Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh meid geweldig nieuws, ben zoooooooooo blij voor je. Kom gezellig plaatsnemen op het wachtbankje, er ligt genoeg thee en koekjes klaar.

He Sowiebo, is er al biochemie verricht op het zaad? Hopelijk kan je binnenkort starten.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Mala, ik zou vanmorgen gebeld worden... maar nog niets gehoord :( Pfff, daar baal ik dan alweer zo van hè.

Ze hebben idd biochemie verricht en daarover zou ik vandaag meer horen, net als de cardiolipine.....

Afwachten maar weer....

En een lading sjorbanden heb je ook nodig als je plaatsneemt op het wachtbankje... donder je er iig niet af ;) Houd jezelf goed vast :)

Geplaatst

Sowiebo, heb je ook een tijd gekregen hoelaat je gebeld zou worden? Ik werd stipt op de afgesproken tijd gebeld, zelfs 10 minuten eerder. Misschien dat je zelf daarnaartoe kan bellen, snap wel hoe jij je voelt.

Wachtbankje is gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Na morgen weet jij het ook Sas. Ben je al begonnen met de utrogestan.

Heb besloten om deze keer niet te testen op de testdag, maar gewoon af te wachten op dag 4 na de testdag. De andere keren ben ik 3 dagen na de testdag ongi geworden, dus hoop ik dat het wegblijft. Vriendlief zei nog tegen mij, het ligt aan jou. Maar heb ook gelezen dat je soms medicatie krijgt als je positief getest heb, dus zit ik in tweestrijd.

Geplaatst

He Sowiebo, wat kan er gedaan worden aan te hoge cardiolipine en de rest in jou geval..... Krijg je ook medicatie hiervoor vanuit dd of vanuit nl??

Geplaatst

Ja, ik zou 10 uur gebeld worden. Om half 11 heb ik zelf naar het nummer gebeld, verbinding werd verbroken, kreeg zo'n raar geluid iig.

Dus maar een mailtje gestuurd.....

Afgelopen woensdag werd ik een kwartiertje te laat gebeld, dat is niet erg. Maar ik wil het nu gewoon weten, wil beginnen.. :)

Trouwens knap Mala als je echt zolang kunt wachten, mijn ervaring is dat ik in die 2e wachtweek zo ongeduldig word. Maar over wat voor medicatie heb je het eigenlijk na een positieve test? Ik weet niet beter dat je of Utro of Pregnyl of niets krijgt. Dus ben wel nieuwsgierig.

Hoe voel je je verder? Op welke wd zit je nu?

Geplaatst

Naar welk nummer heb je gebeld, mobiel van Dr S of naar de balie? Ik weet hoe jij je voelt, je hebt op dit moment rusteloos. Hopelijk wordt de moeite beloond voor het lange wachten....Ik duim voor je...........

Heb gelezen dat je soms pregnyl krijgt na de positieve test tot week 10. Soms moet je de utrogestan nog eens 2 weken door gebruiken. Het is een beetje verschillend. Ik moet op 6 feb testen, nog een heel eind. Ik denk er niet eens aan.

Vorig jaar had ik op dezelfde dag als dit jaar de punctie, ben blij dat de tp werd verplaatst anders zou ik ook op dezelfde dag als vorig jaar moeten testen.

Geplaatst

Klopt Mala wat je zegt. Maar als het goed is, gebruik je nu ook al de Utrogestan... deze moet je sowieso blijven gebruiken tot en met de officiële testdag ( wd 14 na tp). Als de test dan negatief is, kun je stoppen... anders moet je in DD zeker nog 2 weken doorgaan. Ik mocht normaliter stoppen als de bloedtest negatief was.

Als je Pregnyl moet spuiten, dan had je dat nu wel geweten. Waarschijnlijk gebruik jij Utrogestan, dus dan wordt de Pregnyl niet gebruikt.

Heb toch maar weer gebeld ( centrale nummer)... kreeg Irma aan de lijn, ze was net met de bloedwaarden bezig. Maar omdat Dr. S. in gesprek was ( daar liep ze heen), belt ze me over een paar minuten terug.

Pffff, spannend...ben vooral benieuwd ook naar dat van mijn man. Daarhangt het vanaf ;)

Geplaatst

Sas, wat een goed nieuws!!! Op naar de terugplaatsing!. Dit is vast een toppertje. Wij gaan gewoon nu met zijn allen de positieve energie sturen dat deze de komende 9 maanden lekker blijft zitten.

Geplaatst

Oké meiden, ben ik weer....pffff... schiet mij maar lek.

Ik snap er helemaal niks meer van... de bloedwaarden waren goed ( ook de cardiolipine), terwijl dit tijdens de zwangerschap erg hoog was en hieraan onze vlindertjes zijn gestorven.

En nu is het goed?

Heb ik het dan alleen als ik zwanger ben?.....

De biochemie was nog steeds niet binnen, ze verwachten mits volgende week.

Woensdag word ik teruggebeld.

Heb wel alvast een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag 3 februari, voor de uitgangsecho en het behandelschema.

Hangt nu van woensdag af of deze zeker doorgaat, hoop het zooooooo.....

Want als de uitslag niet goed is, moet mijn man eerst behandeld worden.......

Spannend weer!!!

Geplaatst

sowiebo,

wat apart, lijkt er dus op dat je tijdens zwangerschap wel een verhoogd cardiolipine hebt. Mogelijk tgv hormomen? Lijken mij goede vragen om aan dr S te stellen. Wel balen dat je moet wachten tot vlgd week woensdag voor dat je echt alles weet.

Ik duim voor jullie!

@ rubiootje, dank je!

Ga nu even lekker met de fiets naar de markt, even de adrenaline eruit fietsen

Liefs

Geplaatst

@sas gefeliciteerd! Wat super joh.

Wij zijn net terug uit mulheim voor de tese. Operatie is gelukkig goed gegaan. We moeten nog wel even wachten op de uitslag. Maar dit hebben we gehad.

Geplaatst

He Sowiebo, niet stressen. Ik weet dat het gemakkelijk gezegd is, ga er gewoon van uit dat uitslag goed is en dat je volgende maand kan beginnen. Wij staan achter je en hopen het allerbeste voor je, we willen je graag op het bankje hebben en wel zo snel mogelijk. Je kan de vragen mbt cardiop en tsh volgende week stellen.

He Lisa, hoe is het met manlief? Tese met narcose?

Geplaatst

Tnx Mala, verder heb ik even een praktische vraag....

Heb net de 1e rekening binnen van mijn bloedonderzoek. Moet je bij de betaling ook nog iets specifieks vermelden ( klantnummer???)??

En hoe hebben jullie dat eigenlijk bij de mannen gedaan. Zoals jullie weten, betalen wij deze poging zelf en heeft mijn man een zaadmonster moeten inleveren.

Zou ik dit misschien kunnen declareren bij z'n eigen zorgverzekering?

Hoe hebben jullie dit gedaan? Of moet hij dan eerst ook toestemming vooraf vraag, omdat het in het buitenland verkregen is?

Ben benieuwd hoe dit bij jullie ging, of hoe jullie dit aanpakten.

Geplaatst

Sowiebo, wat raar! Maar wellicht is wat je schrijft wel de verklaring. Benieuwd wat dr S gaat zeggen. Geduld meissie, jullie tijd komt. Xx

Geplaatst

Ik heb alleen fact nr bij vermeld, verder niets meer. En het zaadonderzoek, daarmee ben ik bezig. Heb de verzekeraar gebeld en krijg maandag antwoord op. Kan zijn dat er verschillend op wordt gereageerd, hangt van de verzekeraar af. Factuur van mijn bloedonderzoek zou ik gewoon kunnen indienen, omdat dat niet bij de icsi behandeling hoort, dit volgens een medewerker. Ik krijg maandag alle antwoorden omdat het aan iemand anders voorgelegd zou worden. Laat je maandag weten. Heb voor de icsi behandeling een rekening van 2300 euro gekregen.

Geplaatst

Oké dank je wel... ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen. Bij welke verzerkering zitten jullie e/o je man?

En die 2300 euro... is toch incl. FM's, punctie, tp? Of zit de uitgangsecho hier ook bij in?

Geplaatst
Tnx Mala, verder heb ik even een praktische vraag....

Heb net de 1e rekening binnen van mijn bloedonderzoek. Moet je bij de betaling ook nog iets specifieks vermelden ( klantnummer???)??

En hoe hebben jullie dat eigenlijk bij de mannen gedaan. Zoals jullie weten, betalen wij deze poging zelf en heeft mijn man een zaadmonster moeten inleveren.

Zou ik dit misschien kunnen declareren bij z'n eigen zorgverzekering?

Hoe hebben jullie dit gedaan? Of moet hij dan eerst ook toestemming vooraf vraag, omdat het in het buitenland verkregen is?

Ben benieuwd hoe dit bij jullie ging, of hoe jullie dit aanpakten.

Sowiebo

de rekeningen hebben wij gewoon ingediend, ook die van mijn man (bij zijn verzekering) werd gewoon vergoed (bloedonderzoek)

ergens terug in dit topic heb ik het eea. nog erover geschreven.

met het betalen vernoemde ik het factuurnummer , factuurdatum en klantnummer.

veel succes!!

Geplaatst

Alleen intake gesprek, telefonische uitslagen en bloedafname voor de verschillende waarden zitten er niet in.

Uitgangsecho zit wel in de prijs, volgens mij is de prijs iets lager als je minder echo's laat doen. De hiv en hep test zit er ook in.

Je krijgt ook een aparte rekening voor ah. Wij zitten bij vgz plus aanvullende verzekering.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden