Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nanne bij mij wisselt dat gevoel. Soms weet ik zeker dat het gaat lukken, soms net zo zeker dat het niet gaat lukken. Ik denk niet dat je hier een voorgevoel over kunt hebben. Het is het verschil tussen je grootste angst en je grootste hoop. En uiteindelijk is het gewoon ontzettend dikke pech als het niet lukt. Behalve gezond leven e.d. geloof ik toch niet dat je daar zelf veel invloed op hebt. Als ik mezelf zwanger kon dénken zaten er hier al een paar op de bank :passifier:

Zelf denk ik dat ik die gedachten heb uit zelfbescherming. Hoe groter je hoop, hoe groter de teleurstelling als het niet lukt. Ik probeer uit voorzorg vast om te gaan met het uitkomen van m'n angsten. Maar toch overheerst hoop vaak de angst. En dat is maar goed ook. Want een behandeling kun je toch beter beginnen met hoop dan met angst!

Sofie, dat middeltje ken ik niet. Wij slikken wel beiden voedingsaanvulingen via een orthomoleculair arts en ik heb kruiden van de acupuncturist. Tja, baat het niet dan schaadt het vast ook niet inderdaad.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb dat ook Nanne,

Soms ben ik echt bang en denk ik wie weet en lukt het ons nooit om zwanger te raken.....

altijd bang voor alles wat mis kan gaan, soms zie ik me zelf ook wel eens als een pech vogel en denk dan ja zal mij wel weer niet lukken... pfff moeilijk allemaal...

Geplaatst

Wauw, wat fijn om jullie vreselijk herkenbare berichtjes te lezen!!! Het is dus geen voorgevoel, het is m'n angst.. Die komt tegenwoordig zo vaak voorbij, dat het al 'n (slechte) bekende voor me is geworden!

Vooraf aan m'n eerste IVF had ik niet zo veel (bewuste) angst; dit ging ém tenslotte worden!! Nog nooit was ik zó dicht bij een zwangerschap.. Des te groter het verdriet na die tijd, al het verdriet van de afgelopen 2 jaar kwam er uit.

Deze keer ben ik gematigd positief; ik heb écht weer zin om te beginnen met poging 2, maar ga me niet zo zwanger denken als vorige keer.. De test mag me overtuigen!

12 januari ga ik voor het opstartschema naar de gyn.

2009 here I come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Herstel; here WE come!!!!!!!!!!

Geplaatst

he nanne,

ik heb ook 12 januari het gesprek. wat toevallig. ik hoop dat we over 4 weken kunnen starten. dat is dan een week voor de menstruatie en zo begon ik vorige keer ook.

spannend he!

groetjes mamalou

Geplaatst

Hey Mamalou,

Ik zag idd dat jij ook de 12e gaat! Strak getimed..

Ik heb geen idee welk schema ik ga aanhouden! Ik heb een maanddepot Lucrin gekregen, waardoor alles stil ligt. Desondanks werd ik vrijdag gewoon ongesteld!!!

Echt weer iets voor mij.. Ik ga er morgen maar even over bellen, volgens mij startte ik vorige keer vanaf m'n menstruatie.. (niet dat ze de 12e zeggen dat ik een week te laat ben..;-)

Succes de 12e, en we houden elkaar op de hoogte?!

Groet Nanne

Geplaatst

hey nanne,

ik werd toen ook gewoon ongesteld met Lucrin. Ik weet niet goed het verschil tussen depot of wat ik deed (een kleine hoeveelheid elke dag) dus of dat dan ook moet uitmaken...

al die verschillen! het enige dat wij met z'n allen gemeen hebben is de punctie. vanaf dat moment weet je met wie je precies gelijk op gaat.

ik vind het trouwens erg knap dat je nog vol enthousiasme mee doet. 9x IUI, een IVF en zonder partner...

x mamalou

Geplaatst

Hi meiden, de tijd is weer aangebroken om te hopen op wonderen. Dit is mijn eerste natuurlijke cyclus in de pauze.

Mijn natuurlijke cyclus is normaal 28 dagen, met paar uitzonderingen. Maar vandaag ... was dag 29 !

Elke keer denk ik, ik ga niet hopen en mijn man en ik zeggen ook aan mekaar dat we niet mogen vooruit lopen maar stel...

Stel dat wonderen wel bestaan ...

Tegen jullie mag ik dat even zeggen hé! Ik ben niks van plan ik wil zeker nog 2 dagen wachten. Ik heb in 3 jaar geen zwangerschapstest meer in mijn handen gehad. Al 37 maanden op een rij is het niks, is het diepe teleurstelling. Ik voel ook wel beetje rommelen in mijn buik dus ik durf niet te hopen maar toch ...

diep vanbinnen weten jullie dat ik al over mijn buikje streel en al denk aan wat ik allemaal gegeten en gedronken heb in die pauze...

dat moest ik even kwijt ;)

Geplaatst

hey sofie,

dat zou toch heeeeel erg mooi zijn he :) en dat aan het begin van een jaar! wonderen bestaan! ik hoop met je mee :)

liefs mamalou

Geplaatst

Alles kan, Sofie..... Al is 't maar om je weer een positief gevoel te geven, zodat je dat mee kan nemen naar de volgende poging! Maar die komt er hopelijk niet, en je gaat over 2 dagen gewoon een nieuw topic starten: "Yeah, ik ben spontaan zwanger!!!"

Sterkte en ik hoop 't enorm voor je!!

En Mamalou, soms vind ik het ook wel knap van mezelf, hoor.. Maar aan de andere kant; als ik het nú niet doe wordt 't lastig.. Als ik weer ga zitten wachten op die leuke vent kan het (lichamelijk) te laat zijn. (en het nadeel van 33 jaar is dat er natuurlijk meerdere vriendjes gepasseerd zijn, dus de lat ligt tamelijk hoog ;-) Dus meestal raap ik mezelf bij elkaar en ga ik er voor mijn allergrootste droom zelf te verwezenlijken.......... als dat lukt. (maar als de tekenen daar soms niet op wijzen is het best zwaar, hoor, geef ik toe..)

Zoals ik 't voel en verwoord; ik bén al moeder, ik heb alleen nog geen kinderen..

Dank voor je steun!

X Nanne

(p.s. Binnenkort heb ik een date.. alsof dát handig is in deze fase... :hmz: )

Geplaatst

nou, nanne, ik denk precies zo! ik ben al mama, ik heb alleen nog geen kindjes!! en nog wat anders: laatst zag ik op 'planet earth' een docu over pinguïns. zelf zij vochten om de zorg te kunnen dragen over een kind. het is dus heel gewoon dat we ons zo vreselijk voelen soms!

tja, en wie weet, komt die ware liefde zomaar langs! :D

mamalou

Geplaatst

Weet je wat ik soms het moeilijkste vindt ... het kunnen blijven plaatsen. Ik was met mijn man gaan shoppen dit weekend en in een winkel zagen we een moeder haar kind van ongeveer 10 (een jongen) kei hard op zijn handen slaan. Ze waren niet van hier maar dat doet er niet toe. Aan de kassa gaf ze hem een duw en die jongen zijn gezicht was gewoon dat van een gebroken kind, hij zag er zo triest uit.

De tranen stonden in mijn ogen en ik ben er dan zeker paar uur niet goed van. Dan heb ik zin om die vrouw vast te nemen en te zeggen " als je hem niet wilt geef hem dan mee met ons"

...

stom hé maar ik kan daar niet meer tegen

Geplaatst

Hey Meiden,

Ter eerste wil ik jullie allemaal een vruchtbaar 2009 wensen in alle gezondheid!!

Hier weer eens een berichtje van mij.

Heb mij een beetje afgezonderd en heb daar ook van genoten. Even niets over IVF en andere dingen die daar bij komen kijken. Morgen heb ik een afspraak met de gyn hoe we verder gaan met onze cryo's. Ik ben er zo blij mee dat wij gewoon nog negen mooie cryo's in de vriezer hebben liggen. Liever natuurlijk dat het gelijk de eerste keer raak was, maar ik hoef in iedergeval niet alle stappen meer te doorlopen. Volgens mij doen ze de eerste drie keer maar één embryo terugbrengen, en vanaf dan gaan ze er twee terugbrengen.

Sofie, ben je nog steeds niet ongi?? Spannend..........

Een vriendin van mij is via IVF de eerste keer zwanger geworden en na drie jaar was ze ineens spontaan zwanger. Dat hadden ze nooit gedacht.........dus wie weet.

Geplaatst

hey ladies,

welkom terug Chantal, blij te horen dat het kleine pauzetje ook deugd heeft gedaan.

succes bij de gyn, hopelijk kan je snel starten en heb je meteen een toppertje.

bij mij nog niks :) maar het begint beetje te rommelen in mijn onderrug etc dus gewoon afwachten, 2e dag op nieuwe job dus gelukkig heb ik veel omhanden

groetjes !!!

Geplaatst

Goed te horen dat een pauze de meeste van ons toch goed doet. Ook al baal je er soms in het begin van dat het zo loopt of nodig is. Wij krijgen misschien een iets langere pauze, waar ik dan weer niet blij mee ben, omdat mijn vriend vorige week koorts heeft gehad. En met toch al slecht zaad.... Vandaag het ziekenhuis gebeld en nu hebben we morgen een belafspraak met de gyn. De assistente was er niet gerust op in ieder geval, nee wij ook niet anders had ik niet gebeld! Pfff, hoop echt dat we wel gewoon door kunnen.

Sofie hoe is het? Wel erg spannend! Zou een geweldige pauze zijn als het waar is.....duimduimduim.....

Geplaatst

Oh Henne wat jammer zou dat zijn, ik kan me inbeelden dat uitstellen een ongelooflijke teleurstelling zou zijn. Maar meisje je weet diep vanbinnen dat het wel de goeie keuze zou zijn moest het echt verschil maken. Het zou jammer zijn om het toch sneller te doen maar minder kans te hebben niet?

Maar ik duim voor jullie ;)

Nog altijd niks ... ik voel wel meer lastige dingen en zo dus ...

Begint te wegen :)

We blijven heel realistisch, is zo vaak mis gegaan dus durven niet meer goed hopen, we zeggen elkaar constant "niet hopen, zou wel mirakel zijn maartoch maar niet hopen :)"

we zien wel !

Geplaatst

Hey dames,

Hoe gaat die hiero ?

Sofie,

Gaat het nog met je voornemens ? kun je je er goed aan houden ? minder eter en meer aktief zijn lijkt me niet zo een probleem om vol te houden, maar zou het wel knap vinden als je het roken kunt laten, dat lijkt me een moeilijke. Ik heb zelf nooit gerookt, dus weet niet wat het is, maar wat ik zo in mijn omgeving zie, is het niet makkelijk om te doen.

Mamalou,

Hoe heeft de familie het "verwerkt" van jullie grote nieuws dat jullie gingen trouwen ?

Hadden ze het wel verwacht of was het een grote verrassing ?

Voorbereidingen liggen nog goed op schema ? grote dag komt nu wel snel kortbij !!!

Gerreber,

Mag je deze week voor je cryo gaan ?

Alle andere dames natuurlijk ook suc6 en wie weet welke leuke dingen 2009 voor ons gaat brengen !!

liefs,

jolanda

Geplaatst

Hoi hoi, we krijgen deze of volgende week een snelle zaadcheck ivm de koorts. Als het niet al te slecht is, mogen we gewoon doorgaan. Als het echt allemaal dood is, of heel slecht moeten we even verder kijken. Maar ze had het nu over zes weken wachten, dus in ieder geval geen drie maanden!

Phew, opgelucht, want ja mijnbaby, het begint wel erg te kriebelen hier haha!

Geplaatst

Hi meisjes,

Hey Jolanda, het gaat wel hoor. Sport heb ik nog niet gedaan, het is net even te koud buiten plus druk met de nieuwe job. letten op eten valt wel mee. Van het roken heb ik helemaal geen last maar ja ik heb maar 2 a 3 weken terug gerookt dus valt wel mee. Moeilijkste is een glaasje wijn en een knabbeltje s avonds.

Nog 2 daagjes en je kunt op gesprek! Blij dat je terug kunt starten?

Henne, dat is goed nieuws hé, nu maar hopen dat de snelle check goed nieuws brengt en anders idd " maar " 6 weken wachten. Alles is relatief hé :)

Ik duim dat je helemaal niet moet wachten hoor.

... nog altijd geen spoor van ongesteldheid... zit nu aan 31 dagen. Langste ooit was 33 dus ...

Mijn man is helemaal niet geneigd om te testen, ikzelf begin te twijfelen, ik wil het gewoon weten maar anderzijds geef ik hem gelijk. Het zou een mirakel zijn en dus weinig waarschijnlijk plus ik zie het liever door ongesteld te worden dan door het niet zien van een bolletje op een test...

Nog paar daagjes wachten.

Geplaatst

Ja, ben weer helemaal "Back in business"

Vanochtend op het ziekenhuis geweest en ik mag gelijk al deze maand voor de terugplaatsing van de cryo. De eerste twee keer zal dat er eentje zijn en vanaf dan mag ik beslissen om er twee terug te plaatsen.

Laten we hopen dat ik daar niet over hoef te beslissen en dat het gelijk raak is, maar mocht ik moeten kiezen, dan laat ik er twee terugplaatsen.

De Gyn was wel heel positief en zei dat ik zeker wel zwanger moest worden met één van mijn cryo's. Ik vond dat wel raar dat een arts dat zei, maar ze zal er meer verstand van hebben!!!

Hoe is het bij jou nu?? Nog steeds aan het rommelen???

Af en toe toch wel fijn om te werken hoor. Dat vind ik ook. Ik werk ruim 40 uur in de week, maar daardoor kan ik wel vaak aan wat anders denken.

Geplaatst

Champietal da's goed nieuws! Lekker gelijk door. En dat even zonder geprik en gepor, heerlijk. Ik hoop van harte dat de arts gelijk krijgt.

Sofie volhouden nog een paar daagjes! Ik ben zelf altijd van het testen, hup die hoop eruit rammen voor ik mezelf helemaal gek maak. Maar dat werkt eigenlijk ook niet dus afwachten is wel zo rustig (en voordelig).

Succes allemaal met de goede voornemens! Ik had me voorgenomen hard te gaan werken maar zit prompt met de griep thuis LOL.

Geplaatst

Hi Chantal super !!! 9 cryos daar moet gewoon een lucky embryootje bij zitten hé !

Idd raar dat een dokter dat zegt maar ja ze willen je soms ook echt motiveren hé.

Ik had er 3, 1tje heeft ontdooien overleefd dus je moet wel realistisch blijven maar 9 meid dat gaat je lukken! Super dat je niet meer moet wachten hé, wie weet binnen x aantal weken krijg je heerlijk nieuws.

Er rommelt niks meer... pff ik word er wel beetje gek van nu. Maar ga toch mijn man volgen en afwachten, nu het is of morgen testen of zaterdag want mijn man zit do en vrijdag in buitenland. Test gebeurt best met ochtendurine niet?

Ik voel verder ook niks hoor, ik slaap als een roos, heb wel vaak koud (wat goed teken kan zijn), geen acne wat ik meestal wel wat heb. zucht...

Henne, veel beterschap !!!

Geplaatst

Hoi,

Mijn man en ik zijn ook aan het wachten om weer te beginnen. Vorig jaar 2 ivf-pogingen ondergaan (geen succes), daarna is mijn ene eileider dichtgebrand en de andere is alsnog doorgespoten. We vervielen dus van ivf in iui. In december de eerste iui ondergaan. Geen succes. Deze maand proberen we het op de 'natuurlijke' weg. Niet echt veel vertrouwen in (met maar één werkende eileider, maar het schijnt mogelijk te zijn, dus we houden moed). Als het niet gelukt is dan zal ik rond 22/23 januari de uitgangsecho hebben voor poging nummer 2.

Good luck for 2009! Ons jaar!!!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden