Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

Gebeld met Irma. Gaan in maart weer starten. Doe de uitgangsecho in NL, dr S is in die week met vakantie. Hij stuurt mij dan een schema en de recepten. Ik had nog wat vragen voor hem die zou Irma aan hem stellen en dan hoor ik nog van haar. Hebben jullie nog suggesties om mijn hoeveelheid eitjes wat op te schroeven? Nu alleen nog regelen dat vriendlief verlof heeft en dus in NL is. Helaas hebben we geen ingevroren zaadcelletjes zoals wel de bedoeling was. Leek mij en Dr. S handiger ivm het vele weg zijn van vriendlief,maar ja kwantiteit was zo slecht dat er niets in te vriezen was.

@ Mala, wanneer begin jij weer?

Groetjes

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sas

in het boek van Zita West had ik gelezen dat Q10 een goede bijdrage levert aan de kwaliteit van de eicellen, voor de groei.Wellicht iets voor jou?

Ik kocht het bij de tuinen.

veel succes en fijn dat jullie weer snel verder kunnen!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lisa, nee, nog niet gebeld.... ga ik ook niet doen. Geef mijn lijf t/m vrijdag de tijd, want dan is het zeker 2 weken geleden dat ik de uitgangsecho heb gehad.

Dus ik wacht het af.

Oei Sas, gaat S met vakantie? Weet je ook wanneer? Als ik nu maar niet in de knoei kom, bah... dat er ook nog bij straks!

Wel fijn dat je weer iets hebt om naar uit te kijken, misschien wel een goed idee van die q10. Onder het mom van....baadt het niet, dan schaadt het niet ;)

liefs

Geplaatst

ik zou rond 12 maart weer ongi worden, dus week ervoor dan de uitgangsecho en in die week( 7maart is dat) zou hij weg zijn.

Kom je nu in de knoop?

Geplaatst

Uhm ja best wel, dan moet ik het nu wel echt gaan worden! Hier in NL had ik de puncties op cd17. Dus daar ga ik nu ook maar vanuit, dus reken maar uit......

Maar bedankt Sas, kan ik er rekening mee houden. Ben bang dat als het nu niet snel komt, ik een maand moet wachten. Want wil wel graag dat hij alles doet!

Geplaatst

oke, ik startte op de 3de CD met spuiten, 8ste CD echo, en 12de CD weer en 15de CD de punctie.

Bel anders voor de zekerheid morgen ff met DD, dan weet je het zeker

Geplaatst

Ja, ik start ook op cd 3 hoor... Dr. S. vertelde al dat de punctie in DD gemiddeld op dag 13 is. Maar hier in NL had ik altijd 3 à 4 FM's nodig voor ik de punctie had. Dus dat houd ik even in mijn achterhoofd. Ik wacht het maar af, kan er toch niks aan veranderen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Geplaatst

Hoi Sowiebo

ik was in DD ook gestart op cd3, op cd7 eerste echo, op cd11 de tweede en toen werd de punctie ingepland op cd13, de tp was op cd15

veel succes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanochtend naar dd vertrokken, 40 min speling genomen en toch nog 2 min te laat, pfff. Maar we moesten 20 min wachten voordat we aan de beurt waren. Uitgangsecho was goed. Prikinstructie gehad en medicatie is besteld. Als ik vlg week ongesteld word kan ik op cd 3 beginnen. cd8 echo en wrs op dag 13 de punctie. Hij vertelde nog dat de nl verzekeringsmaatschappijen veel minder ingewikkeld doen dan de duitse, dus het kan nog moeilijker. Kwam nog verschillende nl stellen tegen. Wie heeft trouwens ooit gezegd dat irma blonde krullen heeft. Ik heb dat onthouden staat er opeens een kleine donkerharige vrouw voor me haha. Ik krijg trouwens weinig hormonen vlg dr s omdat hij bang is voor overstimulatie, nou laten we hopen dat het goed gaat. Goed om te weten wanneer dr s op vakantie gaat!

Geplaatst

Wat super LIsa, lopen we misschien wel tegelijk op ;)

Heb je nog gevraagd wanneer hij afwezig is? Want als dat precies met mij valt, dan stel ik het een maand uit. Wil graag wel dat hij alles doet.

Geplaatst

Take 3,

Irma is toch dat kleine vrouwtje, beetje Aziatisch?

Heb haar nog nooit in levende lijve gesproken, maar heb haar wel gezien. Wij kregen de Menopur instructie van Miep, ook een lief vrouwtje.

Geplaatst

@sowiebo, hij heeft niks gezegd over een vakantie, ik las het hier net. Nou,ja dat wacht ik maar af, als de tent maar niet sluit. Ik weet dat ik gonalf ga spuiten 112.5 of zo iets kan dat? En dan na de 1e echo cetrotide oid...... Ja ik denk dat je de goeie voor je hbet wat betreft irma. Ik heb vaker gehoord dat miep ook lief is. Zou gezellig zijn als we gelijk op gaan, hopen dat het ook gezellig eindigt. Hopelijk voor jou komt de ongesteldheid snel.

Geplaatst

Mag ik vragen waarom je Gonal-F gaat spuiten?

Ben altijd wel benieuwd, aangezien Dr. S. een behandelschema op maat maakt, waar hij dat op baseert.

Ik heb alle pogingen hier in NL Puregon gespoten en ga dat nu ook in DD doen icm 75 eh Menopur.

Wanneer verwacht je je ongi precies? Als het maar niet zoals bij mij gaat :s Zit vandaag al op dag 36, maar heb het gevoel dat het eraan zit te komen.

We zullen zien :)

Geplaatst

ik heb werkelijk geen idee waarom gonal f. Het enige wat hij duidelijk maakte is dat ik met mijn eicelproductie boven het gemiddelde zit en dat hij dus echt overstimulatie wil voorkomen, misschien zit het hem daar in ....... Ik verwacht mijn ongi zondag of maandag of als het 33 dagen duurt dan woensdag. Ik hoop ook niet dat het nu opeens langer duurt, lijkt me super irritant.

Geplaatst

@Lisa, fijn dat je kan gaan starten. Irma is idd een klein indisch vrouwtje en Miep is de blonde dame met krullen. Allebei aardig.

Vandaag Miep gesproken over de dosering voor mij. Dr S wil hetzelfde blijven voorschrijven als de 1ste poging, dus Menopur 450 per dag( is al de hoogste dosering) en dan Cetrotide en Pregnyl. Er zijn geen andere opties die zorgen voor meer eicellen. In de week van de uitgangsecho is dr S weg maar geen zorgen er is vervanging. Ik laat de echo in NL doen, veel makkelijker. Miep mailde mij de recepten en het schema wat dr S heeft gemaakt. Nu kijken of vriendlief verlof kan krijgen in de week van de punctie, anders wordt het April voor ons.

Geplaatst

Ja hiero!

Lijkt gewoon op ICSI, maar daarbij wordt t zaad nog even extra gefilterd.

Is een goedje dat de zwemmertjes moet "lokken". De zaadjes die t hardst ernaar toe zwemmen worden dan gebruikt voor ICSI.

Wat wil je verder nog weten?

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Sas, bij icsi worden alle 'goede' zaadcellen gebruikt. Er wordt dan willekeurig 1 'goede' in een eicel geprikt. Bij picsi maken ze eerst nog onderscheid tussen onrijpe en rijpe zaadcellen. En prikken ze dus een bewust rijpe zaadcel in de eicel.

Hier gaan we ook voor picsi of imsi. Dat bekijkt dr. S. op de dag van de punctie.

Hier eindelijk ongi, joehoe, jippie, yes!!!!

Volgende week woensdag de 1e fm en vrijdag a.s. beginnen met prikken. Het gaat nu echt beginnen.

Er is idd vervanging in de week als S. afwezig is, hij mailde me net. Maar is er ook iemand die exact weet welke data hij er NIET is?

Wil graag dat hij punctie doet ivm bovenstaande.

Geplaatst

Hé Sowiebo, goed zeg! eindelijk beginnen! Ik zou me niet teveel zorgen maken over die punctie door dr S of een ander. BIj ons was het ook picsi of imsi, maar vgs mij bepalen de laboranten dat, niet hij (de zaadselectie en bevruchting wordt in een lab uitgevoerd). Zolang hij het maar duidelijk op je behandelschema zet. Irma had dat er bij ons ook op gezet en ik heb het nog een keer aangestipt op de dag van de punctie. Succes meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden