Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

estrhalita,

Jeetje dat moet zwaar zijn voor jullie nu, zeker omdat je nog een griep op voelt komen ook. Heb er zelf (nog geen) ervaring mee maar wil je wel sterkte en succes wensen de komende dagen. Hopelijk komen jullie allemaal aan je rust toe.

Wat een gave foto van Jens zeg!!

Sandra

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Es, ik denk ook echt wel dat er tandjes dwar zitten bij haar, maar ze zullen van zelf wel door komen.

Dat met Jens klinkt echt als dat hij in een sprongetje zit, heb van de weer oei ik groei weer ff erbij gehaald omdat Ilona ook zo vreemd doet en zoals jij het beschrijft komt exact overeen met de sprong.

Ilona vanaf vorige week zaterdag sávonds niet meer slapen, veel huilen eten gaat wisselnd ook moeilijk., alleen is Ilona in de momenten dat ze huilt goed te troosten en zoals gister vanaf half 8 s ochtends tot 9 uur s'avonds wakker geweest is ze wel vrolijk.

Het kruipen, ja vind 6 maanden ook vroeg maar ze zullen er best zijn.

Ilona begint zich nu af en toe af te zetten met dr voeten en komt zo een beetje vooruit ik zie wel dat dit de beginsel is van kruipen.

Als ze op schoot zit en je houden je handen losjes om haar heen zit ze recht en stil om gewoon los zitten kukkelt ze om.

Succes met Jens hoop dat zn sprongetje snel over is.

Gast estrhalita
Geplaatst

NOu Het eten van vandaag:

7.00 fles van 120 cc

8.00 de rest van de fles in totaal dus 200cc

11.00 200gr fruit, 60cc water met diksap

13.00 fles van 140cc

15.00 de rest van de fles in totaal dus 180cc

16.00 100gr groente, 50cc water met diksap

19.00 fles van 100cc op

In totaal dus maar 480cc melk ik weet niet of het kwaad kan?? Vanmorgen heeft hij gelukkig 2 uur geslapen, tussen de middag 1.45 uur en vanaf 19.11 uur ligt hij al heerlijk te slapen op zijn nieuwe slaapkamer. Effe rust.

Geplaatst

Tuurlijk kan het geen kwaad, en wat hij niet wilt ook niet proberen te dwingen.

Als hij maar genoeg drinkt is voldoende, en over een dag of wat als het sprongetje voorbij is gaat hij van zelf weer gewoon eten, zolang hij geen koorts heeft of je het idee heb dat hij gewoon echt ziek is er niets aan de hand met dat eten.

Succes

Geplaatst

Hey meiden,

Bekend probleem met dat sprongetje hoor!!!

Jamillah heeft er ook erg veel last van.

Slecht willen eten, heel veel poepen, slecht slapen, en erg sloom, ook geen koorts.

Ik maak van het eten weinig problemen hoor, ze heeft genoeg reserve.

Dit is nu het schema:

8.00 fles van 200

11.00 ongeveer 80 gram fruit

14.00 fles van 200

17.30 avondeten van 80 gram en yoghurt van 50 gram, en beetje water (20 cc) toe.

20.00 fles van 200 met 2 schepjes rijstebloem.

Ik heb ook de "oei ik groei" erbij gepakt en het klopt helemaal.

Heb ook heel erg het idee dat ze enorm de lengte ingaat, dus het zal er wel bij horen. Met een paar dagen is het vast over. Vervelend is wel dat ik morgen ga beginnen met werken, en dan is slaap wel lekker, hihihi.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Toevallig belde vandaag het cb en die zeiden ook dat als hij over 2 weken voldoende gegroeid is we ons geen zorgen hoefde te maken. Bij Jens duurt dit nu alleen al vanaf verleden week donderdag, dus ben benieuwd hoe lang dit doorzet. Overdag slaapt hij wel goed, maar 's nachts, man wat een ellende. HOpelijk morgennacht wel goed, want dan is Jan er niet en sta ik er weer 2 dagen alleen voor. Hij is wel vrolijk etc maar ja we zien wel hoe lang dit duurt.

Geplaatst

hey meiden,

Nou Jamillah is nu echt ziek.

Was vandaag aan het werk, en ze was bij mijn moeder, en die vond haar nogal sloom, dus getemperatuurd en ze had 39,5. zielig he?! Mijn moeder heeft haar een zetpil gegeven. Temp was daardoor wel wat gezakt naar 38,6 maar ze sliep ook zo slecht, en eten wil ze ook niet. dus ik heb haar om 17,30 op bed gelegd, en nu ligt ze nog steeds te slapen.

Vind wel lastig dat ze weinig eet en drinkt, en dan vooral het drinken maak ik mij wel wat zorgen om.

Maar goed we kijken het nog maar een daagje aan, en anders de huisarts maar even bellen, wat vinden jullie?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb onze arts inmiddels gesproken en die zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken over het weinige drinken. Zolang er nog goede plas luiers zijn is er niks aan de hand. Ze gaan vanzelf weer meer eten.

Jens had maandag en gisteren iets verhoging (38,6). Slaapt 's nachts nog steeds slecht en eet ook slecht. Wat denk je kijk ik in zijn mond, ja hoor zijn 4de tand in aantocht.

Diana misschien bij Jamillah ook een tand. Robbie was ook altijd behoorlijk ziek als er een tand kwam. Verkouden, loopneus, koorts etc dus check even haar mond of je zit dat er een gaatje in het tandvlees zit. Dit gebeurt eerst voordat er een wit puntje doorkomt. Ik zou nog even wachten met het bellen van de ha. Als het morgen nog steeds zo is, zou ik vrijdag nog even de ha bellen. Sterkte in ieder geval meid

Vandaag heeft Jens redelijk gegeten. Alleen zijn laatste fles maar de helft, maar de rest van de dag alles.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou we vertrouwde het vandaag toch niet. Dat ik thuis kwam van mijn werk, toen zat ze ineens onder de bultjes, en met de minuten kwamen er meer bij.

HA-post maar even gebeld,want ook de temp bleef hoog en de flessen komen er bijna net zo hard weer uit.

We moesten even langskomen, en zoals de arts het kon zien krijgt ze de waterpokken, de arme ziel!

Maar goed, voor morgenochtend om 9 uur stond er al een afspraak bij onze eigen HA dus hubbie gaat daar evengoed heen, dan horen we het nog wel even met zekerheid.

Werk gaat overigens hartstikke goed. De training is zwaar, veel leerstof maar ook ontzettend leuk. Nog 2 weken en dan zit de training erop, en mogen we in de jumpstart, dat betekend dan 4 weken werken maar met extra coaching.

Hoe gaat het met jullie verders?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ah wat zielig de waterpokken, maar beter nu dan over een jaar of 2. Dan heeft ze het maar gehad en hoe jonger ze zijn des te minder ze krabben des te minder littekens ze er aan overhouden.

Hoe was het vanmorgen bij de dokter?

Geplaatst

Hey meiden, hoe gaat het, het is weer ffies rustig hier in deze topic.

Diana, hoe gaat het met de waterpokken van Jamillah??? en hoe gaat het op je werk???

Es, hoe is het met Jens en ze schema?? gaat het weer beter??

Ilona nog steeds geen tandje te zien, ondanks al een week of 4 de sygnalen, maar ja ze zullen op een gegeven moment echt wel door komen.

Verder doet ze het erg goed, ze is volgens mij ook ineens heel hard gegroeid,ze past ineens volop in maatje 74.

Alleen dat spugen he, dat blijft ze heeel erg doen, ze krijgt steeds meer vast voedsel en vaak spuugt ze pas na een uurtje of 3, dan zit er ook veel gal bij, begin het nu ook echt wel zielig te vinden.

Hoe gaat het bij de dames met ontzwangeren, begin nu echt het idee te krijgen dat ik redelijk ontzwangert ben, mn nagels breken weer als vanouds mn haaruitval is gestopt en sinds mn zwangerschap vond ik mijzelf zoooo stinken, deed ook geen parfum meer op vond het zo vies, en sinds deze week doe ik weer parfum op en vind ik mijzelf weer gewoon ruiken.

Baal wel nog heel erg van mn dikke hang buik, zucht gaat dat oooooit nog over????

Ja, en de vraag begint te komen wel of geen 2e kindje, vind het heel moeilijk maar wil niet te lang wachten met de beslissing.

Gisteravond hebben we het er ff over gehad en mochten we een 2e willen dan gaan we na de vakantie ( september ) weer naar het ziekenhuis.

Soms heb ik heel sterk het gevoel dat ik nog een kindje wil, maar heb ook soms sterk het gevoel dat het zo goed is

Heb daarbij een vraag.

Een 2e kindje is dat samen met het gevoel ( wens ) ook een rationele beslissing of is de wens het gevoel exact hetzelfde als voor de 1e zwangerschap??? en dat je dan "blind" op je doel af gaat??

Ben benieuwd naar jullie mening en of ervaring.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat, leuk die rollende actie foto zeg.

Met Jens gaat het super. Hij reageert super op het schema en eet goed weer. HIj had echt last van zijn tandje dat doorkwam, ja die is snel he 4 al weer.

Ik hou het alleen even kort, want ga zo naar bed. Morgen mijn vrijgezellenfeestje dus wil ik een beetje uitgerust zijn. Hopelijk gunnen mijn jongens mij ook die rust haha.

NOg even snel wat foto's.14597-5249786.jpg

14597-5264642.jpg

Tot gauw weer

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het was super.

Om 14.45 uur was ik bij mijn vriendin thuis. Daar was al bijna iedereen. Een paar waren er te laat. Iedereen had wat te eten meegenomen en daar hebben we heerlijk aan de hapjes gezeten. Ik kreeg een mooie witte cowbowhoed met sluier. Want we gingen naar de Arena naar de Toppers. De Toppers was echt enorm gezellig en leuk weer. Het is niet meer zoals met Gerard Joling, maar nog steeds een feest vind ik. Om 2 uur was ik weer thuis. Een geslaagde avond. Nu nog 3 maanden wachten en dan is daar eindelijk de grote dag. We zijn nu druk met de uitnodigen. Onze gastenlijst wordt steeds groter haha.

Het is wel stil hier hoor. Diana waar ben je??????/ En hoe is het met Ilona??

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik dan weer!!!

Jamillah bleek geen waterpokken te hebben, het is gebleven bij rode bultjes en de volgende dag trok het alweer weg. Ze bleef wel een plekje op haar achterhoofd houden. Onze huisarts was er niet, dus mijn ouders zijn met haar naar een vervager toe geweest. Het bleek een ontstoken talgkliertje te zijn.

Schijnt wel vaker te gebeuren maar dat trek meestal na een dag of 4 weer weg, bij haar dus niet en het was inmiddels een klein abcesje geworden.

Maar goed we hebbben zalf gekregen en we wachten het maar af. Heb nog niet het idee dat het minder aan het worden is.

Op mijn werk gaat het wel redelijk, kan niet zeggen dat ik het leuk vind, maar goed we hebben het geld nodig dus we gaan gewoon door, het is niet anders.

Tja verders reilt en zeilt hier wel alles. Jamillah gaat goed, alleen ontwikkeling blijft traag vind ik zelf, omrollen lukt nog steeds niet erg goed, heel soms ligt ze ineens op haar buik, maar daar blijft het dan ook bij.

Wat klinkt dat als een gezellig vrijgezellenfeest Es!!!! Wauw de topppers, ik had er ook best graag naar toe gewild, lijkt mij erg leuk!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana, maak je nu maar geen zorgen om haar ontwikkeling. Een vriendin van mij haar dochtertje rolde pas om met 9 maanden en dat is nog niet eens heel erg laat. Tussen de 6-9 maanden hoeven ze pas om te rollen. Ik ben zelf lid van de dec.hyves mama's. En dat zijn dus allemaal kindjes van december 2008. Daar zitten al kindjes en kruipen al kindjes. Nou sorry hoor ik zou niet trots zijn, want dat gaat echt allemaal veel te snel. En je hebt best kans dat die kindjes dadelijk niks meer extra doen en dat Jamillah (sorry dat ik haar in mijn vorige berichtje Ilona noemde, het is zondag he) straks opeens heel snel gaat. Ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. En anders bespreek je het toch bij het cb. Ik moet morgen weer en ik ben ook wel benieuwd wat ze van Jens zijn ontwikkeling vinden hoor. Zitten wil/kan hij echt niet. Hij is echt een stijve plank. Als ik hem wil neer zetten, strekts hij zich zo dat hij alleen maar kan staan haha. Dus maak je nu echt maar geen zorgen. Het komt vanzelf.

Geplaatst

Ilona nog steeds geen tandje te zien, ondanks al een week of 4 de sygnalen, maar ja ze zullen op een gegeven moment echt wel door komen.

Verder doet ze het erg goed, ze is volgens mij ook ineens heel hard gegroeid,ze past ineens volop in maatje 74.

Alleen dat spugen he, dat blijft ze heeel erg doen, ze krijgt steeds meer vast voedsel en vaak spuugt ze pas na een uurtje of 3, dan zit er ook veel gal bij, begin het nu ook echt wel zielig te vinden.

Hoe gaat het bij de dames met ontzwangeren, begin nu echt het idee te krijgen dat ik redelijk ontzwangert ben, mn nagels breken weer als vanouds mn haaruitval is gestopt en sinds mn zwangerschap vond ik mijzelf zoooo stinken, deed ook geen parfum meer op vond het zo vies, en sinds deze week doe ik weer parfum op en vind ik mijzelf weer gewoon ruiken.

Baal wel nog heel erg van mn dikke hang buik, zucht gaat dat oooooit nog over????

Ja, en de vraag begint te komen wel of geen 2e kindje, vind het heel moeilijk maar wil niet te lang wachten met de beslissing.

Gisteravond hebben we het er ff over gehad en mochten we een 2e willen dan gaan we na de vakantie ( september ) weer naar het ziekenhuis.

Soms heb ik heel sterk het gevoel dat ik nog een kindje wil, maar heb ook soms sterk het gevoel dat het zo goed is

Heb daarbij een vraag.

Een 2e kindje is dat samen met het gevoel ( wens ) ook een rationele beslissing of is de wens het gevoel exact hetzelfde als voor de 1e zwangerschap??? en dat je dan "blind" op je doel af gaat??

Ben benieuwd naar jullie mening en of ervaring.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey hey,

Hier ook nog geen tandje te zien hoor!!

en die buik, tja, het blijft een blubberding, vind het maar niks.

Leuk hoor eventueel een tweede, wij denken er ook wel over na, maar als we het al doen dan word het volgend jaar. We willen eerst ff weer centjes sparen, en dan zal ik nog ff moeten blijven werken.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey dames, maar weer ff van neer zetten hier.

onze kleine meid gaat super, ze kan zitten nog niet helemaal stevig op een gegeven moment valt ze wel om, maar toch het gaat al aardig.

Kruipen opzich doet ze nog niet, ze duwt zich naar achter en glijd dan over de vloer, en zo komt ze ook waar ze zijn wilt.

Tandjes, tja nog geen tandje te zien, maar de tandvlees is al wel een streep en wat bultjes, en als ze op je vinger bijt dan doet het al wel zeerder omdat het een stuk harder is.

Af en toe krijgt ze al grover eten en dat gaat ook goed.

dames hoe is het bij jullie???

Gast estrhalita
Geplaatst

Het blijft stil hier he. Vooral nu met dat mooie weer.

Hier gaat alles goed. Al twijfel ik wel over de ontwikkeling van Jens hoor. Zitten kan hij nog niet, hij ligt maar, rolt wel om maar terug kan hij wel maar is gewoon te lui. Al kan hij al wel weer zelf zijn flesje met sap drinken. Makkelijk hoor.

Ja volgende week is hij al weer 7 maanden. Man wat gaat het snel zeg. Maar moet eerlijk zeggen dat ik wel wacht op de tijd dat hij gaat kruipen/tijgeren. Dat is ook veel leuker voor Robbie en kunnen ze samen meer spelen. Nu is het nog niet zo leuk voor Robbie.

Jens heeft inmiddels wel al 5 tandjes. Die is snel he.

Nou dames geniet van het mooie weer en tot gauw weer.

Geplaatst

He, eindelijk weer hier een berichtje dacht al....:toothy4:

Ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken over jens hoor, bij mijn vriendin dr zoontje die is 10 maanden ontwikkelt in net zo'n tempo als Jens en op het cb vinden ze dat niet zorgwekkend. en ook hij is wel vlot met de tandjes.

Ilona nog steeds geen tandje te zien, voel wel wat bobbeltje over dr tandvlees maar verder nog steeds niets.

Ze krijgt al wel de potjes van 8 maanden ( grovere stukjes ) en dat vind ze heerlijk.

In het boekjes van cb staat dat het niet precies op de maand gekeken hoeft te worden, zodra je kindje goed de vloebare voeding eet en je merk dat je kindje wel grover kan hebben dan mag je het geven ondanks de leeftijd op de potjes.

Van de week heeft ze heerlijk spagettie zitten smikkelen.

Heb gister wel WEER een nieuw flesje gekocht, diffrax ben ik helemaal zat en heb me laten adviseren in de baby winkel en heb nu bornfree, hoop dat dat goed gaat.

Ilona spuugt nog steeds heel veel, hoop wel dat dat nu een x over gaat, begin het een beetje zat te worden.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jens kan echt niet tegen die 8 maanden potjes hoor. Hij gaat enorm kokhalzen en kotst alles eruit. Dat doet hij ook met brood, Liga etc etc. Echt heel vervelend. Hopelijk gaat hij er snel aan wennen.

He Renaat niet om vervelend te doen hoor, maar ik vind het niet normaal dat Ilona zo spuugt. Dit moet je echt laten onder zoeken door een Kinderarts hoor. Een vriendin van mij haar zoontje doet het ook heel erg. En ze denken bij hem aan koemelkallergie. Eerst dachten ze reflux maar hij reageerde niet op die medicijnen. Nu krijgt hij een onderzoek in het ziekenhuis hiervoor.

We zijn wel eenzaam zo he met zijn 2-en. Niki is al heel lang niet meer geweest volgens mij? Waar zijn ze toch allemaal??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden