Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat verschrikkelijk Sowiebo dat je op deze manier achter moet komen. Je bent het zoveelste nummer voor hun geweest, ze weten niet wat ze je aandoen. Dat is de reden dat ik naar DD bent gegaan, je betaalt misschien iets meer maar je krijgt ook antwoorden wat ze in Nl niet voor mogelijk houden. Tegen mij zeiden ze 'Wen maar aan het idee dat je kinderloos zal zijn'.

De punctie verliep prima, in totaal 9 eicellen. Het was heerlijk met de narcose, toen ik wakker werd lag ik in mijn onderbroek. De anesthesist was heel grappig, moest de hele tijd lachen en ineens was ik aan het dromen.....

Heb zaterdag de tp ipv vrijdag, dr S heeft het op de vrijdag heel druk. Krijg morgen te horen hoeveel emmy's eruit zullen komen. En nu maar duimen....

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mala wat een oogst!! Daar droom ik van.

Hoe gaat het in zijn werk met de narcose?Moet je zelf kleding aan doen, zo"n operatie jasje? en alleen je ondergoed aan???

Geplaatst

De anethesist kan je niet missen, hij is een Hongaar. Hij komt je uit de wachtkamer halen, spreekt ook engels. Toen de riemen om mijn been werden vastgezet vroeg ik aan hem waarom dit? Hij zei voor het geval er een aardbeving plaats zal vinden, toen vroeg hij aan mij of ik getuige bent geweest van een aardbeving. Hij vroeg uit welk land ik kwam en toen vroeg ik aan hem om hij een Rus is. Als antwoordt gaf hij: Je wilt geen narcose van een Rus, die slaan je met een hamer op je hoofd. En zo ging het door...... tot 10 min.

He sas, ik had ook nooit eerder zoveel eicellen, had max 5. En de narcose, je kleed je alleen van onder uit, bloes hou je aan. Er werd verteld dat ik de narcose kreeg voor 20-25min, dit kan kloppen. Ging over half 10 naar binnen en opende mijn ogen om half 11, onderbroek had ik aan en lekker gewikkeld in een deken en wel onder het dekbed. Zalig was dat, daarna krijg je nog koekjes en drinken. De anethesist zit in de uitslaapkamer(gezamenlijke), als je een beetje verlegen bent om in de onderbroek rond te lopen trek je gewoon een iets langere bloes aan, dit om naar het toilet te gaan wat ook in dezelfde ruimte bevindt.

Geplaatst

hihi klinkt gezellig met die Hongaar...alleen die riemen, jakkes.

Het is jou dus wel bevallen de narcose?

mag je partner in de uitslaapkamer erbij?

je krijgt dus geen achterlijk operatiejasje aan maar gewoon je eigen shirt?

Zaterdag dus de TP voor je? Misschien zijn wij er dan wel voor de punctie, als de echo morgen goed is

Geplaatst

ja hoor sas, hij wordt opgehaald als je lekker in je bed ligt. Geen jasjes van hun, dus ..Ja wie weet zien we elkaar zaterdag, meestal wordt de punctie vroeg gepland, hou rekening met files. Ik moet mij om 11.30 aanmelden en om 11.50 tp.

Geplaatst

Hallo

ik weet niet meer zeker of ik het gevraagd heb, maar op welke dag in de cyclus begin je met medicatiegrbruik? of is dat verschillend. Ik heb meestal een cyclus van 33 dagen. Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hé lieve meiden, bedankt voor jullie reactie!!!

Mala, wat super dat de punctie goed gegaan is en wat een mooie opbrengst zeg!! Op naar zaterdag meid!! HOeveel laat je er eigenlijk terugplaatsen?

Maakt niet uit, deze emmy(s) blijven de komende tijd lekker zitten ;) Daar gaan we voor, we zouden Yola volgen en jij bent de eerste die ik vastbind op het bankje met sjorbanden.

Kom ik je morgen dus niet tegen ;)

Trouwens morgen hebben wij de afspraak om 11 uur... het is voor ons 3 uur en 10 minuten rijden ( als alles meezit), hoe laat kunnen we dan het beste vertrekken?

We wonen in de kop van NH, maar het schijnt op vrijdag niet heel druk te zijn bij Amsterdam. Iemand een idee?

Zal zo naar mijn werk, we hebben vanavond een etentje met het team. Mag daarom later beginnen, ik werk nog op therapeutische basis en anders is het wel een hele lange ruk ;)

Altijd fijn dat er met je meegeleefd en gedacht wordt.

Lfs

Geplaatst

Oh ja Lisa, in DD begin je op dag 3 met prikken. Maakt niet uit hoe lang je cyclus is/was. Dat wordt met de hormonen allemaal geregeld.

Heerlijk lijkt me dat...het korte protocol :)

Geplaatst

Ik heb de TP op zaterdag omdat dr S het op de vrijdag heel druk heeft, dus kom ik je niet tegen. Denk ook niet dat ik Sas op de zaterdag zal zien als zij de punctie heeft, dan is zij al weg tegen de tijd dat ik daar ben. Wij laten 2 terugplaatsen, ga zo bellen voor emmy's? Net gebeld, wij hebben (maar) 1 emmy.

Dat is wel lang rijden Sowiebo?? Denk zelf dat je tegen 6u kan vertrekken, dan ben je op tijd daar. Mocht het zijn dat je het niet op tijd red, even bellen en doorgeven dat je onderweg bent, dat is nooit een probleem voor hun. Ze houden er rekening mee. Dat merk je bij de echo's, want dan vraagt Dr S je hoe het met de files staat en welk tijdstip beter voor je uitkomt.

Geplaatst

Hé Mala, één emmy is weinig, dat is waar. Ik was er zelf ook een beetje teleurgesteld over. Maarrr de hoop is dat de kwaliteit met alle vitaminen etc de kwaliteit beter is.

Ik blijf voor jullie duimen!

Geplaatst

Inderdaad, 1 emmy is weinig. Maar je hebt ook maar 1 nodig, zolang die maar vast blijft plakken. He Yola, krijg je iets over de kwaliteit van het embryo te horen in DD net als ik NL? Ik zie dat je op ook een tp had van 1 emmy, was dit een bewuste keuze of had je maar 1 emmy voor tp? Hoeveel eicellen hadden jullie? en het zaad, hoe was die? Allerlei vragen he. Heb je alleen de 3 icsi gedaan in DD?

Wij hebben icsi/imsi met ah?

Sowiebo, prettige reis morgen... En Sas hoe was je echo????

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben net thuis van etentje met werk, vandaar mijn late reactie

Echo liet maar 2 follikels zien een van 10 en een van 11mm, dus dat is weinig en klein. Ik moet van dr S blijven spuiten met de menopur en starten met de Cetrotide, en dan maandag as weer een echo. Ben benieuwd of ze dan gegroeid zijn.

Zal je dus zaterdag niet zien Mala.

Sowiebo, succes morgen!

Yola je hebt maar een goeie nodig , dus dat is deze!

Liefs

Geplaatst

Hoi Saskia,

Nou, mijn ene goeie zit idd al lekker 7 weken bij me haha. Ik bedoelde het eigenlijk voor Mala: hopende dat haar ene emmy gewoon zo goed was door alle ondersteunende vitaminen etc dat ie ook meteen lekker zou blijven zitten.

En dus voor jou ook! Ik denk maar zo: met 2 follikels kunnen ze alle medicatie wel mooi op die twee afstemmen...

Geplaatst
Inderdaad, 1 emmy is weinig. Maar je hebt ook maar 1 nodig, zolang die maar vast blijft plakken. He Yola, krijg je iets over de kwaliteit van het embryo te horen in DD net als ik NL? Ik zie dat je op ook een tp had van 1 emmy, was dit een bewuste keuze of had je maar 1 emmy voor tp? Hoeveel eicellen hadden jullie? en het zaad, hoe was die? Allerlei vragen he. Heb je alleen de 3 icsi gedaan in DD?

Hoi Mala, gister al heel uitgebreid antw getypt, maar helaas verdwenen. wij hadden maar 1 emmy (4 follikels, 2 onrijpe eicellen en 2 rijpe, 1 bevrucht), anders had ik er wel 2 laten terugplaatsen. Wij hebben icsi 1 en 2 voor brusje bij Geertgen gedaan, maar wilden voor de 3e en laatste alles op alles zetten en zijn dus naar dd gegaan: icsi met picsi en a.h. Ons emmy was een prachtige 4-cellige met geen of heel weinig fragmentatie. de tp was 2 dg na pu, ipv in nl meestal 3 dg na pu, dus vandaar dat we minder delingen hadden. Ik heb gevraagd of er iets over de kwaliteit was te zeggen, maar vgs mij zouden ze dat anders ook wel verteld hebben. Het zaad was iig goed genoeg voor picsi, maar ze hebben er verder niets over verteld. ben ik nog wel benieuwd naar.

Sowiebo, hoe was het?

Mala, hoe was je tp? heeft je emmy het goed gedaan?

Geplaatst

Hoi meiden,

Mala, hoe is het gegaan vandaag???

@Yola,ja alle aandacht voor deze 2. Moet de apotheek wel meewerken....donderdag heeft Dr S recepten naar de apotheek gefaxt. Vrijdag heeft vriendlief nog aan apotheek gevraagd of recept binnen was,wat zo was. En gezegd dat ik t/m zondag medicatie heb. Dat was geen probleem, het zou besteld worden en dan zaterdag tussen 10-12 uur kon ik het ophalen. Je begrijpt het al...ik bij de apotheek, geen medicijnen. Komen pas dinsdag met de gewone bestellingen mee.... Ben even een beetje boos geworden maar heel beleefd gebleven en gemeld dat zij een pobleem hebben die ze maar gaan oplossen of dat anders de niet doorgegane eerste IVF poging door hun betaald gaat worden...( had nog net geen Radar tas bij mij, hihi). Ok ik dan niet in het ziekenhuis de medicijnen kon halen...ja ja even naar DD en terug. Nou lang verhaal kort, ze is gaan bellen en nu wordt het ergens vanmiddag door een koerier afgeleverd bij de huisartsenpost in Amersfoort en daar kan ik het halen. De koerier kan niet langs mijn huis rijden.........Stelletje mutsen. Maar goed als het er maar is straks

Groetjes

Geplaatst

Hallo Meiden,

Sowiebo, wat zijn de afspraken die ze hebben gemaakt met jou? Zaadonderzoek? Bloedonderzoek? Hoop dat je wijzer bent geworden nu je naar DD bent gegaan?

Sas, wat een gedoe met de apotheken. Dat is de reden dat ik naar Belgie bent geweest. Hier kreeg ik het op de maandag toen ik met de recepten naar de apotheek ging te horen dat ze niet zeker waren wanneer de medicatie binnen zou zijn. Ik zou dan woensdag met de Menopur moeten beginnen? Kan je op deze mensen dan rekenen?

Yola, hoop dat deze ene ook bij mij blijft plakken. Heb ook een 4 cellige gekregen, met weinig of geen fragmentatie. Ben tot nu best tevreden over.

Heeft hij jou dosis medicatie niet verhoogd omdat je zo weinig eicellen hebt Sas? Hoop dat je meer op de echo van maandag ziet, waar laat je deze doen? in NL of DD.

Kwam vandaag weer de dame tegen die ik vanaf maandag heb gezien, we hebben nog zitten kletsen. Zij had vandaag ook de tp, bij pu had ze 2 eicellen, waarvan maar 1 bruikbaar was. Ze had afgelopen donderdag niet gebeld om te vragen over bevruchting en het bleek dat ze geen emmy had. Zij mag bij de eerstvolgende ongi weer aanmelden.

Mijn emmy zit er lekker in, hoop dat het ook blijft zitten de komende maanden........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden