Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mala, ik mag wel sochtends spuiten op de dag van de echo. De echo doe ik in nederland. Bel dan dat door aan Dr S en dan hoor ik of ik savonds nog een keer Menopur moet spuiten en wat het vervolg wordt.

Spuit jij voor de Menopur Puregon? Ik niet.

Heb je last van bijwerkingen van de Menopur?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oke snap het, ging ervan uit dat je de echo in dd zou doen. spuit 's ochtends puregon en 's avonds de menopur. Heb geen bijwerkingen tot nu toe, gelukkig. Heb je de menopur al in huis? Heb zelf alles gister gehaald

Geplaatst

Sterkte Mala en jij ook Sas!

Wij halen Menopur in België, net over de grens, echt stukken goedkoper (scheelt honderden euro's). Maar wellicht is het bij jullie nog vergoed...

Geplaatst

Heb je al gehaald, hmmm? Ik ben ook in Belgie gaan halen, scheelt de helft van de prijs( ik moest 20 st hebben). Maar de andere citrotide en otrivelle zijn weer duurder. dus gewoon 2 recepten vragen voor de medicatie, ik had maar 1.

En de puregon, heb je die ook daar gehaald?

Geplaatst

Ik ga het morgen ophalen bij de apotheek. Als het goed is wordt het vergoed via de verzekeraar. Maar ik heb nog geen akkoord van ze. Je moet toestemming vooraf hebben maar daar gaan we niet op wachten.

hoe halen jullie het dan in Belgie, gewoon naar een apotheek met je recept?

Geplaatst

ik heb bij fransen apotheek in hoogstraten gehaald, gewoon bellen en doorgeven wat je nodig hebt, moet besteld worden en de volgende na 9u 's morgens kan je het ophalen. Ik weet alleen niet of je zelf moet voorschieten??

Geplaatst

ha allemaal,

Was even de afgelopen tijd niet zo ontzettend actief op het forum, maar had wel meegelezen.

sowiebo: als je een leuk adres je hebt gevonden mbt DD, dan hou ik mij ook graag aanbevolen. Ga hard met je mee googlen. Wij wonen in het westen van Nederland en willen het dus ook combineren met een langer verblijf.

Breden: Is dat bedrag van ruim 1800 euro trouwens het landelijke ivf/icsi tarief voor NL? Niet dat het voor ons veel uitmaakt, want wij moeten het toch zelf betalen maar het maakt hetr verschil in kosten met biujvoorbeeld DD toch een stuk kleiner. Hebben nl heel lang getwijfeld tussen DD of een ziekenhuis in de buurt.

Voor alle andere meiden: heel veel succes!

Geplaatst

Ja gek dat je daar zo blij mee kan zijn! Vriendlief begint hem nu wel te knijpen, hihi. Vindt het allemaal maar eng en gaat het het liefst uit de weg.

volgende week vrijdag is het jouw dag he?

Ik had gisteren nog even gemaild met dr S voor de prijsopgave van het eea, hij reageert dan eigenlijk dezelfde dag nog( of eigenlijk avond, volgens mij werkt die man alleen maar)

Geplaatst

Wat gaan jullie eigenlijk allemaal doen wat betreft evt. technieken?

En als je wilt, ben ook wel erg benieuwd naar de prijzen... kan ik me een soort van voorbereiden zeg maar ;)

Dan mag je me altijd een pb'tje sturen ;)

Ja, volgende week... heb er zoveel zin in. Ben er ook weer klaar voor zeg maar :)

Ben benieuwd wat Dr. allemaal gaat adviseren als hij kijkt naar ons dossier. Zelf neigen we heel erg naar IMSI of Picsi, maar eerst even horen wat hij raadzamer vindt.

Sowieso wil ik gaan voor AH, want voor mijn gevoel vergroot dat de kans ook weer.

Samengevat, we willen alle mogelijke opties graag benutten :)

Geplaatst

Meiden, heel veel succes!

Ik hoop op goede resultaten voor jullie!

Heb vanochtend 1e echo gehad: mijn resultaatje uit dd met menopur en a.h. heeft een kloppend hartje en loopt mooi op schema!

Geplaatst

Oh wauw Yola, wat zal jij je gelukkig voelen nu :)

Een hele last van je schouders of niet dan? Nu officieel nogmaals GEFELICITEERD en geniet van je DD-wonder :)

Hopelijk gaan we je allemaal achterna... dat er in 2011 maar mooie DD-baby's mogen ontstaan, daar gaan we voor met elkaar.

Geplaatst

Yola, meid wat fantastisch een kloppend hartje!!!!!!!! Joepie

Wat geweldig.

Nu wij nog he?

Sowiebo, wij gaan ICSI doen en overwegen ook AH,maar ik snap nog niet helemaal wat daar de meerwaarde van is bij ICSI. Bij icsi prikken de zaadcel direct in de eicel en bij hc maken ze de schil om het eicel heen zachter.Klopt dat Yola? Maar dat is toch alleen handig als de zaadcel zelf door de eicel heen moet en niet als hij in de eicel wordt geinjecteerd? Weten jullie hoe dat zit?

Moest net naar DD bellen om te meleden dat mijn ongi begonnen was. Maar mijn Duits is zo belabberd. Ik heb een redelijk talenknobbel maar Duits,brrr. Maar er was geen ned sprekende aanwezige dus heb het toch maar in mijn beste duits gedaan.

Geplaatst

Hoi Saskia,

de AH is niet bij de bevruchting, maar daarna. Om de eicel heen zit een (bijna) ondoordringbaar membraan. Dat membraan is bedoeld om ervoor te zorgen dat de eicel niet door meer dan één spermacel bevrucht kan worden. Met icsi brengen ze de zaadcel door het membraan direct in de eicel. Na de bevruchting gaat de bevruchte cel zich binnen een membraan delen. Bij dat delen gaat 't membraan zich uitharden (zodat t niet gestoord kan worden of beschadigd in de reis van eileider naar baarmoeder?). In de baarmoeder moet dat membraan dan weer verweken, zodat het embryootje cellen naar buiten kan stulpen om zich aan de baarmoeder te hechten. Het schijnt dat als je ouder bent, dat membraan harder wordt en 't embryo dus niet uit z'n cocon kan kruipen (hatching, zoals een kuikentje uit z'n ei kruipt). ze maken de schil van het embryootje wat dunner met laserstralen, waardoor t membraan makkelijker doorbroken kan worden en het embryo zich makkelijker kan nestelen.

Het wordt niet gebruikt in Nl omdat ze vinden dat er meer studie voor nodig is. bij jongere vrouwen is er geen verschil in innesteling gevonden.

Bij oudere vrouwen zeggen sommige behandelaars dat het wel werkt, maar willen ze geen officiele studie doen. Dan moet je nl bij een groep ouderen a.h. toepassen, en bij een controle groep níet toepassen, en dan kijken wat de verschillen in succespercentage zijn.

Artsen die a.h. toepassen willen zo'n studie niet doen, want dat zou betekenen dat je de controlegroep (er van uitgaande dat a.h. werkt) willens en wetens benadeelt.

(ik heb er een hele studie van gemaakt zoals je ziet haha).

Trouwens, als je talenkennis redelijk is, dan kun je hier http://www.advancedfertility.com/hatchima.htm nog wat mooie plaatjes vinden hoe zij a.h. toepassen.

Geplaatst

oja, dat wou ik nog zeggen: wat zit de natuur toch prachtig in elkaar hè... Als je het zo leest hoe ingenieus dat gaat die bevruchting, innesteling etc, dan raak je toch zwaar onder de indruk! Ik ben zelf niet gelovig, maar ik ben 'in awe' van dit fantastische gebeuren.

Geplaatst

Rubiotje,

Het tarief is inderdaad landelijk. Het is te vinden op: http://ctg.bit-ic.nl/Nzatarieven/top.do onder declaratiecode 140238.

Er zijn meerdere tarieven voor IVF. Je kunt bij je verzekeraar proberen een hoger tarief te krijgen. Ik heb geprobeerd om een hoger tarief vergoed te krijgen vanwege de narcose die ze in Duitsland toepassen maar dat is afgewezen omdat de narcose niet medisch noodzakelijk is. Ook voor de EUR 1.800 heb ik moeten vechten; ze wilden me eerst maar EUR 1.300 vergoeden (declaratiecode 140236).

Het blijft een strijd met die verzekeraars!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Ha Yola,

Bedankt voor de info. Zeker te overwegen om AH te doen( krijg bij AH meer assosiaties met de bonusaanbiedingen:)).

Was net bij de apotheek, heel gedoe. Krijg maar voor 2dg menopur mee, iets met kosten oid, en een herhaalrecept. Lekker handig als je zondag moet spuiten, dan voor dinsdag weer nieuwe nodig hebt. Als ik dan maandag herhaalrecept aflever en ze moeten het bij de groothandel bestellen is het er dus niet op tijd. Strijdje geleverd, ze ging overleggen met de apotheker. Ik moet straks weer terug want ze waren ook de zubehoren op het recept vergeten> spuiten en naalden....tja wordt lastig injecteren he?

En dan ga ik maandag tussen het werk door maar eens fijn met de verzekeraar in gesprek. Kijken hoever we komen.

Geplaatst

Hoi Sas, bij mij deden ze ook zo moeilijk. Heb ze achter de vodden moeten zitten, ze hebben moeten overleggen met de verzekeraar. Het heeft een week geduurd, maar toen heb ik toch alles gekregen (was zelf ook een beetje in paniek en tranen, grrrrrr, stel je voor dat je zonder komt te zitten!gelukkig heb ik de medicijnen meteen besteld toen ik t recept kreeg, toen duurde t nog 14 dg voor ik daadwerkelijk moest beginnen) Heb ze ook verteld dat ik er in 1 dag 425 mp doorheen ging jagen, en dat ik met twee doosjes niet verder kwam. Overigens zitten de spuiten in de doosjes van de menopur, en heb je met de dosis die je moet spuiten voldoende naalden over om ook cetrotide te kunnen spuiten.

Geplaatst

Yola: Gefeliciteerd met jullie mooie echo!!!! Geniet ervan!!!! Er is een mooi wondertje op komst!!!!! Ook nog bedankt voor je heldere uitleg mbt AH. Ik wist wel ongeveer wat het was, maar nu weet ik helemaal zeker dat wij daar voor gaan. (ben nl 38 jr).

Breden: Dank je voor de info. Deze prijsverhoging maakt het verschil met DD direct een stuk kleiner. Enne die verzekeringen.......zucht. Wij maken helaas geen aanspraak meer op vergoedde pogingen, maar ik lag ongeveer een jaartje geleden ook in de clinch met de verzekering toen ik aangaf naar DD te willen. Zij wilden toen maar 70% van het oude tarief (1500 euro) vergoeden. Ondanks dat ik een bezwaarschrift had ingediend op grond van europese wetgeving, bleven zij volhouden aan deze vergoeding. Uiteindelijk zijn wij toen toch maar in NL gebleven. Nu wij alles zelf moeten betalen, willen wij ook voor de beste mogelijkheden gaan. Vanwege de kosten hebben wij echter wel heel lang getwijfeld tussen NL en DD, maar nu het NL bedrag verhoogd is, is de keus ook een stuk makkelijker.

Sas: Heel veel succes deze ronde!! Ga voor je duimen op een DD zwangerschap! (dat geld trouwens voor ons allemaal). Mischien heb ik erover heen gelezen, maar wanneer ga je beginnen met spuiten?

Geplaatst

Hey Meiden.

Hier heb ik nog nooit geschreven omdat ik eerst mee schreef op : in afwachting tese:, maar ik

kreeg vandaag een telefoontje van het ziekenhuis (AMC). dat wij waarschijdelijk ook naar

Dusseldolf door gestuurd gaan worden.

Ze wilde mijn man een tese gaan uitvoeren we stonden op de wachtlijst en ik had ze een mail gestuurd

met de vraag of ze al wisten wanneer wij ongeveer aan de beurt zouden dit omdat mjn va vaak van huis

is voor zijn werk.

Nu belde ze dus met de mededeling dat het niet door kan gaan om dat mijn zijn gromesomen niet goed zijn

hij heeft er 1 mannelijke teveel, maar er was eerder aan gegeven dat dit helemaal niks met zijn nagelacht

te maken zou hebben.

Maar in nederland doen ze dus geen tese bij een man die zo`n (domme) afwijking heeft.

Nu is mijn vraag aan jullie of jullie weten of ze dit wel in dusseldorf doen.

En hoe kan ik in contact komen met dusseldorf via mail of brief of bellen, heeft iemand dan misschien een

nummer van hun.

WIj zitten nu al 3 jaar bezig, maar het is daar zo traag allemaal.

Heel veel knuffels voor jullie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden