Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Henne

ik wilde je laten weten dat ik bewondering heb voor jullie doorzettingsvermogen maar ik kan me goed voorstellen dat je verder wil,zeker na zo´n tot nu toe "succesvolste" 4de poging!

Verder ben ik het geheel met je eens wat betreft doorgaan ongeacht wat de verzekering vergoed ed. en net wat je zegt, voor zover mogelijk, fysiek, mentaal,financieel en relationeel.

Ik wens fijne rustperiode die geheel in het teken van jullie bruiloft zal staan, een prachtige trouwdag en een succesvolle cryopoging!

groetjes

Babeth

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heeeeeel misschien gaan we stiekem wel voor de bruiloft nog een cryopoging wagen. En dan hopelijk een heel succesvol geheimpje samen...?

En wat betreft dat doorzettingsvermogen....volgens mij valt dat wel mee. We zijn nog lang niet zo lang bezig als vele anderen hier. Laten we wel wezen, we hebben allemaal ons portie wel gehad en makkelijk is het voor niemand. Dus ook voor jullie allemaal bewondering meiden, oprecht veel bewondering.

Henne

Geplaatst

Ik vind mijn afleiding in sporten, mijn katten, boeken lezen en in mijn tuin bezig. Verder ben ik afgelopen week met mijn man nog even weg geweest naar Duitsland en heb ik met een goede vriendin afgesproken die ik niet vaak zie, omdat zij niet bij mij in de buurt woont. Ik denk dat de meesten van ons hun afleiding zoeken in werk en/of hobby's.

Geplaatst

he...

ik zoek mijn afleiding in het lezen, lekker rondom en in huis bezig, met de katten wat knuffelen en uiteraard ook met mijn liefje. Werk verder fulltime en daarnaast ook nog een studie (die hopelijk dit schooljaar ten einde komt) en mijn parttime baan (3 avonden in de week) bij twee fitnesscentra. Dus ik heb wel genoeg afleiding.

Maarruh...ik ben nogal een planner, hebben jullie dat misschien ook gehad? Wij hebben nu dus pauze omdat onze eerste IVF mislukt is. We weten dat we in week 31 weer de startweek hebben. heb gisteren alle medicijnen bij de apotheek opgehaald en die liggen nu dus al rustig te wachten in de koelkast. Omdat ik pas met de pil kan beginnen bij mijn volgende menstruatie zou dit betekenen dat we toch nog 1 kansje hebben op een spontane zwangerschap...je gaat natuurlijk rekenen, tenminste ikke dan...heb uitgerekend als ik dus weer gewoon een reguliere cyclus heb, dat tegen en komend weekend mijn eisprong zal zijn...heb gisteren via een website ovulatietesten gekocht en die zullen vandaag als het goed is binnen komen...ben ik nu te erg bezig??? om zelfs in de pauze die ene kans ook nog helemaal te gaan plannen, zodat het spontane er toch weer een beetje vanaf is??? want in juni beginnen we weer met de pil...en ergens blijf je natuurlijk toch hopen dat het spontaan zou lukken, omdat het toen die ene keer ook gelukt is (ook al is het toen helaas geëindigd in een miskraam en zijn die keren daarna bevruchtingsloos geweest tot aan de ivf...)...

eigenlijk ben ik ook stom bezig...ik moet die pauze gewoon goed gebruiken...maar ik wil zo graag...erg he...ik kan het gewoon niet stopzetten...raar mens dat ik ben...

Henne...dat zou wel heel mooi zijn als jullie huwelijksgeschenk een geslaagde tp van de cryo's is en dat het dan ook 9 maanden duurt!!! kun je extra lang nagenieten van jullie huwelijk ;-) (sort of, je snapt me wel ;-))....

Joekie wat moet dat toch een spannend moment zijn geweest toen je vriend zei dat hij kindjes wilde (terwijl hij daarvoor zei van niet)...ik vond het tenminste wel spannend toen mijn vriend zei dat hij wel kinderen zou willen, terwijl hij altijd heeft gezegd dat hij er geen wilde...nu zijn we intussen alweer 4 jaar verder en nog steeds niets...helaas...maar ook voor ons gaat het komen...en voor jullie ook, daarvan ben ik overtuigd...22 juni is al snel...voordat je het weet zijn de 4 weken voorbij en zit je bij de gyn op intake...zal voor je duimen!!

ga eens beginnen met werken...kom later nog wel eens terug...

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne idd een geweldig geheimpje zouden jullie dan hebben. Hopelijk werkt je lijf en het ziekenhuis ook mee :tongueP:

Nico je bent een lekker bezig bijtje. Ik wou dat ik energie heb om dat allemaala te doen. Ach je went overal aan ook aan 2 banen en de rest eromheen. Dat plannen kennen we allemaal wel denk ik. Bij ons is de kans ver onder niks dat het op de natuurlijke manier lukt maar elke maand blijf je weer hopen dat de natuur je gunstig is gezind.

Ik probeer mezlef te verzetten, maar het lukt niet altijd. We zijn bezig met onze nieuwbouwwoning en dat leidt wel goed af. Maar als ik dan eens vrij ben dan komt het verdriet soms dubbel en dwars naar binnen.

Overal om me heen zijn ook kleine kindjes dus het is gewoon heel zwaar, maar ook mooi om te zien zo van dichtbij.

En doorgaan tot je niet meer kan, niks van verzekeringen aantrekken. Wij wilde dat we dat konden. We gaan waarschijnlijk voor poging 4 en dat zal ook echt de laatste zijn. We kunnen deze eigenlijk al moeilijk betalen, maar we gaan ervoor. We laten er ook echt heel veel voor en soms is dat ook best zwaar. Wij zouden ook wel weer eens op vakantie gaan. Wij zijn in 5 en half jaar maar 2 keer samen weggeweest.

Wij zijn alles zo verschrikkelijk zat, maar deze 1e keer willen we nog aangrijpen. Zo zuinig mogelijk leven is wel een sport geworden. En ons nieuwe huis waar we mee bezig zijn is onze andere droom, laten we er toch nog 1 uitkomen nietwaar.

Joekie dat was waarschijnlijk idd ff schrikken dat je vriend er nu wel voor wilde gaan. Succes, heb je weer iets spannends om naar toe te leven!!!!!!

Vandaag lekker ff naar de kapper. Mijn vakantiegeld is gestort dus dit extraatje moet kunnen.

Het lekkere weer is helaas weer ff voorbij, maar ik ga toch lekker van mijn vrije dagje proberen te genieten.

Liefs

Geplaatst
he...

Maarruh...ik ben nogal een planner, hebben jullie dat misschien ook gehad? Wij hebben nu dus pauze omdat onze eerste IVF mislukt is. We weten dat we in week 31 weer de startweek hebben. heb gisteren alle medicijnen bij de apotheek opgehaald en die liggen nu dus al rustig te wachten in de koelkast. Omdat ik pas met de pil kan beginnen bij mijn volgende menstruatie zou dit betekenen dat we toch nog 1 kansje hebben op een spontane zwangerschap...je gaat natuurlijk rekenen, tenminste ikke dan...heb uitgerekend als ik dus weer gewoon een reguliere cyclus heb, dat tegen en komend weekend mijn eisprong zal zijn...heb gisteren via een website ovulatietesten gekocht en die zullen vandaag als het goed is binnen komen...ben ik nu te erg bezig??? om zelfs in de pauze die ene kans ook nog helemaal te gaan plannen, zodat het spontane er toch weer een beetje vanaf is??? want in juni beginnen we weer met de pil...en ergens blijf je natuurlijk toch hopen dat het spontaan zou lukken, omdat het toen die ene keer ook gelukt is (ook al is het toen helaas geëindigd in een miskraam en zijn die keren daarna bevruchtingsloos geweest tot aan de ivf...)...

hallo Nico

heel erg herkenbaar hoor!!! voor ons is de kans zeer minimaal dat het spontaan lukt maar toch hebben we onze rustmaanden altijd optimaal benut... momenteel zit ik in mijn "natuurlijke wachtweken" en weet je, zelfs nu merk ik vanalles..een verschil ik ben hormoonvrij.

Maar bij jullie is het al eens spontaan gelukt, wie weet !

Heel veel succes, en indien nog nodig, ook met jullie aankomende poging

groetjes

Babeth

Geplaatst

Bij ons is de pauze echt pauze..

Ik hou niets bij, we hebben sex wanneer we zin hebben en anders niet. Ik probeer ook niet teveel op forums te zitten maar dat is voor mij dan wel weer wat moelijker ;)

Geplaatst

Dat is ook het beste Joekie, doen waar je zin in hebt.

Het forum kan verslavend zijn, maar het is ook ontspannend, je weet dat je niet alleen bent.

Geplaatst

dat is idd het fijnste. Dat je alles kan zeggen en dat het ook begrepen wordt. Zonder dat je de "goedbedoelde" opmerkingen krijgt van: je bent nog jong, niet te veel mee bezig zijn enz.

Gewoon begrip en herkenning dat is zo ontzettend fijn.

Zelf net terug van de dieetist en daar ben ik niet echt vrolijk van geworden. Weer niks afgevallen, weer uitleggen hoe het traject precies loopt en weer te horen krijgen dat hormonen zo veel met je lichaam doen. Zucht wanneer lukt iets nu wel eens een keer???????

Zo nu wat leuks.............eh..... ik heb ff niks

Geplaatst

Heerlijk om af en toe je verhaal te doen.

Sandra, ik ben ook bij de dieetist bezig. 1 kilo afgevallen en 1 kilo bijgekomen, maar ja we zijn op vakantie geweest. Ik ben nu echt begonnen, dat wil zeggen dat ik van mijn sate, worstenbroodjes en Dr Pepper verslaving probeer af te komen, en dan heb ik het alleen nog maar over de lunch ;.)

Moet eigenlijk wel lachen nu ik dit aan het typen ben, ik ben erg als het op eten aan komt. Ik ben nu al aan het verzinnen hoe ik vrijdag onder de afspraak uit kom......

Het weer werkt vandaag ook niet mee, kop op, het is weer bijna weekend.

en een dipje is niet zo erg, dat hoort er ook bij.

Geplaatst

wat leuks??? wij (mijn moeder en mijn zussen) gaan op 11 juli naar de musical Mary Poppins...owkee...wel leuk voor ons, maar mss minder leuk voor degenen die niet gaan om dit te lezen..hihi

nog wat leuks: vrijdag zou het weer wat beter weer worden. t.o.v. de voorspelling voor vrijdag vorige week is het al een daling van het neerslagpercentage van 45%....goed nieuws voor de pinkpopgangers...

blij dat ik niet de enige planner ben..hihihi...

over het afvallen...toen we de eerste keer het ivf-intake gesprek hadden, kreeg ik van mijn gyn te horen dat ik niet mocht bijkomen tijdens de vakantie (bmi zat tegen de 30 aan en dan is het in Maastricht een no-go) en dat ik maar moest gaan shaken om toch aan de ivf te kunnen beginnen...dus ik tijdens onze vakantie in Griekenland lekker geshaked (2 keer per dag) en 's avonds dan gewoon mee-eten, maar toch ook lekker genieten, wat wijntjes gedronken...en als ik geen zin had, deed ik gewoon niet shaken...

uiteindelijk ben ik toen toch 2 kilo afgevallen en na de curretage in oktober pas weer ermee begonnen...resultaat dus eigenlijk vanaf juli 2009: 12 kilo...

heb in februari nog een keer geschaked en ben nu al sinds het begin van de ivf (sinds 1 april) op hetzelfde gewicht...77 kilo...vind ik knap van mezelf....want ik snoep nogal graag en ik heb de neiging om snel aan te komen ;-)...

dus meiden...neem lekker de tijd om af te vallen..mijn gyn zei dat ik het beste kon shaken bij de eerste keer omdat het toch maar voor een korte periode was en het anders zonde van mijn tijd en zijn tijd zou zijn geweest als ik in Maastricht zou komen bij het intakegesprek en ik zou niet kunnen beginnen...

nu let ik er gewoon op wat ik eet (sporten doe ik al genoeg) en als ik geen zin heb om erop te letten, dan doe ik dat ook lekker niet...

heb ik nog wat leuks te vertellen??? uhm...nope...nu effe niet...oja...het regent niet meer...net was het nog keihard aan het regenen...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Iets leuks....

Ik kwam net thuis en zag achter in het water jonge eendjes zwemmen, van die lieve gele donsballetjes :-)

We hebben bijna onze trouwkaart klaar, zelf bezig geweest met ontwerpen op een leuke site: http://www.hipdesign.nl Ook een aanrader voor als onze ivf's / icsi's nu eens een keer slagen.

Heb hele leuke bladmuziek gehaald bij de bieb en ga lekker weer pianospelen (en zingen als de buren niet thuis zijn).

Ik wilde een kleurtje kweken voor de trouwdag en heb nu een half rode rug met een witte afdruk van een oortje van m'n ipod :-) Oke, niet leuk wel erg grappig.

En eigenlijk ben ik gewoon wel weer even heel blij vandaag. Soms gaat het rot, soms gaat het beter. En vandaag is het fijn weer eens een betere dag, lekker.

Sandra, het is financieel gewoon moeilijk op te brengen. Wij hebben het geluk dat we dit keer geen medicijnen hoefden te kopen, dat scheelt een hoop. En Voorburg is ook niet heel erg duur hebben we gemerkt. Maar voor een evt. poging 5 wordt het wel eerst weer sparen. En zeker nu mijn vriend voor zichzelf is begonnen en we dus van ww leven zit dat er niet echt in. We hopen dus heel hard dat onze diepvriekindjes het gaan doen. En anders dat er zeer gulle gevers onder de bruiloftsgasten zijn want ons laatste spaargeld gaat dus naar de bruiloft. Over risico's nemen gesproken :biggrin: Doe eens gek.... En een nieuwbouwhuis gaat ook enorm veel geld in zitten, wij hebben dat drie jaar geleden gehad, je schrikt je dood soms. Ik hoop dat jullie de vierde poging op kunnen brengen en dat deze slaagt, het zou zo ontzettend zonde en frustrerend zijn als het allemaal toch weer op geld hangt. Maar ja, de hele wereld draait uiteindelijk om geld. En die honderduizend win je uiteindelijk nooit helaas. Kan wel zeggen dat áls ik die ooit win, ik een fonds op ga richten voor stellen die een vierde of vijfde poging niet kunnen betalen terwijl het medische gezien nog wel zinvol is door te gaan. Maar ja, eerst winnen dan he....

Geplaatst

Dat is een goed voornemen Henne, als je de € 100.000,- wint een fonds oprichten om mensen nog een kans te geven.

Ik doe mee!

Geplaatst

Henne...dat is idd een goed plan...mocht ik ooit eens winnen, dan doe ik het zelfde...en meiden...meld je dan maar bij mij, dan maak ik het geld naar jullie over!! :icon_sunny:

vanmiddag/vanavond (rond 5 uur) naar Pinkpop toe...eerst nog effe een paar uurtjes werken en dan gaat het feestje beginnen...we gaan lekker effe drie dagen onderduiken in het feestgewoel, nergens aan denken...geen vragen over de mislukte ivf en de komende ivf...als men erover wil beginnen...jammer dan...nico is niet thuis...

hoe is het met de rest?? onze hormoonloze poging zit er aan te komen...de klusmomenten dus...heb nog geen positieve ovutest, maar wel al drie met een licht streepje...dus vandaag (en morgen, overmorgen, overovermorgen) maar klussen...tenminste...kijken hoe dat gaat als we naar Pinkpop zijn geweest..hihihi...mss ben ik wel te moe om nog te klussen...we zullen zien...anders drink ik maar weat redbulletjes tussendoor...hahahahaha...krijg ik vleugeltjes van...whoehahahahahaha.

gisteren trouwens een dipje gehad...had een lief mailtje van iemand gekregen en toen schoot ik weer helemaal vol...ben ook erg moe...dat wel...kom 's ochtends mijn nest niet uit en nu ook zit ik met dikke ogen achter mijn scherm te werken (owkee...nu effe niet...nu ben ik aan het spijbelen...hahaahaha)

fijne dag vandaag meiden en we komen er wel!!! zoals mijn zusje eens zei: ook voor jullie gaat het zonnetje eens schijnen!!!

dikke knuffel voor jullie allemaal!!

x

Nico

Geplaatst

effe snel...eerste Pinkpopdag zit erop...ws gezellig, veel gelachen en veel gedronken.

vanochtend vroeg wakker (7 uur) en maar meteen een ovu-test er tegenaan gegooid..positief...en dus ook maar meteen geklust...op de vroege ochtend...hahahahaha...maar wel leuk wakker worden..hihihi...

dadelijk over een half uurtje gaan we weer naar Pinkpop toe...dag 2...meld me morgenochtend weer!

x

Nico

Geplaatst

Ik ben gebeld door mijn schoonzusje, ze is 5 weken zwanger en ik ben in schok.

Van de ene kant natuurlijk leuk, ik mag mezelf tante noemen binnenkort, maar toch ook erg verdrietig. Ik wilde als eerste een kleinkind geven. Eigenlijk heel dubbel. Heb het toch makkelijk gehad met de zwangere om me heen, in onze vrienden kring niet echt aanwezig. Een vriendin is net bevallen en nu mijn schoonzusje.

Het blijft moeilijk, toch probeer ik maar te denken er zijn ergere dingen......weet alleen even niet wat.......

Geplaatst

Aaah Sylvie

logisch dat het bericht er inhakt!!! ik herken je gevoel wel hoor.

is ook ineens zo anders, zo dichtbij en dan in de familie!

sterkte ermee

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank je Babeth,

nogmaals ik probeer het te relativeren, er zijn ergere dingen.

Vind het wel fijn dat ze me zo snel al gebeld heeft, ik stuur haar morgen een sms en probeer met haar mee te genieten.

Vraag me toch af hoe ver ik nog wil doorgaan. In ieder geval 1 cryo.

Misschien is alleen tante zijn ook leuk.

Ik ben trouwens niet depri hoor maar ik heb toch een wel een leuk leven en vrijheid dat ik het iemand anders meer gun.

Klinkt misschien raar, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

X Sylvie

Geplaatst

Hai Sylvie

Ik heb ook niet de indruk hoor dat je depri bent, maar je kan toch wel even een mindere dag hebben, lijkt me logisch.Jullie wens is er niet zomaar.

ik denk dat ik je wel begrijp maar als dat niet is dan is het ook goed, als jullie elkaar maar begrijpen en als jullie maar vrede hebben met wat er ook besloten wordt.

Tuurlijk, tante zijn is ook leuk, ben ik ook, heb een nichtje van 21 en een neefje van 11. Het heeft zeer zeker zijn charmes haha.

Mijn nchtje staat op eigen benen maar mijn neefje wordt regelmatig verwend door ons, heerlijk.

Ik merk het ook met de 2 zoontjes van goede vrienden van ons, ze betekenen veel voor ons.

Jullie gaan gelukkig voor die ene cryo en wie weet!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik ga me helmaal richten op het tante zijn, er staat al een kinderkamertje klaar.

En voor de rest C`est la vie....

Nu een borrel en de kaarsjes aan, het is al gezellig donker.

Geplaatst

Tante zijn is geweldig! Maar laten we wel wezen, het is niet hetzelfde als moeder zijn. In de ruim 3,5 jaar dat wij proberen zwanger te worden, ben ik drie keer tante geworden en telkens is het weer even slikken. Ik merk van mezelf dat ik de zwangerschappen eigenlijk een beetje negeer en gewoon ga genieten als er zo'n klein boefie geboren is dat ergens ook nog een beetje op mij of mijn vriend lijkt.

Wij passen heel geregeld op, we hebben een complete kinderkamer, kinderstoel etc. En we genieten er enorm van. Maar toch....als mijn vriend dan sochtends in bed de jongste de fles ligt te geven, of met de oudste in gesprek is over auto's of voetval ;-) dan krijg ik wel een brok in m'n keel en een knoop in m'n maag.

Dubbele gevoelens zijn het, doe vooral wat zelf goed voelt en wees er ook eerlijk over tegenover je (schoon)zus, vriendin etc. Als zij snappen dat het voor jou soms moeilijk is, is het makkelijker om blij voor ze te zijn en mee te leven.

Geplaatst

Hoi Henne,

je verwoord nu precies wat ik voel.

Het lijkt me fantastisch maar ook heel moeilijk. Het is niet jou kind. Heb nu zelf weer heel erg de drang om zwanger te worden, net ook besloten dat we weer gaan beginnen. In juli/aug laten we onze cryo tp. Ongeacht mijn probleempjes en als we groen licht krijgen.

Verder is het ook moeilijk want 2 jaar geleden was ik ook zwanger, 2 juni de echo en op 5 juni ging het mis. Ze loopt op 5 dagen na gelijk met mijn zwangerschap, al de verjaardagen waarvan ik had gehoopt dat mensen mijn zw buik konden bewonderen worden nu haar dagen, dit was mijn datum, stom he. Jongste broer van mijn man, wij zijn de oudste dus wij moeten eerst, zo werkt het natuurlijk niet.

Toch meer moeite mee dan gedacht.

Geplaatst

he Sylvie, begrijpelijk...heb dit ook bij mijn zus gehad toen ze zwanger ws van haar derde....wij waren ook nog steeds aan het proberen (nu nog steeds) en ze belde op om te zeggen dat ze zwanger was en wij hadden nog die vreselijke wachtweken en ik had ook al plannen/dromen dat we met de kerst aan onze ouders konden vertellen dat het raak was...maar helaas...

mijn schoonzus is nu ook zwanger van de derde en dat kwam echt als een bliksemslag bij heldere hemel...dit had niemand bij onze familie zien aankomen (huwelijk ging niet zo soepeltjes) en dan krijg je een telefoontje: dan kom je in oktober maar naar ons en dan kun je de baby komen bewonderen...wat baby??? o zijn jullie zwanger...beng...klap in je gezicht...

je gunt het anderen ook wel en tante zijn is ook geweldig, maar het zou zo fijn zijn als jezelf ook zo'n klein wondertje in je buik hebt zitten en na die 9 maanden in je armen en dat iedereen om je heenjouw buik gaat bewonderen ipv een andermans buik...

succes met jullie poging in juli/augustus, hoop dat ie gaat lukken!!!

x

Nico

Geplaatst

Hoi Nico,

bedankt voor je reactie, jij hebt wat dat betreft al heel wat voor je kiezen gehad.

Ook al is het voor de 3de keer. Heb je verder wel goed contact met je zus, dat blijft ook heel belangrijk. Je leest soms verhalen dat hele relaties kapot gaan, sommige mensen kunnen heel bot zijn.

Het bedompte gevoel is alweer wat verdwenen.

Ben momenteel zelf ook heel dubbel met wat ik wil, wel of niet.

Ik denk dat het onzekerheid is, heb ook geen zin in weer een teleurstelling.

Daarom nu besloten juli-aug de cryo tp en anders meteen door met ivf of misschien iui weer proberen.

Meteen weer terug op het paard of de fiets

Mijn vechtlust moet weer terugkomen

Laten we hopen dat Pinkpop voor jullie vruchtbaar is geweest.....

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden