna te denken.

Ik moest bloedprikken, omdat ik mn bloedgroep niet wist en nog nooit getest was op CMV.

Ook heb ik nog een keer bloed moeten prikken voor mn progesteronwaarde.

De psyg was bij ons wel verplicht (jong stel)

Maar ik heb het idee dat het per arts verschilt of ze het wel of niet 'verplicht' stellen.

De ene moet het wel en de andere niet namelijk.

Maar als jullie het nog wel krijgen; de psyg is een hele lieve vrouw die vraagt hoe jullie ertegenover staan en hoe jullie denken over openheid enz.

Ze kijkt of je alles duidelijk hebt voor jezelf en er echt 100% achter staat.

Ik ben benieuwd of we elkaar tegen gaan komen daar!

Jij, Stacey en ik moeten alle 3 op dinsdag daar zijn.

Haha ik denk dat we alle 3 om ons heen gaan kijken en denken van .. zou zij het zijn? :tongueP:

@Stacey: bij het MCK zijn het alleen de eenmalige inschrijfkosten die voor jezelf zijn.

Verder wordt alles vergoed door je zorgverzekering.

En als ik het zo lees zijn we bij het MCK goedkoop uit!

Ben je al zenuwachtig voor dinsdag?

Ben benieuwd of ik je tegenkom!

@Kriskras: ja, het is 1000 euro voor 2 kinderen, ongeacht hoelang we bezig zijn.

Je betaald 1000 euro voor 5 jaar.

Dus binnen 5 jaar mag je terugkomen voor een 2e kindje.

Hoe was je FM?

@Colle: de wachtlijsten zijn de afgelopen 2 jaar absurd gestegen.

In Rijnstate ben je nu ook minimaal een jaar aan het wachten helaas.

Enkel met een eigen donor of dmv wederkerigheid kan je de wachtlijst verkorten.

Er zijn tegenwoordig zelfs wachtlijsten om op de wachtlijst te komen.

Het is echt extreem!

@All: het is JUNIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!!!!

Ik hoop dat deze maand ons veel moois mag brengen :icon_biggrin:

Liefs Dreamer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden