Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Marianne

wat een ontzettend klote bericht zeg!!!! op deze manier geen enkele kans bah!!!

heel veel sterkte!!!!!

liefs

Babeth

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ahhhh neeee Marianne wat vreselijk :( sterkte met deze zware teleurstelling meid. Ow en over de rekening: wij kregen één van de rekeningen ook weken later pas dus ga er maar niet vanuit dat ze hem zijn vergeten hoor.. das helemaal een domper alstie dan alsnog komt

Nou hier ook geen goed nieuws: ben weer gestopt met spuiten. Bij de uitgangsecho zag hij rechts niets en links kon hij niet in beeld krijgen, allemaal darmen ervoor. En als ik wat heb, is het altijd links. Dus ik had de keuze, blind gokken en doorgaan met het risico dat er niets groeit, of de volgende cyclus afwachten. Nu zie ik het niet zo zitten om weer 2 weken voor niets te gaan lopen spuiten. De arts raadde me zelf ook aan de volgende cyclus af te wachten. Dus is de kuur weer gestaakt.

Kl*tezooi het mag nou wel eens een keer meezitten met ons vinden jullie ook niet?!

Geplaatst

verdorie Sen, de behandelingen zijn als het normaal verloopt al lastig genoeg, wat ontzettend klote als het in het begin weer zo afgekapt wordt.

Ik denk dat ik in jouw situatie ook nu gestopt was.

veel succes met de volgende uitgangsecho en aansluitend de behandeling!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Marianne: wat een ontzettend slecht nieuws!!!! Je had notabene toch een mooi aantal eitjes en dan geen bevruchting? Hoezo, ligt het aan de kwaliteit van het sperma? Is dat dan niet eerder getest of zijn jullie daarmee bekend? Wat ontzetten balen is dit voor jullie!!! HEEEEEL VEEL STERKTE. Ik weet dat nu helemaal niets helpt en dat je door dit gevoel heen moet. Je kunt alleen maar huilen en dat lege gevoel voelen omdat weer de wens verderop is gekomen. Ik ben maandag na het slechte nieuws met mijn zoontje van vier de trein ingestapt en naar Madurodam gegaan. Even wat afleiding en drie keer raden wat je daar allemaal tegen komt? Juist! Dikke buiken met nog meer kinderen onder hun hoede. Ik kon toen alleen maar wegkijken...wat pijnlijk was dit.

Verdrietig is dit. Dikke knuffel voor jullie! Wat gaan jullie nu doen?

@Sen: niet weer he? Wat ontzettend sh... voor je. Is daar dan een reden voor dat er bijna niets is? Je had de neerslachtigheid net een beetje ingeruild voor nieuwe hoop bij deze start. Bah, wat rot voor je. Sterkte meid. Dikke knuffel van mij en hou je taai, he?

PS. Sen wat zijn transportklinieken?

Geplaatst

Babeth en Michaela, bedankt voor jullie lieve reakties. Ja het is inderdaad wéér een domper... de achtbaan gaat weer hard om het maar zo te zeggen. Maarja, nu eerst maar even bijkomen, ook lichamelijk. Die kuur Provera die heeft me geen goed gedaan zeg gadverdamme, ben nog steeds misselijk en heb hoofdpijn enzo. Maarja, gaat ook wel weer voorbij.

@Michaela: een transportkliniek is een ziekenhuis/kliniek die zelf geen ivf-lab heeft dus waar de eicellen na de punctie overgebracht moeten worden naar een ander ziekenhuis met ivf-lab waar ze dan de rest van het werk doen.

meiden, fijn weekend

Geplaatst

Hoi,

@ Michaela, Ja het sperma is juist wel onderzocht, we hebben op aanraden van Dr. S. een DNA onderzoek laten doen in Kopenhagen en daar was de uitslag niet zo best 72 % gefragmenteerd, met als optie een verse Tese-op in Mulheim. En deze uitslag was redelijk goed geen 1, maar een 2 qua kwaliteit isw ook redelijk goed. En dan de vorige keer maar 1 bevruchting en deze keer noppes. Weet het even niet meer. De 3 behandelingen in 2009 die ik in R'dam heb gehad, hebben meer resultaat opgeleverd, in ieder geval van de 10 eitjes, 9 bevruchtingen (1e - 3, 2e - 5, 3e - 2, maar 1 bevrucht). Wrs heb ik toen te weinig hormonen gekregen, 150 Puregon, Maar er was in ieder geval resultaat en TP. Gisteren werd ook nog gezegd, dat het sperma van goede kwaliteit was. Ga maandag eerst even bellen met Dr. Unterhorst, die kan misschien wat meer verklaren. En daarna bekijken, wat we verder gaan doen, maar dit is al de 2e keer die we zelf moeten betalen, dus wil wel graag weten wat event. mogelijk is. En ik weet dat ik me gelukkig moet prijzen met een peuterpuber van bijna 4, die de afgelopen 2 weken constant vraagt of ze ook een baby mag hebben. Moeilijk allemaal, zeker al die dikke buiken die je overal ziet en als dieptepunt vandaag een vriendin, die net een nieuwe relatie heeft (ong. 3 maanden) en er gisteren achter is gekomen, dat ze ongewenst en ongepland zwanger is en al dik 7 weken en niet weet of ze het wel wil laten komen, want tja, dan moet je toch wel de komende 20 jaar heel wat inleveren. Maar ze vond dat ik wel recht had om het te weten. Heb als enigste gezegd, dat ze in principe dit als een kadootje moest beschouwen en dat zoveel mensen dit gewenst zouden hebben. Helaas kan ik niet voor haar beslissen, maar pijn doet het wel. Dus m.a.w. tranen genoeg gejankt vandaag.

@ Sen, jeetje meid, wat een domper!!! Had zo voor je gehoopt, dat het deze keer een beter resultaat had opgeleverd, maar bij mij doet rechts ook altijd meer mee, dan links. Konden ze later niet nog een echo maken? Want nu weet je helemaal niet of er links wat zat. Het mag ons allemaal niet echt meezitten. Maar heel veel sterkte.

@ Shanna, Dr S. vond Imsi met Tese (redelijk goede kwaliteit) op dit moment wel een goede kans van slagen, not dus!! Maandag even bellen met lab. en dat beslissen of we verder gaan en zo ja, wat de event. andere mogelijkheden zijn. Maar moet op dit moment nog het e.e.a. eerst op een rijtje zetten.

Enne wat betreft, die vallende sterren, mijn wens is niet uitgekomen. Hoop, dat ie voor jou wel uitkomt.

Ik ga mijn bedje opzoeken, heb vanvond sinds lange tijd een fles wijn opgetrokken en dat valt als een blok, dus zal er morgen wel spijt van hebben, pfff.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Hier nog even snel een berichtje voor we eindelijk op vakantie gaan!!!!

@ Marianne, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik heb nog zo hard voor je geduimd. Zo veel mooie eitjes en helemaal geen bevruchting, wat oneerlijk. Ik vindt het wel vreemd dat je in R'dam betere resultaten had en nu in DD niet. Je zou bijna gaan twijfelen en zeggen ik ga weer terug naar Rotterdam.

Ik wens je de komende weken heel veel succes en sterkte toe!!

@ sen: Je hebt helemaal gelijk, ook voor jullie mag het nu eindelijk wel eens mee zitten! Wat een verschrikkelijke domper, je had jezelf net weer helemaal opgeladen en dan dit weer. Ik wens ook jou heel veel sterkte toe!

@ hanneke: meid, hoe is het met jou?

Vannacht vertrekken wij naar het zonnige Italië. Daar blijven we 2 weken. Heerlijk!! Ik merk dat we er allebei heel erg aan toe zijn, we beginnen echt mopperig te worden naar elkaar. Even tot rust komen na al die spanning van de afgelopen weken/maanden! We gaan heerlijk genieten en heel hard duimen dat alles goed blijft gaan. De afgelopen 4 dagen heb ik heel veel gevoeld in mijn buik, dus ik weet het niet, we zien wel. We hebben in ieder geval 3 testen ingepakt, dus voor de zekerheid kunnen we ze allemaal doen!

Lieve meiden, voor jullie allemaal een hele dikke :hugs2: en heel veel sterkte!

Ik ga aan jullie denken.

Geplaatst

Hee Kim weet niet of je dit nog leest, maar een hele leuke vakantie gewenst :av-31:

en hopelijk kom je met een vette positieve test terug.

:av-143:

Groeten van Shan

Geplaatst

Sen wat een rot nieuws zeg, voor jullie mogen inderdaad wel eens betere tijden gaan aanbreken zeg, het houdt maar niet op hè.

Dikke knuffel van Shan

Geplaatst

@Kim, hele fijne vakantie en we hopen op goed nieuws als je terug bent van vakantie, oké?

@Sen, ga je weer die "troep" slikken of wacht je nu gewoon dat je vanzelf ongi wordt. Als het zo veel bijwerkingen heeft waarom dan niet gewoon even vanzelf alle sop gang laten komen? Krijg je misschien ook een beetje rust van binnen, ook al zou je het liefst morgen weer verder willen. En waarom hebben ze dan niet nog beter gekeken als er links altijd iets zit? (of heb ik het verkeerd gelezen?) Voor het zelfde had er dan wel wat gezeten. Bij mij is het altijd rechts dat er iets is en ik ook de meeste activiteit voel. Het verbaasde mij dan ook niet echt dat er maar 1 piepkleine was.

Sterkte!!!!!

Ja en wat die verzekering betreft: heeft te maken met de leeftijd 41-44. Maar op mijn laatste mail hebben ze nog niet gereageerd, waarin ik mijn verbazing uitsprak over het feit dat ze wel kunstmatige bevruchtingen wilden mee laten tellen die voor de 41ste hebben plaatsgevonden maar geen natuurlijke bevruchting op de 42 ste bij het bepalen van de vergoeding. Daar moet kennelijk eerst over nagedacht worden en ik weet ook niet wat izj succesvol vinden? Is dat een bevruchting op zich, los of die wel of niet teruggeplaatst is? Dat is mijn volgende vraag.

@Marianne: is Dr Unterhorst een lab arts? Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen en wat hij jullie gaat adviseren. Tuurlijk ik heb ook een kleintje van 4 en half en daar voel ik me erg gelukkig om maar dat oergevoel naar (nog) een kleintje blijft hoe dan ook. Ja het is altijd weer zo anders bedeeld in deze wereld: de ene doet jaren moeite en de ander wordt ongewenst/ongepland zwanger en gaat dan nog nadenken over een keuze, die wij niet eens hebben. Hoe gaat het nu met je? Sterkte ermee.

Zelf ben ik vandaag tot mijn grote verbazing ongi geworden. Is dat niet een beetje snel, een week na de punctie? Iemand daar ervaringen mee? Als het zo blijft en geen tussenbloeding bel ik morgen Irma wel om de volgende behandeling weer in schema te zetten. Jaren verwens je die ongi maar je kan er ook blij verrast door worden....

Geplaatst

Shanna: heb je handtekening even gelezen. Was even in de war met die data, misschien omdat ik nu ook weer moet beginnen...je telt natuurlijk vanaf de laatste dag van pilgebruik. Bij mij was die ongi na de pil ook pas laat en wel gelukkig pas na de echo bij Dr S. Nu snap ik hem weer... sorry voor die verwarring.....

Geplaatst

he dames,

ik ben ook weer in de race voor het allermooiste geschenk op aarde.

Vandaag in DD geweest.

ik heb weer een ander protocol.

morgen begin ik met clomid, tweemaald daags twee tabletten van 50 mg.

en dan vanaf vrijdag 225E gonal F erbij spuiten

maandag om 9.15 uur een echo. hoop zo dat het deze keer eens allemaal goed mag gaan.

lees bij jullie allen ook weer allemaal verschillende berichten.

dames zet hem op en heel veel succes

Geplaatst

Hi Hellen, ik wil je even succes wensen. Wat heb je eerder voor hormonen gebruikt? Omdat je nu schrijft over een nieuw protocol? En wat was de reden dat je nu iets anders gaat gebruiken?

Veel succes in ieder geval,

Geplaatst

[quote=Michaela;174295

Zelf ben ik vandaag tot mijn grote verbazing ongi geworden. Is dat niet een beetje snel, een week na de punctie? Iemand daar ervaringen mee? Als het zo blijft en geen tussenbloeding bel ik morgen Irma wel om de volgende behandeling weer in schema te zetten. Jaren verwens je die ongi maar je kan er ook blij verrast door worden....

Hallo Michaela

ik las dat je al bent gaan menstrueren, ik zou het zeer zeker met de arts opnemen, als je al zo snel menstrueert (binnen 10 dagen na punctie) ZOU dat er op kunnen wijzen dat je bms (te) snel afgebroken wordt, daarmee zou een eventueel embryootje ook niet goed in kunnen nestelen: voordat het zich goed en wel kan gaan nestelen is de afbraak al weer in gang gezet..

Dit is juist een rede voor bijvoorbeeld het Catharina Zikenhuis in Endhoven om dan na de tp pergnyl te gaan spuietn: doel is dat je lichaam in of meer voor de gek gehoduen wordt en een zwangerschap faked zodat je bms. lang genoeg in stand gehouden wordt totdat het emmietje (of meerdere) ingenesteld is en lekker zelf het hormoon aanmaakt...

veel liefs

Babeth

Geplaatst

Hey Michaela dat is zeker heel snel dat je ongi er weer is, heeft het doorgezet, of was het een innestellingsbloeding?

Hoi Helen goed hee dat je ook weer van start bent gegaan, veel succes deze ronde.

Groeten van Shanna

Geplaatst

@Michaela: nee ik ga nu eeeecht die Provera niet nemen amehoela. Achteraf snap ik uberhaupt niet waarom ik dat heb moeten nemen hoor, zo net 12 dagen na de eerste cyclusdag?! ik had eerlijk gezegd al een donkerbruin vermoden dat er een week later niet opeens weer wel follikels te zien zouden zijn, das toch veel te kort dag? Dus ik wacht nu gewoon af tot de volgende menstruatie, dat lijkt me veel verstandiger en dat zei de arts die ik vrijdag had ook.

@Hellen: veel succes in deze nieuwe ronde meid!

Geplaatst

Sen, lijkt mij ook. Heel verstandig. Je kan nu wel even weer wat heldere momenten gebruiken dan hoofdpijnen en misselijkheid. Hoe gaat het nu met je? Is dit allemaal weggezakt? Je zult natuurlijk nog steeds balen, toch? Dan is het misschien ook niet zo gek dat er niet zo veel was inderdaad....Zet hem op!

Geplaatst

@Babeth, bedankt voor de info. Dat was volgens Dr S ook de reden dat wij niet op een natuurlijke manier zwanger geworden zijn. Mijn Bms is te snel klaar of breekt te vroeg af waardoor het eitje, dat nog niet klaar is, in het niets valt, zeg maar. Maar ik zal jou tip van die pregnyl na de Tp zeker meenemen. Maar daar zijn volgens mij ook die bollen voor, toch die we na de punctie moeten inbrengen?

@Shanna:Ik ben nog steeds ongi dus het heeft doorgezet. Ik heb vanochtend Irma gebeld en dit ook gevraagd maar zij gaf aan dat dat mogelijk is dat je na een punctie binnen 8 dagen menstrueert. Oké. Ik ga nu weer met de pil beginnen (kon al vanaf dag 1 tot en met dag 5) en dan ga ik 7 september voor een uitgangsecho en behandelbespreking. Daar gaan we weer.... Ik merkte meteen na dat telefoontje weer een kick, zo van we gaan er weer voor. Dat is wel prettig. (voor nu dan.)

Wanneer had je je 2de meting? Vandaag? Hoe is dat gegaan? Ik hoop dat er nu meer te zien was....

Succes,

Geplaatst

Hoi Michaela

inderdaad, de utrogestangehalte houden je progesteronwaarde op peil maar ik weet niet of het een vroege afbeurk van het bms volledig voorkomt, ben benieuwd wat dr. S. te zeggen heeft

succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

@michaela

ik heb in azm maastricht altijd deca en puregon gebruikt.

eerste ronde in dd na menstruatie meteen gonal f 150 e spuiten maar helaas veel te weinig groei en poging afgebroken.

vandaag begonnen aan de clomid 100 mg per dag en dan vanaf vrijdag spuiten gonal f 225 e. Maandag om 9.15 uur een echo, ben benieuwd of het nu wel wat gaat doen, please!

Geplaatst

Michaela wat goed dat je gebeld hebt, nu heb je ook meteen weer duidelijkheid. En zo snel alweer van start, kan me voorstellen dat het een kick geeft, het geeft je het gevoel op kansen niet dan?!

Ik heb inderdaad vandaag mijn 2e fm gehad, nog steeds 2 eitjes, van 16 en 17 mm mijn bms is goed. Er is nog geprikt op oestrodial, morgen weer terug voor een echo en nog een keer die bepaling laten doen. Nog geen duidelijkheid over wanneer de echo is.

Groeten van Shanna

Geplaatst

eerste meting zit erop.

er is eindelijk groei en gelijkmatig dus niet 1 groot follikel.

nu rond de 11,5 mm. Links doet helemaal niets, rechts een stuk of 6. Vanaf morgen 300E spuiten en donderdag weer een echo.

volgens d S is za of ma de punctie, tjee dat gaat wel heel snel, ik wacht geduldig af.

hoe is het met de rest van de meiden!?

Geplaatst

Hi Hellen.

Wat goed dat er eindelijk groei in zit. Bij mij doet links vaak niet mee en voel ik rechts altijd van alles. Bij jou dus ook. Ja, als je eenmaal weer de eerste meting hebt gehad en dan data meekrijgt dan gaat het wel weer snel inderdaad. Ik zal voor je duimen.

Ga je wel telkens voor de FM naar DD? Maar ja je woont in Limburg dus zo lang zul je daar dan niet over doen. Ik zoek nu een ziekenhuis in NL die de FM doen. Alkmaar doet het niet en de VU nu ook niet. Weet iemand nog een ziekenhuis in Noord Holland waar ze dat wel doen?

Geplaatst

==Breek even in==

Michaela, bij mijn 1e ivf (combi Maasstad zkh / UZ Gent) heb ik mijn fm in het Spaarne zkh in Hoofddorp gedaan. En volgens mij doet ook het Rode Kruis zkh in Beverwijk niet moeilijk.

Gewoon even bellen. Succes.

==Breekt weer uit==

Geplaatst

Inderdaad konijntje, ik kwam ook bij Beverwijk terecht vanochtend, dus dat was een enorme opluchting dat ze dat doen. Dus bedankt voor de tip, die klopte dus....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden