Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

we hebben het eerste stukje gehad!!!

Na toch file ( volgende keer idd via Krefeld, terug scheelde dat enorm, bedankt voor de tip Yola, las het alleen net pas:) ietsjes later in DD maar was geen probleem, ze liepen toch al uit. Echo was redelijk voor zo'n ouwe bes als ik......

Recepten mee voor menopur 225 IE 2x daags. Ze gaan tevens ook ICSI dien vanwege slechter kwaliteit en hoeveelheid zaad van vriendlief. Hiedoor meer kans op succes.

Ook is er de optie om zaadcellen in te vriezen wat rust geeft als onverhoopt vriendlief door zijn werk bij evt nieuwe pogingen ( maar we gaan eerst gewoon voor een succesvolle eerste poging!) door een vliegtuig wat niet vliegt ofzo niet op tijd is.

Ik ben echt blij dat we gaan starten, nu wachten op de menstruatie.

Irma is iid ziek. Kreeg het idee voor wat langere tijd. Er is wel een nieuwe nederlands sprekende verpleegkundige Miep. Erg leuke meid. Ervaren als verpleegkundige,maar nog niet zo bekend met het hele IVF gedoe als Irma.

Yola, voor jou ook spannende tijden as vrijdag. Ik duim mee hoor!

Liefs

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow Sas, dat is toch super dat er zo met jullie meegedacht wordt? En... er is schot in de zaak, laat je ongi maar gauw komen :) Want dan kunnen jullie écht gaan beginnen!!!!

Ben zooooo benieuwd en heb gewoon zin in volgende week vrijdag :):) Vandaag is het in alle hevigheid hier ook weer losgebarsten, dus als alles meezit, kan ik beginnen rond 11 februari :)

Dat zou geweldig zijn.

Jammer dat Irma ziek is, heb goede verhalen over haar gehoord. Maar goed, Miep zal wel een goede 'vervangster' zijn.

Is er trouwens nog iemand met een tip m.b.t. een huisje o.i.d. huren in de buurt? Of omgeving Roermond? Voor een niet al te dure prijs? Wij willen nl. tegen die tijd zo'n 2 weken daar in de buurt vertoeven, scheelt een hoop gevlieg en gestress ook.

Geplaatst

Ja, erg hè...lang leve google :):)

Kan er soms dagen achter zitten als ik iets wil hebben of moet weten. Pluis het tot in kleinste puntjes uit; goedkoopste, het beste, ervaringen, hotelletje enz. enz.

Pas als ik dat voor elkaar heb en gevonden heb wat ik zocht, ben ik tevreden :)

Geplaatst

Hallo

Sorry geen tips van mij helaas mbt hotels en huisjes, wel een goed idee. Ben ook een beetje aan het aftellen, 28 januari tese in mulheim. Ben vanavond maar weer eens opnieuw in alle papieren gedoken die we van dd en mulheim hebben meegekregen, dat blijft toch de minder leuke kant van het traject in dd, maar hopelijk zijn de voordelen groter. Morgen gaat mn vriend maar eens bellen om de laatste vragen te stellen, zal zeggen dat hij naar Miep moet vragen. Hoop voor Irma niet dat ze lang ziek blijft, vond haar erg behulpzaam.

He sas fijn dat je kan beginnen, heel veel succes!

Geplaatst

Sowiebo, ik denk dat je Unterhorst bedoeld? haha moet nu wel lachen, ik vertaal Unterhose letterlijk als onderbroek...moet zeggen dat mijn duits belabberd is hoor haha

Ik heb hem eens aan de telefoon gehad omdat ik de zaadkwal. na onze behandeling wilde bespreken, een erg prettige en behulpzame man, na ook alle tid en gaf een heldere uitleg, wat mij betrefte een aanwinst voor Geertgen en een verlies voor DD.

Sas, fijn te lezen dat alles er goed uitzag en heerlijk he, hoe er daar meegedacht wordt? heel erg veel succes!!!

Geplaatst

Whaaaa nu je het zo zegt Babeth.... hmmm.... het zal dan idd Unterhorst wel zijn!!

Lisa, voor jou schiet het ook al op.... spannend hoor!!! Toi, toi, toi!!!

Geplaatst

Hoi Sowiebo, ach ja met alle perikelen bij/voor IVF is een dergelijke verspreking niet zo gek:)

Lisa, Miep haar achternaam is Tholen. Er moet nog een ned verpleegkundige rondlopen in DD, weet alleen haar naam niet.

Hoi Meiske, goed te lezen dat jullie heerlijk zwanger zijn! Was je echo van gisteren goed?

Geplaatst

Hahahaha, Unterhose.. Ik hoop dat je m niet zo hebt genoemd want dat betekent idd onderbroek.

@Sas: hoe ben je nu dan gereden? Ik bedoelde juist dat je níet langs Krefelt gaat, tenminste niet 'sochtends. Hier is trouwens een super handige site voor iedereen die naar dd moet: http://www.autobahn.nrw.de/ Als je klikt op 'langzeit prognose' kun je een dag van te voren op het tijdstip dat je in dd moet zijn kijken wat de minst drukke route zal zijn.

Geplaatst

Jaaaaa.... 2 dagen en 3 nachtjes slapen ......... ikke nageltjes bijten... ikke zenuwen...

@sas: ik bedoelde op de heenweg, toen jullie in de file stonden. Hoe reden jullie toen?

Geplaatst

Haha Yola, volgende week jezelf maar laten verwennen bij de pedicure... mooie gel-, acrylnagels, want jij houdt geen nagels over zo.

Of je moet aan je teennagels willen beginnen ;)

Geplaatst

Düsseldorf-dames,

Goed nieuws voor degene waarbij de behandeling nog vergoed wordt: Ik kreeg gisteren een brief van Zilveren Kruis Achmea (een machtiging voor de tweede behandeling) dat het tarief in 2011 weer verhoogd is ten opzichte van 2010.

De vergoeding is nu € 1.862,10 voor een IVF of een ICSI behandeling in het buitenland. Omdat ik maximaal aanvullend verzekerd ben, krijg ik er 25% extra bij en krijg ik dus € 2.327,63 vergoed. Aangezien een ICSI-behandeling in Düsseldorf € 2.300 ben ik heel erg blij dat ik nu alleen nog maar voor de extra behandelingen ten opzichte van Nederland hoef te betalen (narcose, assisted hatching en IMSI). HIV en Hepatitis A en B voor mijn man en mij voor de punctie onderzoek laat ik altijd via mijn huisarts doen.

Jippie!!

Succes allemaal!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Breden, dat klinkt goed. Ik ben verzekerd bij Agis.

Yola, sory , heb niet goed gelezen. Heen zijn we via Arnhem Oberhausen gereden.

Vandaag de recepten bij de apotheek gebracht. Moet besteld worden en is morgen in huis. Nu wachten op het ongesteld worden dan kunnen we beginnen. Ik ben er wel klaar voor!

Geplaatst

Breden, dat is voor velen hier wel een 'verademing', scheelt toch weer iets. Is dit trouwens het landelijke bedrag wat gehanteerd wordt voor ivf/icsi in 2011?

Ik geloof trouwens dat wij ook via Arnhem/Oberhausen gaan rijden.

Sas, wat fijn dat je het morgen op kunt halen, wanneer verwacht je je ongi eigenlijk? Nu maar hopen dat de rode duivels een beetje op tijd komen :)

Geplaatst

het rode gevaarte ( nu meer dan welkom) komt ergens tussen morgen en zaterdag.......

Heb net even naar DD gemaild of ze de prijslijst voor ICSI, Assisted hatching, bloedonderzoek voor HIV en Hepatitis ed willen opsturen. Zouden ze gewoon op hun website moeten zetten vind ik.

Sowiebo, Voor jou schiet de intake ook lekker op.

Geplaatst

Als je op de rode duivels zit te wachten wilt het niet komen, dat is altijd zo geweest. Laten we hopen dat het wat vaart zet en misschien zie je het eerder dan zaterdag. Hoeveel menopur moet jij spuiten saskia? Is dit het enige??

Nog een weekje voor jou sowiebo, dan kan jij ook op de rode duivels wachten.

Na 2 dagen spuiten voel ik van alles in mijn buik door de hoeveelheid die ik spuit, weet niet of ik tot zaterdag kan wachten, lijk wel een kip die zit te broeden. een punctie nu zou niet slecht zijn.

Geplaatst

Hoi Mala, ja dat is waar, als je er op wacht.....

Ik moet 2x daags 225 IE spuiten volgens Dr S de hoogste dosering mogelijk, 5de dag echo en dan bellen met DD. Daarna Cerotide spuiten. En alvast otrivelle meegekregen( is Pregnyl). Wat spuit jij?

Geplaatst

Ik verbaas me er echt over dat er zo op een andere manier gespoten wordt.

Sowieso het korte protocol bevalt me wel, ben benieuwd wat de dokter nav mijn hormoonwaardes gaat adviseren.

Ik volgde hier altijd het lange protocol...start deca. cd23 en Puregon ( 200/225 eh) op cd5 erbij!!!

Geplaatst

ik spuit ook 2x 225e vanaf cd3. De eerste dagen was het alleen puregon, vanaf gister is menopur bijgekomen. Op zaterdag echo, dan krijg ik te horen wat ik moet spuiten. Mag zaterdag niet spuiten tot de echo?

heb verder ook cetrotide en otrivelle. Moet jij na de echo bellen? waarvoor?

Hij doet de echo en vertelt je dan wat je moet spuiten. kreeg een schema van hem en vroeg of ik nog vragen hebt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden