Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden,

ik heb al een intake gehad bij dr S in augustus. Daarvoor al mailcontact met hem gehad en op zijn advies al in nederland een AMH laten bepalen. In nederland (althans In UMC utrecht), kwam ik niet in aanmerking voor enige vorm van behandeling omdat er minder dan 7 folikels zaten bij een echo en dat is in combi met mijn leeftijd voor umc reden om niet te behandelen.Dr S kijkt anders, oa naar AMH maar zegt dat het aantal folikkels per echo( lees per maand) kan wisselen en dat je ip maar 1 goede eicel nodig hebt. Ondanks dat de zaadkwaliteit van vriendlief niet denderend is,ziet dr S wel mogelijkheden.Feit blijft natuurlijk toch dat onze kansen op succes kleiner zijn dan bij een jonger stel. Maar we gaan ervoor!

Mala succes morgen!

En Sowiebo,jij succes met bellen en poot stijf houden hoor.

en ik laat na dinsdag weten hoe het gegaan is.

Groetjes

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tnx voor de info Saskia...

Hier een gat in de lucht gesprongen :)

Ten eerste ligt mijn dossier volgende week klaar, joepie!!

En .... kunnen we 21 januari al terecht, dat is volgende week vrijdag al. Dankzij Testr, echt super!!

Dat betekent dat we naar alle waarschijnlijkheid gewoon 1 maand eerder kunnen starten...yes, yes!!!

Lijkt me het handigst om nu gewoon volgende week mijn AMH in DD te laten prikken, want dat ga ik niet meer redden in Nederland.

Geplaatst

Veel geluk Sowiebo! Graag gedaan. ;-) Bel anders nog even of bloekprikken dan gelijk kan die dag?

Mocht nog iemand eerder willen, ik sprak net de Nederlandse dame in DD en die zei dat er zaterdag de 15e om 11u iemand is uitgevallen. Mocht een van jullie de afspraak daarheen willen vervroegen, zou ik even gauw bellen dus meiden!!!

Wij zitten er 11 februari om 13:00u...

Geplaatst

sowiebo: je bent een geluksvogel. Wie weet zie ik een van jullie zaterdag, het was vandaag niet zo druk.

Kan vandaag beginnen met spuiten, zaterdag echo en ws volgende week donderdag punctie. Moet mijn recepten nog wegbrengen, heb nog niets in huis. Ik lust wel wat voor het geval jullie groentela nog vol is, datgene wat ik nu heb lust ik niet.

Medicatie: menopur, cetrotide, ovitrelle

Geplaatst

Het was niet zo druk, werd op tijd geholpen. Heb alleen buikpijn van de uitgangsecho gekregen, verschrikkelijk. Ben al begonnen met de puregon, moet 2 keer per dag spuiten omdat het om 450e gaat. woensdag begin ik met de menopur en zaterdag krijg ik te horen wat ik nog allemaal moet gebruiken. Ik hoef geen deca te gebruiken en volgend week al punctie? Nou sneller kon het niet. En of ik echt honger heb, nou..........

Medicatie: menopur, cetrotide, ovitrelle

Geplaatst

Haha, nou mooi zo!!! Maar als ik het goed begrijp moet je 2 soorten FSH-hormonen spuiten?; Menopur en Puregon?

En die cetrotide heeft toch dezelfde werking als deca.?

Nou meid, gaat lekker zo... zou mooi zijn volgende week al de punctie.

Geplaatst

je hebt het goed begrepen: menopur(kwaliteit van de eicellen) in de avonduren en puregon( aantal follikels) 's morgens. De Cetrotide werkt inderdaad hetzelfde als deca, het voordeel is maar een paar daagjes spuiten en niet zoals de deca een aantal weken. de spuit van de cetrotide is fijner. Zaterdag krijg ik te horen of ik diezelfde dag met cetrotide mag beginnen. Heb een andere ipv pregnyl, kreeg ook instructies mbt de menopur.

Vertelde mij ook dat de punctie onder narcose plaatsvindt, maar voor de rest hetzelfde is als waar ik voorheen hebt gedaan. En als je vragen hebt kan je hem altijd op zijn mobiel bellen. Irma was er vandaag niet, kreeg een andere ned sprekende dame die ook aanwezig was bij de echo. Jij bent er op vrijdag en hij denkt zelf dat ik donderdag aan de beurt ben, jammer dat ik je niet tegenkom. maar wie weet........

Geplaatst

Haha, wie weet inderdaad ;) We zullen zien.... op naar een mooie eierhandel voor jou. Wel super dat alles nu al in zicht komt!

Hoorde van Irma dat ze in DD eigenlijk altijd met het korte protocol werken, beginnen met spuiten op dag 3. Dat klinkt als muziek in mijn oren, heerlijk... ben benieuwd wat ik mag gaan spuiten trouwens.

Eerst de intake maar eens afwachten, volgens mij wordt daarin veel besproken. Hopelijk kan hij dan al een indicatie geven van hoe en wat. Want om nou weer 4 uren in de auto daarheen te vliegen voor een uitslag...... en schema bespreken. Maar goed, ik zal het wel horen.

Geplaatst

Hoi, het schiet allemaal al lekker op bij jullie!

Ik heb even een vraagje...ik heb begrepen dat voor iedere ICSI behandeling je een week van te voren een hiv en hepatitus (bloed)test moet ondergaan voordat je mag beginnen. Doen jullie dit gewoon in Nederland? En zo ja, kan dat gewoon via de huisarts?

Geplaatst
Hoi, het schiet allemaal al lekker op bij jullie!

Ik heb even een vraagje...ik heb begrepen dat voor iedere ICSI behandeling je een week van te voren een hiv en hepatitus (bloed)test moet ondergaan voordat je mag beginnen. Doen jullie dit gewoon in Nederland? En zo ja, kan dat gewoon via de huisarts?

Ik moest ongeveer een weekje van te voren daar nog zijn voor een echo en wat testjes, en ze hebben toen meteen bij mij en mijn man bloed afgenomen voor de HIV test.

Weet niet meer zeker of ik daar ooit een rekening van gezien heb (denk t haast wel hoor).

Maar ik neem aan dat je dit ook in Nederland kan laten doen. Bij twijfel: bel je huisarts even?

Of de gyn in Nederland?

Geplaatst

Hey,

Klopt ja, dit is de Duitse wetgeving en mag max. 1 week oud zijn bij aanvang punctie. Wat je ook kunt doen, is voor de punctie je laten prikken in DD.

Heb gehoord dat als je het in Nederland laat doen, je de kans loopt de uitslag niet op tijd te hebben en dat zou zonde zijn.

Dus ik loop geen risico en laat het voor de punctie doen.

Geplaatst

BTW, hier in Nederland moet het ook, maar mag het niet ouder zijn dan een jaar .

Het heeft hier geloof ik ook te maken met het wel of niet mogen invriezen van embryo's.

Weet alleen niet meer hoe lang het duurde, voordat wij de uitslag kregen.

In ieder geval laat ik het deze keer in DD prikken, dan weet ik zeker dat het goed komt!!!

Geplaatst

Oh ja, klopt! Je krijgt voor de punctie nog een kleine intake bij een nederlands sprekende arts. Die vraagt ook nog een keertje of je al de bloed-testen HIV dingen hebt laten doen. Zo niet: dan doen ze t dan meteen.

Geplaatst

Aha, dan is het inderdaad net zo handig om het gelijk daar te doen. Ik dacht dat je er anders misschien speciaal voor op en neer moest rijden naar DD maar als je er toch al bent...

Geplaatst

Sowiebo, Helemaal top zeg dat je al de 21ste terecht kan voor de intake!! Heerlijk idee he?

Goeie tip over het testen op HIV en Hep. Ik neem geen risico en laat het gewoon daar prikken.

Morgen vroeg op pad, we hebben om 09.20 onze afspraak. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat. Ook wel spannend omdat het nu echt gaat gebeuren,onze 1ste IVF poging.

Groetjes

Sas

Geplaatst

Oh meid, heel veel succes voor morgen. Gaat helemaal goed komen, pffffff.... vroeg uit de veren, zal wel druk zijn op de weg.

Laat je even weten hoe het gegaan is? Intake had je al gehad hè? Nou hopen dat het er goed uitziet allemaal :)

Geplaatst

dank je!

het is 2 uur rijden zonder file, maar we nemen geen risico dus gaan lekker op tijd weg. Vorige keer was ik zonder vriendlief( zat weer eens in verwegistan voor zijn werk:) ) maar samen met mijn beste vriendinnetje. Zaten we midden op de dag in de file, niet leuk meer...

Ik meld mij morgen weer.

Geplaatst

Heb eigenlijk nog even een praktische vraag.

Los van het winterbandenverhaal schijnt dat je in Duitsland ook met een milieusticker hoort te rijden? Dit geldt in bepaalde zones, als je deze niet hebt, riskeer je een boete.

Weet iemand van jullie hoe het zit als je vanaf Nederland naar DD rijdt?

Oh, 2 uurtjes tuffen valt nog mee ( in mijn ogen), het blijft een eind natuurlijk... wanneer zijn er eigenlijk files rondom DD?

Geplaatst

hmm.....woon al jaren op minder dan 5 km afstand van duitsland, maar die milieusticker heb ik niks van gehoord. Oftewel: zal wel loslopen! Heb in DD in ieder geval daar geen boete voor gehad.

DD is een redelijk grote stad, dus hou rekening met de spits, die kan druk zijn. Maar ook in Duitsland zijn ze flink aan de weg aan het werken, dus het kan zomaar zijn dat je een keertje vast-staat. Gewoon het nummer in je mobieltje zetten, en even bellen als je vermoed dat je niet op tijd kunt komen. Ze zijn redelijk daar hoor! Is over het algemeen geen probleem. Ook bij nieuwe afspraken even vermelden dat je van ver moet, dan houden ze daar rekening mee.

Geplaatst

ik dacht alleen voor steden in duitsland en dan bepaalde gebieden van de stad. Kijk anders even op anwb.nl. Wij hebben geen sticker en de kliniek zit redelijk dicht aan de buitenzijde van Dusseldorf.

De file stond bij Dusseldorf ivm wegwerkzaamheden maar dat was in augustus, dus die zullen wel klaar zijn :)

Geplaatst

Hoi, ff over de file: mijn ervaring is dat het tot minimaal half 10 vast staat rond Krefeld (A57) ten noorden van dusseldorf. Als je er vroeg moet zijn, kun je beter bij Venlo Duitsland in gaan en dan via monchengladbach naar DD rijden.

Succes!

Geplaatst

Bedankt Yola, hoe gaat het met je? Besef je het allemaal een beetje?

Wij hebben een afspraak om 11 uur staan, volgens mij rijden wij via Arnhem/Oberhausen als ik het goed heb.

Maar ik begrijp dat we beter bij Venlo de 'grens' over kunnen?

Geplaatst

Nee, besef is er nog niet, zal vrijdag wel komen (fingers crossed) bij de echo. Of tranen...

Als je om 11 u in dd moet zijn, dan kan je wel via Krefeld gaan hoor, dan is t nog wel druk maar staat t niet meer vast. Ging met name om Sas67, omdat zij haar afspraak om half 10 heeft. Dan zit je precies in de spits, m.n. rond Krefeld is t dan dus heel druk.

Spannend joh, dat t zo dichtbij komt al..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden