Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Er wordt wel tese uitgevoerd in dd, heb de website hier voor je www.ivf-dusseldorf.de.

Je zou een mail kunnen sturen, het contactformulier vind je op de website. Je wordt teruggebeld, soms duurt het 2 dagen voordat je wordt gebeld.

Volhouden moedeloos

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, wat een gedoe....logisch dat je daar moedeloos van raakt zeg!!!

In DD zijn ze bereid veel koppels te helpen, dus je kunt zeker even contact met ze zoeken. Het nummer en mailadres staat op de site die Mala al gegeven heeft.

Hopelijk krijg je gauw antwoord op je vragen en kunnen jullie wel in DD terecht.

Succes!!!!

Geplaatst

Hoi Moedeloos,

Zoals Mala al zegt doen ze dat in DD dus wel. Als je belt vraag dan naar Irma Hoestland, dat is een nederlandssprekende verpleegkundige( alhoewel ze deze week ziek was) maar er is nog een nederlands sprekende daar.

Ik ken je probleem wat betreft een man die veel weg is,die van mij zit ook voor zijn werk in allerlei verwegistan landen.

Succes!

Rubiootje, ik mag zondag gaan spuiten!!

Yola, ik heb nu alles binnen van de apotheek, de naalden zaten niet bij de Menopur in het doosje maar ik heb ze nu los en genoeg voor een weeshuis. Dinsdag kan ik de rest ophalen van de Menopur,dus ik zit goed

Geplaatst

sas, waarom moet je dinsdag weer Menopur ophalen, hadden ze niet genoeg op voorraad of hebben ze niet genoeg voor je besteld. De naalden die ik kreeg zijn voor mijn idee te lang, die gebruik ik mooi niet. Kreeg kippevel, alleen het aanzicht van de naalden. Ik weet niet van waar ze hebben, zulke heb ik nog nooit gezien.

Yola gefeliciteerd, wij volgen jou

Wat een gedoe met je ziekenfonds( volgens mij kunnen ze best zeikenfonds genoemd worden). Naast de behandeling krijg je ook nog extra stress van deze lieve mensen bij.

Soms vraag jij je af waarom het zo lang duurt voordat je kan beginnen met de behandeling, terwijl het niet hoeft. Zo ook de onderzoeken. Hebben ze iets met het protocol te maken? Iemand zei eens tegen mij dat je 2 jaar lang bezig bent met allerlei onderzoeken voordat je echt met de behandeling kan beginnen. En dat was waar?

Je wordt er niet jonger van. Maar Moedeloos, voordat je denkt kan je beginnen in DD. Zodra het intakegesprek heeft plaatsgevonden kan je gogo

Geplaatst

De apotheek mutsen hadden niet genoeg besteld, stond niet op het recept hoelang ik moet spuiten, terwijl ik dat bij het afgeven van het recept nog heel duidelijk heb gezegd. Maar ja ze zijn in deze apotheek niet zo slim....

De opzuignaalden zijn wel wat groot , de naalden om te prikken zijn kleiner. Ik heb er niet zo probleem mee, ik heb wel ergere gezien maar daar heb ik anderen mee moeten prikken en niet mijzelf.

Geplaatst

Hey meiden

bedank allemaal wij hebben de 28ste eerst nog een gesprek in het AMC, maar ik ga daar wel aan geven dat in naar DD wil.

Emotioneel kun je zoiets toch niet aan, er is elke x wat daar.

Ik hoop dat al onze dromen en die van jullie ook uit mogen komen.

Sterkte

Geplaatst

hallo Moedeloos, misschien handig als je nu al de afspraak met dd maak. Het duurt nl bijna 2 maanden voordat je een intakegesprek heb.

vandaag naar dd geweest, echo zag er goed uit. Moet maaandag weer en misschien woensdag al punctie.

Met deze dosis, meer eicellen zichtbaar......wat ben ik toch blij om

Geplaatst

op de 5de dag van het spuiten, dus dat is donderdag. Morgen bellen naar amersfoort voor afspraak. En dan doorbellen aan DD en dan hoor ik wat ik verder moet doen.

Voor jou ook spannende dagen he?

Geplaatst

Hey Saskia,

Vraagje voor jou...ik lees dat jij de tussentijdse echo's in Amersfoort hebt. Liep je al in dit ziekenhuis?

En wat heeft dat voor gevolgen m.b.t. de gemaakte kosten?

Hoe boeken zij die echo's weg, weet je dat ook?

Want anders is het misschien ook een optie voor ons, om daar een echo te laten maken. Weet jij hoe dat zit?

Geplaatst

Hoi Sowiebo, we zijn begonnen in Amersfoort en toen naar UMC verwezen. Omdat ze in UMC ook niet bereid zijn om de tussentijdse echos te doen( ze vinden DD niets krijg ik de indruk,maar dat is gewoon broodnijd). Dus heb ik Amersfoort gebeld en die doen het wel ,alleen niet in de weekenden, wat lastig kan zijn. Ik heb geen idee hoe dat zit met de kosten en hoe de verzekering hier mee omgaat, maar voor mij scheelt het het heen en weer reizen naar DD. Maar ik weet dat er andere ziekenhuizen zijn die ook de echos wel willen doen, vooral de kleinere die zelf geen IVF doen. Gewoon een rondje bellen. Ik weet dat er meer dames in DD de echos in Ned doen.Welk ziekenhuis liep jij? VU?

Geplaatst

Ik had idd ook al vaker gelezen dat je gewoon een rondje moet bellen. Er schijnen echt wel een aantal ziekenhuizen te zijn die dit wel willen doen. Tijdens ons intakegesprek had ik dit ook gevraagd aan Dr. S. Hij vertelde mij idd dat een hoop ziekenhuizen dit niet willen omdat zij er niet echt voordeel van hebben indien zij alleen de echo's maken. Wij wonen zelf in de omgeving van Den Haag en had van een ander forumgenootje Sen1972 gehoord dat het Bronovo ziekenhuis in Den Haag evt wel wilt meehelpen aan de echo's. Ook dr. S bevestigde dit. Je moet dan wel de losse echo';s betalen aan dit ziekenhuis. Weet niet waar je vandaan komt, maar dan zou dit evt ook een optie kunnen zijn. Zeker, als je net als ons, ver moet rijden ben je het geld voor de echo anders wel kwijt voor de benzine.

Ik heb nog niet nagevraagd bij ons oude ziekenhuis (mck leiderdorp) of ik daar de echo's kan doen. Ik ben bang van niet want er werd al niet echt positief gereageerd toen ik vertelde een gesprek te gaan doen in DD.

Sas: Nu echt van start! De eerste spuit is gezet! Op naa r een mooie echo met vele mooie folly's! Succes!

Geplaatst

Hoi meiden,

weet een van jullie hoe groot de kans is dat als ik donderdag de echo heb, de gegevens doorbel naar DD, dat vrijdag al de punctie zou zijn? Ik heb geen idee hoe het tijdspad eruit ziet vandaar. Ik heb vrijdag afspraken voor mijn werk staan die moeilijk af te zeggen zijn ophet laatste ogenblik.

Geplaatst

hoi sas, de kans dat je de punctie op vrijdag zal hebben is heel klein (terwijl je een echo donderdag heb gehad), dit omdat je de laatste spuit nog in moet zetten en de punctie moet na 34u-36u plaatsvinden. de punctie zou dan zaterdag moeten zijn. Ligt altijd 2 dagen tussen echo en punctie.

Geplaatst

Ha Mala, dat dacht ik al. Dank je. Zit er vaak nog een 2de echo tussen de eerste en de punctie? Zo ja dan ga ik toch maandag maar even een rondje zkh bellen omdat ze in amersfoort niet in het weekend een echo doen.

Fijn dat je je vragen hier kan stellen en we zo steun aan elkaar hebben.

Ga nu even lekker met vriendlief naar zijn ouders voor een borrel( glaasje fris voor mij dan:) )

Geplaatst

een 2e echo hangt ervan af, soms is het niet nodig. als je eicellen groot genoeg zijn kan de punctie ingepland worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden