Jump to content

geen zaad te vinden!

Recommended Posts

Posted

nou dames, hier ben ik weer na een tijdje afstand te hebben genomen van het forum.

ik kon het gewoon even niet meer aan!zoals jullie weten hadden we geen levend zaad bij de derde icsi dus poging weg!

we hebben al 2 potjes ingeleverd met zaad maar nog steeds geen levend zaad, advies was dus donorzaad!

met die gedachte kan ik niet leven en heb het er dus ook gigantisch moeilijk mee!

we hebben wel besloten om nog naar een uroloog te gaan vanwege dat mijn mannetje geen "normale" testikels heeft en hopen dat hier een eventuele oplossing ligt.

het feit dat we waarschijnlijk nooit een kind samen krijgen is groot en zeer pijnlijk.

ik weet geen oplossing meer en onze hoop is daarom gevestigd op de uroloog.

we hopen dat die iets kan doen.

zijn er meiden/mannen die eerst ook geen zaad meer hadden en na de bezoek aan de uroloog een klein wonder hebben meegemaakt?

meiden, ik weet het gewoon niet meer.

Posted

Jeetje Draakje,

alweer een zware teleurstelling te verwerken. Teleurstelling na teleurstelling. Ik kan me voorstellen dat je er heel verdrietig, machteloos en depressief van kan worden. Helaas heb ik niets om je pijn te verzachten.

Heel veel sterkte en laten we hopen dat de uroloog iets voor jullie kan betekenen.

Liefs, Stéphanie

Posted

Hoi!

Hoe ging het bij de eerste 2 pogingen? Heeft er toen ook geen bevruchting plaats gevonden?

Is er helemaal geen zaad, ook niet in de zaadballen? Dan kun je nog tese/mese doen.

Maar veel weet ik daar ook niet van.

Ik kan je wel onze ervaringen vertellen.. ons werd in het begin traject ook vertelt dat er alleen dood zaad was.. mijn man is onderzocht bij de uroloog, kreeg een echo van "het zaakje".

Hier kwam niks bijzonders uit.

Later zijn we naar een ander ziekehuis gegaan, en daar vonden ze "opeens" wel levend zaad, genoeg om icsi mee te doen. Ze hebben toen ook meteen zaad ingevroren, mocht het bij de pogingen niet lukken. Dit hebben we nooit nodig gehad, omdat er tijdens de pogingen, geschikt vers zaad bleek te zijn.

Sterkte!! misschien voor een second opion gaan ergens?

Posted

Liefste draakje,

ik weet dat er geen woorden van troost bestaan nu...

ik heb je verhaal de afgelopen maanden gevolgd, met je meegeleefd, gehoopt en kaarsjes gebrand. ik vind het verschrikkelijk, ik kan me niet inbeelden wat het is om de hoop echt te moeten loslaten.

ik heb er echt geen woorden voor.

Ik hoop dat de uroloog een klein wonder kan verrichten, maar zelf ken ik er helemaal niks van.

Is adoptie voor jullie een optie?

Je bent een sterke meid, ik wens jou en je man enorm veel sterkte,

dikke knuffel

Sofie

Posted

Hoi Draakje,

Ook ik ben al een tijdje weg maar lees af en toe nog wel hoe het gaat met de "bekende".

Zoals je weet is bij ons ook het doek gevallen vanwege:geen zaad

Nu ik zo terug kijk blijf ik het zo raar vinden dat ik wel de puncties heb ondergaan en dan pas bekend werd dat er geen levend zaad gevonden werd....

Is bij jullie de zaadkwaliteit tussen de 1-ste en de 2-de icsi ook gecontroleerd?

Tja, voor adoptie zijn we al te oud. (40 en 50 jaar)

En donorzaad....nee

Heb af en toe echt nog wel moeilijke momenten, zeker als ik terug kijk in 2008

Het enige wat ik wilde was een kindje. Alles mochten ze van me af nemen als ik maar een kindje zou mogen krijgen

Maar aan de andere kant:....ik zie ook wel om me heen hoe zwaar het is als ze een jaar of 17 zijn. studeren,uitgaan......tuurlijk heb je er alles voor over..maar het is zwaarder dan je denkt

En andere kunnen zo makkelijk lullen....nou dan ga je toch...of dan neem je toch...

Zoek sinds 3 weken eigenlijk ruzie met iedereen.

Ook mensen die ik totaal niet ken en die me voor de voeten lopen. Krijgen een snauw van me

Erg he!!!

sorry iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lekker een hak op de tak verhaal waar niemand iets aan heeft (maar ik ben het kwijt)

draakje, hou je taai

liefs

fleur

Posted

Hoi Draakje,

Wat een vreselijk nieuws voor jullie! Ik hoop zo dat de uroloog nog een optie weet, ik kan me voorstellen dat t je laatste hoop is. misschien dat er met een operatie wel zaad verkregen kan worden.

T is echt vreselijk hard wat jullie en fleur ook meemaken. Dat is ook een soort rouwproces met alle fases van dien lijkt me (en daar hoort boosheid ook bij toch?)

Heel veel sterkte en wanneer gaan jullie naar de uroloog?

LIefs,

lis

Posted
Hoi Draakje,

Ook ik ben al een tijdje weg maar lees af en toe nog wel hoe het gaat met de "bekende".

Zoals je weet is bij ons ook het doek gevallen vanwege:geen zaad

Nu ik zo terug kijk blijf ik het zo raar vinden dat ik wel de puncties heb ondergaan en dan pas bekend werd dat er geen levend zaad gevonden werd....

Is bij jullie de zaadkwaliteit tussen de 1-ste en de 2-de icsi ook gecontroleerd?

Tja, voor adoptie zijn we al te oud. (40 en 50 jaar)

En donorzaad....nee

Heb af en toe echt nog wel moeilijke momenten, zeker als ik terug kijk in 2008

Het enige wat ik wilde was een kindje. Alles mochten ze van me af nemen als ik maar een kindje zou mogen krijgen

Maar aan de andere kant:....ik zie ook wel om me heen hoe zwaar het is als ze een jaar of 17 zijn. studeren,uitgaan......tuurlijk heb je er alles voor over..maar het is zwaarder dan je denkt

En andere kunnen zo makkelijk lullen....nou dan ga je toch...of dan neem je toch...

Zoek sinds 3 weken eigenlijk ruzie met iedereen.

Ook mensen die ik totaal niet ken en die me voor de voeten lopen. Krijgen een snauw van me

Erg he!!!

sorry iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lekker een hak op de tak verhaal waar niemand iets aan heeft (maar ik ben het kwijt)

draakje, hou je taai

liefs

fleur

Fleur,

Ik kan goed begrijpen dat je ruzie zoekt met iedereen, dat je kwaad bent op de wereld. Het is niet niks om je bij neer te leggen en dit te verwerken.

Hoe ga je ermee om? Praat je met iemand, zoek je professionele hulp?

Ik wens ook jou en je man heel erg veel sterkte, ik hoop dat ondanks dit vreselijke feit 2009 een mooi jaar wordt voor jullie en je een andere "zin" kunt geven aan jullie leven samen.

Sofie

Posted

hoi meiden en bedankt voor jullie lieve reacties!!!

even wat antwoorden:

bij de eerste en tweede icsi werd er wel levend zaad gevonden en was er ook bevruchting.

helaas vind ik dat ze een fout in het ziekenhuis hebben gemaakt want bij de eerste icsi was er 1 1/2 miljoen zaad ( niet veel maar toch genoeg) bij de 2de was er nog maar 200,000 zaad .

nou ben ik geen doktor maar bij mij zou dan een lichtje gaan branden en me gaan afvragen waarom het zaad zo verminderd was en potjes laten vullen voor eventuele invriezing.

maarja, dir kregen we dus bij de derde icsi pas te horen.

tussendoor hebben ze dus ook geen test ofzo gedaan.

nu moeten we dus 16 januari naar de uroloog en ben gewoon benieuwd of die kan kijken of die ergens levend zaad uit kan halen en dat laten invriezen.

het kan toch niet zo zijn dat er eerst zaad is en 2 maanden later echt gewoon niets meer??!!

gelukkig heeft mijn mannetje wel zoiets: als die geopereerd moet worden dan doet die dat!

geweldig!

maar tegelijkertijd zijn we natuurlijk bang dat het echt voorbij is.

en ik kan je zeggen dat dat echt een verschrikkelijke gedachte is.

kerst en ook nieuwjaar zullen dit jaar aan me voorbij gaan want ik kan gewoon effe nergens meer van genieten!

ik heb gewoon een baalperiode ( dit is nog mooi uitgedrukt) en weet het soms effe niet meer.

fleur meissie, ik kan me zo goed voorstellen hoe het met jullie gaat!

het enige wat ik iedereen gun is toch wel een kindje!

vooral voor de mensen die er zoveel moeite voor moeten doen zoals ons allemaal!

daar zou een kindje toch goed bij terecht komen?!

vaak hoor je inderdaad van: och dan adopteer je toch of zoek je een donor!

dat is wel lief bedoelt maar doet verschrikkelijke pijn!

ook heb ik al eens vaker gehoord dat een kinderzieltje zijn ouders uitkiest: is er dan echt geen kinderzieltje die mij/ons als ouder zou willen hebben?!

dat doet heel erg veel pijn!

ik weet het gewoon niet meer.

ik ben nu al een jaar gestopt met roken maar ik kan je zeggen dat de stress zo hevig is dat ik echt wel een sigaretje zou willen opsteken, maarja, dat doe je ook weer niet want stel je voor...

meiden, alvast bedankt voor jullie steun!!

Posted

ooh meid toch,

ik wens je zoveel goeds maar helaas kan niemand jullie helpen. Wat een oneerlijk leven leiden we soms. Ik hoop dat er voor jullie nog hoop is wellicht in de vorm van TESE of zo. Daardoor hebben wij ook nog steeds kans op een kindje van ons samen.

Bij mijn man werden helemaal geen zaadjes gevonden in de 4 zaadonderzoeken en dat kwam doordat hij geen zaadleiders bleek te hebben, ik dacht toen dat het over was maar gelukkig hebben we nog een kans gekregen.

Ik hoop dat er ook voor jullie nog eens kans gaat komen in het nieuwe jaar.

Veel sterkte en moed gewenst in 2009 !!

Posted

Draakje ( en Fleur ) wat een intens verdriet.

ik leef echt mee, vind het verschrikkelijk naar voor jullie..

ja adoptie is inderdaad een optie

maar let wel dit is een keuze die je vanuit je hart moet maken

het is niet van ........oh zo lukt het niet dus dan maar adopteren..........

als je er niet 1000% achter staat en voor gaat moet je het niet doen.

is niet fair voor jezelf en al helemaal niet voor het kindje dat je dan krijgt.

zelf heb ik een adoptie dochter. voor mij was de keuze nooit een waar ik over hoefde na te denken, het ging me niet specifiek om kindje uit mijn buik, maar gewoon om mijn eigen kind,......hoe dan ook.... om groot te brengen en lief te hebben en er voor ze zijn en ze alles geven etc maar als iemand me er eentje zou geven ben ik ook blij......en ja dat is ook gebeurd want ik heb mijn dochter gekregen......en ja ik geloof ook in het feit dat elk kinderzieltje zijnof haar ouders uitzoekt. ik ben er dus ook van overtuigd dat mijn dochter en ik voor elkaar zijn voorbestemd.

mooi chinees spreekwoord hierover..........gaat iets van dat je doormiddel van een rode draad verbonden bent met degene in je leven, die rodedraad kan uitrekkken en strekken maar nooit breken..........

en ja mijn rode draad liep helemaal naar china..........

ben nu zwanger en ja eerlijk het is natuurlijk anders dan adoptie want ik draag het kindje nu hier bij me, en kan het voelen.

maar is het anders in de zin dat ik meer van dit kind hou of ga houden omdt het in mijn buik groeit....nee

ik herken heel veel gevoelens uit mijn wachttijd tijdens de adoptieprocedure.

de onzekerheid, de angst dat het mis gaat. en dan het moment dat ik eindelijk mijn dochter in mijn armen kreeg voor het eerst..

zelf zou ik geen moeite hebben met donorzaad, omdat het dus voor mij niet uitmaakt helemaal niet.

maar ik veroordeel niemand die die keuze niet kan maken.

het gaat er om dat je eerlijk bent naar jezelf en als adoptie of donorzaad niet kan in je hart dan moet je er ook niet voor gaan.

je moet de keuze met je hart maken

sorry beetje lang maar goed............

ik wens jullie heel veel sterkte en ik ga duimen dat jullie toch goed nieuws krijgen. inderdaad met een second opinion ofzo???

veel suc6

Posted

Lila,

dat is een mooi verhaal. ikzelf en mijn man zijn er ook van overtuigd dat we een adoptiekindje dood en doodgraag zouden kunnen zien. ik zie het zoontje van mijn man zo graag alsof het mijn eigen zoon is. natuurlijk zal het iets anders zijn met een kindje van ons 2 uit mijn buik maar ik denk niet dat ik het zoveel liever ga zien.

wij zijn nog niet klaar voor adoptie, we hebben er al vaak over gepraat, al info aangevraagd maar dan ook weer in de ijskast gelegd. De twee combineren is emotionele zelfmoord volgens velen. En eigenlijk willen we eerst echt alles proberen om eentje van onszelf te hebben. natuurlijk zien we ook op tegen de adminstratieve molen. Maar zover zijn we nog niet.

Draakje ...

Het spijt me dat ik die adoptie zo maar voorstelde, nu wil je dat idd niet horen en dat kan je wens niet zomaar wegnemen.

Er zijn geen woorden van troost genoeg voor jullie, en de feestperiode die zit nu stevig in de weg. Ik zou zeggen doe gewoon waar jij/ jullie je goed bij voelt, de rest is niet belangrijk. Heel veel sterkte meisje.

Posted

hey meiden, een gelukkig nieuwjaar!!!!

ik wens jullie al het goede voor 2009!!

sofie , het was echt niet tegen jou gericht van dat de mensen zeggen: van dan adopteer je maar!

nee meid, was echt niet voor jou hoor.

het was voor de mensen die hier buiten staan en die echt geen benul van je gevoelens hebben, hoe vaak je het ook uilegt!

we wachten maar eerst weer af tot 16 januari, hoop dat 2009 alsnog ons jaar word!

meiden, succes allemaal!

Posted

Hallo Draakje,

wat een slecht nieuws, ik kan me voorstellen dat je het eea. moet verwerken! Ik wilde toch even graag op je berichtje reageren, want zoals ik het begrijp overwegen jullie een zgn. tese behandeling. Wij werden uiteidelijk (zonder een ivf/ icsi-poging) geadviseerd om een Tese te ondergaan.

bij mijn man hebben ze diverse malen wel zaad gevonden alleen was het niet goed genoeg voor een normale icsi-behandeling, het weinige zaad dat aangetroffen was zou een bevriezing en ontdooiing niet "overleven" ) De TESE zouden we in Nijmegen kunnen laten doen. Onze voorkeur ging uit naar Brussel: veel meer ervaring en zij doen de Tese + Icsi op dezelfde dag, er hoeft dus geen zaad ingevroren te worden!!. Onze ervaringen zijn tot nu toe erg goed. 24-12-08 intake gesprek gehad met een arts, aansluitend alle procedures met en begeleidster doorgesproken, tevens had mijn man een zaadmonster ingeleverd en op de terugweg naar huis kregen we al het goede nieuws dat het niet erg veel goed zaad was maar goed genoeg voor icsi en zelfs ook om in te vriezen!

Ik start in febr, met de hormoonbeh.

In de ochtend van de pick-up moet mijn man nieuw zaad inleveren, indien dat toch niet goed genoeg blijkt te zijn zullen ze het staaltje van 24-12 ontdooien en gebrjuiken, en in het geval dat dat ook niet goed genoeg is zullen ze dezelfde middag nog de Tese uitvoeren!!

Is het wellicht een optie voor jullie om toch eens een gesprek aan te gaan in bv, Brussel?In belgie werken ze echt net wat anders als in Nederland, we hebben ook daar ervaren dat zij meer tijd besteden aan het goed zoeken naar goed genoeg zaad.

ter info: www.uzbrussel.be

Ik wens jullie heel veel succes en kracht!!!

groeten Meiske74:yeswink-1:

Posted

Draakje

Heel veel succes alvast voor 16 januari!!!!

Ik vind het ook moeilijk als mensen zeggen, "je kan toch ook adopteren"

Ja dat kan, Maar willen we niet, ik wil zelf zwanger zijn het kindje in mijn buik voelen en op een echo zien en het baren.

En ik vind het ook fijn als er toch iets van ons bij zit in onze situatie dus zaad van mijn vriend, want het is al moeilijk voor mij dat ik het probleem ben (geen eitjes), dus liever geen adoptie en trouwens we hebben nog 1 poging van de verzekering en gaan we zelf 1 keer betalen.

toi toi toi

Liefs Claudia

Posted

hoi hoi,

we hopen inderdaad dat we de 16 meer geluk hebben.

we zijn ook reeds met belgie bezig en die adviseren ook eerst de uroloog.

ik heb mijn mannetje wel aan de vitaal prostaat gezet haha!

heb er zo'n goede dingen over gehoord dus het proberen waard!

wat ik ook rot vind is dat ze geen eitjes kunnen invriezen.

ik had 12 mooie eitjes en die hebben ze zomaar weggegooid!

zo had je ze misschien kunnen doneren aan iemand anders of eventueel kunnen bewaren.

raar hoe alles wekrt he!

nou meiden, ik ben benieuwd wat we de 16 de krijgen te horen!

succes alvast voor alle dames!!

Posted

Hoi Draakje

Ja best wel moeilijk dat ze de eitjes zo hebben weggegooid maar liefst 12 stuks.

Wat je zegt je had ze nog kunnen gebruiken als ze eitjes konden invriezen

Of donoren, lief dat je daar aan denkt!

Hopelijk komt het nu goed met het zaad doormiddal van postaat vitaal.

En bied het nieuwe kanzen voor jullie.

Succes

Liefs Claudia

• 3 weeks later...
Posted

hoi meiden,

vrijdag zijn we bij de uroloog geweest en mijn mannetje krijgt nu een reeks aan onderzoeken!

ben benieuwd wat het gaat opleveren!

alleen even nog een vraag: wie geeft de opdracht tot een mese/tese ( of hoe je het ook schrijft!)?

doet dit de uroloog of de gynocoloog??

dank jullie wel alvast!

Posted

Hey Draakje,

Is Pesa geen optie voor jullie? Dat heeft bij ons goed uitgepakt omdat er bij de eerste poging wel zaadjes waren!

Liefs,

Jane

Posted

Hey draakje,

Wat fijn dat er toch wat onderzoeken gaan plaatsvinden.!!

Ik hoop echt heel erg voor jullie dat er nog andere opties zijn en dat jullie uiteindelijk met eigen zaad verder kunnen.

Heel veel succes meid!!!

Veel liefs Smile

• 1 month later...
Posted

hoi dames ,

17 februari moesten wij naar de uroloog en ik had besloten om niet eerder te reageren op het forum want ik/wij waren bloednerveus!!!

mijn mannetje kreeg allerlei testen en zelfs op de dag van de uitslag kreeg hij nog een onderzoek namelijk een prostaat onderzoek en ik kan je zeggen: hij heeft pijngeleden!!

enige lichtpuntje en een beetje leedvermaak erbij was dat hij in de stijgbeugels ervoor moest!!!

nou, puntje bij paaltje: alles was goed!!!

er was zaad!!!!!!!!!!!

waarschijnlijk kwam het door stress of iets dergelijks dat hij geen zaad meer had.

bloedtesten en hormoontesten waren goed, niets te vinden!

probleem bij mijn mannetje is gewoon dat hij niet veel produceert maar hij had zaad waarvan 35% beweeglijkheid!!!

dat is al super!!!

we laten voor de vierde poging wel wat zaad invriezen, just in case!!!!

nu gaan we dus kijken of we toch naar belgie gaan of dat we uitwijken naar dusseldorf!

nou, ik hou jullie op de hoogte wanneer we met de vierde poging gaan beginnen!!!

succes meiden!!!!

Posted

Hey Draakje,

Da's goed nieuws. Ook goed dat je het zaad meteen laat invriezen!

Ik zit momenteel in mn wachtweken, bij ons was er ook eerst geen zaad maar na de Pesa behandeling hadden we 5 rietjes in de vriezer.

Het ontdooien van het zaad is heel goed gegaan, we hadden 5 embryo's bevrucht, daar zitten er nu 2 van in mn buikie én we hebben zelfs

nog 3 cryo's. De kwaliteit van het zaad is dus nog steeds goed na ontdooien!

Hopelijk kun je snel aan je vierde poging beginnen! Ik hou je in de gaten!

Liefs, Jane

Posted

hey jane,

geweldig dat jullie succes hebben gehad met jullie pesa!

ik hoop dat onze vierde nu ook eindelijk eens positief is!

maar we zijn allang blij dat er nog hoop is om een kindje te krijgen van ons beiden! super gevoel is dat!

we duimen dat jullie 7 maart super nieuws hebben!

succes meid!