Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geen idee, morgen maar weer proberen :(

Ik heb 14 uur gebeld, moest een uurtje later terugbellen. Zo gezegd, zo gedaan...alleen was Irma met allerlei e-mailverkeer bezig ( logisch en begrijpelijk).

Ze zou me voor 18 uur terugbellen, maar helaas........... dat is dan wel weer jammer vind ik :(

Dus jullie gaan ook naar DD? Spannend hè... vind ik wel....vandaag de papieren binnen gekregen van het ziekenhuis om mijn medisch dossier op te vragen.

Morgen op de post en dan kan het wachten daarop beginnen.

Lfs

Geplaatst

Dat is wel jammer ja! Ik denk dat die Irma het wel erg druk heeft met de nederlandse clienten :)

Ik vind het ook wel spannend ja! In maart gaan we een afspraak maken voor mei..

Ben benieuwd wanneer jullie voor de intake mogen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik zal het hier laten weten, zodra ik meer weet :)

Zie nu net dat je in Amsterdam woont, voor jullie ook een eindje tuffen.... weet je al hoe jullie het gaan doen? Ga je iedere keer op en neer of doe je de tussenecho's hier in NL?

Wij wonen 3,5 uur rijden vanaf DD ( als het verkeer meezit) en hebben besloten om alles daar te doen.

Ze hebben net een week of 2 vakantie gehad, dus ze hebben vast een hoop in te halen ;)

Groetjes

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik lees even mee met dit forum. Zit zelf ook bij de 40+ forum maar deze is specifiek voor DD. In aug zijn we voor een eerste gesprek in DD geweest. Door dat mijn vriend voor zijn werk veel en vaak in het buitenland zit gaan we nu pas starten met de 1ste poging. 11 januari de uitgangsecho en recepten e.d meekrijgen. Spannend allemaal. De tussentijdse follikelmetingen doe ik in het ziekenhuis in Amersfoort, wel zo makkelijk.

Mijn ervaring tot nu toe met DD is dat Irma moeilijk te bereiken is, ze heeft het heel druk,maar dat je uiteindelijk wel teruggebeld of gemaild wordt. Je moet zelf wel overal achteraan en bovenop zitten.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Saskia,

Spannend hoor, je eerste poging en hopelijk meteen de laatste ;)

Wordt de poging niet veel duurder als je de fm's in Amersfoort doet? Tenminste als ik daarvoor zou kiezen.... dan komt dat er nog eens extra bovenop.

Maar goed, misschien werkt Amersfoort wel hartstikke mee, dat is alleen maar mooi meegenomen en scheelt je een hoop heen-en-weer gevlieg.

Ik bel morgen zelf wel weer een keer, zou vandaag voor 18 uur teruggebeld worden, maar is niet gebeurd dus.

Hmmm, nu ik dit zo typ...volgens mij had ik dat hier al gemeld... in ieder geval ;)

Trouwens Sas, kun je mij vertellen hoe bij jullie de intake is gegaan? Zijn er toen ook nog aanvullende onderzoeken gedaan? En zo ja, hoe lang moet je dan wachten op de uitslag? En moet je hiervoor apart komen, of kan zoiets ook telefonisch?

Groetjes

Geplaatst

Hoi,

Wij zijn via Amersfoort waar de standaard onderzoeken bij mij en mijn vriend zijn gedaan( slecht zaad kwam daar uit) naar UMC utrecht verwezen. Daar weer vervolgonderzoeken gedaan, inwendige echo, bloed en bij vriendlief weer zaadonderzoek. Omdat ik "maar"4 follikels had en geen 7 of meer( wat UMC als eis hanteert om voor IVF in aanmerking te komen>baal nog steeds dat ze dat niet meteen hebben gedaan dan was er niet zoveel tijd overheen gegaan, tijd die we gezien mijn leeftijd niet hebben) wilde het UMC niet verder met ons. 7 is sowieso al veel voor en 40+ vrouw. Zelf ben ik toen via dit forum in DD terecht gekomen. Dr Scholten wilde nog de AMH waarde van mij weten ( die heb ik in nederland laten doen en doorgemaild aan hem) en verder nog onderzoek bij mijn vriend, die deels wel gedaan zijn en deels niet omdat hij dus vaak niet thuis is en op de meest gekke plekken werkt en niet 123 thuis kan komen. Verder zijn er geen onderzoeken gedaan.

Jij weet nog niet of je naar DD gaat of in de VU blijft?

Lees dat jullie ook al eea hebben meegemaakt!

Groetjes

Sas

Geplaatst

Tjee..... zonde van de tijd om het zo maar te zeggen. Dat aanmodderen, bah!!!

Gelukkig heb je nu de stap gezet door je poging in DD te doen, daar zijn ze zoveel verder. Hopelijk kunnen ze daar jullie grootste wens in vervulling laten gaan.

Wij gaan ook naar DD, heb mijn handtekening nog niet aangepast. Als ik een datum heb voor het 1e gesprek, dan pas vind ik het definitief ;)

Wij liepen hiervoor in ons eigen ziekenhuis en hadden de puncties en tp's in het AMC. Daar ben ik altijd goed behandeld hoor, maar ik ben die standaardprotocollen zo zat en ook dat ik iedere keer weer het gevoel heb een nummer te zijn.

Vandaar dat we nu naar DD gaan, omdat we voor ons gevoel dan echt alles hebben geprobeerd. Ik ben erg benieuwd en eerlijk gezegd, zijn de verwachtingen hoog!!

groetjes

Geplaatst

Hallo,

Nou ik heb ook een kopie van het dossier gemaild aan dr. Scholtes zelf zodat hij het vast kan inkijken. Ik hoop dat het goed terecht komt. Ik heb het rechtstreeks aan em gestuurd.

Onze verwachtingen zijn ook erg hoog van Dusseldorf. En ook ik voelde me een nummer in ons vorige ziekenhuis. Maar goed, dat wil ik achter me laten en ik wil me ook richten op onze laatste behandeling.

We mogen nog wel goed gaan sparen, want ik heb 10 februari een gesprek en ik hoorde dat je dan vaak direct mag beginnen bij je eerstvolgende cyclus. Ik mag nog flink gaan sparen dan :)... Je moet alles toch vrijwel direct betalen toch?

10 februari duurt nog zo lang, pffff..

Geplaatst

Hey Sanne, klopt inderdaad... de rekeningen ( heb ik me laten vertellen) liggen binnen 2 weken in je brievenbus. Ik hoop eerlijk gezegd ook dat ik rond 10 feb. de intake heb, maar dat zal hem wel niet gaan worden. Want dan kan ik mooi nog in februari beginnen.,

Maar ben bang dat het maart gaat worden, we zien het wel. Ik vraag het dossier hier op en neem het mee naar het intakegesprek.

Hopelijk wordt het voor jullie 3-maal is scheepsrecht en ook met een goede afloop.

Ennuh... 10 feb. klinkt nog ver weg, maar voor je het weet..... is het al zover!!!!

Geplaatst

@ Sanne,

als je aan Scholtes zelf mailt is mijn ervaring dat hij snel reageert. Zorg wel dat je al je vragen opschrijft en stelt aan hem. Volgens mij moet je idd vrij snel betalen, dus sparen is wel handig:)

@ Sowiebo

logisch dat je verwachtingen hoog zijn, die van mij ook hoor. Voor ons is dit echt de enige en laatste kans. Ik heb nooit een probleem met mijn leeftijd gehad maar nu wel.....grrrr en dan kom je ook nog eens op latere leeftijd de man van je dromen tegen....

Maar we blijven hopen en positief!!

Sas

Geplaatst

That's the spirit Saskia, maar kan me je gevoel wel goed voorstellen.

Voor ons wordt dit de 4e en tevens ook de laatste poging. Dus 2011 wordt voor ons het jaar van erop of eronder. Pfff, niet te lang bij stilstaan, maar in mijn hoofd knaagt het wel.

Trouwens ik heb Dr. Scholtes 28 december gemaild en nog steeds geen antwoord, wel raar.... ondanks dat hij vakantie had, is de kliniek toch alweer 2 dagen open?

Vandaar dat ik vandaag geprobeerd heb contact te krijgen met Irma, want ja... wil weer ergens naar uit kunnen kijken.

Geplaatst

Ja raar dat hij nog niet heeft gereageerd. Gewoon nog een keer je mail sturen en morgen weer bellen met Irma. Dat bedoel ik met er bovenop zitten. Ik kreeg vandaag na 17.00 ook pas een antwoord mail van Irma,die ik van het weekend had gestuurd.

2011 gaat gewoon ons jaar worden, dat denk ik steeds maar en duw dat andere nare stemmetje gewoon weg.....

Geplaatst

Haha, kan het proberen inderdaad. Dan weten ze straks voor het intakegesprek al wie ik ben ... heb je haar ook weer ;)

Nee hoor, ik laat me door niemand uit het veld slaan deze keer.... op naar mooie dusselbaby's :)

Geplaatst

Hé meiden, ik wil jullie héél veel succes wensen in DD. Ik heb er erg over getwijfeld, omdat ik zo happy was met Geertgen, en vanwege de kosten. Wij schudden echt niet zo maar die smak geld uit onze mouw. En als het dan zou mislukken... Maar wat het ook was, DD heeft ons tot nu toe geluk gebracht! Ik hoop zo dat dat voor jullie ook gaat werken! toi toi toi!

Geplaatst

Vanmorgen maar weer gebeld, mijn mailtje nogmaals verstuurd... en rond enen werd ik gebeld, joehoe!!!!

De intake staat gepland op 3 maart.

En als we mazzel hebben, kan ik dan meteen beginnen!!!

Lfs

Geplaatst

@sowiebo: Wat fijn dat je nu een datum hebt! 3 maart dus? Maar wat houdt direct beginnen in? Bij de eerst volgende cyclus? Ik hoop ook in maart te kunnen starten. Liefs

Geplaatst

Ja, dat bedoel ik... ik heb het Irma even gevraagd. Je begint op cd3 met prikken.

En zoals het nu staat word ik rond de 16e steeds ongesteld, dus dan zou het moeten kunnen :)

Ze gaf wel aan dat het misschien verstandig is om de AMH-waarde alvast te laten prikken hier in Nederland. Omdat de uitslag hiervan ook +- 10 dagen duurt.

Dus als we mazzel hebben en mijn cyclus blijft zo gaan, dan kunnen we in maart beginnen!

Eerder was er geen plek, want had stiekem gehoopt al in februari te kunnen starten. Maar het maakt niet uit, wachten we een maandje langer... geeft ook wel weer rust.

Groetjes

Geplaatst

Voor jou is het ook de vierde behandeling hé? Voor ons ook nl.

Ik hoop zóóóó dat het in DD wel gaat lukken. Ik heb in ieder geval hele goede hoop.

Het is in ieder geval al fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven nu.

Ik ben nog steeds niet ongesteld na mijn miskraam een maand geleden. Ik heb ook geen idee wanneer ik het nu moet worden.

Geplaatst

Mijn eerste ongesteldheid heeft 5 weken geduurd nadat ik gecuretteerd ben, dus dat was heel netjes. Nu ben ik het om de 29/30 dagen, maar ja bij mij is de ene maand de andere niet....

Hoop voor je dat je gauw ongesteld wordt en dat er weer regelmaat in komt, zodat jullie ook kunnen starten.

Wij hebben ook hele goede hoop en de verwachtingen liggen erg hoog, weet alleen niet of dat goed is.

Meid, we gaan er gewoon voor :):):)

Geplaatst

Ik lees net je handtekening en zie dat je zwanger was van een tweeling. En ook al 12 weken! Jeetje, wat heftig/moeilijk moet dat voor je geweest zijn en ik denk nog steeds wel.

Ik was maar heel kort zwanger en ik heb het er nu nog moeilijk mee. Een collega was tegelijk met mij zwanger en daar word ik nu continu mee geconfronteerd. Ik kan niet verwachten dat zij haar mond houdt over de zwangerschap. Ik snap haar geluk wel heel goed en ben ook oprecht blij voor haar, maar ik ben ook jaloers helaas.

Maar mijn cyclus duurt normaal 28 dagen, op de dag precies eigenlijk. Nu zit ik al op dag 37. Ik heb de dag waarop ik het eerst helderrood bloed verloor als dag 1 geteld. Ik wacht gewoon rustig af. 10 februari is het nog niet en waarschijnlijk word ik voor die tijd wel ongesteld.

Maar inderdaad: we gaan ervoor :zwanger:!!

Geplaatst

Wat fijn Sowiebo dat je 3 maart een afspraak hebt!! Wij willen in mei ongeveer beginnen (is het vakantiegeld binnen).

We willen de metingen in nederland doen, is echt niet haalbaar anders met ons werk.

Op naar 3 maart!! Ik ben benieuwd!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ja, heel erg heftig inderdaad... eerst de ene en 8 dagen later de andere.... de wereld stortte in!!

Maar het maakt niet uit of je nu 6, 8, 10 of 12 weken zwanger bent, het feit dat het gelukt is en dan nog misgaat.... is gewoon vreselijk!

Eerst al een hele weg moeten afleggen en dan uiteindelijk toch nog met lege handen staan.

Ik durf weer vooruit te kijken, het gaat met ups en downs.... maar ik mis het zwanger zijn nog steeds iedere dag.

Toevallig heb ik ook een collega die zwanger is en ook nog eens 2 vriendinnen, maakt het er niet makkelijker op... zeker omdat zij nu 'vrolijk' verder gaan.

Ik gun het hun ook van harte hoor, maar het steekt wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden