Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kim; ik vroeg me al af wanneer je terug zou komen en met welk nieuws. Het zag er allemaal zo goed uit bij jullie. Jammer dat het niet gelukt is! En wat goed dat jullie daarna nog een paar dagen samen vakantie hadden. Wat goed dat je meteen doorgaat. Irma vroeg bij mij ook "wilt u een cryo tp?" Nee, want die heb ik niet. begrijp dat ze het daar druk hebben, maar goed. Zet hem op, sterkte voor nu nog even en succes voor straks! Ik reis volgende week weer af voor een uitgansgecho, dus ben benieuwd. Alle rekeningen van de eerste poging zijn nu zo'n beetje betaald, dus ....

Hoi Hellen: ja, kan me voorstellen dat het wel een teleurstelling is als je van 15 uitgaat en er uiteindelijk "maar" zes over zijn. Heb je al vanochtend gebeld hoe de bevruchting verlopen is? Ik hoop voor je dat er toppers bij zitten. Hoeveel laat jij terugplaatsen? Zal voor je duimen....

Hoi Eus: Ja, ik vond de OK ook niet zo uitnodigend in DD. Beetje rommelig. Anders dan de andere ruimtes die ik daar heb gezien. Maar goed. Fijn he van die narcose en dat je er verder niets van hebt gemerkt. Had je ook geen napijn? Ik toen wel aan de rechter kant, maar ja wat is pijn? Je voelde dat er gerommeld was en dat is dan weer logisch. 7 is ook een mooi aantal. Weet je al hoeveel er bevrucht zijn? Spannend, voor je.. succes!

Hoi Babeth: bedoel je met de cyclus onderdrukken, d.m.v. de pil?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

er zijn er vier bevrucht dus ik ben helemaal blij.

weer een ronde verder. Morgen om 11.45 uur tp, hopenlijk twee mooie toppers.

duimen...........

Kim: hoest nu met jou?

Geplaatst

Hoi iedereen, ik kan het nog steeds niet geloven. Maar we zijn ZWANGER!!!!! Ik had gisteren al licht positief getest, maar doordat ik een half uur erna een veeg rode bloed op het wcpapier zag dacht ik dat het meteen over was. Nu heb ik vanochtend bloed laten prikken en mij hcg was 132. Ik maak me nog heel veel zorgen over het bloedverlies, ook omdat ik helemaal geen kwaaltjes heb. Aan de andere kant ben ik superblij dat ik eindelijk na 7 tp een positieve test in handen heb.

14 september eerste echo, ik hoop zo dat ik het haal.

Liefs junior

Geplaatst

junio, super nieuws van jou!!! ik had al ergens anders gereageerd.

het kan ook een innesteling zijn en je hcg klinkt top!

waar heb je de echo? is dit in dd?

succes meid en geniet van dit prille geluk

Geplaatst
He Babeth,

Ik krijg straks ook het lange protocol en het zal vast al wel ergens geschreven staan maar kan het niet echt vinden...

Op dag 21 begin ik dus met de Suprefact voor 2/ 2,5 week? (Hoef je van tevoren dan geen pil te slikken?) Dan begin ik met stimuleren met de Menopur. Hoelang duurt dit?

Groetjes Miekske

Hoi Miekske,

het kan best voorkomen dat je al na 1.5 week gebruik van Suprefact mag beginnen met de Menopur maar dat hoor je van hun, het is afnankelijk hoe je reageert op de medicatie. in het begin dat je aan het stimuleren bent moet je de suprefact door snuiven, als je op een bepaald moment weer je bloedwaardes ed. doorgegeven hetb aan Brussel krijg je te horen wanneer je weer wat meot doen. Is heel elder allemaal, komt wel goed. Hoe lang js stimuleert dat is verschillend, denk aan ongeveer 12 dagen maar kan ook wat korter of langer zijn.

TZT krijg je van Brussel alle gegevens, komt goed!

Geplaatst

Hou Hellen, dankjewel... ik kan nog niet echt genieten hoor. Voel heel vaak steekjes en een branderig gevoel als ik moet plassen. Dit maakt me onzeker, maar ja.... afwachten.

Ik heb 14 september in DD de echo.

Jij heel veel succes morgen!! toitoitoi

Liefs junior

Geplaatst
Hoi Babeth: bedoel je met de cyclus onderdrukken, d.m.v. de pil?

hai Michaela

met de eigen cyclus onderdrukken bedoel ik idd. zoals bv.met de pil, maar in Brussel moet het ook nogal eens met de suprefact.

Geplaatst

Junior, wat geweldig nieuws!!! Dat geeft ons weer een beetje moed. Ik vroeg me ondertussen al af hoeveel Düsseldorfgangers nu eigenlijk succes hebben gehad in de laatste periode en echt zwanger geworden zijn??? Het bloedverlies kan inderdaad innestelingsbloeding zijn, dus wacht nog maar even af.

Succes!!!

Hellen: veel succes morgen. Vier bevruchting dat is toch top! Succes, he en vooral genieten!! Je schijnt een echo mee te krijgen, dus dat is dan heel bijzonder!

Geplaatst

hoi meiden, wat is het hier opeens druk in de DD topic :) ik heb even de laatste berichten gelezen en even in reaktie op Junior: gefeliciteerd meid, ik snap dat je nog onzeker bent. Maar kijk eens hoe ver je al bent gekomen! Je zei dat je de eerste echo in DD laat doen. Hou er wel rekening mee dat ze hiervoor 100 euro in rekening brengen. Een ander forumlid hier had ook de eerste echo in DD laten doen en dacht dat ze dat als zijnde service deden maar een aantal dagen later lag er dus een nota van 100 euro op de mat en dat was nogal een onaangename verassing en een behoorlijk bedrag voor een echo van alles bij elkaar 10 minuten.

verder Hellen nog succes morgen met de tp en Eus met de bevruchtingen en allemaal succes natuurlijk met waar jullie mee bezig zijn op dit moment

Geplaatst

Ik ben vandaag ook officieel op het bankje. zo juist een tp gehad van twee verse topemmy's, allebei vandaag viercellig en geen fragmentatie. alleen gaf de d S aan dat het zaad geen goede kwaliteit had, een domper.....hij sprak over een 3a classificatie; wie heeft dit ook gehad? en wat waren de resultaten?

we hebben al altijd isci ivm nul beweeglijkheid en nu is kwaliteit ook nog niet super.

we wachten maar af

Geplaatst

Hoi Hellen

het zaad was wellicht niet top maar wel mooie embryootjes, wat ontzettend spannend!!!! De classificatie zegt mij helemaal niets maar heb ook nog geen ervaring met DD.

Met wat geluk hebben wij volgede week zaterdag de tp van een cryo, vandaag in Brussel geweest, mijn gegevens van maandag overlegt en de tp kan nog in deze cyclus. Omdat ik op cd13 een follikel van 10mm had en de hormonale waardes nog laag waren ga ik er deze keer licht bij stimuleren. Maandag bloedafname en echo (en hopen dat er nog geen eisprong is geweest, dan als het goed is woensdag de eisprong en zaterdag de tp (als er tenminste 1 goed ontdooit).

Tevens DD al gesproken, indien deze cryo-tp niet aanslaat kan ik direct aansluitend een icsi-behandeling starten.In de wachtweek hebben we het planningsgesprek en dan krijg ik de recepten mee, indien de poging niet slaagt moet ik op cd2 komen voor een uitgangsecho, of evt. hier lokaal doen.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi allemaal,

Junior wat een feest! Gefeliciteerd! Dat geeft de burger moed. Bij mijn zwangerschap van mijn dochter had ik ook veel steekjes en moest ik veel plassen waarna ik het idee had dat alles op zijn plek moest vallen. Maar ooh wat een mooie dochter hebben we er aan overgehouden!

En Hellen dan zitten we samen op het wachtbankje! Ik heb afgelopen dinsdag 2 prachtige embrootjes teruggeplaatst gekregen. een 8 cellige en een 6 cellige. Het zegt mij niets maar ik ben er superblij mee. Mijn grootste stress tot nu toe was de uitslag van de bevruchting en van de 6, 6 bevrucht! Ik kon wel huilen zo blij was ik. 6 eitjes is niet veel dus ik zat goed in de rats.

Helaas was de terugplaatsing een drama. Dr. S heeft er drie kwartier over moeten doen. Mijn baarmoedermond zat dicht en zat een potje te zweten. Blijkbaar iets niet helemaal in goed gegaan bij mijn curretage vorig jaar mei. Heeft ie in 10 jaar niet meegemaakt. De hele procedure was niet echt bemoedigend en ik heb me behoorlijk zorgen gemaakt. Anatomisch niet helemaal 100 punten zeg maar. Maar goed na het betere duw, trek en prikwerk zitten de snuitjes erin. En nu maar afwachten. We weten nu in ieder geval waarom ik niet meer spontaan zwanger werd. De boel zat verstopt..............en dat is geen grapje. Dr S. gaf aan dat de kans groot was dat het hierdoor kwam. Zeker omdat ik voor de curretage wel gewoon 3 keer zwanger ben geweest. (2 keer miskraam)

Morgen eerst lekker 2 weken vakantie dus kan ik lekker broeden. Ik heb er wel een heel goed gevoel over.

Dames ik wens jullie allemaal heel veel succes en ik hoop dat september een hoop bevruchte eitjes en kinderen oplevert.

groetjes,

eus.

Geplaatst

Wauw Eus en Hellen, wat goed! 2 toppers terug. Ik had deze keer ook een 6 cellige en een 8 cellige tp gekregen. Veel succes in de slopende WW en in de hopelijk nog ergere en onzekere 8 weken erna. Gelukkig ben je na de 2 WW al 4 weken zwanger en hoef je maar 2 of 3 weken te wachten voor de eerste echo, maar toch is dit een nog zwaardere tijd dan de ww.

Babeth, fijn dat het allemaal vlot kan gaan. Veel succes met de TP volgende week.

Michaela, succes 7 september. Ik hoop dat alles er goed uitziet en je direct kan beginnen.

Sen bedankt voor de tip, maar ik wil ook graag een bosje bloemen meenemen naar DD. Ik weet niet of we blij of verdrietig weggaan, maar ik wil ze wel hartelijk bedanken dat we na zo een lange weg zo ver zijn gekomen.

Succes iedereen!! Liefs junior

Geplaatst

oh eus wat spannen zeg.

jeetje wat een verhaal van jullie met je baarmoedermond...................ongelooflijk.

Mooi hoor een 6cellige en een 8 cellig. wanneer heb je de punctie gehad?

junior: op naar een mooie echo, ik weet het na een + is het wachten nog erger. have bin there :(

ik blijf echt last houden van mijn buik, lijken wel meer mijn darmen..............

winderig, moeilijk naar de wc gaan, opgeblazen gevoel.

tja....

Geplaatst
maar ik wil ook graag een bosje bloemen meenemen naar DD. Ik weet niet of we blij of verdrietig weggaan, maar ik wil ze wel hartelijk bedanken dat we na zo een lange weg zo ver zijn gekomen.

Succes iedereen!! Liefs junior

Junior

Héél veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve meiden,

Zoals jullie zien ben ik al enige tijd aangemeld op IVFmoeders. Ik ben in het begin actief geweest, en na verloop van tijd even niet. Het zat me op een gegeven moment nogal tegen, en ik wist gewoon even niet meer wat ik nog mee te schrijven had.

Inmiddels hebben we de 3e mislukte ICSI achter de rug, en ik ben me aan het oriënteren. Gezien het verloop van onze 3 ICSI pogingen en de resultaten, zien wij het niet zitten om nog door te gaan in hetzelfde ziekenhuis. Ik heb me ingelezen over Düsseldorf, en denk dat we daar toch wat meer kans hebben.

Helaas is het voorlopig nog niet mogelijk, omdat we het geld voor een zelfbetaalde poging (plus de o zo dure medicatie) nog niet bij elkaar hebben. Dus het komende jaar moeten we eerst hard sparen. Maar ik wil toch al wat informatie opdoen, want het stilstaan en (even) nergens naar toe kunnen leven vind ik erg moeilijk.

Omdat ik nieuw ben in dit topic zal ik me sowieso eerst inlezen. Maar dat ga ik morgen doen, want het is nogal laat.

Liefs Dilara

Geplaatst

Hoi Dilara

wat ontzettend klote (sorry) dat het met jullie pogingen nog niet gelukt is, en helemaal dat je nu door de finacien noodgedwongen moet wachten.

Je kunt in je handtekening eventueel vermelden welke medicatie je gebruikt, wie weet heeft iemand iets over

veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank je wel meid, en ja, dat is het inderdaad. Soms zou een geldboompje (voor ons allemaal uiteraard!) wel fijn zijn.

We hebben het erg naar ons zin gehad in dit ziekenhuis, de artsen zijn ook erg aardig, maar ik vind het jammer dat veel vragen niet beantwoord zijn en dat we niks anders mochten proberen. Zo heb ik verschillende keren gevraagt wat de oorzaak kan zijn van enkel weinig en matige bevruchtingen, en het enige wat ik te horen kreeg was dat het 'gewoon' een combinatie is van mijn eitjes en me man zijn zaadjes. Maarja, wat moet je daarmee? Ik vroeg of ik daaruit kon opmaken dat mijn eitjes ook niet goed zijn, en toen zei de arts; dat zeg ik niet, maar het is gewoon een combinatie van en/en, doe je niks aan. Oke....

Na poging 1 heb ik al aangegeven dat ik graag zou stimuleren met menopur (ik heb alle keren gestimuleerd met puregon), maar dat mocht niet. Dat deden ze alleen bij vrouwen boven de 35 zei ze. Ik zie nog steeds niet in waarom je dat middel niet mag proberen als je daar nog een paar jaartjes onder zit? Maakt dat zoveel uit dan? Bij poging 3 gaf ik het weer aan, omdat ik het gewoon geprobeerd wou hebben. Maar ze ging niet akkoord.

Ik heb bij het eindgesprek gezegd dat we eraan denken om volgend jaar uit te wijken naar Düsseldorf, en daar reageerde ze nogal negatief op. Volgens haar kunnen we een 4e poging net zo goed daar doen, want de kwaliteit embryo's is eenmaal zoals het is... Dat kan inderdaad, maar het is een héleboel geld, en dat willen we niet zomaar verspillen aan een 4e poging die vast en zeker hetzelfde gaat verlopen.

Ik wil helemaal niet negatief doen hoor, want nogmaals we hebben het daar goed gehad, en we vinden de artsen allemaal aardig. Maar ik vind het wel een beetje jammer dat het zo gelopen is. En nu weet ik dus ook niet of menopur nou wel of niet positief uitgepakt zou hebben...

Ik moet me trouwens nog steeds inlezen. Sorry hoor, ik knal hier gelijk een boel over mezelf neer, en heb me nog steeds niet ingelezen over jullie situaties (van de meeste weet ik het wel trouwens). Vandaag een drukke dag gehad op het werk, dus ik verschuif het weer even naar morgen.

Geplaatst

hoi Dilara, de starre houding van artsen in nederlandse ziekenhuizen klinkt me bekend in de oren. Frustrerend is dat hè. In DD mag je dus wèl zelf meedenken èn meebeslissen. Dit alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat de arts er zelf enige potentie in ziet. Wat medicatie betreft: ik vind het helemaal niet gek dat je eens wat anders wilt proberen als je met een bepaald middel geen goede resultaten boekt. Doorgaan op dezelfde manier, dat vind ik juist gek. Wel raar dat ze daar helemaal niet voor openstaan. Ik kan niet zo goed tegen de arrogantie van bepaalde artsen. Ze weten wel veel maar ze zijn niet alwetend en soms is het gewoon een kwestie van uitproberen.

Wat het sparen voor de volgende behandeling betreft: zoals Babeth al zei kan je het beste even in je handtekening zetten welke medicatie je gebruikt, dan kunnen meiden die iets over hebben zien wie er wat nodig heeft. En nog een tip: je kan niet-vergoedde medische kosten opvoeren als aftrekpost bij je belastingaangifte en evt. kan je ook een voorlopige teruggave vragen.

Succes met alles!

Geplaatst

Hoi Dilara,

Jouw verhaal klinkt mij bekend in de oren. Nu inmiddels ook drie mislukte icsi pogingen gehad voor een brusje. Ook op mijn vragen werden geen duidelijke antwoorden gegeven. Kreeg zo'n beetje dezelfde antwoorden als welke jij ook kreeg. Ook ik stelde voor om over te mogen stappen naar menopur, maar tegen mij werd verteld dat dat pas werd gebruikt bij een leeftijd van 40 jaar en ouder (ben over 2 maanden 38 jaar).

Bij de derde poging had ik al mijn twijfels om over te stappen naar Dusseldorf. Aangezien wij toens zelfs nog veel moesten bijbetalen omdat de verzekering maar een deel wilde vergoeden en wij helaas geen geldboom in de tuin hebben staan, hebben wij de laatste poging toch maar bij ons oude ziekenhuis gedaan.....helaas.

Nu dus ook druk aan het sparen en orienteren voor een vierde poging.

Twijfel nog een beetje tussen Dusseldorf (goede verhalen oer gelezen en het geeft mij wel een goed gevoel) of een ziekenhuis hier in de buurt. (Voorburg, vanwege praktische redenen).

Voorlopig maar eerst druk sparen om de vierde poging te kunnen bekostigen. Tot die tijd blijf ik lekker meelezen en info verzamelen.

Jij (en natuurlijk iedereen op dit forum): Heel veel succes en hopenlijk mogen wij allemaal binnen niet al te lange tijd een mooi wondertje in ons armen begroeten! (al ban niet made in germany....hi,hi)

Geplaatst

@ sen1972: dank je wel meid. Het is zeker frustrerend. Wij patienten hebben inmiddels ook aardig wat kennis/ervaring. We zijn er elke dag mee bezig, lezen veel dingen/verhalen op internet, zitten op forums, etc. Hoezo mogen we dan niet meedenken?

En ik vind het ook stom/raar dat ons geadviseerd word om gewoon door te gaan met poging 4. Poging 2 is geëindigd in een vmk, en volgens haar heeft me lichaam bewezen dat ik ook zwanger kan raken van een matig embryo, dus reden om een 4e poging daar te doen. Nou, zo zien wij het niet...

@ rubiootje: jullie hebben dus (helaas) dezelfde ervaring. Vervelend is dat he, als je vragen niet duidelijk beantwoord worden. Ik vraag me af of de arts het (in ons geval) zelf ook niet wist, of gewoon geen zin had om er inhoudelijk op in te gaan. Ik vind het in ieder geval wel jammer, want we zitten al enige tijd in de medische molen, hebben 3 ICSI pogingen achter de rug, en inmiddels zijn een aantal vragen nog steeds niet beantwoord.

De komende tijd bestaat voor ons ook uit hard sparen. Er zit helaas niks anders op. Hoewel ik moet zeggen dat het steeds meer tot me door begint te dringen dat het over en uit is met de pogingen die vergoed worden. Dat vind ik wel een moeilijk idee. En zo oneerlijk ook...

Jullie (en iedereen) ook heel veel succes. Hopelijk mogen we straks allemaal een wondertje in onze armen hebben!

Geplaatst

dilara en rubiootje,

wij zijn ook na de 2e poging weggegaan en naar DD gegaan, geen enkel moment spijt van gehad. Alles is bespreekbaar en er wordt naar oplossingen gezocht. Met als resultaat tot nu toe iets meer eicelopbrengst en ipv 8 wkn spuiten maar 1 week. Tevens hoef ik niet om de dag voor echo's te komen zoals wel in azm. de reisafstand voor ons is 1:10 dat is goed te doen maar niet als je om de dag zou moeten.

de punctie is onder volledige narcose, ik vond het zalig. Wel wat minder snel hersteld maar heb dan ook deze keer echt gerust.

Echt super vervelend idd dat er zoveel geld kost. Wil jullie niet ontmoedigen maar ik denk dat we nu rond de 5000 euro zijn kwijt geweest en dan krijg ik 1539 euro terug van de verzekering. de extra technieken zijn voor ons ook de reden geweest om over te stappen.

we hebben een uitgebreid zaadonderzoek laten doen: dna kern is goed.

en we hebben nu een imsi gedaan: 6000 x vergroting worden de zaadcellen gekozen daarbij wordt het zaad in klasses ingedeeld van 1-4: 1 is goed. Wij hadden een 3a kwaliteit en dat vond dkt S toch echt minder.

we zijn tot nu toe heel tevreden en nu resultaat!? tja, nog 1 week te gaan en dan weten we het.

succes met het maken van jullie keuzes

Geplaatst

@ hellen: wat fijn dat het voor jullie positief heeft uitgepakt! Wij hebben erover gedacht om de 3e poging in DD te doen, maar ik vond het veel te spannend dat overstappen. Ons oude ziekenhuis was zo vertrouwd. Plus dat het dan voor een groot deel zelf betaald moest worden. Dus we besloten ervoor te gaan en te hopen op het beste. Maar ook poging 3 was niet succesvol. Uit 8 eicellen ontstonden 3 matige embryo's.

Ik begrijp nog steeds niet waarom er in NL (schijnbaar?) zo moeilijk word gedaan over menopur. Waarom willen ze de meeste vrouwen onder de 35 dit middel niet geven? Het is toch gewoon een stimulatiemiddel, wat kan er nou mis gaan? Ik baal er nog steeds van dat we het niet hebben mogen proberen. Ik merk dat de artsen in NL ook heel weinig uitproberen als ik kijk naar wat er in DD allemaal word gedaan en mogelijk is.

Wat houd zo'n uitgebreid zaadonderzoek trouwens in?

Geplaatst

Hellen: Spannend! Midden in de slopende wachtweken. Ga voor jullie duimen dat deze gewoon de komende 9 maanden blijft plakken!!!

Ook wij zijn benieuwd wat zo'n uitgebreid zaadonderzoek inhoudt. Is dat soms dat SCA (of zoiets) onderzoek. Ben de term wel eens tegengekomen maar weet niet wat het exact inhoudt en wat dit kost.

Heb inmiddels wel mijn dossier opgevraagd zodat wij wel een keer een intake kunnen doen in DD om te bespreken wat zij in ons geval aanraden mbt eventuele extra behandelingen. Had namelijk zelf ook in gedachten dat wij ongeveer moesten gaan rekenen op zo'n 4500 euro (incl eventueel picsi en ah). De artsen hier in Nl begonnen uiteraard direct te vertellen dat uit onderzoeken was gebleken dat ah etc geen extra meerwaarde had en de werking ervan niet bewezen was. Nou, laat mij maar gewoon het vertrouwen houden dat bijvoorbeeld ah net dat duwtje is wat de embryo nodig heeft om zich in te nestelen. Die techniek wordt volgens mij namelijk niet zomaar toegepast in meerdere landen.

Vraag mij daarnaast ook af waarom er zo moeilijk wordt gedaan om menopur te verstrekken bij een behandeling.

Toen ik voorstelde om tijdens de derde behandeling over te stappen naar Menorpur werd tegen mij gezegd dat zij niet gingen sleutelen aan een succesformule. Daarmee doelend op de allereerste behandeling waarbij ik zwanger raakte van mijn zoontje. Zij vergaten echter dat ik daarna twee mislukte behandelingen achter de rug had en inmiddels ook weer 2 jaar ouder was.......zucht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden