Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag allemaal,

Wij hebben ook een intake gesprek gehad in dd op 2november. Het was een prettig gesprek. Voornamelijk gehad over de de behandelingen in nederland.

In dd doen ze toch een paar dingen anders dan in nl. Ze hebben bij ons allebei bloed geprikt en een week later hadden we de uit de slag. Mijn bloed was niet helemaal goed maar

we konden wel doorgaan. We moesten een afspraak maken bij de uroloog in Mullheim, Mijn man krijgt daar een tese. 30 novemeber hadden we een intake. Ook dit was een prettig gesprek. Meteen duidelijk wat de kosten waren etc. Op 30 november hadden we ook een 2e gesprek met dr Scholtes. We konden beginnen. Vandaag start ik met spuiten van de puregon en op de 7e dag krijg ik een echo en de tese staat gepland nu op 14 december dit gaat door als ik ook een puncie krijg op 14 of 15 december, als ik de punctie krijg op 16 december dan wordt de tese ook later. Het gaat wel anders dan in nl. voor mij gevoel veel sneller. Wij gaan voor een icsi imsi. Heeft iemand hier al ervaring mee.... ben heel benieuwd.

Over de parkeer problemen hou ik me aanbevolen. Het is daar rot parkeren dus als iemand een oplossing weet...

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames

ik breek even in......inmidddels in de 2de wachtweek na onze icis-imsi in DD.

Wij hebben geen tese nodig gehad.

We zijn zeer tevreden (ookal hebben we nog geen goed of slecht nieuws). In totaal van de 8 mooie rijpe eicellen zijn er 7 goed bevrucht. we hebben nu nog 5 cryo´s over. Wat ik erg fijn vond is dat we een dag na de punctie zoals afgesporken gebeld werden met de uitslag. De tp was op dag 2 na de punctie, je krijgt dan een foto mee van je embryo(s) en ook een foto van je baarmoeder na de tp. Voor mij was het voor het eerst een tp met volle blaas....dat is minder. Verder vond ik het zelf ook nog prettig om de dag na de bevruchting de androloog te spreken mbt. de zaadkwaliteit, hij is overigens ook nederlandstalig maar hij neemt echt de tijd voor je.

Wat betreft het parkeren, op de dag van de tp was het echt ongelofelijk druk er kon niemand meer in of uit. Wij hebben de auto op een grote parkeerplaats gezet, dichtbij de kliniek.

Als je op een gegeven moment de kliniek nadert dan rijd je over een parallelweg langs een viaduct, dan zit aan de rechterkant (±150 meter voordat je bij de laatste stplichten rechtsaf slaat) een betaalde parkeerplaats, volop plek daar en 3 minuten lopen van de kliniek.

dames, veel succes!!!

Geplaatst
Wij gaan voor een icsi imsi. Heeft iemand hier al ervaring mee.... ben heel benieuwd.

Hoi Tijgertje,

Hier nog iemand die icsi/imsi in Dus heeft gedaan!

En met succes, nu uit dezelfde poging van vorig jaar opnieuw zwanger en zelfs van 2 kindjes nu. Voor ons was de imsi dus echt wel de oplossing, zeker na alle mislukte icsipogingen in Nederland en België en de miskramen. Bij imsi heb je ook minder kans op een miskraam door de betere selectie van de zaadcellen.

Veel succes!!

Geplaatst

Hoi Kim

Wat fijn dat dat je zwanger bent. Het is heel fijn om te lezen dat iemand zwanger is geworden van icsi/imsi. Na 3 mislukte isci pogingen in NL word je toch een beetje ... moeilijk te omschrijven. Nu 4e poging met icsi imsi goed om te lezen dat er minder kans is op een miskraam. Gisteren begonnen met spuiten... komt nu allemaal weer dichtbij...

Laten we hopen dat het nu goed gaat.....

succes met je zwangerschap

Geplaatst

Hallo

@tijgertje spannende tijden voor jullie. wij zijn in novenber gestart in dd, mijn vriend heeft ene tese op 28 januari. Ik spreek dr s dinsdag over mijn bloeduitslagen en ben dan benieuwd of we een verse tese krijgen of niet en wanneer ik dus start met de medicatie. Ben heel benieuwe hoe het jullie vergaat en wens je echt heel veel succes. Mbt het parkeren wij reden ons helemaal vast op de p plaats in dd hebben zelfs de auto stuk gereden op die lage ronde betonblokken en dat een 15 min voor de intake, gelukkig is mijn vriend heel relaxed. Wij hebben toen de auto aan de andere kant van het grote gebouw in een straat in de buurt betaald geparkeerd was op zich ook prima.

@meiske74 heel veel sterkte/succes met wachten, hopelijk goed nieuws!

Geplaatst

@Lisa1978 hopelijk kunne jullie ook snel starten, net wij. Wij hebben het gewoon over ons heen laten komen, we schrokken eerst wel van zo snel maar doordat alles zo snel gaat kan ik me er niet echt druk over maken en dat is beter. Wij krijgen ook een verse tese, wij hebben al met de uroloog gesproken. Als het goed is gebeurt alles in de week van 14 december, de tese is voorlopig al ingepland op die datum en hopelijk kan dan ook de punctie. En dan begint het zwaarst.......

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het jullie vergaat en wens jullie ook heel erg succes.....

het parkeren daar is echt een crime... donderdag er heen voor een echo en dan zullen we wel weer zien hoe het dan is met parkeren.....

Geplaatst

PARKEERTIP

Wat betreft het parkeren:wij hebben de auto op een grote parkeerplaats gezet, dichtbij de kliniek.

Als je op een gegeven moment de kliniek nadert dan rijd je over een parallelweg langs een viaduct, dan zit aan de rechterkant (±150 meter voordat je bij de laatste stoplichten rechtsaf slaat) een betaalde parkeerplaats, volop plek daar en 3 minuten lopen van de kliniek.

Geplaatst

bedankt voor de p tip!

@tijgetje als jullie een verse tese hebben dan ben je neem ik aan ook al aan de medicatie?? Wat vind jij het zwaarst na de 14e?? Ik zit net in de med molen en word morgen gebeld over een bloeduitslag als ik het goed heb kunnen ze dan iets zeggen over mn eicel productie oid. Ik ben wel benieuwd. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen van komende weken hopelijk met een heel mooi resultaat!

Geplaatst

hallo allemaal,

Vandaag contact gehad met dr s ivm met de uitslagen van het bloedonderzoek op de dag van de intake. Als ik het goed heb hebben ze gekeken naar de eicelproduktie, kan dat? De uitslag/waarde was goed vlg dr s. Op de 28e januari hebben we de TESE, ik heb hem gevraagd of dat een verse tese is of niet vlg hem bepaald mulheim dat, maar dat begreep ik niet helemaal goed. Hij verwees mij in iedergeval naar Irma (de ass) voor vragen over de start van de icsi e.d. en als ik het goed begreep hebben we in januari nog een afspraak over het behandelplan. Knap ingewikkeld als je er geen verstand van hebt, maar ik heb Irma gemailed en wacht het af.

Succes allemaal!

Geplaatst

@lisa1978

Mooi dat jullie een datum hebben voor de tese. Mooi dat alle uitslagen van je bloed goed waren, geeft toch een fijn gevoel wij hebben vorige week het behandelplan gehad en toen werd er veel duidelijk. ik denk dat dat voor jullie ook word. wij hebben het gewoon allemaal op ons aflaten komen. Is dit trouwens jullie 1e behandeling / tese?

onze tese staat gepland voor 14 december, in deze week staat ook mijn punctie gepland. Het wordt een verse tese. Ik ben al begonnen met spuiten van de puregon, en ik kan al merken aan me lichaam. donderdag hebben we onze 1e echo, ben benieud hoe het er dan voor staat.

Geplaatst

@tijgertje fijn om te horen dat de duidelijkheid van zelf komt. Weet jij wat de overweging is om voor verse tese te gaan ja of nee? Oh het komt nu echt dichtbij voor jou, heb je de echo in dd? Heel veel succes!

Geplaatst

Ik heb eigenlijk geen idee waarom ze bij ons een verse tese doen, maar op zich maakt ons dat niet uit. Mijn man heeft al eerder een tese ondergaan dus... hij aankomende dinsdag geholpen en waarschijnlijk is nog niet zeker heb ik de punctie. Vandaag echo gehad en we hebben zaterdag weer een echo. Gewoon doorgaan met spuiten ... Wij hebben de echo's ook dd, het is wel een eindje rijden maar het is niet anders.

Heel veel succes met jullie tese behandeling... krijg jij een icsi behandeling in januari ook dan?

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben even benieuwd of iemand van jullie mij iets meer kan vertellen.

Wij hebben net 3 IVF/ICSI behandelingen gehad in Nijmegen.

Van de laatste ben ik heel even zwanger geweest, maar het mocht helaas niet zo zijn.

Wij hebben in februari ons eerste gesprek met dr. Scholtes.

Wat is precies de gang van zaken, hoe snel kun je voor een behandeling komen na het eerste gesprek? En wat zijn eigenlijk de kosten?

Wij gaan het nu zelf betalen nl.

In principe is er nog geen oorzaak gevonden, maar wij hebben ICSI gedaan omdat de tweede behandeling mislukt is doordat er geen bevruchting was.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Liefs Sanne

Geplaatst

@tijgertje, waar hangt het vanaf of je de punctie krijgt? Ik ga in februari starten met de icsi, dan weten we nl wat het resultaat is van de TESE. Op zich vind ik het wel fijn dat we dan starten, ga in dec verhuizen en januari wordt ook heel druk o.a. met mn studie en kan niet alles tegelijk

@sanne wij zijn net gestart in dd. het valt me op dat ieders traject hier anders is in dd, maar het gaat ook heel anders dan in nl heb ik het idee. Wij hadden bijv de intake in dd en zijn dezelfde dag nog naar mulheim gereden en kregen daar een intake voor tese met uroloog en anesthesist terwijl dit niet was afgesproken. de vlg dag kregen we ook de datum van de Tese die is 2 mnd na de intake. ik krijg binnenkort een kostenberaming. Ik weet de kosten nu nog niet precies. maar het is hier op het forum al wel eens verteld dacht ik. Wat ik hier zo hoor starten de meesten vrij snel na de intake. Heel veel succes! wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen

Geplaatst

Hallo Sanne

triest dat het nu net misgegaan is zeg!!! maar in antwoord op je vraag over de kosten van Düsseldorf:

Icsi: €2300,-

Imsi:€ 900,- (komt op ± € 230 per te bevruchten eicel met een maximum van € 900,-, bij ons 7 eicellen bevrucht)

Assisted Hatching: € 160,-

Bloedafname ivm. hepatitis ed. € 130,-

de echo´s hebben we daar laten doen en de medicijnen komen er dan nog bij.

Een tip: mocht je de medicatie moeten gaan kopen, ga dan met het recept naar Belgie, veel goedkoper!

heel veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Even een vraag, na 1 mislukte icsi poging in Zwolle staan we nu voor de keuze of in Zwolle verder te gaan of naar Dusseldorf... nu vroeg ik me af waarom jullie voor Dusseldorf hebben gekozen, ons gevoel gaat hier nu ook naar uit.. maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Meiske, wat is IMSI? ik hoorde dat je in Duitsland ook per teruggeplaatste cryo hier zelf voor moet betalen? is het zo dat je iets van €1000 zelf moet bijleggen voor een icsi behandeling? bij de zorgverzekeraar lijkt het ook een moeilijke vraag te zijn, waar ze geen duidelijk antwoord op kunnen geven.

alvast bedankt...

gr sharon

Geplaatst

Sharon

Bij imsi vergroten ze het zaad op een speciale manier om op die wijze een nog betere selectie te kunnen maken, zie hieronder de uitleg.

Wat de kosten betreft, de icsi komt op € 2300,00 en de zorgverzekering vergoed het bedrag dat er in NL voor staat , in ons geval € 1533,-

(medicatie niet meegeteld)

Wij hebben geen behandeling in NL omdat men zo geen zaad kan vinden en in Brussel en DD dus wel. Over Brussel zijn wij ook erg teverden maar wij besloten om eens uit te wijken naar DD vanwege het feit dat zij die Imsi toepassen en er geen wachttijd is.

de arts beoordeetd adhv. jullie historie wat de beste behandelmethode is.

heel erg veel succes!

De IMSI zaadcel selectie methode.

IMSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen voor de bevruchting in een ICSI behandeling.

De IVF groep van Prof. Bartoov heeft in 2003 een verfijning van de ICSI techniek, de IMSI (Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection), ingevoerd. Deze methode is in eerste instantie ontwikkeld voor patiënten met voorafgaande ICSI behandelingen zonder zwangerschap.

Bij de standaard ICSI methode worden zaadcellen met een 200x vergroting geselecteerd voor bevruchting. Bij de IMSI wordt een 6500x vergroting gebruikt waardoor bepaalde kenmerken van de zaadcel beter zichtbaar worden (zie onderstaande afbeeldingen). Dit is een geheel veilige methode voor het selecteren van de beste zaadcellen.

Tot nu toe zijn ongeveer 600 kinderen geboren na toepassing van de IMSI methode. Literatuur lijkt uit te wijzen dat de zwangerschapskans bij de IMSI methode hoger is dan bij de standaard ICSI methode. Ook duidt deze data op een verlaging van het aantal kinderen met aangeboren afwijkingen in vergelijking met de standaard ICSI methode en op een afname van het aantal miskramen.

Verder is de kans op bevruchting en de ontwikkeling van de ontstane embryo’s in het laboratorium met de IMSI methode vergelijkbaar met de standaard ICSI methode.

De kosten van de IMSI behandeling bedragen maximaal €900, afhankelijk van het aantal eicellen dat kan worden geïnjecteerd.

Geplaatst

He Babeth, wij overwegen ook naar DD te gaan. Eerst voor een second opinion.

Wij hebben dan wel geen slecht zaad, maar nu er met ICSI wel iets meer en betere emmies zijn ontstaan, sluiten we een zaadfactor niet geheel uit.

Denk je dat ze dan ook IMSI gaan toepassen? Ik heb dr Scholtes al gemaild, maar moet echt eerst een afspraak maken voor antwoorden merk ik.

Geplaatst

Miki

als het zaad wellicht goed is dan kan men ook gaan voor Icsi icm. picsi , zie hieronder.

Bij ons was dat zinloos omdat het zaad echt slecht is.

Op zich bestaat de kans best wel dat hij op je mail reageert hoor, alleen als het niet "urgent" is kan het soms even duren, hij is erg druk bezet.

Je kan uiteraard altijd alvast een afspraak maken voor een intake gesprek, ik weet dat ze in december enige tijd gesloten zijn, de 24ste tenminste wel en volgens mij ook tussen kerst en oud en nieuw. Als je het overweegt zou ik het zeker doen, al is het maar om te bekijken wat de mogelijkheden zijn en of jullie gevoel ook goed is.

De PICSI zaadcel selectie methode.

PICSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen in een ICSI behandeling.

De kop van de rijpe zaadcellen hebben aan de buitenkant een receptor voor Hyaluronzuur (Hyaluronan). Onrijpe zaadcellen hebben deze receptor niet. De combinatie van deze eigenschap van de rijpe zaadcellen en het feit dat Hyaluron een belangrijk bestandsdeel is van de schil die de eicel omgeeft, maakt het mogelijk dat deze zaadcellen aan de eicelschil kunnen hechten, binnen dringen en eventueel de eicel bevruchten.

Bij de zaadcel selectie bij de standaard ICSI methode wordt geen onderscheid gemaakt tussen rijpe en onrijpe zaadcellen. Bij de PICSI methode daarentegen wordt juist van de eigenschap van rijpe zaadcellen gebruik gemaakt. Hiertoe is een deel van een cultuveringsschaaltje met Hyaluronan bedekt zodat de rijpe zaadcellen zich hieraan zullen hechten. Na de hechting van de zaadcellen zijn deze te gebruiken door met de ICSI naald deze voorzichtig weer van het oppervlak los te maken. Hierna worden de zaadcellen gebruikt voor injectie. Er vindt met deze methode geen schade aan de zaadcellen plaats.

De PICSI methode wordt aanbevolen bij patiënten met weinig eicellen, bij patiënten met slechte bevruchtingspercentages in IVF en/of ICSI behandelingen, en bij mannen met een sub-optimale zaad kwaliteit.

De kosten van deze behandeling bedragen €91,20

Geplaatst

Meiske, zat ff mee te lezen op het forum en zag aan je onderschtift dat je zwanger bent! Wow, supergefeliciteerd! Het was je zoooo gegund!!!! Wanneer heb je de echo? Probeer er maar lekker van te genieten!

Trouwens bedanktt voor je uitgebreide info mbt picsi en imsi.

Bij ons was tijdens de intake in november ook imsi geadviseerd. Wij kregen vandaag de uitslag van de SCSA test. Deze was heel goed. Nog geen 7% fragmentatie. Gaan nu toch maar even vragen of picsi nu ook een oplossing voor ons kan zijn.

Wij hopen ergens in januari of februarie te kunnen starten.

Iedereen heel veel succes!

Geplaatst

Dank voor de info Babeth! Wij gaan maar eens bellen, want op mijn -inmiddels- 2 mails geen reactie van de dokter. Wel een mail van een ander dat ik moet bellen voor een afspraak. Spannend...

Geplaatst

Rubiootje en Miki, graag gedaan!!

Miki, ben benieuwd wanneer je terrecht kunt, over het algemeen kun je snel van start, ze zijn erg flexibel en willen ook niet onnodig tijd voorbij laten gaan

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden