Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames

bedankt voor jullie reacties, wat ben ik toch een muts...net even de brief van VGZ erbij gehaald (mei 2010)...daar staat in dat ik weer recht heb op 3 pogingen en naar het buitenland mag maar dat er volgens Nederlandse maatstaven vergoed wordt.

iLuna, spannend hoor, voor jullie eerste de tese en dan de icsi,enig idee wanneer je man ingepland wordt?

Hanneke, er is een kans dat we een eventuele volgende poging in DD doen. We gaan overigens eerst voor een cryo-tp in september, en dat is in Brussel uiteraard. We hebben een intake in DD gepland staan omdat je daar over het algemeen snel terrecht kan en zij hebben ook nog de mogelijkheid om bv. picsi of imsi toe te passen.

Daarnaast is het mooi meegenomen dat de kosten beduidend lager zijn.

Ik heb wel begrepen dat het in DD wat rommeliger gaat maar ondertussen (helaas) genoeg ervaring opgedaan waardoor ik het zelf ook wel goed genoeg in de gaten kan houden.

Maar...eerst het intake gesprek (eind augustus), dan begin september weer gesprek in Brussel, als het goed is de cryo tp ergens 2de helft september en dan....hopen dat het raak is.. zo niet dan willen we helder hebben waar we een nieuwe poging doen.

Klinkt misschien allemaal erg gecontroleerd maar voor je het weet zijn we weer zoveel tijd kwijt en dat beangstigd me nogal eens.

Jeetje, je eerste wachtweek is voorbij, meis wat spannend!!!! die onzekere gevoelens zijn erg herkenbaar, lief dat je de medicatie van je vriendin mag hebben maar voorlopig maat even niet!!!

Shanna, de apotheek waar ik bij ben doet altijd moeilijk, die wil altijd dat op het recept vermeld wordt de hoeveelste poging het is, bang dat hij zijn kosten niet vergoed krijgt. Maar ja in Brussel vermelden ze dat niet.

Maar dat komt tzt wel goed, is het kleinste hobbeltje nietwaar? Jij succes maandag met de echo!

Mchaela en Kim, ik hoop op een mooie punctie voor jullie!!! doe het rustig aan als je weer thuis bent he.

bedankt voor jullie reacties!

liefs

Babeth

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, vandaag de punctie gehad: 4 follikels aangeprikt en twee eitjes geoogst. Dit wordt dus nu heel spannend of er een goede tussenzit. Viel me dus een beetje tegen. Maar zoals Hanneke laatst schreef: we willen allemaal zoveel mogelijk eitjes. De andere twee waren niet groot genoeg. Dus even maandagochtend afwachten. Dan mag ik bellen vanaf 10.00 uur.

Het viel me allemaal mee inderdaad. De anesthesist heeft wel snel zijn geld verdiend, maar ja hoort er allemaal bij. Hij was wel aardig. Ik had trouwens gevraagd of er eerst gekeken kon worden of er nog wel een eitje was omdat ik zoveel activiteit voelde en ook het herkenbare slijm zag. Hij had me toen een beetje "high" gemaakt (heerlijk voelde dat) zodat ik nog kon overleggen met Dr S. en die ging toen even kijken. Daarna is pas de narcose toegepast.

De bollen moeten trouwens de dag na de punctie ingebracht worden. Dus idd niet pas na de terugplaatsing. Ik had het nog een keer gevraagd.

Nu dus even afwachten.....en hopen....

@ Kim hoe ben jij gegaan vandaag? Ik heb je niet gezien maar het was daar ook een lopende bandwerk...

@ Hanneke, ik had nog gevraagd naar die volle blaas. Ze zei dat je gewoon kan plassen als je maar drie a vier glazen drinkt zodra je in DD bent. Maar er was iemand ergens hier die had geschreven dat ze noodgedwongen moest plassen en het water daarna niet in haar blaas maar in haar maag zat. Ik ga dus een middenweg kiezen. (Als ik mag, dat moeten we nog even afwachten). Ja, de tijd tikt lekker voorbij voor jou. Je bent al over de helft. Ik merk ook telkens dubbele gedachten bij mezelf nu alles zo veel dichterbij komt.(al helemaal met zo'n kleine oogst). It's part of the game, denk ik...

@ Shanna, jij succes maandag met de echo.

@ Babeth: ik heb nog helemaal niet over de vergoedingen nagedacht. Ik had een keer een mail geschreven naar de VGZ en kreeg toen zo'n standaardmail terug: "als het medisch aantoonbaar haalbaar is" Tja wat moet je ermee? Dus ik denk, dat ik het gewoon alsnog ga proberen. Shanna was spontaan zwanger op haar 42ste en ik op die leeftijd ook, wat helaas ook eindigde in een miskraam. Maar ja ik ben inmiddels 44 dus of dit dan ook nog opgaat?

Zou ik ook nog recht hebben op die vergoedingen, Shanna zoals jij dat beschrijft?

@ Sen: succes met je kuurtje... dat die maar weer snel door mag breken zodat je weer kan beginnen. Was er helemaal geen enkel verschil met de acupunctuur? Had je er wel goed vertrouwen in degene die het toen deed?

Maar ja er spelen zoooooooveel factoren mee bij het wel of niet tot stand komen van een zwangerschap, dat het soms gewoon het rad van fortuin (geluk) lijkt.

Een kennis kon b.v. niet zwanger worden omdat haar schildklierhormoon te laag was. Ja, dat moet je dan ook maar net weten.....misschien dat ik daarom die miskraam toen heb gehad omdat ik ook te weinig thyrax slikte. Dus meteen naar de HA om een hogere dosering te vragen maar dat is maar een van de vele factoren......

Sterkte er in ieder geval mee. Het weer speelt nu idd niet echt mee... de komende dagen. Daar je wordt je niet echt vrolijk van..

@Iluna: welkom hier en ook jij succes met je behandeling.

Geplaatst

heee Michaela, zat al te wachten op nieuws! wat goed van je dat je hebt gevraagd of hij eerst even wilde kijken of de eitjes er nog wel zaten! wel jammer van die 2 andere follikels maarja het is niet anders. Hoe groot was de grootste follikel bij de laatste follikelmeting, weet je dat nog? Ik had toen in DD namelijk ook onrijpe eitjes erbij en als je er al niet veel hebt, dan baal je daar wel van want het zijn toch net die extra kansen. Ik moest de pregnyl al zetten toen de grootste nog maar 17mm was. Mn huidige arts vindt het verstandiger om nog even te wachten tot bijv. 20mm zodat de kleintjes nog wat bij kunnen groeien. Zit wel wat in vind ik.

De acupunctuur heb ik toen bij een echte chinese geneeskundige praktijk gedaan die is aangesloten bij zo'n vereniging weetjewel. Maar het hielp echt geen fl*kker om het maar zo te zeggen.

Het kan inderdaad aan zoveel dingen liggen maarja zie maar eens te vinden aan WAT dat precies is... en inderdaad het is af en toe ook gewoon het rad van fortuin. Je ziet vrouwen met zeer weinig eitjes of mindere kwaliteit embryos gewoon harstikke zwanger worden en vrouwen met tig eitje of blastocystes gewoon negatief testen... je kan er met de pet niet bij af en toe?!

Geplaatst

Hi Sen, ik geloof iets van 14 mm? De groteren waren al 16 en 17 mm en Dr S. zei dat 18 mm genoeg is? Waar is die pregnyl nu eigenlijk precies voor? Ja, ik hoop gewoon dat er minstens eentje tussenzit die oké is omdat we ook die poollichaamdiagnostiek laten doen. En als die dan ook nog blijft zitten is het mooi. Iemand zei al tegen mij dat ik geen cryo's zou overhouden, dus daar was ik al niet vanuit gegaan. Maar twee...? Tja, het is zo.

Eigenlijk zouden een keer ál die factoren verzameld moeten worden zodat er een lijst ontstaat, die je dan bij jezelf kan afstrepen. Maarrrr er zijn ook niet meetbare factoren....

Hou je het nog een beetje vol?

Geplaatst

Nou dames hier is het voor 99% zeker over. Ik heb sinds vanmiddag krampen en ik weet gewoon uit ervaring dat het dan niet goed is. Ik ben 1x zwanger geweest en toen had ik geen krampen bij alle mislukte pogingen wel. We gaan morgenochtend al testen denk ik, hoop dat ik dan weet waar ik aan toe ben. Doe dan wel eind van de week nog een testje voor de zekerheid hoewel ik iets eerder ongi zal worden dit keer denk ik.

Zie het somber in voor ons. Ben 1x kort zwanger geweest maar daarna niet meer. Kwaliteit van de embryo's wordt steeds minder, kwaliteit van het zaad lijkt steeds minder te worden. Ik weet niet of het alleen nog maar met pech te maken heeft. En dan te bedenken dat ik nog maar 27 ben. Misschien mag het gewoon niet zo zijn.

Ik laat jullie wat weten morgen...

En Michaela kan me goed voorstellen dat je baalt van maar 2 eicellen. Ik hoop echt voor jullie dat er wel een goede bevruchting zal zijn.

Geplaatst

Wat verdrietig, Hanneke... :(

Maar is het niet veel te vroeg om te testen of om uberhaupt ongi te worden...?

Gebruik je wel Suprefact?

Sterkte!!

Geplaatst

Nee gebruik Utrogestan. Ja is nog wel vroeg maar ik wil gewoon zekerheid. En als het echt goed zit testen de meeste al vrij vroeg positief. Tuurlijk heb ik pas donderdag 100% zekerheid.

Geplaatst

owww Hanneke nee toch zeker, je zal best wel je eigen lichaam kennen maar je zal de eerste niet zijn die ervan overtuigd was te voelen dat ze ongesteld ging worden maar die toch echt zwanger waren. Ik wil je geen valse hoop geven maar het lichaam kan je soms echt in de maling nemen. Ik hoop nog steeds op een positieve test. Hou je taai meid!

@Michaela: het klopt dat 18mm genoeg is, of beter gezegd het minimum zegmaar. Maar vooral als er nog kleinere zijn, is het dus aan te raden nog een paar dagen te wachten zodat deze ook nog kunnen groeien. Bij 22mm moet echt de punctie binnen 36 uur gedaan worden anders kunnen ze voortijdig springen. Het is dus niet zo dat bij 18mm de punctie gedaan moét worden, ik snap dus ook niet echt waarom dr. S. altijd de punctie wil doen als de grootste follikel nog maar 18mm is en er nog kleinere zijn. Misschien dat jullie dat eens kunnen vragen aan hem? Pregnyl is de spuit die de eisprong binnen 36 uur opwekt.

Geplaatst

@Nee toch, Hanneke....wat een enorme teleurstelling. Je kunt anders toch even met DD bellen morgen wat dit te betekenen heeft? Ook al zul je ondertussen de tekens van je lichaam wel herkennen. Ik hoop het niet voor je... Had je bij eerdere pogingen ook rond deze tijd krampen en hoe lang duurde het dan dat je ongi werd? Sterkte!!!

@Sen; ik zal het zeker aan hem vragen waarom hij dat zo vroeg doet terwijl er misschien nog een kans is dat de anderen ook nog kunnen groeien.

@Kim: waar zit je? Hoe is het met je gegaan gisteren? Laat maar weten als je wilt. Ik ben wel benieuwd!

Geplaatst

Heb getest vanochtend en hij was zo wit als sneeuw. Helaas klopt mijn gevoel altijd. We hebben al heel veel gepraat en gehuild. Gaan ons nu bedenken of en hoe we verder gaan. Ik weet gewoon niet of het het allemaal wel waard is. Merk dat ik er al een tijdje doorheen zit. Mijn vriend wil wel graag doorgaan maar niet ten koste van alles. Hebben gelukkig vakantie dus we hebben alle tijd om alles te overdenken. Ik merk dat er langzaam ook wel een soort berusting komt. Ik zou alleen nog doorgaan als we nog goeie kansen hebben. Gaan nu de drie opties afwegen: stoppen, doorgaan of een donor.

@Michaela: heb als het niet goed is altijd vanaf een paar dagen voor de test krampen, ik denk dat mijn ongi woensdag of donderdag doorzet.

Test voor de zekerheid in de loop van de week nog eens. Maar helaas ken ik de uitslag al.

Weet iemand waar je naar toe zou kunnen gaan om een blokkade op te sporen ofzo. Wil zo graag weten waar de oorzaak ligt. Misschien hou ik het onbewust wel tegen ofzo. Dat gevoel heb ik wel eens. Kan een osteopaat dat bijvoorbeeld? Ik weet dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg maar hoop dat het makkelijker wordt als we een oorzaak weten.

Dames, heel veel succes. Ik duim voor jullie allemaal! En ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

lieve lieve Hanneke,

ik kan en wil zoveel tegen je zeggen maar ju gevoel heeft het idd altijd bij het rechte eind. toch hoop ik met heel mijn hart dat dit deze keer niet zois. waarom, waarom........................

denk veel aan je

Geplaatst

Hi Hanneke, wat rot voor jullie. Ik kan me zo goed voorstellen wat jullie en vooral jij nu doormaken. Ik was er na drie jaar iedere maand hopen en iedere maand een teleurstelling ook zo klaar mee, dat er ook zo'n gevoel over mee heen kwam dat hoop plaats maakte voor inderdaad een soort berusting. Ik werd er ook geregeld boos om en heb er ook veel over gepraat.

Ja, doormeten. Goede vraag. Ik heb goede ervaringen met acupunctuur die precies kon aangeven wat er aan de hand was bij mij. Zo was mijn nier-yin erg zwak en die is nou juist hartstikke belangrijk voor de vruchtbaarheid. Die heeft ze behandeld als ook mijn leverenergie (=stress) en longenergie(=verdriet). Ze kan dan ook ondersteunende voedingsadviezen geven of extra kruiden om "die blokkades" op te heffen. Maar Hanneke dat is één manier hoor maar omdat je zegt je lijf goed aan te voelen, voel je misschien ook je "blokkade" goed aan? De acupunctuur is trouwens voor beiden (man en vrouw) en kan het ook het zaad verbeteren. Maar goed, je moet zelf maar kijken waar jullie je goed bij voelen. Het kan ook zijn dat de embryo's uiteindelijk toch niet goed genoeg waren voor moeder natuur en ze dan vanzelf afgestoten worden. Hebben jullie in die richting wel eens genetisch onderzoek laten doen?

Als je voor de acu gaat moet je wel een goede zoeken: er moet een intake afgenomen worden, polsdiagnose, tongdiagnose en voorstel behandeling. Aangesloten bij Zhong en de meeste verzekeringen vergoeden in ieder geval de consulten (niet de kruiden).

En Hanneke, misschien is het ook goed om er even helemaal afstand van te nemen en lekker een last minute te boeken, nu jullie nog vakantie hebben? Dat je jezelf weer vrij kunt maken van deze teleurstellende en verdrietige emoties en dan opnieuw een plan kunt maken?

Sterkte en wijsheid,

Geplaatst

Hallo dames, voor mij is het nu al afgelopen. Er was van de twee eitjes maar een bevruchting en die had een chromosoomafwijking. Heel erg jammer en verdrietig. Maar we willen nog een poging doen, dus even wachten op de ongi.

Succes allemaal,

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik ga weer een poging proberen, want was al druk bezig, maar ben dan ineens mijn tekst kwijt.

Heb het de laatste dagen te druk gehad om te reageren, maar jeetje wat een verdrietige berichten allemaal hier.

@ Hanneke, heel veel sterkte. Probeer in ieder geval van je vakantie te genieten. Helaas heb ik ook zo'n lichaam dat van te voren al aangeeft, dat het (weer) niet gelukt is. Vraag me iedere keer weer af, waarom ik dan toch nog een test gedaan heb.

@ Michaela, Jeetje meid, dit is mijn grootste nachtmerrie, dat er geen bevruchting is ontstaan. Had de vorige dan 7 goede eitjes en helaas was er maar 1 van bevrucht. Hoop deze keer, dat er meer bevrucht worden. Hoop voor je, dat er de volgende keer betere resultaten zijn. Maar even op je vorige vragen terugkomend: ik heb in juni al een behandeling ondergaan in DD. IMSI in combinatie met een verse Tese. Ik moest 300IE Menopur spuiten en dr. S. heeft dat deze keer ook weer voorgeschreven, want hij zie, dat de kwaliteit goed was en de opbrengst ook, Tese was ook redelijk goed, dus waarom er dan niet meer bevrucht zijn is mij een raadsel, van alle behandelingen waren de kwaliteiten van deze het beste, maar helaas de resultaten het slechts. Hoop zo dat het deze keer gaat lukken. Want heb nog 7 buisjes Tese-weefsel in de vriezer, maar weet niet hoeveel ze er nodig hebben en manlief heeft al gezegd, dat hij nooit meer zo'n operatie ondergaat, terwijl het hem toch wel was meegevallen.

Sen, wat rot, dat deze poging is stopgezet. Zeker, omdat je er voor de volle 100% voor wil gaan en dan uiteindelijk het beste resultaat wilt. De wereld is gewoon heel oneerlijk verdeeld.

Ik heb gisteren mijn 1e FM gehad: 7 follikels boven de 10 mm (11-14) aan de rechterkant en 2 kleintjes nog net onder de 10 en aan de linkerkant 1 boven de 10 mm (bijna 14) en 1 kleine onder de 10. In het Maasstad waren ze tevreden over het resultaat, snap alleen niet waarom ze links nu niet willen groeien, want er zitten er nog wel een paar hele kleine, maar die tellen ze niet mee. Heb gisteren Dr. S. gebeld om de resultaten door te geven en die vroeg ook al of er links niet meer zaten. BMS was al over de 10 mm, dus dat was wel goed, Hoop nu dat deze 8 goed willen meegroeien. Moet morgen weer terug voor een echo en dan hoor ik wrs wel wanneer de punctie zal plaatsvinden. Zal wrs wel op vrijsag zijn, hoewel het van mij ook wel donderdag mag zijn, want voel al grote druk op mijn eierstokken. Maar de vorige keer waren bij mij sommige follikels al over de 20/22 mm heen, dus snap ook niet waarom ze de ene keer 17/18 mm aanhouden en de andere keer over de 20 mm. Moest gisteren dus wel weer die Cetrotide zetten en ben me daar al weer een partij beroerd van. Maar nog even volhouden ... dan ben ik hier weer vanaf, wat een bocht is dat spul zeg.

Maar iedereen heel veel succes en sterkte. Ga maar weer even werken.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

@Michaela, jeetje zeg, wat eeen grote domper, een negatieve test is zwaar ***** maar geen tp voelt ook zo oneerlijk: dan heb je al helemaal geen kans gekregen! verdorie!!! heel veel sterkte!!!!!

@Hanneke, ook voor jou veel sterkte, het zag er eigenlijk allemaal zo goed uit toch?

ik moet zeggen dat ik geen idee heb hoe men een evt. blokkade kan opsporen, mocht ik er iets over vinden dan laat ik het je direct weten!!!!!

@Marianne, heel veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

dames nog even een vraagje over de "logistieke route" mbt DD.

als jullie de fm´s lokaal doen, melden jullie de grootte van de follikels en dikte van het bms. via een bepaald formulier aan DD of melden jullie alles telefonisch?

en moeten jullie ook tijdens de stimulatie bloed laten prikken? zo ja, waarop en hoe geven jullie die gegevens dan door?

bedankt alvast

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Ik krijg een A4-tje opgestuurd met daarop het schema en hierop kan de arts de grote van de follikels opschrijven. Daarna bel ik naar Dusseldorf en geef de grote/dikte door van de follikels/BMS. Kan ook eventueel per mail/fax. Maar vind het makkelijker om het door te bellen, want dan kunnen ze gelijk bepalen of er doorgespoten moet worden of niet en plannen ze een event. punctiedatum gelijk in.

Ik heb tussentijds geen bloed laten prikken. Moet wel uiterlijk een week van de voren bloed laten prikken om te testen op HIV/Hep.A/B, enz. Maar de vorige keer hebben ze dat ook net voor de punctie gedaan, was ook mogelijk en omdat ik niet naar DD ga voor de echo's, zag ik het ook niet zo zitten om voor een buisje bloed daar wel heen te gaan.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

@Michaela ook hier van mij nog even een knuffel.

@Marianne je hebt toch wel aardig wat follikels, het gaat bij jou nu dus opschieten zeg.

@Babeth over de logistieke route. Ik doe de echo's ook hier in het ziekenhuis. Vanochtend de uitgangsecho wel in DD gedaan, en zaterdag heb ik de eerste fm, die doe ik wel hier in het zkhs, straks alleen nog voor de punctie en tp naar DD toe. Maar dr. S. gaf bij mij aan dat ik de aantallen, grote en bms aan hem moet doorbellen, hij bepaalt dan meteen of ik al cetrotide moet gaan spuiten.

Groeten van Shanna

Geplaatst

hoi dames

bedankt voor jullie reacties, jeetje wat een makkelijke manier!

de punctie wordt dus puur gepland obv. de grootte van de follikels en de dikte van het bms...

bedankt!

de26ste hebben wij het gesprek, we zijn benieuwd!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ga even snel reageren want ik moet zo weg... Morgen heb ik meer tijd en reageer ik op al jullie berichtjes.

Wat een naar nieuws allemaal op de afgelopen 2 pagina's!!!

Ik vind het bijna moeilijk om te zeggen maar bij ons is het goed.

Zaterdag dus de punctie gehad. Zag enorm op tegen de narcose en vooral de misselijkheid erna, maar dat viel gelukkig reuze mee!

Trouwens wat een lieve man, die anesthesist (wat een rot woord...)

Na de punctie kwam het bericht dat er 5 follikels waren weggehaald.

Vandaag om 10.45 uur gebeld. Er waren er 2 te klein, en 3 bevrucht, waarvan er 1 verkeerd bevrucht was en dus niet bruikbaar. Dus we hebben 2 goeie bevruchte embryo's. 1 wordt er terug geplaatst morgen en 1 ingevroren.

Tot snel...

Geplaatst

Kim wat goed 2 mooie eitjes. Succes morgen met de terugplaatsing. Hopelijk heb je die andere voorlopig niet nodig - big smile -

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi Kim,

Succes morgen en ik ga voor je duimen, dat ie lekker blijft zitten de komende maanden.

Ik vond de slaapdokter ook helemaal te gek, die man heeft echt humor en dat breekt gelijk de spanning.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Hoi Babeth,

Voor je het weet is het de 26e. Maar ben even nieuwsgierig, waarom jullie naar DD gaan. Door andere behandelmethodes? En wat doen ze dan met de cryo's?

Liefs,

Marianne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden